Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!!

Är relativt ny på det här med Stats.

Undrar om någon kan hjälpa mig, med att Reda ut vad dessa Stats säger om dessa spelare...

Vad säger dessa Stats mig?

Spelare 1:

VP: 33 PF: 25 ST: 33 3bet: 25

AG:4,0 AQ: 33 CB: 100 FC: 100

Spelare 2:

VP: 12 PF: 12 ST: 20 3bet: 0

AG:4,0 AQ: 57 CB: 100 FC: -

tack på förhand!

Postad

VP är ju då hur många procent av gångerna en spelare väljer att lägga in pengar i potten. Spelare 1 går med oftare än spelare 2. Spelare 1 är lös och kan ha lite av varje när han spelar en hand medans spelare 2 är tightare och spelar nog mest två höga kort eller par.

PF är procentsats gällande hur ofta en spelare raisar innan floppen. Dessa spelare i exemplet höjer för det mesta när dom ska spela en hand i stället för att limpa in.

3bet är procent av gångerna som en spelare reraisar innan floppen.

AG och AQ är inte jag så insatt i men det är i alla fall mått på hur aggresiv en spelare är det vill säga hur ofta han raisar och re-raisar.

CB är hur ofta en spelare continue-betar alltså hur ofta en spelare höjer igen efter floppen när han höjt preflop. Spelare 1 i exemplet har ju då continue-betat 100% samtidigt som han spelar många händer. Det vill säga han bluffar en hel del.

FC är väl hur ofta en spelare lägger sig när en annan spelare gör ett continue-bet?

Sen ska man ju tänka på att man bör ha ett gäng händer på en spelare innan siffrorna är någorlunda tillförlitliga. I Holdem Manager blir siffrorna vita när dom blivit tillräckligt tillförlitliga och innan är dom grå.

Postad
VP är ju då hur många procent av gångerna en spelare väljer att lägga in pengar i potten. Spelare 1 går med oftare än spelare 2. Spelare 1 är lös och kan ha lite av varje när han spelar en hand medans spelare 2 är tightare och spelar nog mest två höga kort eller par.

PF är procentsats gällande hur ofta en spelare raisar innan floppen. Dessa spelare i exemplet höjer för det mesta när dom ska spela en hand i stället för att limpa in.

3bet är procent av gångerna som en spelare reraisar innan floppen.

AG och AQ är inte jag så insatt i men det är i alla fall mått på hur aggresiv en spelare är det vill säga hur ofta han raisar och re-raisar.

CB är hur ofta en spelare continue-betar alltså hur ofta en spelare höjer igen efter floppen när han höjt preflop. Spelare 1 i exemplet har ju då continue-betat 100% samtidigt som han spelar många händer. Det vill säga han bluffar en hel del.

FC är väl hur ofta en spelare lägger sig när en annan spelare gör ett continue-bet?

Sen ska man ju tänka på att man bör ha ett gäng händer på en spelare innan siffrorna är någorlunda tillförlitliga. I Holdem Manager blir siffrorna vita när dom blivit tillräckligt tillförlitliga och innan är dom grå.

Grymt tack för svaren.

vet du efter hur många händer, som den ändrar färg?

Postad
Grymt tack för svaren.

vet du efter hur många händer, som den ändrar färg?

Vet inte hur många händer det behövs riktigt. Det är dessutom lite olika VP och PF behövs inte så många händer för att det ska vara statistiskt säkerställt så dom blir vita rätt fort. Flera av dom andra måtten behöver du kanske spela flera sessioner mot en spelare innan man kan lita någorlunda på dom.

Postad

Enligt vad jag hört kan de mer avancerade statsen som tex: Cbet, check-raise, attempt to steal och $won at showdonw, kräva 1000+ händer innnan man kan känna att det är ett genomsnittligt mönster.

Tänk på att Attempt to steal blinds beräknas som att fi sitter på knappen eller cutoff och är först in och höjer. Inte varje varv han ens får tillfälle till detta.

Likadant continuation bet. 1 han ska höja pre. 2 han ska hinna beta först efter flop. Dessutom så kan han ha en riktig rush och om han gör detta 3ggr i rad och får 100% CB på 100 händer så betyder det ju inte mycket om hans VP och PF är 3%.

Du hajar vad jag menar?