Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 546
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Hand 1: Vet inte riktigt vad du funderar över handen. Du har 50bb och QQ, 4beta allin preflop.

Hand 2: c/f turn då en massa drag sitter och du slår inte något alls. Varför donkarbetar du 35?

I första handen tänkte jag som sagt att om jag ändå skulle hamna all-in med 50bb kunde jag syna 3-betten från 10-table grindern, och pusha på hans CBet som han gjort alla gånger, och få betalt även om han ligger efter. Om jag pushar på flop känns det som jag bara får betalt när jag ligger efter eller 50-50.

Vet dock inte hur rätt tänkt det är.

I hand borde jag nog c/f turn som du säger. Men fick känslan att han satt på AK/AQ och inte trodde att jag hade nåt, därför betade jag turn.

Har nog mycket kvar o lära innan man kan kalla sig säker på NL100, så tackar för all feedback man kan få.

Postad

Har spelat runt 1000 händer och gått 1.5 inköp plus på 7 timmar i onsdags. Ändå har jag blivit utdragen rejält i jättepotter där man varit stor favorit.

Vaknar idag efter att ha jobbat två långa dagar, och sett fram emot att få grinda poker igen. PANG, -250bb på 60 händer :shock:

F*n vad less man blir, fick AA två gånger, KK en gång, ena gången träffar fi stege, andra gången set. Stege mot backdoor flush osv osv osv... kan allt detta hända på 60 händer?

Det positiva är väl att jag efter lite småtilt kunde gå tillbaka och spela två timmar bra poker efter detta.

Men skit samma, det är bara att kämpa vidare. Slår jag nivån grindar jag ihop denna förlust ganska lätt, vilket jag gör om jag kan hålla disciplinen uppe.

Ska lägga upp varje dagsresultat här, så man vet att man får skämmas om man spelar dåligt :mrgreen: Kanske det kan hjälpa...

Postad

250 händer. +25$

Känns som jag spelade helt ok i det stora hela. Låg +100$ en bit in i sessionen, men tappade på slutet.

Det hade kunnat vara 75$, men gjorde några fiskiga moves och en dålig syn.

Har senaste tiden upptäckt att det alltid är några få felsteg i 2-3 händer som gör att jag ofta tappar det stora pluset.

Nästa mål blir att spela några sessioner perfekt utan några större dyra misstag.

Postad
250 händer. +25$

Känns som jag spelade helt ok i det stora hela. Låg +100$ en bit in i sessionen, men tappade på slutet.

Det hade kunnat vara 75$, men gjorde några fiskiga moves och en dålig syn.

Har senaste tiden upptäckt att det alltid är några få felsteg i 2-3 händer som gör att jag ofta tappar det stora pluset.

Nästa mål blir att spela några sessioner perfekt utan några större dyra misstag.

Det där känner jag igen!

Man tar flera hundra beslut per timme om man spelar ett par bord. Men tar man ett felaktigt beslut så kan det kosta en flera timmars vinnande poker.

Det händer att jag tar felaktiga beslut idag, men inte lika ofta som förut eftersom jag spelar på en nivå som jag känner mig bekväm på.

Kanske kan mina erfarenheter hjälpa dig att undvika att ta dåliga beslut?

Postad
Vaknar idag efter att ha jobbat två långa dagar, och sett fram emot att få grinda poker igen. PANG, -250bb på 60 händer :shock:

F*n vad less man blir, fick AA två gånger, KK en gång, ena gången träffar fi stege, andra gången set. Stege mot backdoor flush osv osv osv... kan allt detta hända på 60 händer?

Självklart. En gång blev jag övertrissad på floppen tre gånger inom loppet av 15-20 minuter... En annan kväll blev jag utdragen i hur många all-in potter som helst när jag var all-in före floppen och var favorit. 5-10 gånger eller ngt.

Jag gick plus hos Party Poker efter att ha spelat flera hundratusen givar. Men jag la ner spelet där och började spela hos SvS. Och efter att ha spelat kanske 100k givar där så börjar jag helt ärligt undra om spelet hos PP var riggat!

Postad
Det där känner jag igen!

Man tar flera hundra beslut per timme om man spelar ett par bord. Men tar man ett felaktigt beslut så kan det kosta en flera timmars vinnande poker.

Det händer att jag tar felaktiga beslut idag, men inte lika ofta som förut eftersom jag spelar på en nivå som jag känner mig bekväm på.

Kanske kan mina erfarenheter hjälpa dig att undvika att ta dåliga beslut?

Ja precis. Jag känner att man börjar bli mer van med spelet på NL100$ nu, innan spelade jag NL50. Mycket såna småsaker som gör ett plus eller minus.

Självklart. En gång blev jag övertrissad på floppen tre gånger inom loppet av 15-20 minuter... En annan kväll blev jag utdragen i hur många all-in potter som helst när jag var all-in före floppen och var favorit. 5-10 gånger eller ngt.

Jag gick plus hos Party Poker efter att ha spelat flera hundratusen givar. Men jag la ner spelet där och började spela hos SvS. Och efter att ha spelat kanske 100k givar där så börjar jag helt ärligt undra om spelet hos PP var riggat!

Hehe ja man kan undra ibland, skönt att du plussade i alla fall :mrgreen:

Om jag hade undvikit att spela precis efter jag vaknat hade jag nog kunnat lägga mig nån av gångerna med AA/KK när fi träffat stegen osv, men var väl inte tillräckligt vaken.

Så det har man lärt sig iaf, inte dra igång och grinda precis efter man vaknat!

Postad
Ja precis. Jag känner att man börjar bli mer van med spelet på NL100$ nu, innan spelade jag NL50. Mycket såna småsaker som gör ett plus eller minus.

Nja. Visst spelar allt roll. Men om du inte äger på en nivå? Varför inte gå ner i nivå tills du känner att du verkligen äger en nivå? Jag spelade mkt NL 100$ och en hel del NL 200$ tidigare med varierad framgång. Nu spelar uteslutande på NL 200, SvS. Tråkigt till en början, men vänjer sig och börjar känna av vinster och förluster efter ett tag(såvida du inte är miljonär). Trots att min bankrulle är på över 20k.

Hehe ja man kan undra ibland, skönt att du plussade i alla fall :mrgreen:

Jo, men om jag ska ge ett nyktert svar så tror jag inte PP är riggat av en rad anledningar :)

Jag tror att den främsta anledningen till att utdragningar osv ser så annorlunda ut på SvS jämfört med PP är för att jag spelar på så olika nivåer. Spelade på väldigt mkt högre nivåer på PP.

Om jag hade undvikit att spela precis efter jag vaknat hade jag nog kunnat lägga mig nån av gångerna med AA/KK när fi träffat stegen osv, men var väl inte tillräckligt vaken.

Så det har man lärt sig iaf, inte dra igång och grinda precis efter man vaknat!

:P

Det där problemet har jag inte haft.

Hunger är iaf ngt annat man ska undvika. Spelar hellre berusad än hungrig.

Postad
Haha, att inte grinda precis när man vaknat är nog ett vanligt problem :D. Brukar ha mina backsessioner då...

Men försöker att undvika spelet då :), man lär sig av sina misstag.

Det där problemet har jag inte haft.

Hunger är iaf ngt annat man ska undvika. Spelar hellre berusad än hungrig.

Ja det kommer jag hålla mig ifrån så gott det går. Hunger hamnar nog i samma kategori :P

Nja. Visst spelar allt roll. Men om du inte äger på en nivå? Varför inte gå ner i nivå tills du känner att du verkligen äger en nivå? Jag spelade mkt NL 100$ och en hel del NL 200$ tidigare med varierad framgång. Nu spelar uteslutande på NL 200, SvS. Tråkigt till en början, men vänjer sig och börjar känna av vinster och förluster efter ett tag(såvida du inte är miljonär). Trots att min bankrulle är på över 20k.

Jag tycker inte att man behöver äga en nivå för att kunna spela där, bara man har rätt inställning och känner att man har potential att anpassa sig ganska snabbt med tiden, vilket jag verkligen känner på NL100.

Jag vill bli bra (eller i alla fall mycket bättre) på poker, och känner inte att riktig poker börjar förrän som lägst på NL100$.

På nivåerna under NL100$ tycker jag det känns som att den som orkar vänta längst på nötterna vinner mot fisken, och det orkar jag inte med :-P

På NL100 kan man iaf börja göra lite moves och grejor som gör det mer intressant.

Sen måste jag ha lite press på mig för att orka koncentrera mig/spela bra. På NL50 gör jag inte det, men blir ändå förbannad över förlusterna.

Det är ju ingen nackdel att man vinner mer, och får dubbelt så mycket rakeback heller.

Skönt att få fundera lite på sin egen syn på dom olika nivåerna man harvar runt på :-)

Postad
Ja det kommer jag hålla mig ifrån så gott det går. Hunger hamnar nog i samma kategori :P

Jag tycker inte att man behöver äga en nivå för att kunna spela där, bara man har rätt inställning och känner att man har potential att anpassa sig ganska snabbt med tiden, vilket jag verkligen känner på NL100.

Jag vill bli bra (eller i alla fall mycket bättre) på poker, och känner inte att riktig poker börjar förrän som lägst på NL100$.

På nivåerna under NL100$ tycker jag det känns som att den som orkar vänta längst på nötterna vinner mot fisken, och det orkar jag inte med :-P

På NL100 kan man iaf börja göra lite moves och grejor som gör det mer intressant.

Sen måste jag ha lite press på mig för att orka koncentrera mig/spela bra. På NL50 gör jag inte det, men blir ändå förbannad över förlusterna.

Det är ju ingen nackdel att man vinner mer, och får dubbelt så mycket rakeback heller.

Skönt att få fundera lite på sin egen syn på dom olika nivåerna man harvar runt på :-)

Som jag ser det så handlar poker bara om pengar. Det handlar inte om att ha kul, det handlar inte om att vinna den och den turneringen eller mot den motståndaren, det handlar inte om vem som spelat på högst nivå, och det handlar inte om att spela på en relativt hög nivå och döma ut nivåer under en utan att vunnit där, utan det handlar om hur mkt pengar jag gör. Men det är bara som jag ser det, du kan och får förstås se på pokern helt annorlunda.

Poker är som franska främlingslegionen. Ingen bryr sig om ditt förflutna och du har ingen framtid.

Postad
Som jag ser det så handlar poker bara om pengar. Det handlar inte om att ha kul,
Men det är bara som jag ser det, du kan och får förstås se på pokern helt annorlunda.

Jag förstår hur du menar, men jag spelar nog för att jag tycker det är kul av den anledningen att det är en utmaning att kunna "slå spelet" och bli bättre.

I början spelade jag nog poker mer för att man kunde tjäna pengar. Men ju bättre jag blir ju mindre bryr jag mig om pengarna, och ju mer vill jag bara bli bra på nåt sätt :-P

Och såklart mäts det hela i pengar, så det har ju en stor betydelse på ett sätt. Men det är inte själva målet, bara resultatet eller hur man ska säga.

det handlar inte om att vinna den och den turneringen eller mot den motståndaren, det handlar inte om vem som spelat på högst nivå, och det handlar inte om att spela på en relativt hög nivå och döma ut nivåer under en utan att vunnit där

Det håller jag absolut med om! Spelar man poker på en specifik nivå, bara för att bevisa nåt för andra, är man riktigt fel ute. Och vägrar man gå ner i nivå när man inte klarar den högre är det samma sak.

Hoppas inte det lät som att jag dömer ut nivåer under NL100$, för det var inte alls meningen.

Ville bara få fram att det känns som att jag kan prestera bäst på NL100$, eftersom jag har lättare att hålla koncentrationen uppe, och ha respekt för pengarna där.

Poker är som franska främlingslegionen. Ingen bryr sig om ditt förflutna och du har ingen framtid.

Haha bra sagt :mrgreen:

Postad

Ja grinden fortsätter. Har lyckats skrapa ihop 257$ på 1200 händer.

Var mycket upp denna session, men tappade det mesta efter att jag på slutet fick AK flera gånger och inte träffade ett skit, utan var tvungen att släppa handen en bit in i potten.

AK är ingen lätt hand att spela utan träff. Skulle vara intressant o höra era tankar om hur man bör spela handen mot olika spelare i denna situation:

HERO höjer 3.5bb i tidig position.

Fi 3-betar till 12bb och har position på HERO.

Floppen kommer :6d::2h::9g:

HERO checkar

Fi betar 15bb.

Hur bemöter ni detta om det är en standardsituation mot en TAG flerbords-grinder, respektive en aggro grinder på NL100$?

Har en känsla av att jag är lite väl svag i dessa situationer. Men man är ju rädd för ett set eller överpar större delen av gångerna. Men det kan ju inte vara rätt att nästan alltid släppa här eller?

Får väl köra nån noob-version av Harrington-grejen; är klockan innan 16:00 foldar jag, efter 16:00 pushar jag :mrgreen:

Postad
Jag förstår hur du menar, men jag spelar nog för att jag tycker det är kul av den anledningen att det är en utmaning att kunna "slå spelet" och bli bättre.

I början spelade jag nog poker mer för att man kunde tjäna pengar. Men ju bättre jag blir ju mindre bryr jag mig om pengarna, och ju mer vill jag bara bli bra på nåt sätt :-P

Och såklart mäts det hela i pengar, så det har ju en stor betydelse på ett sätt. Men det är inte själva målet, bara resultatet eller hur man ska säga.

Ok. Vad hade du för månadsresultat i oktober?

Det håller jag absolut med om! Spelar man poker på en specifik nivå, bara för att bevisa nåt för andra, är man riktigt fel ute. Och vägrar man gå ner i nivå när man inte klarar den högre är det samma sak.

Hoppas inte det lät som att jag dömer ut nivåer under NL100$, för det var inte alls meningen.

Ville bara få fram att det känns som att jag kan prestera bäst på NL100$, eftersom jag har lättare att hålla koncentrationen uppe, och ha respekt för pengarna där.

Jag tänkte som dig när jag härjade på NL 100 dollar tidigare. Visst kunde man vinna några månader i rad och så. Men det blev aldrig några pengar. Phil Ivey har sagt två saker om poker som jag kommer ihåg:

-Du måste kämpa.

-Du måste spela på en nivå där du känner av vinsterna och förlusterna.

Det första håller jag med men inte den andra. Vinner jag en fyrahundrakroners pott eller två i rad så "känner" jag inte av det. Inte heller om jag torskar. Jag kan tom skratta om jag torskar några stora potter i rad pga otur. Men samtidigt är det mkt pengar för mig eftersom jag lever på studiemedel.

Nåväl, du gör säkert mer pengar än mig och är säkert bättre på poker än mig så jag ska sluta tjata om hur jag ser på pokern! :)

Haha bra sagt :mrgreen:

Japp, fast det var inte jag som sa det 8-)

Postad
Ok. Vad hade du för månadsresultat i oktober?

Det var inget speciellt alls, plussade 3 500 sek. Men spelade bara halva månaden, och det blev inte många händer. Dock spelade jag ganska bra, så är nöjd.

Jag tänkte som dig när jag härjade på NL 100 dollar tidigare. Visst kunde man vinna några månader i rad och så. Men det blev aldrig några pengar. Phil Ivey har sagt två saker om poker som jag kommer ihåg:

-Du måste kämpa.

-Du måste spela på en nivå där du känner av vinsterna och förlusterna.

Jo jag håller med på många sätt. Det är väl egentligen en svaghet hos mig att jag inte kan hålla koncentrationen uppe på NL50, och det speglas nog in på NL100 och hela min poker ibland, so försöker jobba bort det.

Angående att man måste spela på en nivå där man känner av vinsterna och förlusterna håller jag faktiskt med mr Ivey :)

Om man spelar på en nivå där man har råd att förlora men ändå känner av det, tror jag man har hittat rätt nivå på så sätt.

Nåväl, du gör säkert mer pengar än mig och är säkert bättre på poker än mig så jag ska sluta tjata om hur jag ser på pokern! :)

Det är jag inte alls säker på om du menar pokermässigt :-) Och tjata på bara, alltid intressant och höra hur andra ser på det. Man lär sig nåt varje gång :P

• 1 month later...
Postad

Halloj dagbok, kul att ni väcker den :-P

Den blev väl lite vilande efter att jag åkte på en jäkligt stor minusdag på NL100, som gjorde att man inte hade rulle för att kunna spela säkert på nivån, plus att spelet aldrig är som det ska efter en sån dag.

--- Först förlorade jag mot kåk på river 3 händer i rad, där min hand var stor favorit på turn.

Sen sätter olika motståndare vid samma bord sitt set på flop FEM gånger i rad, mot min stege/färg/liknande händer. Plus lite tilt därefter, istället för att stänga ner pokern och ta ett break.

Sen sätter jag mig på NL25 och får AA dom två första händerna, lyckas sätta samma fi all-in preflop båda gångerna när han sitter med rena skithänder, och han får stege på river båda gångerna. Det blev inte bättre av att han hette TILT-MAN eller liknande.

Efter det funderade jag på om onlinepokern var riggad, och tog en liten paus och spelade lägre nivåer :-P

Jag hade väl råd, men inte riktigt lust att ha/riskera en normal rulle för NL100$, och när man åkte på en hel dags bad beats blev det NL25 och NL200kr på SvS ett tag för att lugna ner mig lite...

Men nu har jag börjat grinda lite på NL100$ igen, och det har gått skapligt dom första dagarna.

Tror jag lärt mig otroligt mycket sen sist i flera "områden" av pokern, och det känns som jag kommer kunna spela mycket bättre. Resultatet återstår att se :-) Ska uppdatera mer om dagens spel i julhelgen!

Postad
Halloj dagbok, kul att ni väcker den :-P

Den blev väl lite vilande efter att jag åkte på en jäkligt stor minusdag på NL100, som gjorde att man inte hade rulle för att kunna spela säkert på nivån, plus att spelet aldrig är som det ska efter en sån dag.

--- Först förlorade jag mot kåk på river 3 händer i rad, där min hand var stor favorit på turn.

Sen sätter olika motståndare vid samma bord sitt set på flop FEM gånger i rad, mot min stege/färg/liknande händer.

Sen sätter jag mig på NL25 och får AA dom två första händerna, lyckas sätta samma fi all-in preflop båda gångerna när han sitter med rena skithänder, och han får stege på river båda gångerna. Det blev inte bättre av att han hette TILT-MAN eller liknande.

Efter det funderade jag på om onlinepokern var riggad, och tog en liten paus och spelade lägre nivåer :-P

Jag hade väl råd, men inte riktigt lust att ha/riskera en normal rulle för NL100$, och när man åkte på en hel dags bad beats blev det NL25 och NL200kr på SvS ett tag för att lugna ner mig lite...

Men nu har jag börjat grinda lite på NL100$ igen, och det har gått skapligt dom första dagarna.

Tror jag lärt mig otroligt mycket sen sist i flera "områden" av pokern, och det känns som jag kommer kunna spela mycket bättre. Resultatet återstår att se :-) Ska uppdatera mer om dagens spel i julhelgen!

Är du en duktig NL 200, SvS spelare så gör du mer pengar per timme än du gör på de flesta jobb man kan få utan utbildning(dock undantaget industrin). Fast då ska du nog spela på bra tider och förstås spela 5 bord samtidigt.

Angående din otur så tillhör det spelet att någon gång iiiibland ha enormt otur. En gång blev jag översetad på floppen tre gånger på tjugo minuter. En annan gång på NL 100(dollar) så blev jag utdragen över fem gånger på en kväll på rivern när jag var all-in på floppen.

Nåväl, good luck! :)

Edit: Fast man kan ha enorm tur åt andra hållet ibland. En gång träffade jag set tre gånger i rad på floppen på samma bord! En annan gång fick jag AA tre gånger i rad! :)

Postad
...

Ja nog går det att ha otur och hamna i osannolika situationer flera gånger på kort tid har man ju märkt!

Är väl därför dom säger att man ska ha sån där bankroll management, så man klarar av swingsen :mrgreen:

Det var bara fel tidpunkt för mig att förlora alla dom där potterna, så var väl därför man tog det lite hårdare.

Postad

Jag åkte på en riktigt badbeat på NL100 i början av december, och det kändes riktigt illa.

Besviken på mig själv att jag inte stängde ner klienten efter flera osannolika beats, och osäker på om jag ens var bra nog att plussa på pokern egentligen.

Fick dåligt samvete när man började tänka på hur mycket pengar man riskerade på NL100 om man inte litade på sitt spel, och inte kände sig bekväm längre.

Men tänkte att jag f*n inte ska ge mig, när man gillar pokern så mycket.

Började spela lite försiktigt på NL100 igen, med inställningen att jag bara vill gå jämnt upp så jag kan fortsätta spela, och det verkar fungera väldigt bra.

Utan att jag visste om det lärde jag mig enormt mycket av den där dagen med badbeats, och spelar nu bättre poker än jag någonsin gjort.

Har plussat med en fin bb/100 varje session efter det, och har fått ihop 450$ dom senaste 700 händerna.

Tror inte heller bara att jag får heta kort, utan att det är bra spel till stor del. Hade tidigare en läcka att syna stora bets när jag egentligen trodde jag var slagen.

- Igår fick jag AK, höjer i första position, två fi synar. Flop KQ9, fi 1 betar ut 6$, fi2 höjer till 12, och jag slängde handen redan där på floppen. Hade sällan hänt förut :mrgreen: Fi1 visar floppat tvåpar KQ. Fi2 samma sak men med Q9.

Hoppas bara att jag kan hålla detta spel nu. Men känner att jag har fått så pass bra förståelse för spelet i allmännhet, gameflow, image, och vikten av position, så det ska nog hålla den här gången :)

Postad

Kul att det går bra!

Men IMHO så är 700 givar absolut ingenting att basera en analys på. Jag har under hösten gjort mer pengar(timlön) på NL 200 och NL 400(SvS) än vad jag skulle ha gjort på lönejobb(som jag kan få). Så det finns nämnvärda pengar att hämta på de lägre nivåerna för de som är intresserade.

Postad

Benny japp tackar :)

Absolut, det är jag också medveten om. Det räcker ju med en stege mot färg på river 2 gånger så är statistiken mer normal så än är jag allt annat än lugn :>

Hur mycket jag vunnit var mer en parantes. Det största är att jag känner mentalt att jag spelar helt annorlunda, och har kommit ett steg längre i förståelsen för poker. Det kommer väl i sin tur att minska förlusterna och öka vinsterna, så hoppas att åtminstone pluset håller i sig.

Jag håller med om att det finns bra värde på SvS NL200/400, men det är en sak som fattas för mig för att jag ska kunna grinda där; jag tycker inte är varken roligt eller utvecklande pokermässigt.

80% är ju totalt oseriösa där, och det är ju bra med fisk, men jag har svårt för att hålla mig seriös bland oseriösa helt enkelt :P

Men det är kul att hoppa in ibland, när man känner för att slöspela lite och inte känner för att riskera så mycket.

Jag kan tänka mig att det låter dumt, men jag vill bli bra på själva spelet och kunna spela bra mot bra spelare.

Sitter det alltid 2 megafiskar vid bordet blir stämningen annorlunda, och man behöver sällan känna på svårigheten att vara tvungen att spela riktigt bra poker mot bra spelare. Och när det är så utvecklas man inte efter en viss gräns, och sitter bara "på stället" och håvar in pengar från fisken.

Jag kan nog åtminstone slå NL100$ med någon bb/100, och då har jag samma winrate som på SvS's lägre bord, samtidigt som jag utvecklas och har roligare.

Hoppas jag inte låter nedvärderande mot lägre stakes än NL100$, eller att jag tror att jag är skitbra på poker, för så menar jag absolut inte.

Ville bara få fram att jag just nu spelar poker av en annan anledning än att tjäna pengar, jag vill bli bättre på det riktiga spelet (inte för att NL100 är högt, men mer seriöst än lowstakes antar jag).

Postad
Benny japp tackar :)

Absolut, det är jag också medveten om. Det räcker ju med en stege mot färg på river 2 gånger så är statistiken mer normal så än är jag allt annat än lugn :>

Bra att vi är överens :)

Hur mycket jag vunnit var mer en parantes. Det största är att jag känner mentalt att jag spelar helt annorlunda, och har kommit ett steg längre i förståelsen för poker. Det kommer väl i sin tur att minska förlusterna och öka vinsterna, så hoppas att åtminstone pluset håller i sig.

Innan jag gick ner i nivå och blev en stabil vinnare så sa jag precis som dig vid ett tiotal tillfällen!

Jag håller med om att det finns bra värde på SvS NL200/400, men det är en sak som fattas för mig för att jag ska kunna grinda där; jag tycker inte är varken roligt eller utvecklande pokermässigt.

Det är ett stort problem för de flesta vinnande cash-games-online-grinders. När de gör stabilt med pengar är det helt enkelt inte roligt längre. Därför nöter få spelare ihop stora förmögenheter utan går upp och går upp och kommer antingen till den absoluta världseliten eller så blir det inte så mkt pengar i slutändan.

80% är ju totalt oseriösa där, och det är ju bra med fisk, men jag har svårt för att hålla mig seriös bland oseriösa helt enkelt :P

Men det är kul att hoppa in ibland, när man känner för att slöspela lite och inte känner för att riskera så mycket.

80% tycker jag att ta i. Visst slänger folk bort pengar där men inte i så stor utsträckning, IMHO.

Jag kan tänka mig att det låter dumt, men jag vill bli bra på själva spelet och kunna spela bra mot bra spelare.

Jag tänker tvärtom. "Poker is like the french foreign legion. You have not future and nobody cares about past." Jag har aldrig sett upp till några pokespelare, deras psyke, deras moves osv. FÖr mig handlar det bara om pengar och har alltid gjort det(lagom cyniskt men va fan det är poker det handlar om). Nebo(som har db här) gjorde 64k på 2.5/5(SvS) i december. Jag skulle hellre byta med honom än någon som gjort 15k på 10/20.

Jag vill absolut inte spela mot bra spelare, jag vill spela mot dåliga spelare. Pga av racken är det nästintill omöjligt för mig att göra pengar om jag möter bra spelare.

Sitter det alltid 2 megafiskar vid bordet blir stämningen annorlunda, och man behöver sällan känna på svårigheten att vara tvungen att spela riktigt bra poker mot bra spelare. Och när det är så utvecklas man inte efter en viss gräns, och sitter bara "på stället" och håvar in pengar från fisken.

Jag vet inte hur det ser upp längre upp i pokerpyramiden online. Men jag är ytterst tveksam till att det bara skulle sitta pokerproffs på de högre borden. Har bl a en kompis som spelat av Wayne Rooney ett par hundra tusen.

Jag försöker att minimera mina förluster mot bra pokerspelare och håva in pengarna från fisken. Anledningen till att det är så svårt att vinna pengar mot bra spelare anser jag alltså vara racken.

Jag kan nog åtminstone slå NL100$ med någon bb/100, och då har jag samma winrate som på SvS's lägre bord, samtidigt som jag utvecklas och har roligare.

Så länge du har kul och gör pengar är det ju kanon! Själv har jag inte så kul men har iaf gjort nämndvärda pengar under 2008.

Hoppas jag inte låter nedvärderande mot lägre stakes än NL100$, eller att jag tror att jag är skitbra på poker, för så menar jag absolut inte.

Ville bara få fram att jag just nu spelar poker av en annan anledning än att tjäna pengar, jag vill bli bättre på det riktiga spelet (inte för att NL100 är högt, men mer seriöst än lowstakes antar jag).

Vill själv inte nedvärdera dina värderingar eller tankar. Utan jag lägger bara fram min syn på poker :)