Gå till innehåll

NL 5/10 kr, AK från sb


Recommended Posts

Fi är regular på nivån och spelar TAG ca 30/20/3 eller liknande. Jag har inte spelat så många händer vid bordet men har nog också en ganska TAGig image.

 

***** Hand History for Game 705139660 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Monday, May 26, 13:30:23 ET 2008

Table Eva 18 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: TheCop ( $2343.05 )

Seat 2: ante88 ( $2038.51 )

Seat 3: thavilla ( $964.03 )

Seat 4: oddstajt ( $1969.26 )

Seat 5: Kungcruise ( $1232.16 )

ante88 posts small blind [$5].

thavilla posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to ante88 [ Ad Ks ]

oddstajt folds.

Kungcruise folds.

TheCop raises [$40].

ante88 raises [$135].

thavilla folds.

TheCop calls [$100].

** Dealing Flop ** [ Ah, 7d, 5d ]

ante88 bets [$200].

TheCop raises [$450].

 

Fram tills nu känns det standard men här är jag lite osäker på hur man borde spela. Kan man få syn av sämre händer som AQ om man pushar här? Det är väl bra om han nu skulle sitta med ett drag iaf. Eller ska man kanske syna och hoppas få in mer på en ofarlig turn om han sitter och försöker bluffa? Det känns väl inte så troligt att han fortsätter med en bluff om jag synar här dock om det nu skulle vara en bluff. Fold finns väl iaf inte på världskartan antar jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drömflopp för din hand..du har även runner runner färgdraget.

Det enda jag skulle vara rädd för här är ett set men det är bara att

försöka få in pengarna.

Nu är det här lite högre än vad jag spelar men tror inte du kan

lägga dig här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan du få syn av sämre hand än AQ på den brädan efter du 3-bettat pre, han kan sätta dig på KK, QQ, JJ, TT osv, och syna med A9-AQ. Det faktum att han reraisar så lite tyder på en av fyra följande händer:

 

1. Han är själv helt tom men tror han kan få dig att folda om du inte har ässet

2. Han har själv äss men sämre kicker så det är ett sorts info-bet där han själv kan vika om du pushar eller checka i position på turn och ta ett frikort för tvåpar eller split

3. Han har färgdrag och har tänkt syna turn, så han vill få dig att checka turn så han får ett frikort eller eventuellt folda mot push om han inte får bra pottodds.

4. Han har set och vill få dig att känna dig tvungen att pusha med AQ-AK.

 

jag tycker dock att det är en sjukt lätt push, chansen att han har hand 1-3 är 20 ggr högre än hand 4.

 

 

Och när blev 30/20/3 TAG :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej det verkar som att de flesta skulle ha gjort som jag gjorde då. Såhär slutade handen:

 

ante88 is all-In.

TheCop calls [$1448.51].

** Dealing Turn ** [ 7s ]

** Dealing River ** [ 3c ]

TheCop shows [ As, Ac ] a full house, aces full of sevens.

ante88 shows [ Ad, Ks ] two pairs, aces and sevens.

TheCop wins $4072.02 from the main pot with a full house, aces full of sevens.

 

Att han hade AA fann väl inte så mycket att göra åt. kan nog hursomhelst inte folda min hand. undrade bara hur man skulle få maximalt betalt av sämre händer. tack för alla svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sjukt att han raisar med AA på den floppen tycker jag, är ju sjukt liten chans att du har Ax (eftersom han redan vet att 3 äss är borta) där och man kan ju lätt hitta fold med KK, QQ, JJ, TT osv på den floppen. Jag hade ju lätt synat när nån bettar ur position in mig på den floppen.

 

 

Han kan framkalla en bluff, och kommer antagligen inte få in mer pengar i potten om inte Hero har Ax så varför inte ta reda på det direkt?

 

Kan du förklara vidare hur du tänkt få in mer pengar i den potten när du själv sitter med AA och bara synar flopp betet om du tror Fi sitter med KK/QQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ganska intressant hand tycker jag. Känns som ett läge där jag också jävligt ofta förlorar hela mitt inköp. Men hade givetvis gjort likadant.

 

Det känns bara så jävla svårt få fullt betalt av en sämre hand lixom. Oh well.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite på hur fi ser dig. Med nötimage steksynar jag och CRAI på turn. Med aggro/semi-slask image 3bettar jag till en comittande summa.

 

QFT!

 

överbetpushen är ju bara junk. Du skriker ju bara AK!

 

Tror dessutom det är vettigt att trebetta lite större oop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enklaste hh-posten jag sett på pokerforum.

push!

 

Varför känns det som att du inte har en aning om vad du snackar om. Du instämmer bara med alla andra och försöker trycka ner TS. Ser gärna att du analyserar en handanalys själv snart framöver, inte bara instämmer med vad andra sagt. Skulle vara intressant att se dina tankar och resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mot en med 30/20 så reraisar jag ganska mkt, kanske till typ 1350 tot. Detta för att låta han göra misstag och för att han range känns ganska mkt som AQ AK faktiskt. 3-betar du pre med AK och får en sån flopp du är du mer eller mindre tvugen att spela för stacks utan bra read. Att slowspela här ser jag ingen annledning, har han JJ QQ KK tex så är han klar med handen när du synar om han inte förbättrar sig och då drar du dött, är väll isf om man har spew read på FI men du var utan read just nu.

 

Men spontant så tror jag FI foldar mestadels här till en raisa eller så kommer han dega in och visa upp AQ / AK. GL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför känns det som att du inte har en aning om vad du snackar om. Du instämmer bara med alla andra och försöker trycka ner TS. Ser gärna att du analyserar en handanalys själv snart framöver, inte bara instämmer med vad andra sagt. Skulle vara intressant att se dina tankar och resonemang.

 

Är faktiskt ganska enkel HH då det är 3betat pre och man får den flopp man söker? Ser inte direkt vad som behövs utvecklas så mycket här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt ganska enkel HH då det är 3betat pre och man får den flopp man söker? Ser inte direkt vad som behövs utvecklas så mycket här.

 

Nej det är inte så jävla enkelt. Finns mkt att diskutera, hur han ska få ut mest värde, om han ska låta turn landa även fast de är en 2färgad flop osv osv osv...

 

tilt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pusha om du vill tvinga FI att spela perfekt poker, han lär ju inte syna med ett drag precis och AQ kan hitta folden. Tänk på att det är 200bb djupt.

 

Jag gör som Jerico, synar för att reppa draget/KK/AJ+ och CRAI på turn. Tror många får svårt att släppa AQ där. Mot en nit kan jag tänka mig att checkfolda turn eftersom det bästa vi kan hoppas på är en split.

 

Om jag var FI med AA hade jag också höjt, men jag hade höjt mer. Orka ge bra odds till KQdd eller döda action när en :d: faller. Tror alla som pushar AK mot den beten även pushar mot en större bet och dragen ser mer döda pengar i potten för att motivera en semibluff. Dragen synar ju lätt en större bet och alla set och 2par får en behagligare push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det är inte så jävla enkelt. Finns mkt att diskutera, hur han ska få ut mest värde, om han ska låta turn landa även fast de är en 2färgad flop osv osv osv...

 

tilt..

 

:mrgreen::idea:

Mkt givande svar du gav.

 

Ska han syna upp bara då för att 'dölja'(Det enda vi kan dölja våran hand till isf är flushdraw då Fi's reraise är så liten.) sin hand mot tex flushdraws/QQ,KK och turn blankar då är vi i situationen att vi är OOP och utan kommandot i potten, vi checkar, vad gör då fi? med detta djup skulle jag bli mycket förvånad om en vanlig reg betar med flushdraw lika så med QQ/KK, känns som med största sannolikhet han checkar bakom för gratis river då Vi redan talat om att vi har en bra hand och vi kommer inte lägga oss, i princip.

Med tanke på hur vi väljer att spela handen ur position preflop så har vi inte så mycket alternativ än att reraisa tillbaka eller att folda på flop.

Den enda handen vi kan få stort värde av är AQ(Möjligen AJ om det är en firre). Har Fi AQ och synar 3bet preflop på knappen och får den floppen så tror inte jag han går någon stans och vi får ut bra värde.

Tack och adjö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är faktiskt ganska enkel HH då det är 3betat pre och man får den flopp man söker? Ser inte direkt vad som behövs utvecklas så mycket här.

 

Vad har ditt svar å göra med det jag skrev? Jag tror han har nollkoll på allt som har med analys av en hand att göra. Därför tycker jag hans kommentar är totalt onödig och inte bidrar med något till analysen.

 

"Är faktiskt ganska enkel HH då det är 3betat pre och man får den flopp man söker?"

 

Att försöka hitta en motivering för fold känns givetvis värdelöst. Inte sett någon göra det heller.Degen ska in. Det som kan disskuteras är hurvida degen ska in på flopp eller turn. Och det går visst att disskutera och har med en massa faktorer runt omkring att göra.

 

Att skriva att allt är enkelt bidrar inte med någonting och är helt obefogat i den här tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen::idea:

Mkt givande svar du gav.

 

Men snälla. Jag försökte inte ens analysera handen, jag sa bara att det inte är så lätt som du tror. har du tänkt på att det kan finnas folk som spelar lägre och som lär sig genom att läsa handanalyser som denna, därför är det ju bra när man motiverar varför det (enligt dig) är en så jäkla lätt hand...

 

Många kanske skulle må bra av din helgrymma expertis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...