Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand 700641806 *****

7.50/15.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 21 maj 2008 12:29:44

Frida Turbo 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Gamboool (3176.63)

Plats 2: Hiof (5763.14)

Plats 3: Jahaa88 (1482.62)

Plats 4: tsarpeter (354.33)

Plats 5: Hero (4808.60)

Hero lägg LM 7.50

Gamboool lägg SM 15.00

** Giv **

Gamboool [N/A, N/A]

Hiof [N/A, N/A]

Jahaa88 [N/A, N/A]

tsarpeter [N/A, N/A]

Hero [Ek, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

Hiof Lägg

Jahaa88 Lägg

tsarpeter Syna 15.00

Hero Höj till 75.00

Gamboool Syna 75.00

tsarpeter Syna 75.00

*** Flop(Board): *** : [Kr, 10r, 5r]

*** Bet Runda 2 ***

Hero Satsa 175.00

Gamboool Syna 175.00

tsarpeter Lägg

*** Turn(Board): *** : [Kr, 10r, 5r, Es]

*** Bet Runda 3 ***

Hero Satsa 370.00

Gamboool Höj till 1400.00

Hero Syna 1400.00

*** River(Board): *** : [Kr, 10r, 5r, Es, 6r]

*** Bet Runda 4 ***

Hero Passa

Gamboool All-in 1526.63

Hero Lägg

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 3360.00

Gamboool Vinner potten Vinst: 3360.00

Hiof Lägger mig Vinst: 0.00

Jahaa88 Lägger mig Vinst: 0.00

tsarpeter Lägger mig Vinst: 0.00

Hero Lägger mig Vinst: 0.00

Har spelat väldigt lite med FI, men han verkar kompetent. Vad tror ni hans range är på turn? Känns som att QJ utan diamond draw är största delen av hans range. Tankar?

Edit: Vi har halva potten kvar i effektiv stack efter hans raise.

Postad

limpsynar han QJ? Rätt kallt att dra till stegen på den floppen om man inte har ruterdraget d.v.s. om inte FI kanske gillar att floata jobbiga floppar med eller utan gutshot. Set eller floppad färg borde ju ha höjt floppen om han är kompetent. Dock tyder ju limpsynen på att han kanske inte är den största hajen på nivån ...

55 är ju en typisk limpsynhand men fiskar gillar ju även att limpsyna Axs och SC. Vad limpsynar kompetenta spelare med?

Postad
limpsynar han QJ? Rätt kallt att dra till stegen på den floppen om man inte har ruterdraget d.v.s. om inte FI kanske gillar att floata jobbiga floppar med eller utan gutshot. Set eller floppad färg borde ju ha höjt floppen om han är kompetent. Dock tyder ju limpsynen på att han kanske inte är den största hajen på nivån ...

55 är ju en typisk limpsynhand men fiskar gillar ju även att limpsyna Axs och SC. Vad limpsynar kompetenta spelare med?

Han synar ur BB, ingen limp nånstans. Han 3bettar bara stål vad jag vet (har än att se han dyka upp med värre än AK/JJ efter en 3bet).

Det är just för att hans linje känns så konstig att jag inte riktigt kan sätta han på en hand. Jag tror i efterhand att jag valde det sämsta spelet och att det är en fold, då han antagligen har färg, eller QJ nästan alltid. Annars har han ju gjort ett superstort spelarfel. ... Eller?

Postad
Han synar ur BB, ingen limp nånstans. Han 3bettar bara stål vad jag vet (har än att se han dyka upp med värre än AK/JJ efter en 3bet).

oouchh. my mistake. blandade ihop fi med tsarpeter. :oops:

Varför används inte handkonverterare på den här sajten ...?

Jobbig hand. Ser mer ut som QJ nu faktiskt. Ax med A i ruter hade han väl höjt flop med, kanske AT/A5s?

Du slår AT/A5 (12 combos) och semibluffar men ligger under mot QJ (16 combos), samt slowspelade 55, TT och floppad färg. Tror nog detta är en fold men själv skulle jag nog synat eftersom jag är en synfisk och vi har ju outs :)