Gå till innehåll

Bjoelle - någon som åker mot ängelnturren från hultan hållet? :)


bjoelle

Recommended Posts

  • Svars 540
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Grattis, riktigt imponerande resultat måste jag säga! Jag har inte missuppfattat att du oftast inte lirar mer än omkring 5 turneringar under en kväll?

 

Skriv gärna lite mer om vad du har för spelstil i tidigt skede, senare skede osv om du orkar.

 

Kul dagbok som jag följer även om jag saknar din tidigare rubrik, "Utsliten jävla lärare" eller vad du hade.

 

 

Fortsätt skriva, GL!:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis, riktigt imponerande resultat måste jag säga! Jag har inte missuppfattat att du oftast inte lirar mer än omkring 5 turneringar under en kväll?

 

Skriv gärna lite mer om vad du har för spelstil i tidigt skede, senare skede osv om du orkar.

 

Kul dagbok som jag följer även om jag saknar din tidigare rubrik, "Utsliten jävla lärare" eller vad du hade.

 

 

Fortsätt skriva, GL!:-D

 

Tack! Din kommentar värmde. Jag känner mig som en rätt usel dagboksskrivare ibland, vilket jag väl också är. Har varit osäker på om någon ens läser ibland, men det finns tydligen ett par, vilket är trevligt.

 

Min gamla rubrik försvann då jag la utbildningen och min tjänst som lärare åt sidan för annat. Lär nog byta till utsliten igen, av något slag, är jämt ganska utsliten.

 

Kan försöka redogöra för lite av hur mitt turneringsspel fungerar, är garanterat många här på forumet som är väldigt mycket bätter än mig, men jag gör nog något rätt, och just nu springer jag nog hyggligt, tror jag. Sen stämmer det att jag ofta bara spela runt 4-5st, min simultankapacitet är noginte lika stor som somliga andras, och jag har en förkärlek för att kolla på serier samtidigt.

 

 

Får passa på att uppdatera, ute ur 15euros som 46/240. Tappa AA mot 44 på K36rainbow, standard. Tappa sen KQ mot 99 som short. I 20euros som nyss starta är jag 36/132 med ca 170startande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dons fortsätter gå bra, men idag är turrarna rätt kalla. Två hyggliga placeringar först, och ute rätt tidigt ur deepstack. ´75/150 nivån, jag är 5,6k djup och UTG slår 425, med KK slår jag upp till 1325 varpå han slår om till 2,5k och jag pushar och får blixtsyn av en äcklig AQoff som snabbt hittar ess på brädan. Ganska standard, inget märkvärdigt förutom hans kalla spel. Nu öppnar vi mer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gratulerar till klonkarna!

 

Hade själv 4 klonkar på en vecka i oktober, underbart!

 

Lycka till med liret ikväll samt resterande spel framöver!

 

Tackar! Jag har sprungit hett allmänt nu sen 23december i turrar, var då jag tog upp turneringsspelet igen. Hur går det för dig i allmänhet nu? Starta ny db va? Inte sett några updates.

 

Btw, ta det inte så hårt när jag gnabbas i chatten på svs, gjorde det ju bara för att gnabbas kort och gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Jag har sprungit hett allmänt nu sen 23december i turrar, var då jag tog upp turneringsspelet igen. Hur går det för dig i allmänhet nu? Starta ny db va? Inte sett några updates.

 

Btw, ta det inte så hårt när jag gnabbas i chatten på svs, gjorde det ju bara för att gnabbas kort och gott.

 

Går rätt kasst för mig och orkar inte med dagboken just nu...

 

Jag förstår ditt gnabb, men det har kommit väldigt olägligt, sjukligt tiltad senast ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går rätt kasst för mig och orkar inte med dagboken just nu...

 

Jag förstår ditt gnabb, men det har kommit väldigt olägligt, sjukligt tiltad senast ...

 

Förstår, bad tajming, får ursäkta mig. Hoppas det vänder.

 

Update på turrar

10euros 14/39 óch ITM! dock inga pengar än, kör mot första!

40euros 21/41 deepstack och dryg, har dubbla startstacken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack lisa ;)

 

10euros turren var helt sjuk. En kille börja raisa allt på finalbordet, och även träffa allt. 20/80, 40/60, 50/50, you name it! Han vann!

 

Ett tag när vi var runt 7kvar hade han runt 400k mot allas 50kstackar, jag chillade bara och lät pengarna rulla in, kändes som bästa strategin i detta läge. Väl nere på tre så var vi två shorta, men efter att den andra tagit ner en pott och jag varsist så kändes det som att jag var tvungen att agera, 55 all-in mot galningens KT, och ute såklart ;) 50/50, no no. Men 500euro, yes yes!

 

Dessa 500euro sätter mig på ett dagsplus på 400euro! Känns gott, dessutom kvar i 40euros deepstack, men där behöver jag gudarnas hjälp, är 19/19 ;)

 

edit: OUT! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är en person som gärna älskar eller hatar, idag hatar jag.

 

Jag HATAR telia och allt vad deras jävla kommunistföretag heter. Köpte en iphone för två veckor sedan, just för telefonen, inte för telia direkt. Eftersom jag inte flyttat över mitt gamla nummer än, eller för den delen gett det tillfälliga till många så ringer det inte så mycket. Det har visat sig att telefonen faktiskt ringer lite när den vill, när någon ringer alltså. Jag har lyckats svara på ett samtal, och missat resten. Först trodde jag det beroedde på att jag var mitt i stan och inte hörde typ, men det visa sig kort och gott att telefonhelvetet inte fungera som det ska.

 

Efter ett fruktansvärt otrevligt bemötande i butiken har jag nu en skräptelefon som lånetelefon, och en iphone på lagning. Att detta måndagsexemplar kommer lagas, och att jag kommer få skulden för felen är väl en vild gissning som jag anar stämmer. Så just nu har min dag förvandlat till ett jävla inferno av hat. Tyvärr kan sådant här sitta i min kropp ett par dagar, sjuklig irritation.

 

Har egentligen lagt ciggen på hyllan, men idag ska det rökas, jävlar vad det ska rökas, det ska rökas och spelas, och jävlar vad jag ska prata skit om telia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första cash blev en 15e plats av 250 i 15euros 3,5k GTD, skönt med ITM, men sjukt tråkigt avslut, låg ca 4/16 när det fucka ur. Blindsen var höga, så ett snedsteg eller mindre bra pott och man hade kniven mot strupen. Jagraisa AQ i mittenposs för steal, en ställer lite mindre än det tredubbla och jag har väldigt svårt att hitta en fold där, vet faktiskt inte nu heller huruvida jag bordefoldat eller ej, han fläker i var fall upp AK och inte mer med det. Med höga blinds pushar jag sen från sb mot bb för att ta ner potten med 84off, får en underlig syn av K3 av en kille med samma stackdjup. En syn jag har väldigt svårt att förstå, pusha är en sak, syna en annan.

 

Med flopp 455 kändes det kanon, men med turn och river 7 7 kändes det sämre, och jag fick enbart 40euro. Suck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låg lite över average i två turneringar till. I ena ryker jag på en absurd hand jag inte ens orkar säga, ska försöka hitta handhistoriken så ni. Väldigt fundersam över hans tankegångar.

 

I den andra har jag AK, rätt short, en pushar, jag synar han har KQ.

 

T94.... J! och ännu en gång kommer en go hålpipa och stoppar kuken i mig. Man kan nästan tro att telia äger bossnätverket.

 

Trots allt känns det hela någorlunda ok, har haft två bra dagar, så ska inte förvänta mig för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gett till sundbop [Ad Kc]

tokin_tux har 15 sekunder på sig att göra något

tokin_tux lägger sig

sundbop höjer till 900

viking_sam lägger sig

flowquietly synar 900

Ecky_HH har 15 sekunder på sig att göra något

Ecky_HH lägger sig

Sage Brush 69 lägger sig

Jessman900 lägger sig

brypc lägger sig

*** FLOPP *** [Tc Qh Jh]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gett till sundbop [Ad Kc]

tokin_tux har 15 sekunder på sig att göra något

tokin_tux lägger sig

sundbop höjer till 900

viking_sam lägger sig

flowquietly synar 900

Ecky_HH har 15 sekunder på sig att göra något

Ecky_HH lägger sig

Sage Brush 69 lägger sig

Jessman900 lägger sig

brypc lägger sig

*** FLOPP *** [Tc Qh Jh]

 

FÖrmodar att du frågar om ett råd?

 

Jag vet ju absolut ingenting om handen, ser inte ens ditt stackdjup, än mindre hur stora blindsen är så vad raisen pre indikerar, så kan faktiskt inte säga något direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar kvällens sista turre, en 50euros 3,5kGTD

 

Ligger lite under average, och det känns väl ok, runt 45min spelade.

 

Blir det ingen cash i denna slutar kvällen på -200euro vilket känns helt ok med tanke på föregående dagar och det faktum att jag köpt in i turrar för runt 300, en enstaka itm och lite + på sitngos.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...