Gå till innehåll

NLT1000 - 77 fold?


Recommended Posts

Fi verkar inte vara någon vinnande spelare, iofs inte lirat mer än 300 händer med FI.

Han tappade sina pengar med en push för 60 bb PF i blindswar med a4s några händer senare.

 

Värde i att syna?

 

***** Hand History for Game 2020562794 *****

$1000.00 NL Texas Hold'em - Thursday, May 22, 12:31:05 2008

Table Ishaq (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: jarsiv ( $672.25 )

Seat 2: DarioLuck7 ( $865.00 )

Seat 3: Negativity ( $1704.75 )

Seat 4: Why__Not ( $795.00 )

Seat 5: mo1dp ( $1000.00 )

Seat 6: L_A_N_C_E ( $824.75 )

Why__Not posts the small blind [$5.00].

mo1dp posts the big blind [$10.00].

Dealt to Why__Not [ 7c 7h ]

L_A_N_C_E folds

jarsiv raises [$20.00]

DarioLuck7 folds

Negativity folds

Why__Not raises [$75.00]

mo1dp folds

jarsiv calls [$60.00]

** Dealing Flop ** [ 2d, 3d, 5d ]

Why__Not bets [$110.00]

jarsiv raises [$592.25]

Why__Not xxx?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du far fler och kanske battre svar om du skriver ut pottstorleken och effektiva stackar vid beslutspunkten, sarskilt nar du inte spelar med fullt inkop.

 

Det ar iallafall en fold, och sen ar jag lite tveksam till spelet pre. 3-betta 77 i SB mot en raise EP utan fulla stackar ar nog ett som bast marginellt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror du far fler och kanske battre svar om du skriver ut pottstorleken och effektiva stackar vid beslutspunkten, sarskilt nar du inte spelar med fullt inkop.

 

Det ar iallafall en fold, och sen ar jag lite tveksam till spelet pre. 3-betta 77 i SB mot en raise EP utan fulla stackar ar nog ett som bast marginellt spel.

 

är du tveksam till att 3-beta en kille som miniraisar UTG?

 

Han kan sitta på vad som helst, klart att jag vill skära ner fältet och möta killen som är sämst HU.

Varför låta blindsen vara med och floppa ut mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror fold är det bästa spelet, framför allt därför att du inte ens mår bra mot de flesta rena bluffar/semibluffar. Sen finns det givetvis finns en risk att du är krossad. Har mycket svårt att tro att det är ev+ att syna här.

 

Fast jag har ju fel ganska ofta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste tyvärr folda!

 

Om han har två överkort mot dig varav en ruter så är du underdog. Har han högre par...o.s.v solklar fold.

 

Annars så tycker jag att du har spelat handen korrekt innan, dvs raisa pre..och beta ef flopp..men tror du är slagen.

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du överspelar din hand före floppen. En bra idé kan vara att syna för att sen hoppas på till exempel en flopp med sjua som kan vinna dig en stor pott. Eller 456 som sen kan bli stege. På floppen tycker jag du ska känsel-betta halvpott och lägga dig om han gör motstånd.

 

:lol:

 

iaf, visst, det suger att folda, men är ev- att dega om inte special-read, så enkelt är det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...