Gå till innehåll

Recommended Posts

***** Hand History for Game 704917345 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 26, 00:50:13 ET 2008

Table Adam 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: Adai ( $55.44 )

Seat 3: gorandos ( $66.09 )

Seat 4: pLaTeNuM ( $599.05 )

Seat 5: shaz ( $246.58 )

Seat 6: kungrikard ( $241.06 )

Seat 7: Gideon2008 ( $19 )

Seat 8: jorden333 ( $243.85 )

Seat 9: Ronnyboy ( $363.51 )

Seat 10: eva68 ( $165.6 )

kungrikard posts small blind [$0.5].

Gideon2008 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Ronnyboy [ 5c 6c ]

jorden333 folds.

Ronnyboy calls [$1].

eva68 calls [$1].

Adai calls [$1].

gorandos calls [$1].

pLaTeNuM raises [$5]. "pf raise 3.3"

shaz calls [$5].

kungrikard calls [$4.5].

Gideon2008 calls [$4].

Ronnyboy calls [$4].

eva68 calls [$4].

Adai calls [$4].

gorandos calls [$4].

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, 9c ]

kungrikard checks.

Gideon2008 is all-In.

Ronnyboy calls [$14]. väljer bara att syna för att se vart jag står och hoppas på reraise från plantenum.

eva68 folds.

Adai calls [$14].

gorandos folds.

pLaTeNuM raises [$50]. perfekt inget i hans range slår mig

shaz calls [$50]. med set måste han ju reraise här och inte bara syna nån form av drag verkar mest troligt?

kungrikard folds.

Ronnyboy is all-In.

Adai folds.

pLaTeNuM folds.

shaz is all-In.

va sitter fi på? resultat kommer senare hur hade ni spelat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kallsyn kan mycket väl betyda ett drag. Om han har setat eller satt stegen så borde han försöka isolera sig mot färgen genom en raise. Jag skulle ha degat in i förhoppning om att han sitter på ett drag, TP lr överpocket. Dock spelar jag aldrig fullring så jag antar att det är lite annorlunda.

Raisa flopp, vad skulle du göra om den bara blev nersynad och ett till färgkort skulle landa?

Länk till kommentar

hur kan du säga att inget i han som R floppens range slår dej? 99, 87? sen kan han väl ha A9 med FD eller två överkort med FD?

Du borde dock ha Raisat floppen med floppat botten 2 par.. det känns som om du får lov att lägga handen nu med så mkt action, du kan ju vara uppe mot ett högre 2par eller ett set med.

Länk till kommentar

Du säger att du synar bara för att se vart du står! :roll: Du får ju bättre hum om hur din hand står om du raisar efter Gideon2008´s all-in, samt att du gör det mindre gynnsamt för nån med färgdraget att syna.

efter som jag har 2 tajtanissar efter kändes de betydliget mycke mer lönsamt att låta de skjuta ut ev överpar och sen slå om. killen som går ai med 14 kändes rätt ointressant. hade jag raraisat här hade jag antagligen inte fått syn av någon av storstackarna.

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ 5h ]

Ronnyboy shows [ 5c, 6c ] a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $116.93 from side pot#2 with a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $483.65 from side pot#1 with a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $102.49 from the main pot with a full house, fives full of sixes.

Game#704917716 starts.

#Game No : 704917716

Länk till kommentar

efter som jag har 2 tajtanissar efter kändes de betydliget mycke mer lönsamt att låta de skjuta ut ev överpar och sen slå om. killen som går ai med 14 kändes rätt ointressant. hade jag raraisat här hade jag antagligen inte fått syn av någon av storstackarna.

** Dealing Turn ** [ 7c ]

** Dealing River ** [ 5h ]

Ronnyboy shows [ 5c, 6c ] a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $116.93 from side pot#2 with a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $483.65 from side pot#1 with a full house, fives full of sixes.

Ronnyboy wins $102.49 from the main pot with a full house, fives full of sixes.

Game#704917716 starts.

#Game No : 704917716

Mm skönt att klonka 6an men jag tror inte att du kommer vinna handen särskilt ofta...

Länk till kommentar

Mm skönt att klonka 6an men jag tror inte att du kommer vinna handen särskilt ofta...

med hans pt stans finns ingen av händerna du skriver i hans range när han raisat möjligen shaz jag skulle vara rädd för men ja ser inte att han steker färdig stege eller set i de läget när de ligger ett färgdrag på bordet.

Länk till kommentar

med hans pt stans finns ingen av händerna du skriver i hans range när han raisat möjligen shaz jag skulle vara rädd för men ja ser inte att han steker färdig stege eller set i de läget när de ligger ett färgdrag på bordet.

Hm, tror du kan vara rätt krossad av tex 98FD plus en kille med överkort osv.. plus att du nog kommer vara dominerad emellanåt.. men jag är ingen expert dock:P

Länk till kommentar

SHAZ är MR SLOWPLAY.

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 704917345 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 26, 00:50:13 ET 2008

Table Adam 9 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 9

Seat 2: Adai ( $55.44 )

Seat 3: gorandos ( $66.09 )

Seat 4: pLaTeNuM ( $599.05 )

Seat 5: shaz ( $246.58 )

Seat 6: kungrikard ( $241.06 )

Seat 7: Gideon2008 ( $19 )

Seat 8: jorden333 ( $243.85 )

Seat 9: Ronnyboy ( $363.51 )

Seat 10: eva68 ( $165.6 )

kungrikard posts small blind [$0.5].

Gideon2008 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Ronnyboy [ 5c 6c ]

jorden333 folds.

Ronnyboy calls [$1].

eva68 calls [$1].

Adai calls [$1].

gorandos calls [$1].

pLaTeNuM raises [$5]. "pf raise 3.3"

shaz calls [$5].

kungrikard calls [$4.5].

Gideon2008 calls [$4].

Ronnyboy calls [$4].

eva68 calls [$4].

Adai calls [$4].

gorandos calls [$4].

Raisa pre som standard. Floppspelet blir så mycket enklare då. Jävligt svårt att sätta folk på ranges och veta vart du står om 100st ser floppen billigt och det blir mycket action.

** Dealing Flop ** [ 6s, 5s, 9c ]

kungrikard checks.

Gideon2008 is all-In.

Ronnyboy calls [$14]. väljer bara att syna för att se vart jag står och hoppas på reraise från plantenum.

Hur hade du tänkt att du ska se vart du står om du bara synar? Att inte betta ut på den här brädan är ju kardinalfel, testa å räkna ihop alla de korten du Inte vill se på turn och se vad du får ihop.Typ större delen av leken.

eva68 folds.

Adai calls [$14].

gorandos folds.

pLaTeNuM raises [$50]. perfekt inget i hans range slår mig

Uhm. Vad består hans range av? Du vet att en range inte är två händer. Oftast inte iaf. Då ska du vara superman på reads, och iom att du gjort allt för att få så lite information som möjligt hitills så tvivlar jag på att du kan snäva ner hans range till två händer.

shaz calls [$50]. med set måste han ju reraise här och inte bara syna nån form av drag verkar mest troligt?

Låter troligt. Men på den här nivån kan han faktiskt ha vad som helst.

kungrikard folds.

Ronnyboy is all-In.

Adai folds.

pLaTeNuM folds.

shaz is all-In.

va sitter fi på? resultat kommer senare hur hade ni spelat den?

Fi kan som jag redan sagt sitta på en ziljon händer. Gillar inte att dega in 240bb på flopp med tvåpar mot två st pers i en oraisad pott. Speciellt inte eftersom folk ogärna degar in hela sin stack med marginella händer på låga nivåer. Du ser förmodligen set, stege, set, tvåpar, tvåpar och fd typ alltid. Och set. Ibland ser du väl något riksmongo med AA också.

Länk till kommentar

Fi kan som jag redan sagt sitta på en ziljon händer. Gillar inte att dega in 240bb på flopp med tvåpar mot två st pers i en oraisad pott. Speciellt inte eftersom folk ogärna degar in hela sin stack med marginella händer på låga nivåer. Du ser förmodligen set, stege, set, tvåpar, tvåpar och fd typ alltid. Och set. Ibland ser du väl något riksmongo med AA också.

+1

Länk till kommentar

"Raisa pre som standard. Floppspelet blir så mycket enklare då. Jävligt svårt att sätta folk på ranges och veta vart du står om 100st ser floppen billigt och det blir mycket action."

Inte bara det - om man bara raisar med höga par + AK i tidig position så underlättar det för eventuella andra vid bordet som orkar tänka.

"Pump it or dump it" - raisa allt du vill spela - kasta resten.

Clueless

Länk till kommentar

"Raisa pre som standard. Floppspelet blir så mycket enklare då. Jävligt svårt att sätta folk på ranges och veta vart du står om 100st ser floppen billigt och det blir mycket action."

Inte bara det - om man bara raisar med höga par + AK i tidig position så underlättar det för eventuella andra vid bordet som orkar tänka.

"Pump it or dump it" - raisa allt du vill spela - kasta resten.

Clueless

Varför spelar du inte så själv? Mr 30/3. (VP$IP/PFR)

Länk till kommentar