Gå till innehåll

John_teh_Donk NL$100 Tar gärna synpunkter på HH


John_teh_Donk

Recommended Posts

Det är ett stort problem för de flesta vinnande cash-games-online-grinders. När de gör stabilt med pengar är det helt enkelt inte roligt längre. Därför nöter få spelare ihop stora förmögenheter utan går upp och går upp och kommer antingen till den absoluta världseliten eller så blir det inte så mkt pengar i slutändan.

Det kan nog stämma till stor del. Dock känns det som att om jag skulle börja göra bra med pengar på NL100$, skulle det räcka ett bra tag och jag skulle kunna grinda på och utveckla min edge där. Trivs på den nivån.

Men vem vet, gör jag det kanske det är NL200 som lockar, risken är stor :-P

 

 

Jag tänker tvärtom. "Poker is like the french foreign legion. You have not future and nobody cares about past." Jag har aldrig sett upp till några pokespelare, deras psyke, deras moves osv. FÖr mig handlar det bara om pengar och har alltid gjort det(lagom cyniskt men va fan det är poker det handlar om). Nebo(som har db här) gjorde 64k på 2.5/5(SvS) i december. Jag skulle hellre byta med honom än någon som gjort 15k på 10/20.

Ok jag förstår hur du tänker. Där ser vi dock väldigt olika på saken.

 

Nog ser man upp till en del "stora" pokerspelare.

 

Och jag spelar för att bli bättre och för att kunna bli bra på spelet, inte i första hand för pengarna.

Men det "problemet" har jag med dom flesta saker här i livet, samma sak med jobb och allt. Måste verkligen tycka om det jag gör, annars går det inte. Pengarna spelar sen inte så stor roll, bara jag klarar mig och är nöjd.

 

Men visst, börjar det handla om 64k per månad jämfört med 15k så börjar vi snacka så stora skillnader att jag inte skulle tveka.

Om jag skulle göra MER pengar på NL400kr på SvS än jag kunde göra på NL100$ vore det en annan sak, så besatt av nivåer är jag inte.

 

Jag vill absolut inte spela mot bra spelare, jag vill spela mot dåliga spelare. Pga av racken är det nästintill omöjligt för mig att göra pengar om jag möter bra spelare.

 

Jag vet inte hur det ser upp längre upp i pokerpyramiden online. Men jag är ytterst tveksam till att det bara skulle sitta pokerproffs på de högre borden. Har bl a en kompis som spelat av Wayne Rooney ett par hundra tusen.

 

Jag försöker att minimera mina förluster mot bra pokerspelare och håva in pengarna från fisken. Anledningen till att det är så svårt att vinna pengar mot bra spelare anser jag alltså vara racken.

Ja jag håller med, man vill ju inte bara spela mot riktigt bra spelare.

Men jag tycker att andelen värdelösa spelare på SvS och dom lägsta nivåerna är så stor, att man nästan aldrig behöver utveckla sin strategi mot dom bättre spelarna.

Och då försvinner en stor del av den intressanta/roliga delen av poker enligt mig. Sen kommer man aldrig närmare dom större summorna i pokern heller, för om man ska kunna spela på lite högre nivåer måste man ha dom kunskaperna.

 

Hur ofta måste man tänka på att anpassa sin 3-bets range osv, eller överhuvudtaget anpassa sitt spel nämnvärt på SvS's lägre nivåer... i stort sett aldrig vad jag vet. Och kan man inte det blir man totalägd några nivåer upp.

 

Så länge du har kul och gör pengar är det ju kanon! Själv har jag inte så kul men har iaf gjort nämndvärda pengar under 2008.

Vill själv inte nedvärdera dina värderingar eller tankar. Utan jag lägger bara fram min syn på poker :)

Ja du gjorde verkligen ett bra jobb på SvS tycker jag det verkar som.

Alltid intressant att höra hur andra ser på saken :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det kan nog stämma till stor del. Dock känns det som att om jag skulle börja göra bra med pengar på NL100$, skulle det räcka ett bra tag och jag skulle kunna grinda på och utveckla min edge där. Trivs på den nivån.

Men vem vet, gör jag det kanske det är NL200 som lockar, risken är stor :-P

 

Risken är extremt stor skulle jag tro :( Det baserar jag på mina egna erfarenheter och de karriärer jag följt IRL. Vi får hoppas att du är en udda lirare :)

 

Och jag spelar för att bli bättre och för att kunna bli bra på spelet, inte i första hand för pengarna.

Men det "problemet" har jag med dom flesta saker här i livet, samma sak med jobb och allt. Måste verkligen tycka om det jag gör, annars går det inte. Pengarna spelar sen inte så stor roll, bara jag klarar mig och är nöjd.

 

Jag är väl gammal och cynisk. Självklart så vill man först och främst ha ett kul och utvecklande jobb etc. Och pengarna kommer i andra hand. Speciellt i ett land som Sverige där vi idag inte är i behov av att bygga upp oss en privat liten förmögenhet för klara livets vedermödor och utmaningar. Vad jobbar du med förresten?

 

Men personlingen tycker jag en pokerkarriär skiljer sig från många andra vanliga karriärer. Pokern har ganska många likheter med boxningen. Få smågrabbar drömer om att bli boxare och för de flesta som provar på boxningen eller pokern så är det bara en parantes i livet samtidigt som det går riktigt bra för några få och riktigt illa för några få andra.

 

Hur som helst så flyter man plötsligt omkring i livet som drivved på livets ocean utan någon framtid eller något att falla tillbaka på. Då kan man besluta sig för att satsa på boxningen eller pokern(jag känner inte så många som lyckats bra i livet och sen sätter sig och grindar till miljoner). Satsar man då seriöst så gäller det att välja sina motståndare med omsorg, vara totalt skoningslös mot dessa, ja totalt förstöra deras liv om det är vad som krävs. Och absolut inte sluta för att det är tråkigt att träna eller grinda mot inte så bra motståndare. Och om det går bra så kan man ju inte börja drömma om de stora matcherna och spelen mot de stora grabbarna. Nej, det gäller att fokusera på att krossa varenda motståndare på sin väg upp!

 

Ja, jag hoppas iaf att det är så för min del, för det här är ju min approach :)

 

 

Men visst, börjar det handla om 64k per månad jämfört med 15k så börjar vi snacka så stora skillnader att jag inte skulle tveka.

Om jag skulle göra MER pengar på NL400kr på SvS än jag kunde göra på NL100$ vore det en annan sak, så besatt av nivåer är jag inte.

 

Bra.

 

 

Ja jag håller med, man vill ju inte bara spela mot riktigt bra spelare.

Men jag tycker att andelen värdelösa spelare på SvS och dom lägsta nivåerna är så stor, att man nästan aldrig behöver utveckla sin strategi mot dom bättre spelarna.

Och då försvinner en stor del av den intressanta/roliga delen av poker enligt mig. Sen kommer man aldrig närmare dom större summorna i pokern heller, för om man ska kunna spela på lite högre nivåer måste man ha dom kunskaperna.

 

Hur ofta måste man tänka på att anpassa sin 3-bets range osv, eller överhuvudtaget anpassa sitt spel nämnvärt på SvS's lägre nivåer... i stort sett aldrig vad jag vet.

 

A minute to learn, a lifetime to master. Kanske är jag en osedvanligt korkad och misslyckad pokerspelare men jag utvecklar faktiskt mitt spel på de låga nivåerna. Tex har jag ändrat på vilka händer jag synar med från SB och BB när någon från tidig position bettar före floppen och sen har jag jag slutat att syna 3-bet före floppen med SC(mkt bra). En annan grej jag borde göra är att lägga ner betydligt fler KK före floppen. Vet inte hur mkt pengar jag har förlorat när jag hamnat all-in före floppen med den handen....

 

 

Och kan man inte det blir man totalägd några nivåer upp.

 

Jag vet att jag blir totalägd högre upp. Och det bryr mig inte det minsta. Jag siktar inte på att bli någon världspelare och än om jag skulle göra det och lyckats med det så skulle jag förmodligen ibland bli totalägd av någon rackare.

 

Ja du gjorde verkligen ett bra jobb på SvS tycker jag det verkar som.

 

Jag är stolt(hur stolt man nu kan vara över en pokerkarriär) men inte nöjd. Jag hoppas det släpper ordentligt i år!

 

Alltid intressant att höra hur andra ser på saken :)

 

Precis. Jag föredrar att "samtala" på internetforum. Jag finner ingen mening att försöka vinna några debatter som går i googel-intellektuell anda. Dvs debatter där man försöker bevisa det ena och andra genom kunskaper man ofta skaffat sig via googel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är väl gammal och cynisk. Självklart så vill man först och främst ha ett kul och utvecklande jobb etc. Och pengarna kommer i andra hand. Speciellt i ett land som Sverige där vi idag inte är i behov av att bygga upp oss en privat liten förmögenhet för klara livets vedermödor och utmaningar. Vad jobbar du med förresten?

Lite oväntat kanske, men jag har blandade intressen :-P Kör lastbil 2-3 dagar i veckan med en "körning" som är riktigt utmanande och kul.

 

Men personlingen tycker jag en pokerkarriär skiljer sig från många andra vanliga karriärer. Pokern har ganska många likheter med boxningen. Få smågrabbar drömer om att bli boxare och för de flesta som provar på boxningen eller pokern så är det bara en parantes i livet samtidigt som det går riktigt bra för några få och riktigt illa för några få andra.

 

Hur som helst så flyter man plötsligt omkring i livet som drivved på livets ocean.......

Nice beskrivning :D Visst är det så om man satsar "allt man har" på pokern.

Själv vet jag inte om jag drömmer om en riktig karriär i poker. Tycker bara spelet är intressant och kul, och skulle inte ha nåt emot att stabilt kunna dra in 5-10 000 kr i månaden

 

A minute to learn, a lifetime to master. Kanske är jag en osedvanligt korkad och misslyckad pokerspelare men jag utvecklar faktiskt mitt spel på de låga nivåerna. Tex har jag ändrat på vilka händer jag synar med från SB och BB när någon från tidig position bettar före floppen och sen har jag jag slutat att syna 3-bet före floppen med SC(mkt bra). En annan grej jag borde göra är att lägga ner betydligt fler KK före floppen. Vet inte hur mkt pengar jag har förlorat när jag hamnat all-in före floppen med den handen....

Jag håller med om dom första sakerna man lär sig på 1/2kr. Men sen utvecklas man nästan inte längre där tycker jag.

Resten man blir bra på är ungefär att kunna läsa av fiskarnas fiskspel, inte utveckla sitt eget spel så man kan slå "dom bättre". Det är min uppfattning i alla fall.

Tror inte man tjänar på att slänga KK pre-flop utan monster-read, men antagligen KQ/JJ/QQ (inte för att jag slänger in ett fullt inköp med KQ).

 

Jag vet att jag blir totalägd högre upp. Och det bryr mig inte det minsta. Jag siktar inte på att bli någon världspelare och än om jag skulle göra det och lyckats med det så skulle jag förmodligen ibland bli totalägd av någon rackare.

Jag menade stakes som t ex NL200$ och 5-10kr. Dock är jag inte säker, kanske det fungerar med tålamod och ABC-poker där uppe också?

 

Jag är stolt(hur stolt man nu kan vara över en pokerkarriär) men inte nöjd. Jag hoppas det släpper ordentligt i år!

Jag menar inte att låta dryg eller påflugen, hoppas det inte låter så... men du argumenterar emot att spela högre stakes än 1/2 kr, men hoppas att dina inkomster tar fart ordentligt i år. Det känns som att åsikter och planering krockar, eller så missuppfattade jag det hela. Vad har du för planer om stakes för din del i år? Bara intressant att höra.

 

Precis. Jag föredrar att "samtala" på internetforum. Jag finner ingen mening att försöka vinna några debatter som går i googel-intellektuell anda. Dvs debatter där man försöker bevisa det ena och andra genom kunskaper man ofta skaffat sig via googel.

Håller med :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite oväntat kanske, men jag har blandade intressen :-P Kör lastbil 2-3 dagar i veckan med en "körning" som är riktigt utmanande och kul.

 

Jag har kört massor av taxi. Körde bl a på nyårsafton. Fick ett träningskort värt 3600:- istället för pengar så jag hade hyfsat timlön för att vara mig :)

 

Jag har funderat på att ta långtradarkort. Inte för att jag tror det skulle passa mig att köra lastbil någon längre period. Utan för att det skulle vara mäktigt att lära sig hantera ett så mäktigt ekipage som en lastbil eller en långtradare.

 

 

Jag menade stakes som t ex NL200$ och 5-10kr. Dock är jag inte säker, kanske det fungerar med tålamod och ABC-poker där uppe också?

 

Jag återkommer i frågan när jag krossat en liknande nivå 8-)

 

Jag menar inte att låta dryg eller påflugen, hoppas det inte låter så... men du argumenterar emot att spela högre stakes än 1/2 kr, men hoppas att dina inkomster tar fart ordentligt i år. Det känns som att åsikter och planering krockar, eller så missuppfattade jag det hela. Vad har du för planer om stakes för din del i år? Bara intressant att höra.

 

Vill få upp rullen till 50k och sen satsa på NL 1000, SvS. Min argumentation kan sammanfattas så här: Gör jag inte stabilt med pengar på en nivå så är det läge för mig att gå ner i nivå. Och det gjorde jag i 2008 och det gick då bra :)

 

Jag vet att du tänker lite annorlunda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Benny Jag ska svara på ditt förra inlägg lite senare.

Pokern kommer det också en update om lite senare i natt eller imonn!

---------------

 

Hobby-betting på NHL!

Har skaffat kanalen NASN som visar mycket live-sändningar från NHL, så då måste man ju börja hobbybeta lite :-)

 

Phoenix - Colorado 3-1. +110 kr

 

Columbus - Anaheim 2-0. +125 kr

 

Fick oddset 3.5 på Columbus, jämfört med 1.5 på Anaheim. Kollade hur lagen ligger till i tabellen, och hur dom senaste 10 matcherna såg ut, och där verkade det vara värt att beta på Columbus även om dom var något sämre tippade.

Och det lönade sig ju, när dom satte 1-0 sen 2-0 i tom kasse.

 

Matchstart för Toronto - Ottawa live kl 01 i natt, får se hur det går.

 

NHL har väl inte några cheerleaders i nån större utsträckning, men skitsamma! För varje match jag går plus på betingen lägger jag ut en hot cheerleader, går jag minus på matchen lägger jag ut en bild på en gammal kärring. Vi får hoppas för allas skull att det oftast blir det första altenativet.

09000d5d809e60a0_gallery_600.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört massor av taxi. Körde bl a på nyårsafton. Fick ett träningskort värt 3600:- istället för pengar så jag hade hyfsat timlön för att vara mig :)

 

Jag har funderat på att ta långtradarkort. Inte för att jag tror det skulle passa mig att köra lastbil någon längre period. Utan för att det skulle vara mäktigt att lära sig hantera ett så mäktigt ekipage som en lastbil eller en långtradare.

Ok just ja kommer ihåg nu att du skrev det tidigare. Det var ju en bra lön i alla fall! Bara den utnyttjas hehe.

 

Ge CE-kortet en chans om du känner dig intresserad. Det finns ju mycket jobb även i dessa tider.

Och otroligt mycket att välja på, stor skillnad på att köra budbil i stan och timmerbil :-)

 

Vet inte om du menar lastbil+släp när du säger långtradare? Långtradare är väl mer en bil som körs långa sträckor, t ex norrland - skåne/utomlands.

Jag kör flisbil iaf, bil+släp alltså, runt 60 mil per dag. Mycket från sågverk osv.

 

Vill få upp rullen till 50k och sen satsa på NL 1000, SvS. Min argumentation kan sammanfattas så här: Gör jag inte stabilt med pengar på en nivå så är det läge för mig att gå ner i nivå. Och det gjorde jag i 2008 och det gick då bra :)

Ok det låter som helt rätt tänk! Tänkte du mellanlanda på 2.5/5 kr när rullen är på 20-30k eller nöta 1/2 hela vägen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Woho betade rätt den här gången också, så nu blir det bild på en hot tjej istället för en gammal kärring som tidigare utlovat. Får hoppas att det håller i sig :mrgreen:

 

I natt var det live NHL som gällde, Toronto mot Ottawa.

Det verkar gå rätt uselt för båda lagen, så det var väl mest att bestämma sig för vem som var minst sämst :>

Eftersom Toronto spelade hemma och hade ok historia mot Qttawa fick det bli dom, och det höll ju.

Höll på att göra en fin vinst när jag satsade 10kr som gav 24 gånger pengarna, på att det skulle bli 2-1. När det var 4 minuter kvar stod det 2-1, men sen gjorde Toronto 3-1. Bra att säkra plusset, men synd att missa en fin vinst.

Toronto - Ottawa 3-1. +157 kr

 

miamidolphins.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokern känns riktigt skoj just nu! Nöter på NL100$ och har utvecklat mitt spel mycket senaste 3 veckorna.

Förut spelade man mest sina egna kort, och vad som ligger på bordet. Nu spelar jag nästan enbart efter vad jag tror motståndaren har, och vad han tror att jag har. Ibland måste man backa upp det med en riktig hand såklart :-P

 

Har förr tyckt det varit lönlöst och trist att spela mot mega-nit-grinders som sitter på 10 bord, och foldar allt förutom när dom 3-betar.

Men har nu hittat ett nöje i att förstöra deras spel, och tvinga dom att spela potter med marginella händer där dom känner sig obekväma, inte är storfavorit, och riskerar sin älskade rakeback.

 

Hade t ex nyss en grinder som satt i BB när jag hade knappen, och han 3-betade väldigt ofta till 12 bb när jag raisade med J9, 67, KT, från knappen. Antagligen för att jag skulle sluta sno blinds, och tappa min fördel på knappen.

Lösnningen på det blev bland annat att börja limpa på knappen så fort jag fick en skaplig hand, och syna när han höjer 4 bb före floppen. Sen sno potten på floppen när han missade och inte visste var han var i handen.

Inget utöver det vanliga, men väldigt effektivt mot aggro grinders.

--------------------------------

 

Seat 1: xxxx ($100)

Seat 2: xxxx ($119.55)

Seat 3: HERO ($152.60)

Seat 4: xxxx ($100)

Seat 5: NIT ($210.55)

xxxx posts the small blind of $0.50

NIT posts the big blind of $1

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Diamonds7 of Diamonds

xxxx folds

xxxx folds

HERO calls $1

xxxx folds

NIT raises to $4

HERO calls $3

*** FLOP *** Ace of Spades7 of Clubs4 of Spades

NIT bets $5

HERO calls $5

*** TURN *** Ace of Spades7 of Clubs4 of Spades8 of Spades

NIT checks

HERO bets $13

NIT folds

HERO wins the pot ($17.60)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok just ja kommer ihåg nu att du skrev det tidigare. Det var ju en bra lön i alla fall! Bara den utnyttjas hehe.

 

Ge CE-kortet en chans om du känner dig intresserad. Det finns ju mycket jobb även i dessa tider.

Och otroligt mycket att välja på, stor skillnad på att köra budbil i stan och timmerbil :-)

 

Vet inte om du menar lastbil+släp när du säger långtradare? Långtradare är väl mer en bil som körs långa sträckor, t ex norrland - skåne/utomlands.

Jag kör flisbil iaf, bil+släp alltså, runt 60 mil per dag. Mycket från sågverk osv.

 

C: Lastbil.

CE: Lastbil + släp = långtradare.

 

Det var så jag menade.

 

Ok det låter som helt rätt tänk! Tänkte du mellanlanda på 2.5/5 kr när rullen är på 20-30k eller nöta 1/2 hela vägen?

 

1/2: Max 400 i inköp.

2.5/5: Max 1000 i inköp.

 

SvS är lite annorlunda på den punkten, så jag behöver inte mellanlanda ngnstans :)

 

Pokern känns riktigt skoj just nu! Nöter på NL100$ och har utvecklat mitt spel mycket senaste 3 veckorna.

Förut spelade man mest sina egna kort, och vad som ligger på bordet. Nu spelar jag nästan enbart efter vad jag tror motståndaren har, och vad han tror att jag har. Ibland måste man backa upp det med en riktig hand såklart :-P

 

Jag borde jobba mer på att tänka vad Fi har. Istället för att bara spela korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1/2: Max 400 i inköp.

2.5/5: Max 1000 i inköp.

 

SvS är lite annorlunda på den punkten, så jag behöver inte mellanlanda ngnstans :)

Ok jo dom har ju 200bb i inköp som sagt. Jag föredrar faktiskt 100bb, men är man riktigt hemma bekväm med nivån är säkert 200 att föredra.

Vad föredrar du, och tänker du på att spela annorlunda med 200bb?

 

Jag borde jobba mer på att tänka vad Fi har. Istället för att bara spela korten.

Ja det är riktigt kul när det börjar lossna på så sätt. Pokern blir bra mycket intressantare då :)

Är väl det som är nackdelen om man spelar 4-8 bord, det blir svårt att göra såna reads.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha betade på Boston som ligger riktigt bra till i tabellen och har haft en fin winning streak senaste 10 matcherna, dom mötte Minnesota som varit riktigt dåliga senaste matcherna.

 

Boston drog på sig flera utvisningar i början av matchen, och Minnesota lyckades få in ett tidigt PP-mål.

Sen fick Boston MÅNGA målchanser som verkligen var nära. Skulle f*n egentligen blivit 3-1 :evil:

Men men, slutade 0-1 -300 kr

 

Och här kommer dagbokens första utlovade förlust-kärring :cry:

fuck_you.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jo dom har ju 200bb i inköp som sagt. Jag föredrar faktiskt 100bb, men är man riktigt hemma bekväm med nivån är säkert 200 att föredra.

Vad föredrar du, och tänker du på att spela annorlunda med 200bb?

 

Jag spelar nog annorlunda sen jag vant mig. Vet inte riktigt vad jag föredrar.

 

Man kan nog syna lite mer med 200bb eftersom man kan få så bra betalt om man väl träffar ett drag.

 

Synar man pottbet på floppen så finns det ju ofta en hel del pengar kvar ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha betade på Boston som ligger riktigt bra till i tabellen och har haft en fin winning streak senaste 10 matcherna, dom mötte Minnesota som varit riktigt dåliga senaste matcherna.

 

Boston drog på sig flera utvisningar i början av matchen, och Minnesota lyckades få in ett tidigt PP-mål.

Sen fick Boston MÅNGA målchanser som verkligen var nära. Skulle f*n egentligen blivit 3-1 :evil:

Men men, slutade 0-1 -300 kr

 

Och här kommer dagbokens första utlovade förlust-kärring :cry:

fuck_you.gif

 

HAHAHAHAHAHA, kan inte sluta garva....

Först när man tittar igenom sista sidan så ser man två underbart ljuvliga tjejer men när man sen scrollar ner...SchaBLAAM! Snacka om kalldusch :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan för poker.

Har jobbat tors/fre och inte hunnit spela, sett fram emot att dra igång idag. Öppnar 2 bord och tänker att man ska grinda lugnt i början.

 

Hand 30 floppar jag set mot ett högre set och förlorar 120$.

 

Han nummer 55 får jag 44. Flop A4x efter två TAG's raisat preflop. En TAG betar ut och den andra foldar, jag synar.

Turn 8, en rätt stor bet som synas. River A.

Härligt tänker jag! Jag satsar 44 i en pott på 50 och fi går all-in. Jag synar och han visar 88.

 

Blir så jääävla less. Tror aldrig jag vunnit ett inköp mot lägre set, kåk mot kåk på AA-bräda. GAAAAAAAH!!!!! :evil: :evil: :evil:

 

Varför kan jag ALDRIG få den vinnande halvan när det är en dominerad situation med två monsterhänder som möts!?!?!

Svarar tidigare inlägg senare, humöret är inte på topp nu lol...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan för poker.

Har jobbat tors/fre och inte hunnit spela, sett fram emot att dra igång idag. Öppnar 2 bord och tänker att man ska grinda lugnt i början.

 

Hand 30 floppar jag set mot ett högre set och förlorar 120$.

 

Han nummer 55 får jag 44. Flop A4x efter två TAG's raisat preflop. En TAG betar ut och den andra foldar, jag synar.

Turn 8, en rätt stor bet som synas. River A.

Härligt tänker jag! Jag satsar 44 i en pott på 50 och fi går all-in. Jag synar och han visar 88.

 

Blir så jääävla less. Tror aldrig jag vunnit ett inköp mot lägre set, kåk mot kåk på AA-bräda. GAAAAAAAH!!!!! :evil: :evil: :evil:

 

Varför kan jag ALDRIG få den vinnande halvan när det är en dominerad situation med två monsterhänder som möts!?!?!

Svarar tidigare inlägg senare, humöret är inte på topp nu lol...

 

Det är sådär ibland.

 

Jag har blivit översetad två gånger idag; 22 - 55, qq - kk. Och så förlorade jag en 900:- pott när jag var all-in på turn och han drog ut.

 

Trots det är jag plus nästan 800:-

 

Spelar jag för högt i förhållande till min bankrulle så blir jag helt vansinnig om jag har väldigt mycket otur. Otaliga är de t-shirtar som blivit trasor, otaliga glas och muggar har åkt i golvet och dessutom har jag sparkat sönder en skåplucka.

 

Men nu när jag inte spelar så högt så blir jag mest peppad om jag blir utdragen i en fet pott. För då vet jag att det finns pengar att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sådär ibland.

 

Spelar jag för högt i förhållande till min bankrulle så blir jag helt vansinnig om jag har väldigt mycket otur. Otaliga är de t-shirtar som blivit trasor, otaliga glas och muggar har åkt i golvet och dessutom har jag sparkat sönder en skåplucka.

 

Men nu när jag inte spelar så högt så blir jag mest peppad om jag blir utdragen i en fet pott. För då vet jag att det finns pengar att göra.

Jo du har helt rätt, tackar för kloka ord! Om jag inte bodde i lägenhet skulle nog diverse möblemang varit i riskzonen här idag, men det fick bli en knytnäve i stolen istället :mrgreen:

 

Jag har en tillräcklig rulle avsatt till NL100, och klarar av spelet där. Men ett inköp / 800 kr är ändå "mycket" pengar för mig, så det känns ju när man förlorar flera inköp på rad. Och man har ju inte råd att förlora hur många som helst.

 

Det är bara så sjukt, jag har förlorat 250$ idag, och allt mot dessa **** set på flop eller turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HAHAHAHAHAHA, kan inte sluta garva....

Först när man tittar igenom sista sidan så ser man två underbart ljuvliga tjejer men när man sen scrollar ner...SchaBLAAM! Snacka om kalldusch :D

lol jag blev faktiskt smått chockad själv när jag kollade dagboken dagen efter :-D Men det är bra, det ska kännas att beta fel.

 

HAHAHAH klockrent!

 

Angående NL100 handen mot nitregs, superstandard! bra att du upptäckt det ;).

 

Schyssta pics, dreglade skapligt på båda och hoppades på en tredje men fick också ett garv ;).

Ja det var på tiden va :-P Visst har man gjort det move'et ibland, men inte som en direkt lösning på grinders som 3-betar så fort man rör deras big blind.

Det finns väl nackdelar också, och det gäller att inte använda det som en ursäkt för att börja spela FÖR löst har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt! Vi slipper se förlust-kärringen denna gång, och bjuds på nåt bättre istället.

Edmonton Oilers - St Louis Blues 2-1. +85 små kronor till kassan. Man hatar ju att förlora även

om det är småpengar :-)

Efter en riktigt spännande match ändå. St Louis gjorde 1-0, men Oilers hade trycket större delen av tiden,

och kunde peta in segermålet sent in i sista perioden.

 

Oj lite stor bild, men det får gå :roll:

eva-longoria_dot_net-maxim2005jan-bynerble07.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har satsat 600 kr på Detroit som spelar mot Dallas just nu. Plussar runt 500 kr om dom vinner. OOOOOTROLIGT jäkla spännande match nu alltså! :shock:

 

Detroit ledde först med 2-0, sen blev det 2-1, 3-1, 3-3, och nu 4-3 till Detroit :shock:

Lyssna live på http://gamecenter.nhl.com/nhlgc/console.jsp?id=2008020629&navid=DL|NHL|home

 

GO DETROIT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...