John_teh_Donk Postad 14 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2008 *bra text* Tackar för ett grymt inlägg! Såna som gör att man tycker det är värt att förnedra sig i en publik dagbok Självklart har jag stora läckor när man nyss börjat spela mer seriöst. Men förhoppningsvis ska dom gå att täta, så det bara droppar inte rinner. Att jag limpade TT ser jag så här i efterhand att det inte var så vacker. Men som sagt raisar jag 99% där. Det var situationen som gjorde att jag limpade. Fi var rätt aggro och jag hade raisat väldigt många händer på kort tid. Så ville hålla potten nere och se vad floppen visade, och inte bli re-raisad pre och inte veta om det var ett move med luft mot mina många pre-raise eller JJ-AA. Om det tankesättet ens är vettigt vet jag inte? Det gick ju åt **** i alla fall, så tar lite lärdom av det *Steghanden. Ja som du säger vore en raise på flopp helt klart ett lika bra altenativ, tror jag har en förmåga att slowspela händer lite för mycket som måste jobbas bort (även om det inte var hemst illa där). Ville nog låta honom bygga upp självförtroendet i handen och lägga in lite pengar självmant innan jag raisade. Potten var 40$ efter turn, kanske jag skulle satsat 18 eller liknande, och hoppats på all-in eller syn från honom. Jag spelar 2 bord just nu. Har också märkt att det är på gränsen till att man börjar med fiskmoves av alla slag när korten är kalla hehe. Dock är det väl en läcka man bör kunna komma över på så sätt. Känner att jag måste bli lite bättre och få in "rätt" spel i ryggen innan man kan öppna 3-4 bord, men hoppas kunna testa det snart. Jag har pokertracker, och tänkte lägga ut lite stats senare när jag fått ihop några händer. Dock känns det som dom kan vara ganska missvisande i och med att man är i en period då spelet förbättras mycket på kort tid. Men man ser ju i alla fall stora läckor såklart. Har också PA-hud men använder det inte. Tycker det känns lite på gränsen till fusk, sen spelar jag faktiskt sämre med det igång. Tappar liksom "känslan" för bordet som är viktigt att lära sig använda. Brukar dock öppna det ibland för att kolla om min uppfattning om spelarna vid bordet stämmer + se mina egna stats. Mycket bra allmänna tips om NL50 också, det uppskattas verkligen! Ska läsas mer än en gång. Härligt att det går bra på NL100. Vad tycker du utmärker spelet där jämfört med NL50, är det stor skillnad? Jag ska hålla koll i din dagbok hur det går Du tar orden ur munnen på mig! Ja såg att du också kör NL50 nu, mycket roligare spel där eller hur? Påminner mer om SvS. NL25 är ju ett stort sömnpiller på Full tilt, konstigt att det är sån skillnad. Citera
sTARVIN89 Postad 14 Juli , 2008 Rapport Postad 14 Juli , 2008 Tackar för ett grymt inlägg! Såna som gör att man tycker det är värt att förnedra sig i en publik dagbok Självklart har jag stora läckor när man nyss börjat spela mer seriöst. Men förhoppningsvis ska dom gå att täta, så det bara droppar inte rinner. Att jag limpade TT ser jag så här i efterhand att det inte var så vacker. Men som sagt raisar jag 99% där. Det var situationen som gjorde att jag limpade. Fi var rätt aggro och jag hade raisat väldigt många händer på kort tid. Så ville hålla potten nere och se vad floppen visade, och inte bli re-raisad pre och inte veta om det var ett move med luft mot mina många pre-raise eller JJ-AA. Om det tankesättet ens är vettigt vet jag inte? Det gick ju åt **** i alla fall, så tar lite lärdom av det *Steghanden. Ja som du säger vore en raise på flopp helt klart ett lika bra altenativ, tror jag har en förmåga att slowspela händer lite för mycket som måste jobbas bort (även om det inte var hemst illa där). Ville nog låta honom bygga upp självförtroendet i handen och lägga in lite pengar självmant innan jag raisade. Potten var 40$ efter turn, kanske jag skulle satsat 18 eller liknande, och hoppats på all-in eller syn från honom. Jag spelar 2 bord just nu. Har också märkt att det är på gränsen till att man börjar med fiskmoves av alla slag när korten är kalla hehe. Dock är det väl en läcka man bör kunna komma över på så sätt. Känner att jag måste bli lite bättre och få in "rätt" spel i ryggen innan man kan öppna 3-4 bord, men hoppas kunna testa det snart. Jag har pokertracker, och tänkte lägga ut lite stats senare när jag fått ihop några händer. Dock känns det som dom kan vara ganska missvisande i och med att man är i en period då spelet förbättras mycket på kort tid. Men man ser ju i alla fall stora läckor såklart. Har också PA-hud men använder det inte. Tycker det känns lite på gränsen till fusk, sen spelar jag faktiskt sämre med det igång. Tappar liksom "känslan" för bordet som är viktigt att lära sig använda. Brukar dock öppna det ibland för att kolla om min uppfattning om spelarna vid bordet stämmer + se mina egna stats. Mycket bra allmänna tips om NL50 också, det uppskattas verkligen! Ska läsas mer än en gång. Härligt att det går bra på NL100. Vad tycker du utmärker spelet där jämfört med NL50, är det stor skillnad? Jag ska hålla koll i din dagbok hur det går Ja såg att du också kör NL50 nu, mycket roligare spel där eller hur? Påminner mer om SvS. NL25 är ju ett stort sömnpiller på Full tilt, konstigt att det är sån skillnad. Hehe ja är bara glad att jag kan hjälpa till . Det är lite skillnad mellan NL100 och NL50, du måste vara mer aggresiv på NL100, NL50 funkar ABC-poker. Det blir svårare på NL100 och NL200, där behöver du mer aggro-read spel. Men tycker det är roligare. Juste fan min dagbok har inte uppdaterat på skitlänge, kan vara dags nu. Men skulle ju resa till USA så tänkte ta det efter, men ett inlägg skadar väl inte . Gillar själv inte heller PAHUD så mycket, tycker det blir lite rörigt osv, sen är det sjukt jobbigt på ongame. Men det funkar som sagt utan . Ja du får uppdatera hur det har gått, ja kommer hem från USA om 4 veckor och ska bli kul att se om det går bättre för dig . Citera
John_teh_Donk Postad 14 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 14 Juli , 2008 Ok, det blir mer att spela om hela stacken på ett annat sätt antar jag. Måste vara mycket roligare än att grinda NL50 så länge man har kunskapen och rullen för det. Ja gör en update i din db innan resan! Var i USA ska du? Själv ska jag bara försöka hålla mig på plus-sidan av NL50, är nöjd om jag lyckas än så länge hehe. Citera
John_teh_Donk Postad 15 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 15 Juli , 2008 Körde just en riktigt solid session. Tänkte igenom hur jag skulle spela medan jag åt lunch. Planerade att skapa en passande image vid bordet för att sen utnyttja den i passande situationer. Kan säga att det fungerade väldigt bra och gav 70$ genom två händer i slutet av sessionen. I den här handen spelade jag enbart på tidigare situationer och read. Hade en tight image, och fi hade redan reraisat mig ur flera händer som jag fick vika pre. Ville se floppen och se om jag kunde utnyttja den. På flopp synade jag, och planerade att fortsätta om nåt av 10/9/hjärter kom på turn, eller att han checkade. FullTiltPoker Game #7231769234: Table Arden (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 10:57:39 ET - 2008/07/15 Seat 1: maize06 ($64.40) Seat 2: darklegend256 ($50.75) Seat 3: Enoch_showunmi ($23.30) Seat 4: Godeep ($62.30) Seat 5: HERO ($53.25) Seat 6: BIFI ($111.05) BIFI posts the small blind of $0.25 maize06 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO darklegend256 folds Enoch_showunmi calls $0.50 Godeep folds HERO raises to $2 BIFI folds maize06 has 15 seconds left to act maize06 raises to $5.50 Enoch_showunmi folds HERO calls $3.50 *** FLOP *** maize06 has 15 seconds left to act maize06 bets $5.50 HERO calls $5.50 *** TURN *** maize06 checks HERO bets $14 maize06 has 15 seconds left to act maize06 folds HERO wins the pot ($21.65) --------------------------------------------- Nästa hand var en av dom skönare på länge! Ungefär samma scenario här som i första handen. Fi hade reraisat mig pre flera gånger och jag vek pre. Kändes att han började bli på riktigt mobb-humör. Jag plockade upp JJ och hoppades att han skulle göra samma sak. Det gjorde han, och jag raisade "som att jag fått nog". Visst hade han kunna ha QQ-AA eller set, men pga tidigare situationer var det no mercy som gällde FullTiltPoker Game #7231804900: Table Arden (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:02:32 ET - 2008/07/15 Seat 1: maize06 ($50) Seat 2: darklegend256 ($50) Seat 3: Enoch_showunmi ($20.05) Seat 4: jey_bi ($50), is sitting out Seat 5: HERO ($59.90) Seat 6: BIFI ($138.05) BIFI posts the small blind of $0.25 maize06 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO darklegend256 folds Enoch_showunmi folds HERO raises to $2 BIFI has 15 seconds left to act BIFI raises to $6 maize06 folds HERO raises to $14 BIFI calls $8 *** FLOP *** BIFI bets $20 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $45.90, and is all in BIFI calls $25.90 HERO shows BIFI shows *** TURN *** *** RIVER *** HERO shows two pair, Jacks and Tens BIFI shows a pair of Tens HERO wins the pot ($117.30) with two pair, Jacks and Tens Citera
John_teh_Donk Postad 16 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2008 Det blev en svettig session för en som nyss klivit upp till NL50 AWWWWW! FullTiltPoker Game #7245387880: Table Tropicana (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:01:04 ET - 2008/07/16 Seat 1: rob879 ($42.85) Seat 2: wiscokrypton ($28.70) Seat 3: drdtay69 ($24.30) Seat 4: HERO ($74.85) Seat 5: Faetal ($93.20) Seat 6: rlatnw ($50) HERO posts the small blind of $0.25 Faetal posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO rlatnw folds rob879 has 15 seconds left to act rob879 calls $0.50 wiscokrypton calls $0.50 drdtay69 folds HERO raises to $3 Faetal has 15 seconds left to act Faetal folds rob879 calls $2.50 wiscokrypton calls $2.50 *** FLOP *** HERO checks rob879 bets $3.50 wiscokrypton folds HERO raises to $8.50 rob879 calls $5 *** TURN *** HERO bets $14 rob879 calls $14 *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO bets $22 rob879 calls $17.35, and is all in Uncalled bet of $4.65 returned to HERO *** SHOW DOWN *** HERO shows three of a kind, Queens rob879 shows a flush, Queen high rob879 wins the pot ($86.20) with a flush, Queen high REEEVENGE!!! (mot en annan spelare ) Var riktigt rädd för AA i det här läget då han var en riktigt tight 9 bord grinder. FullTiltPoker Game #7245542692: Table Tropicana (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:21:55 ET - 2008/07/16 Seat 1: rob879 ($83.95), is sitting out Seat 2: Gorvacofin II ($55.80) Seat 3: FocusANDwin ($50) Seat 4: HERO ($66.95) Seat 5: Faetal ($177.50) Seat 6: rlatnw ($50.75) HERO posts the small blind of $0.25 Faetal posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO rlatnw raises to $1.75 Gorvacofin II folds FocusANDwin folds HERO raises to $5.50 Faetal folds rlatnw calls $3.75 *** FLOP *** HERO checks rlatnw has 15 seconds left to act rlatnw bets $6.50 HERO calls $6.50 *** TURN *** HERO has 15 seconds left to act HERO checks rlatnw has 15 seconds left to act rlatnw has requested TIME rlatnw bets $15 HERO has 15 seconds left to act HERO : i hate this right now..... HERO raises to $54.95, and is all in rlatnw calls $23.75, and is all in HERO shows rlatnw shows *** RIVER *** HERO shows three of a kind, Queens rlatnw shows two pair, Aces and Queens HERO wins the pot ($99) with three of a kind, Queens Fi re-raisade var och varannan pott, synade i stort sett aldrig utan raisade istället. Dålig syn här men fick en känsla att han satt på KJ/QQ och inte trodde att jag satt på A'et. Skulle slösat pengarna på att spela hårdare på flop/turn om något FullTiltPoker Game #7245511267: Table Tropicana (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 11:17:45 ET - 2008/07/16 Seat 1: rob879 ($83.95) Seat 2: Gorvacofin II ($56.55) Seat 3: FocusANDwin ($51.50) Seat 4: HERO ($63.85) Seat 5: Faetal ($145.25) Seat 6: rlatnw ($50.75) HERO posts the small blind of $0.25 Faetal posts the big blind of $0.50 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO rlatnw folds rob879 folds Gorvacofin II folds FocusANDwin folds HERO raises to $2 Faetal has 15 seconds left to act Faetal raises to $6.25 HERO calls $4.25 *** FLOP *** HERO bets $7.50 Faetal has 15 seconds left to act Faetal calls $7.50 *** TURN *** HERO checks Faetal checks *** RIVER *** HERO checks Faetal has 15 seconds left to act Faetal bets $21 HERO has 15 seconds left to act HERO calls $21 *** SHOW DOWN *** Faetal shows a pair of Aces HERO mucks Faetal wins the pot ($66.50) with a pair of Aces Citera
Teh_MoUsE Postad 16 Juli , 2008 Rapport Postad 16 Juli , 2008 4beta i KK handen ? men om Fi har svårt att släppa kan det ju vara bra med att bara syna och hoppas han träffar. inte A då självklart Citera
John_teh_Donk Postad 16 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 16 Juli , 2008 Ja 4betta KK handen vore nog det säkraste. Dock hade han re-raisat säkert 40% av alla händer han spelade, men vek om han fick för stort motstånd. Så jag ville verka "som att jag fått nog" och synade med KQ eller liknande, sen göra mina evil-doings när han träffat sin 9'a med J9 på flop 369 Chansen att han satt på ett A var också väldigt liten om man tänker på hans tidigare spel. Men man märker ju mer och mer hur lite man tjänar på såna spel, och hur många gånger man förlorar. Så jag vet inte om det är EV+... man ska nog välja läge väldigt noga i så fall, och spela 50%. Resten spelas by the book eller nåt liknande. Citera
John_teh_Donk Postad 27 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 27 Juli , 2008 Hej hallå! Det har varit lite dåligt med uppdateringar här eftersom man varit på semester. Har spelat lite poker på laptopen med 3g-uppkoppling, och det fungerar ju helt ok. Mitt spel har blivit bra mycket bättre på sista tiden, och plussar stabilare än nånsin! Trots att jag hoppade upp i nivå. Mycket tack vare Harrington on Cash, och tråden om 3-bet jag skrev. Men det känns också som man fått en helt annan uppfattning och förståelse för spelet, och det är mycket lättare att göra rätt beslut. Dom sista 1500 händerna har jag snittat ungefär 30bb/100 på NL50, så man kan ju alltid hoppas att det inte bara är en upswing och att spelet håller i sig. Jag har inte så många HHs att bjuda på eftersom det spelades på laptopen. Men kan slänga upp världens sämsta tillfälle att bluffa. Vet inte varför jag ens försökte, fi var en extrem synfisk Detta hör inte till mitt standardspel hehe. FullTiltPoker Game #7381231884: Table Walstone (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 9:08:44 ET - 2008/07/26 Seat 1: Taipannus ($53.05) Seat 2: Surfrdan ($60) Seat 3: lyman bostock ($50) Seat 4: kkMartini ($53) Seat 5: bsp79 ($121.65) Seat 6: HERO ($56.75) Surfrdan posts the small blind of $0.25 lyman bostock posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO kkMartini folds bsp79 folds HERO raises to $1.75 Taipannus has 15 seconds left to act Taipannus calls $1.75 Surfrdan calls $1.50 lyman bostock adds $0.50 lyman bostock folds *** FLOP *** Surfrdan checks HERO bets $3.75 Taipannus folds Surfrdan calls $3.75 *** TURN *** Surfrdan checks HERO bets $7 Surfrdan calls $7 *** RIVER *** Surfrdan checks HERO bets $14 Surfrdan calls $14 *** SHOW DOWN *** HERO shows Ace Queen high Surfrdan shows a pair of Fives Surfrdan wins the pot ($52.50) with a pair of Fives Citera
John_teh_Donk Postad 28 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 28 Juli , 2008 Sitter här och spelar på ett NL50-bord och försöker tänka mycket på position, vilka händer man spelar var, och hur det påverkar ens image. Det är också intressant hur man uppfattas vid bordet beroende på vilka händer man visar upp i början av sessionen, hur ofta man c-bettar/3-bettar osv. Ska försöka bli riktigt bra på att utnyttja position, och inte spela tveksamma händer vid fel tillfällen. Sen längre in i sessionen utnyttja det, tills man blir avslöjad då är det dags att byta igen Fick ett perfekt tillfälle för detta då jag först spelat tight, sen 3-bettat både pre och postflop flera gånger på kort tid. Plockade sen upp JJ och 3-bettade fi som synade med A7s. Sen träffade han sin 7'a på flop 788, som han trodde höll för turn. Och såklart träffade han sin 2-outare på turn. Jag försökte då hålla potten nere, men synade en 15$ bet på rivern i en pott på 45$. Försöker också att inte spela ett uppenbart "standardspel" som många grinders gör, där det blir alldeles för lätt för fi att gissa vad man sitter på, eller åtminstone när han är slagen. Tycker det finns 3 slags spelare på NL50; grinder, fisk, och skaplig hobbyspelare som ändå är rätt svag. Och det börjar bli för lätt att sätta in folk i fack, sen i stort sett veta vad dom sitter på i och med detta. Så jag försöker plocka ut fördelarna hos alla dessa kategorier, och skippa nackdelarna. Sen hålla mig svävande ovanför så folk inte har en aning om var dom ska stoppa in mig. Om det fungerar eller inte återstår väl att se Citera
John_teh_Donk Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2008 Hej dagbok. På grund av semester och sen jobb har det inte blivit jättemycket poker på sistone, men den lilla som blivit har gått riktigt bra. Och det känns inte som att det är medriggen som hjälper mig, utan får kämpa som f*n för varje pott. Men det är så det ska vara Bara dom sista 3000 händerna, dvs halva Juli, har spelet lossnat ordentligt och jag känner mig mycket mer säker när jag spelar. Ska bli kul o se om det kan fortsätta. Idag blir det en hel del grind mellan kebaber och film, får se om man får några intressanta HHs att lägga upp. Lägger upp en PG-graf för en del av Juli (men har spelat mycket på andra datorer som inte är med). Vet att det är väldigt få händer, men det visar iaf att spelet börjar gå bättre Shot at 2008-08-02 Citera
Teh_MoUsE Postad 2 Augusti , 2008 Rapport Postad 2 Augusti , 2008 Fin graf , vänta bara till motriggen sätter in Citera
John_teh_Donk Postad 2 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 2 Augusti , 2008 Fin graf , vänta bara till motriggen sätter in Ja det lär inte dröja länge. Har ju redan en graf färdig då, bara att vända på den förra Citera
John_teh_Donk Postad 4 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Ja vad ska man säga... hade väl min första tiltsession på 2 månader igår. Det blev ingen katastrof bankrullemässigt sett men min fina helgplus minskade rejält, har dock räddat tillbaks lite nu. Plussade 4 inköp på 800 händer i lördags, vaknade på söndagen och förlorade 1 inköp med JJ mot AA, en hand som jag skulle kunnat lägga med tanke på fi. Blev lite tiltad, och så sätter det sig en spelare vid bordet som jag hade en note på sen gårdagen att han kunde bluffa rejält. Första handen när han satt sig vid bordet var denna... trodde jag skulle bli en HERO, men det blev inte så. Varför inte betta turn? Fy f*n vad dåligt FullTiltPoker Game #7491991485: Table Rainbow (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 7:41:02 ET - 2008/08/03 Seat 1: Hilpara ($59.75), is sitting out Seat 2: gamblermike ($42.10), is sitting out Seat 3: Slam1402 ($63.95) Seat 4: DONK ($50.75) Seat 5: vone2k7 ($98.35) Seat 6: RisskyBusiness ($50.25) RisskyBusiness posts the small blind of $0.25 Slam1402 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to DONK DONK raises to $1.75 vone2k7 folds RisskyBusiness calls $1.50 Slam1402 has 15 seconds left to act Slam1402 folds *** FLOP *** RisskyBusiness checks DONK bets $3 RisskyBusiness calls $3 *** TURN *** RisskyBusiness checks DONK checks *** RIVER *** RisskyBusiness bets $45.50, and is all in DONK has 15 seconds left to act DONK has requested TIME DONK calls $45.50 *** SHOW DOWN *** RisskyBusiness shows a straight, Ace high Efter det började jag spela allmänt dåligt och förlorade 1 inköp till i småpotter sin man borde stannat utanför. Spelade en timma senare då tilten hade lagt sig, och lyckades vinna tillbaka 1.5 inköp, sen ett halvt inköp idag. Så helgens resultat slutar i alla fall på +60$. Så summeringen blir väl att jag spelade en av mina bästa dagar i lördags, och en av dom sämsta i söndags / / Skulle man ha bettat river? Fi hade vunnit dom flesta av potterna han gick med till showdown. FullTiltPoker Game #7494158442: Table Rocky (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 12:13:00 ET - 2008/08/03 Seat 1: egsa ($50), is sitting out Seat 2: HMN719 ($61.20) Seat 3: Gledson ($47.50) Seat 4: KingHunter1 ($50) Seat 5: TheBadBoy82 ($49.85) Seat 6: HERO ($50) HMN719 posts the small blind of $0.25 Gledson posts the big blind of $0.50 5 seconds left to act KingHunter1 posts $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO KingHunter1 checks TheBadBoy82 folds HERO raises to $2 HMN719 calls $1.75 Gledson folds KingHunter1 calls $1.50 *** FLOP *** HMN719 has 15 seconds left to act HMN719 bets $4 KingHunter1 folds HERO calls $4 *** TURN *** HMN719 checks HERO bets $7.85 HMN719 calls $7.85 *** RIVER *** HMN719 checks HERO checks *** SHOW DOWN *** HERO shows a full house, Eights full of Aces Citera
Teh_MoUsE Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Hand1 : WTF ? Hand2: Här måste du ju värdebeta. ~18-19 skulle jag slängt in iaf. Hade nog höjt floppen också tror jag och synar om han shovat. Citera
Dead-Inside Postad 4 Augusti , 2008 Rapport Postad 4 Augusti , 2008 Hur kändes det när du brände pengar i hand 1? Citera
John_teh_Donk Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hand1 : WTF ? Hand2: Här måste du ju värdebeta. ~18-19 skulle jag slängt in iaf. Hade nog höjt floppen också tror jag och synar om han shovat. Haha ja, man kan nog inte säga mer än WTF om första handen. Nog det sämsta jag gjort på 1 år, men var som sagt skumt tiltad. Borde inte satt mig vid bordet när man kände vilket humör som hängde över en, och note'n som jag hade på spelaren var inte till nån nytta den gången. Lägger mest ut handen för att förnedra mig själv lite, så kanske jag låter bli nästa gång AA-handen håller jag med om, vet inte vad jag var rädd för där. Var påverkad av tidigare tilten den dagen, vågade ju knappt spela lol. Hur kändes det när du brände pengar i hand 1? Just då kändes det inte så mycket, för jag var på sånt jäkla skumt humör, borde hållt mig borta från bordet. Efteråt kändes det åt h*lvete, och nu känns det ganska ok Det positiva med sessionen är väl att jag förstår att jag måste skärpa till mig ännu mer, och har långt kvar till att vara en bra spelare. Så ser väl större anledning till att jobba vidare hehe. Citera
OsantVassSpelare Postad 5 Augusti , 2008 Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hur kan du välja att inte betta rivern i andra handen?? Du missar ju extremt värde där han kan hitta syn med händer och det är sjukt uppenbart att du leder. Citera
John_teh_Donk Postad 5 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 5 Augusti , 2008 Hur kan du välja att inte betta rivern i andra handen?? Du missar ju extremt värde där han kan hitta syn med händer och det är sjukt uppenbart att du leder. Ja jag vet inte, det var bland dom första händerna efter megatilten 4 timmar tidigare, så jag satt bara och stirrade in i skärmen och funderade på att sluta för dagen ungefär Citera
John_teh_Donk Postad 9 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 9 Augusti , 2008 Jaha då har man jobbat en vecka, och hunnit lugna ner sig från tilten förra helgen. Tänkte försöka hinna med lite grind i helgen. Spelade en kortare session på 200 händer nu, och plussade lite över 1 inköp. Fi var rätt tight/grinder, men hade 3-bettat ett par gånger på kort tid, så jag synade. Skulle jag släppt handen på river? Potten var på 43$ och kostade 16$ att syna. FullTiltPoker Game #7573918567: Table Ellsworth (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 8:26:14 ET - 2008/08/09 Seat 1: wahnfried888 ($17.80) Seat 2: rettich21 ($28.95) Seat 3: HERO ($57.85) Seat 4: Tiiko ($52.75) Seat 5: Tafosti1956 ($50) Seat 6: KnArschi ($83.15) wahnfried888 posts the small blind of $0.25 rettich21 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO HERO raises to $1.75 Tiiko folds Tafosti1956 folds KnArschi raises to $6 wahnfried888 folds rettich21 folds HERO calls $4.25 *** FLOP *** HERO bets $7.25 KnArschi has 15 seconds left to act KnArschi calls $7.25 *** TURN *** HERO checks KnArschi checks *** RIVER *** HERO checks KnArschi bets $16 HERO calls $16 *** SHOW DOWN *** KnArschi shows three of a kind, Queens HERO mucks -------------------------------------------------------- Kan det bli bättre? Fi var en riktigt supertight grinder, alltid skönt när man får ett helt inköp från dom FullTiltPoker Game #7574038582: Table Desert (6 max) - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 8:45:42 ET - 2008/08/09 Seat 1: domago ($48.90) Seat 2: DanC1977 ($27.45) Seat 3: apple11 ($54.10) Seat 4: eown ($46.75) Seat 5: HERO ($65.95) Seat 6: Steve702 ($50) DanC1977 posts the small blind of $0.25 apple11 posts the big blind of $0.50 Steve702 is sitting out The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Steve702 has returned eown raises to $1.75 HERO calls $1.75 domago has 15 seconds left to act domago folds DanC1977 folds apple11 folds *** FLOP *** eown bets $3.50 HERO calls $3.50 *** TURN *** eown checks HERO bets $6.85 eown calls $6.85 *** RIVER *** eown has 15 seconds left to act eown bets $12 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $37.25 eown calls $22.65, and is all in *** SHOW DOWN *** HERO shows three of a kind, Aces eown mucks HERO wins the pot ($91.25) with three of a kind, Aces Citera
John_teh_Donk Postad 18 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Skulle gärna få lite feedback på dessa händer. Det har gått svängigt i helgen. Spelade riktigt bra i fredags och plussade 6 inköp. Igår (söndag) gick det sämre. Det var väl på grund av 80% "händer som man bara inte lägger och bad beats", och 20% dåligt spel från mig pga alla beats. Så nu är jag några hundra SEK plus i helgen, känns i alla fall skönt att det inte är värre än så. Jag tänker absolut inte skylla gårdagens förluster på bad beats, för i många potter skulle en mer erfaren/bra spelare kunnat spara en STOR del av pengarna. Men tänkte iaf lägga upp händerna där det känns som att jag hade anledning att låta pengarna åka in, och låta er tycka till om det var rätt eller om jag borde tagit det lugnare. -------------------------------- Seat 1: HERO ($55.50) Seat 2: Supertight345 ($102.85) Seat 3: Dragonlg ($36.90) Seat 4: CallDontAsk ($50) Seat 5: FaulkDogg ($65.15) Seat 6: NNDND ($54.25) HERO posts the small blind of $0.25 Supertight345 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Dragonlg folds CallDontAsk folds FaulkDogg raises to $1.75 NNDND folds HERO raises to $6 Supertight345: everytime i have kk some noob picks up two pair on the turn Supertight345 folds FaulkDogg calls $4.25 *** FLOP *** HERO checks FaulkDogg bets $8 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $26 FaulkDogg raises to $59.15, and is all in HERO calls $23.50, and is all in FaulkDogg shows HERO shows Uncalled bet of $9.65 returned to FaulkDogg *** TURN *** *** RIVER *** FaulkDogg shows a pair of Kings HERO shows a pair of Queens FaulkDogg wins the pot ($108.50) with a pair of Kings -------------------------------- Seat 1: HERO ($67.40) Seat 2: coo123 ($170.50) Seat 3: kung_guran ($36.65) Seat 4: Arnz18 ($149.55) Seat 5: digitalfun ($91) Seat 6: Dualist ($30.25) HERO posts the small blind of $0.25 coo123posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO kung_guran folds Arnz18 raises to $1.75 digitalfun folds Dualist calls $1.75 HERO calls $1.50 coo123calls $1.25 *** FLOP *** HERO checks coo123checks Arnz18 checks Dualist checks *** TURN *** HERO bets $4.50 coo123folds Arnz18 has 15 seconds left to act Arnz18 raises to $18 Dualist folds HERO calls $13.50 *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO bets $33 Arnz18 raises to $66 HERO calls $14.65, and is all in Uncalled bet of $18.35 returned to Arnz18 *** SHOW DOWN *** Arnz18 shows a straight, Five high HERO mucks Arnz18 wins the pot ($135.30) with a straight, Five high -------------------------------- Seat 1: Chase2468 ($100) Seat 2: willy512 ($49.60) Seat 3: HERO ($55.95) Seat 4: KoRGG ($62.15) Seat 5: Musketeren ($93.15) Seat 6: ulm8Gotcha ($100.75) willy512 posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO KoRGG folds Musketeren folds ulm8Gotcha folds Chase2468 has 15 seconds left to act Chase2468 folds willy512 calls $0.25 HERO checks *** FLOP *** willy512 bets $1 HERO calls $1 *** TURN *** willy512 checks HERO bets $2 willy512 has 15 seconds left to act willy512 raises to $6 HERO raises to $16 willy512 has 15 seconds left to act willy512 raises to $48.10, and is all in HERO calls $32.10 willy512 shows HERO shows *** RIVER *** willy512 shows a straight, King high HERO shows a straight, Queen high willy512 wins the pot ($96.20) with a straight, King high -------------------------------- Sen grädden på moset... Seat 1: HERO ($51.35) Seat 2: Ziddi ($33.85) Seat 3: Phil IvAN ($50) Seat 4: Kot777 ($50.75) Seat 5: mistchu ($38.80) Seat 6: Saladad ($53.95) HERO posts the small blind of $0.25 Ziddi posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Phil IvAN folds Kot777 raises to $2 mistchu folds Saladad folds HERO raises to $6.50 Ziddi raises to $33.85, and is all in Kot777 adds $1.25 Kot777 folds HERO calls $27.35 Ziddi shows HERO shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Saladad: ouch Ziddi shows two pair, Aces and Tens HERO shows two pair, Kings and Tens Ziddi wins the pot ($66.70) with two pair, Aces and Tens Citera
sTARVIN89 Postad 18 Augusti , 2008 Rapport Postad 18 Augusti , 2008 Skulle gärna få lite feedback på dessa händer. Det har gått svängigt i helgen. Spelade riktigt bra i fredags och plussade 6 inköp. Igår (söndag) gick det sämre. Det var väl på grund av 80% "händer som man bara inte lägger och bad beats", och 20% dåligt spel från mig pga alla beats. Så nu är jag några hundra SEK plus i helgen, känns i alla fall skönt att det inte är värre än så. Jag tänker absolut inte skylla gårdagens förluster på bad beats, för i många potter skulle en mer erfaren/bra spelare kunnat spara en STOR del av pengarna. Men tänkte iaf lägga upp händerna där det känns som att jag hade anledning att låta pengarna åka in, och låta er tycka till om det var rätt eller om jag borde tagit det lugnare. -------------------------------- Seat 1: HERO ($55.50) Seat 2: Supertight345 ($102.85) Seat 3: Dragonlg ($36.90) Seat 4: CallDontAsk ($50) Seat 5: FaulkDogg ($65.15) Seat 6: NNDND ($54.25) HERO posts the small blind of $0.25 Supertight345 posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Dragonlg folds CallDontAsk folds FaulkDogg raises to $1.75 NNDND folds HERO raises to $6 Supertight345: everytime i have kk some noob picks up two pair on the turn Supertight345 folds FaulkDogg calls $4.25 *** FLOP *** HERO checks FaulkDogg bets $8 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $26 FaulkDogg raises to $59.15, and is all in HERO calls $23.50, and is all in FaulkDogg shows HERO shows Uncalled bet of $9.65 returned to FaulkDogg *** TURN *** *** RIVER *** FaulkDogg shows a pair of Kings HERO shows a pair of Queens FaulkDogg wins the pot ($108.50) with a pair of Kings -------------------------------- Seat 1: HERO ($67.40) Seat 2: coo123 ($170.50) Seat 3: kung_guran ($36.65) Seat 4: Arnz18 ($149.55) Seat 5: digitalfun ($91) Seat 6: Dualist ($30.25) HERO posts the small blind of $0.25 coo123posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO kung_guran folds Arnz18 raises to $1.75 digitalfun folds Dualist calls $1.75 HERO calls $1.50 coo123calls $1.25 *** FLOP *** HERO checks coo123checks Arnz18 checks Dualist checks *** TURN *** HERO bets $4.50 coo123folds Arnz18 has 15 seconds left to act Arnz18 raises to $18 Dualist folds HERO calls $13.50 *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO bets $33 Arnz18 raises to $66 HERO calls $14.65, and is all in Uncalled bet of $18.35 returned to Arnz18 *** SHOW DOWN *** Arnz18 shows a straight, Five high HERO mucks Arnz18 wins the pot ($135.30) with a straight, Five high -------------------------------- Seat 1: Chase2468 ($100) Seat 2: willy512 ($49.60) Seat 3: HERO ($55.95) Seat 4: KoRGG ($62.15) Seat 5: Musketeren ($93.15) Seat 6: ulm8Gotcha ($100.75) willy512 posts the small blind of $0.25 HERO posts the big blind of $0.50 The button is in seat #1 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO KoRGG folds Musketeren folds ulm8Gotcha folds Chase2468 has 15 seconds left to act Chase2468 folds willy512 calls $0.25 HERO checks *** FLOP *** willy512 bets $1 HERO calls $1 *** TURN *** willy512 checks HERO bets $2 willy512 has 15 seconds left to act willy512 raises to $6 HERO raises to $16 willy512 has 15 seconds left to act willy512 raises to $48.10, and is all in HERO calls $32.10 willy512 shows HERO shows *** RIVER *** willy512 shows a straight, King high HERO shows a straight, Queen high willy512 wins the pot ($96.20) with a straight, King high -------------------------------- Sen grädden på moset... Seat 1: HERO ($51.35) Seat 2: Ziddi ($33.85) Seat 3: Phil IvAN ($50) Seat 4: Kot777 ($50.75) Seat 5: mistchu ($38.80) Seat 6: Saladad ($53.95) HERO posts the small blind of $0.25 Ziddi posts the big blind of $0.50 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Phil IvAN folds Kot777 raises to $2 mistchu folds Saladad folds HERO raises to $6.50 Ziddi raises to $33.85, and is all in Kot777 adds $1.25 Kot777 folds HERO calls $27.35 Ziddi shows HERO shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** Saladad: ouch Ziddi shows two pair, Aces and Tens HERO shows two pair, Kings and Tens Ziddi wins the pot ($66.70) with two pair, Aces and Tens Tja, var ett tag sen jag skrev här . Din J10 hand, att du inte rehöjer han är dåligt spel. Samma gäller att du inte betar på T 3 2 floppen, annars finns det inte mycket att göra åt utan det är beats som kommer. Sen din 3-bet med AQ och han visar KK, inte mycket att göra utan på en sån flopp ska markerna in. Annars är det väl bara ta nya tag , gl. Citera
John_teh_Donk Postad 19 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 19 Augusti , 2008 Tja, var ett tag sen jag skrev här . Din J10 hand, att du inte rehöjer han är dåligt spel. Samma gäller att du inte betar på T 3 2 floppen, annars finns det inte mycket att göra åt utan det är beats som kommer. Sen din 3-bet med AQ och han visar KK, inte mycket att göra utan på en sån flopp ska markerna in. Annars är det väl bara ta nya tag , gl. Tjena. Tillbaka från usa? Måste ha missat din dagbok om du hunnit uppdatera. Ja jag borde betat på 10 3 2 brädan med så många i potten Väntade nog mig en c-bet och kunna höja den, men det är ju inte ens säkert att en sån kommer med så många spelare i potten. Försöker göra mig av med fisk-move't att slowspela för ofta. Citera
John_teh_Donk Postad 25 Augusti , 2008 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Igår provade jag en kort session NL100$ efter att ha spenderat dagen med att läsa Harrington on Cash m m. Ville prova en blandning av LAG/TAG-spel om bordet tillät. Tycker den nya spelstilen verkade fungera rätt bra på nivån. Tyvärr plockade jag upp runt 15 spelbara händer, och 5 bra händer av 200. Och fick lägga mig i en del tveksamma lägen, så gick -70$ Fick lägga TP med bra kicker några gånger i HU-potter där jag fick hårt motstånd. Vet inte om det är ett "svar" från fi pga att jag var ganska LAG, eller om han verkligen hade ett monster. Jag känner mig inte helt säker på om jag var lite väl vek som lade dessa händer, eller om jag börjar bli bättre (och kan vika TP/bra kicker) ---------------------------------- Fi spelade 30/5/x, men hade visat upp ganska solida händer vid showdown. Var jag vek som lade denna? FullTiltPoker Game #7786863425: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:31:11 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($119.25) Seat 2: spew2d2 ($102.50) Seat 3: ontheedge8 ($38.70) Seat 4: wvu138 ($159.20) Seat 5: wccaman ($142.85) ontheedge8 posts the small blind of $0.50 wvu138 posts the big blind of $1 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO wccaman calls $1 HERO raises to $4 spew2d2 folds ontheedge8 folds wvu138 folds wccaman calls $3 *** FLOP *** wccaman bets $7 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $16.50 MrRin sits down MrRin adds $100 wccaman raises to $59 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO folds Uncalled bet of $42.50 returned to wccaman wccaman mucks wccaman wins the pot ($40.40) ------------------------------------------------------- Fi verkar vara en TAG-grinder. FullTiltPoker Game #7786428850: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:57:53 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($106.55) Seat 2: Checkraiser007 ($37.75) Seat 3: orkooo ($103.15) Seat 4: wvu138 ($102) Seat 5: wccaman ($107.60) Seat 6: Dunnkaroos ($39.80) wvu138 posts the small blind of $0.50 wccaman posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Dunnkaroos folds HERO raises to $3 Checkraiser007 folds orkooo raises to $10.50 wvu138 folds wccaman folds HERO calls $7.50 *** FLOP *** HERO bets $14.50 orkooo has 15 seconds left to act orkooo raises to $49 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO folds Uncalled bet of $34.50 returned to orkooo orkooo mucks orkooo wins the pot ($48.95) ---------------------------------------------- Alldeles i börjar på sessionen. Skulle jag ha dragit iväg ett rätt stort bet på turn eller river, eller checkat ner? Satte honom på typ TT med en club på flop, men blev tveksam sen. FullTiltPoker Game #7786160258: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:37:34 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($102) Seat 2: Checkraiser007 ($43.10) Seat 3: SkiBumTheo ($37.90) Seat 4: wvu138 ($100) Seat 5: wccaman ($70) Seat 6: polar00 ($182.35) wvu138 posts the small blind of $0.50 wccaman posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO polar00 calls $1 HERO raises to $4 Checkraiser007 folds SkiBumTheo calls $4 wvu138 adds $0.50 wvu138 folds wccaman folds polar00 calls $3 *** FLOP *** polar00 checks HERO bets $7.50 SkiBumTheo calls $7.50 polar00 folds *** TURN *** HERO checks SkiBumTheo checks *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO checks SkiBumTheo checks *** SHOW DOWN *** HERO shows a pair of Fours SkiBumTheo shows a pair of Fours SkiBumTheo wins the pot ($27.10) with a pair of Fours ---------------------------------------------- Skulle jag bettat mindre på river, och hoppats på raise från t ex AK? Seat 1: HERO ($110.05) Seat 2: spew2d2 ($100) Seat 3: ontheedge8 ($34.50) Seat 4: wvu138 ($159.20) Seat 5: wccaman ($130.20) Seat 6: ChrisAQ ($18.20) HERO posts the small blind of $0.50 spew2d2 posts the big blind of $1 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO ontheedge8 folds wvu138 folds wccaman folds ChrisAQ folds HERO raises to $3 spew2d2 calls $2 *** FLOP *** HERO bets $3 spew2d2 calls $3 *** TURN *** HERO checks spew2d2 bets $7 HERO calls $7 *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO bets $17.85 spew2d2 has 15 seconds left to act spew2d2 folds HERO wins the pot ($24.70) Citera
sTARVIN89 Postad 25 Augusti , 2008 Rapport Postad 25 Augusti , 2008 Igår provade jag en kort session NL100$ efter att ha spenderat dagen med att läsa Harrington on Cash m m. Ville prova en blandning av LAG/TAG-spel om bordet tillät. Tycker den nya spelstilen verkade fungera rätt bra på nivån. Tyvärr plockade jag upp runt 15 spelbara händer, och 5 bra händer av 200. Och fick lägga mig i en del tveksamma lägen, så gick -70$ Fick lägga TP med bra kicker några gånger i HU-potter där jag fick hårt motstånd. Vet inte om det är ett "svar" från fi pga att jag var ganska LAG, eller om han verkligen hade ett monster. Jag känner mig inte helt säker på om jag var lite väl vek som lade dessa händer, eller om jag börjar bli bättre (och kan vika TP/bra kicker) ---------------------------------- Fi spelade 30/5/x, men hade visat upp ganska solida händer vid showdown. Var jag vek som lade denna? FullTiltPoker Game #7786863425: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 20:31:11 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($119.25) Seat 2: spew2d2 ($102.50) Seat 3: ontheedge8 ($38.70) Seat 4: wvu138 ($159.20) Seat 5: wccaman ($142.85) ontheedge8 posts the small blind of $0.50 wvu138 posts the big blind of $1 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO wccaman calls $1 HERO raises to $4 spew2d2 folds ontheedge8 folds wvu138 folds wccaman calls $3 *** FLOP *** wccaman bets $7 HERO has 15 seconds left to act HERO raises to $16.50 MrRin sits down MrRin adds $100 wccaman raises to $59 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO folds Uncalled bet of $42.50 returned to wccaman wccaman mucks wccaman wins the pot ($40.40) ------------------------------------------------------- Fi verkar vara en TAG-grinder. FullTiltPoker Game #7786428850: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:57:53 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($106.55) Seat 2: Checkraiser007 ($37.75) Seat 3: orkooo ($103.15) Seat 4: wvu138 ($102) Seat 5: wccaman ($107.60) Seat 6: Dunnkaroos ($39.80) wvu138 posts the small blind of $0.50 wccaman posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Dunnkaroos folds HERO raises to $3 Checkraiser007 folds orkooo raises to $10.50 wvu138 folds wccaman folds HERO calls $7.50 *** FLOP *** HERO bets $14.50 orkooo has 15 seconds left to act orkooo raises to $49 HERO has 15 seconds left to act HERO has requested TIME HERO folds Uncalled bet of $34.50 returned to orkooo orkooo mucks orkooo wins the pot ($48.95) ---------------------------------------------- Alldeles i börjar på sessionen. Skulle jag ha dragit iväg ett rätt stort bet på turn eller river, eller checkat ner? Satte honom på typ TT med en club på flop, men blev tveksam sen. FullTiltPoker Game #7786160258: Table Benmore (6 max) - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 19:37:34 ET - 2008/08/24 Seat 1: HERO ($102) Seat 2: Checkraiser007 ($43.10) Seat 3: SkiBumTheo ($37.90) Seat 4: wvu138 ($100) Seat 5: wccaman ($70) Seat 6: polar00 ($182.35) wvu138 posts the small blind of $0.50 wccaman posts the big blind of $1 The button is in seat #3 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO polar00 calls $1 HERO raises to $4 Checkraiser007 folds SkiBumTheo calls $4 wvu138 adds $0.50 wvu138 folds wccaman folds polar00 calls $3 *** FLOP *** polar00 checks HERO bets $7.50 SkiBumTheo calls $7.50 polar00 folds *** TURN *** HERO checks SkiBumTheo checks *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO checks SkiBumTheo checks *** SHOW DOWN *** HERO shows a pair of Fours SkiBumTheo shows a pair of Fours SkiBumTheo wins the pot ($27.10) with a pair of Fours ---------------------------------------------- Skulle jag bettat mindre på river, och hoppats på raise från t ex AK? Seat 1: HERO ($110.05) Seat 2: spew2d2 ($100) Seat 3: ontheedge8 ($34.50) Seat 4: wvu138 ($159.20) Seat 5: wccaman ($130.20) Seat 6: ChrisAQ ($18.20) HERO posts the small blind of $0.50 spew2d2 posts the big blind of $1 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO ontheedge8 folds wvu138 folds wccaman folds ChrisAQ folds HERO raises to $3 spew2d2 calls $2 *** FLOP *** HERO bets $3 spew2d2 calls $3 *** TURN *** HERO checks spew2d2 bets $7 HERO calls $7 *** RIVER *** HERO has 15 seconds left to act HERO bets $17.85 spew2d2 has 15 seconds left to act spew2d2 folds HERO wins the pot ($24.70) du var nog slagen i första handen. Andra handen känns lite konstigt spelad men han satt formodligen på högre pockets och hade nog check/syn eller check/foldat istället för att beta ur pos som du gjorde. Många fis ogillar det även om dem sitter på AK och väljer att spela aggresivt. KQ handen var bara otur och du mötte en sopa till fi. Sista handen kunde du slagit om på turn då det ligger färgdrag ute och hoppas han väljer syna på det, kommer det en till spader check-raisar du honom allin. Eller som spelad kanske checka river och hoppas han bluffar/har träffat bättre än färgdraget. Ditt riverbet skriker styrka/eventuell 2:a, tror dock han hade synat ner dig med ett ess, men för att få maxvärde så tror jag checkraise på river vore bäst. GL annars, NL100 redan? du klättrar på ser jag . Rulle? Citera
Recommended Posts