Gå till innehåll

Poker-Expertens tips och tricks


Poker-Experten

Recommended Posts

Jag ska skriva ett inlägg som inte ser till den överhängande risken för trollning, vilken jag bedömer vara minst 75%.

 

Du låter lite väl styv i korken för att jag/folk ska kunna ta det på allvar.

Dina så kallade tips är kassa och du skriver som att du har aspergers.

Allt detta sammantaget gör att man lätt kan tro att det är trollning på gång.

I villket fall så är det ju kul att läsa, så keep it up!

 

serriöst... kan du inte förstöra dina egna dagbok istället?

 

fortsätt experten!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 71
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

serriöst... kan du inte förstöra dina egna dagbok istället?

 

fortsätt experten!

 

Skönt att höra.. var lugn.. jag kommer fortsätta.. såg nyss att han är turneringsspelare bara.. ;) är du liksom jag utpräglad kontantspelare eller?

 

Jag spelar PLO men förlorar, vinner i TNLH even i TPLH.

Jobbar jag så är jag trött fast endå ganska ok.

 

Har spelat i fem år och sex månader, kanske sju men max åtta - månader alltså.

 

Vad ska jag göra tycker du?

 

Pott Limit Omaha är ett svårt spel där turen (enligt mig) spelar alldeles för stor roll. Oavsett om man väntar på bra händer och får in pengarna med bäst hand blir man ofta utdragen av någon med något larvigt stegdrag eller liknande. Fortsätt med det du vinner på och spela bara pott limit omaha när du lyser av självförtroende och är pigg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att höra.. var lugn.. jag kommer fortsätta.. såg nyss att han är turneringsspelare bara.. ;) är du liksom jag utpräglad kontantspelare eller?

 

 

 

Pott Limit Omaha är ett svårt spel där turen (enligt mig) spelar alldeles för stor roll. Oavsett om man väntar på bra händer och får in pengarna med bäst hand blir man ofta utdragen av någon med något larvigt stegdrag eller liknande. Fortsätt med det du vinner på och spela bara pott limit omaha när du lyser av självförtroende och är pigg.

 

Ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni kan tycka vad ni vill om mina tips men till saken hör att jag har 10 raka vinstmånader på någorlunda höga nivåer. Jag plussar med alla händer jag spelar regelbundet så något gör jag onekligen rätt. Dessutom har jag gått natur, skrivit 1.2 på högskoleprovet och läst mycket om poker så att det jag skriver skulle vara dåligt har jag mycket svårt att se.

Sätt er ner och läs vad jag skriver istället... kanske det går upp ett ljus...

 

Allt snack om trollningar och levlingar tänker jag inte ens kommentera mer... ni får tro vad ni vill... förhopningsvis kan jag hjälpa någon och så länge så är fallet tänker jag fortsätta skriva så att fler kan få ut så mycket av poker som jag fått.

 

Sluta med era elakheter... det biter inte på mig.. jag är trygg i mig själv och vet att jag är bra pokerspelare och har mycket att tillföra om folk bara orkar lyssna intresserat.

 

Relativt höga nivåer? - NEJ NL100 är inte relativt högt.

Och vad vill du få sagt med att du gått natur? Gör det dig bättre än alla andra människor som inte gått natur?

 

Sen ska vi inte prata om din 1.2 på högskoleprovet, so what?! Jag skrev bättre när jag hade sovit 2timmar och fortfarande var packad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skriva 1.2 på högskoleprovet säger väl inget om pokerkunskaper, jag har skrivit 1.5, men jag är totalt värdelös på Texas.

 

Nej men det får er väl att inse att någon som skriver ett sånt resultat och gått matematikbaserad utbildning ganska lätt kan ta till sig även svårare pokerteori.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men det får er väl att inse att någon som skriver ett sånt resultat och gått matematikbaserad utbildning ganska lätt kan ta till sig även svårare pokerteori.

 

förmodligen, men 1.2 är relativt lågt med en sådan utbildning, därmed inte sagt att du inte är duktig på pokerteori.

 

Själv är jag för lat för att förkovra mig teoretiskt, dessutom är Texas enormt tråkigt.

 

Har du några gångbara boktips gällande omaha hi/lo eller razz, så kanske jag kan hitta lite vettiga tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej men det får er väl att inse att någon som skriver ett sånt resultat och gått matematikbaserad utbildning ganska lätt kan ta till sig även svårare pokerteori.

 

 

Lol, för "svårare pokerteori" räcker det knappast med natur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppenbarligen inte. Risken är ju att folk som inte har koll och kommer hit får för sig att det du säger är värt att läsa. Sluta skriv, du är inte rolig, du är inte smart, du är inte bra. Och nej, "häng inte i min dagbok"-dravlet funkar inte eftersom det ligger i forumets intresse att du glöms bort eller försvinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

serriöst... kan du inte förstöra dina egna dagbok istället?

 

 

 

 

 

fortsätt experten!

 

Sa ju keep it up!

 

Tänkte bara ge op en förklaring till all misstro.

Ni kan tycka vad ni vill om mina tips men till saken hör att jag har 10 raka vinstmånader på någorlunda höga nivåer. Jag plussar med alla händer jag spelar regelbundet så något gör jag onekligen rätt. Dessutom har jag gått natur, skrivit 1.2 på högskoleprovet och läst mycket om poker så att det jag skriver skulle vara dåligt har jag mycket svårt att se.

Sätt er ner och läs vad jag skriver istället... kanske det går upp ett ljus...

 

Allt snack om trollningar och levlingar tänker jag inte ens kommentera mer... ni får tro vad ni vill... förhopningsvis kan jag hjälpa någon och så länge så är fallet tänker jag fortsätta skriva så att fler kan få ut så mycket av poker som jag fått.

 

Sluta med era elakheter... det biter inte på mig.. jag är trygg i mig själv och vet att jag är bra pokerspelare och har mycket att tillföra om folk bara orkar lyssna intresserat.

 

Nl100 någorlunda hög nivå?

 

Hur menar du när man ska limpa 22 är det openlimp som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vafan... om killen var allvarlig då? Luktar väl trollning men du kan väl inte stänga butiken på enbart misstanken om det.

 

Spelar väl ingen roll vad han skriver i sin DB. Hursomhelst var den ju kul och det är väl det enda som spelar någon roll!?

 

Om så nu var fallet, att han var allvarligt, vilket inte känns troligt. Vad spelar det för roll när det hela liknande den trollerishow Labero drömmer om att få sätta upp i Vegas?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om så nu var fallet, att han var allvarligt, vilket inte känns troligt. Vad spelar det för roll när det hela liknande den trollerishow Labero drömmer om att få sätta upp i Vegas?

 

Är ju bara så bittert att allt roligt genast ska stängas ner... CDS-fighten var även den hysteriskt rolig och så vips - borta!

 

Alla semimuppar som kommenterar diverse skit som är totalt helt ointressant från tv-program till handanalyser borde bannas om några. Hela forumet är ju så förbannat mediokert och tråkigt att man kan spy på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ju bara så bittert att allt roligt genast ska stängas ner... CDS-fighten var även den hysteriskt rolig och så vips - borta!

 

Alla semimuppar som kommenterar diverse skit som är totalt helt ointressant från tv-program till handanalyser borde bannas om några. Hela forumet är ju så förbannat mediokert och tråkigt att man kan spy på det.

 

Jovisst, jag fann väl det hela väldigt roande också. Men samtidigt, skulle alla poker-experter få härja fritt så skulle forumet bli lite för mycket ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ända anledningen till det höga besöksantalet är att alla tycker du är så patetisk och sitter och skrattar åt dig.

 

Stackars jäkel!

 

Till exempel ovanstående... vi får ju hoppas att han klickar som en galning på affelänkar för han är ju totalt helt meningslös. Kan inte stava och måste poängtera något fullständigt uppenbart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok, 80% av alla inlägg är kritik som inte leder någon stans och bara är tycken. Experten bry dig bara om konstruktiv kritik och koncentrera dig på det som dagboken va menat för istället.

 

Att du är pokerproffs och att du är det på 2-4dollars nivå måste ju sägas att inte är så konstigt. Bättre spela på en nivå där man är stabil och vinnande och så spelar det ingen roll vilken nivå det är. Att du kallar dig Expert är jag däremot lite tveksam till, roligt dock att så många blir så stötta av det :)

 

Skulle vara kul om du kom med lite mer tips och trix istället för att bara försvara dig. Skönt ändå att du tror på dig, fortsätt med det. Du kommer märka om du är expert eller inte sinom tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...