Gå till innehåll

iq-fråga


bodybuilder120

Recommended Posts

okx2

(va inte på de viset nu där under)

 

i första inlägget kankse skulle vart bra med:

Anvisningar om frågor

spacer.gif

  • För varje fråga finns det en del som saknas. Den är utmärkt med ”?”.
  • Välj det svarsalternativ som bäst fullständigar bilden.

jag tänkte inte alls vad "?" innebar... bara typ vilken inte hörde hemma i bilden :D
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ʞo :ʇıpǝ

 

Ja vad fan brainslicer, vi fattar att du har lärt dig att skriva upp och ner, du kan sluta med det nu.

 

Jag tror på ettan också, känns som att formen ändras hela vägen och med intervall "slås sönder". Inget mer vetenskapligt än så. Jag har säkert fel, men det var min första tanke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte helt fel utan instruktioner :D, se editerade inlägget ovan.

(så går det med för många bord o simpsons på skärmarna)

 

Tänkte att 3an(triangeln) inte hör hemma i bilden då den inte finns i dom nio rutorna(alla andra former finns). Kanske det blev rätt fast jag tänkte helt fel vid första ögonkastet?...typ med motiveringen: "3. triangeln saknas, därför fulländar den bilden" istället :ola:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte helt fel utan instruktioner :D, se editerade inlägget ovan.

(så går det med för många bord o simpsons på skärmarna)

 

-Tänkte att 3an (triangeln) inte hörde hemma i bilden då den inte finns i dom nio rutorna(alla andra former finns). Kanske det blev rätt fast jag tänkte helt fel vid första ögonkastet utan?...typ Triangeln saknas, därför fulländar den bilden :D

 

Det var ju ett helt enormt feltänk, ungefär som att börja springa åt fel håll i ett 100 m lopp, fast på något sätt så lyckades du finta mig också där en stund :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning hittad av Kupo på http://www.flashback.info/showthread.php?t=559788&page=2

 

"I varje ruta är antalet skärningspunkter lika stort som antalet runda kurvor, det enda alternativet som följer det mönstret är triangeln."

 

Dvs alt 3: Triangeln (som för övrigt är rätt svar om man gör testet).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning hittad av Kupo på http://www.flashback.info/showthread.php?t=559788&page=2

 

"I varje ruta är antalet skärningspunkter lika stort som antalet runda kurvor, det enda alternativet som följer det mönstret är triangeln."

 

Dvs alt 3: Triangeln (som för övrigt är rätt svar om man gör testet).

 

Haha om det finns ett mönster bland dom där figurerna hoppar jag från ett högt torn.

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...