Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har 3 händer jag skulle vilja ha lite åsikter om , vill bara veta hur ni skulle ha spelat dom och vad som är bäst. Shooot !

Hand nr. 1

Första handen är mot en spelare som har statsen 52/16/1.2 , har djupa stackar på sina båda bord. Jag har 99 och en inleder med att beta ut , jag slår om medans Fi kallsynar. Jag spelar 22/16/5.

***** Hand 699991291 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, May 20, 2008 6:23:51 PM

Britta Turbo 13 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: GretaGarbo (648.46)

Plats 2: 12gunnar12 (77.73)

Plats 3: kronblom1 (135.54)

Plats 4: FROLEX (234.90)

Plats 5: HERO (416.43)

GretaGarbo lägg LM 1.00

12gunnar12 lägg SM 2.00

** Giv **

GretaGarbo [N/A, N/A]

12gunnar12 [N/A, N/A]

kronblom1 [N/A, N/A]

FROLEX [N/A, N/A]

HERO [9r, 9s]

*** Bet Runda 1 ***

kronblom1 Lägg

FROLEX Höj till 6.00

HERO Höj till 19.00

GretaGarbo Syna 19.00

12gunnar12 Lägg

FROLEX Lägg

*** Flop(Board): *** : [4s, 7k, 9k]

*** Bet Runda 2 ***

GretaGarbo Passa

HERO Passa

*** Turn(Board): *** : [4s, 7k, 9k, Knk]

*** Bet Runda 3 ***

GretaGarbo Passa

HERO Satsa 36.00

GretaGarbo All-in 629.46

HERO ???

Hand nr.2

Andra handen är mot FI som spelar 26/20/2. Har inte så mkt mer på han än det , har inte spelat tidigare mot han.

***** Hand 700006123 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, May 20, 2008 6:39:12 PM

Britta 34 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: gulen (827.51)

Plats 2: DMN (205.11)

Plats 3: HERO (378.02)

Plats 4: Lisa17 (752.17)

Plats 5: Lumix (139.31)

Lisa17 lägg LM 1.00

Lumix lägg SM 2.00

** Giv **

gulen [N/A, N/A]

DMN [N/A, N/A]

HERO [Er, Kk]

Lisa17 [N/A, N/A]

Lumix [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

gulen Lägg

DMN Höj till 4.00

HERO Höj till 17.00

Lisa17 Lägg

Lumix Lägg

DMN Höj till 30.00

HERO Syna 30.00

*** Flop(Board): *** : [9h, Eh, Knr]

*** Bet Runda 2 ***

DMN Passa

HERO Satsa 44.00

DMN Syna 44.00

*** Turn(Board): *** : [9h, Eh, Knr, Kr]

*** Bet Runda 3 ***

DMN Passa

HERO ???

Om vi betar , ställer vi? Eller checkar vi , motspelaren 4-bettade trots allt och brädan är farlig.

Hand nr.3

Denna hand spelas på ett precis nytt bord och motståndaren är okänd , har bara 21 händer på han tidigare. Har AK i denna hand och sätter han på A,10-AQ på turn. Turnbetet är lite klent imo.

***** Hand 700030177 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit) - Tuesday, May 20, 2008 7:02:57 PM

Britta Turbo 16 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: HERO (428.11)

Plats 2: tudor80 (488.40)

Plats 3: MisterP (506.93)

Plats 4: Bateson (398.82)

Plats 5: Fuhrern88 (112.38)

MisterP lägg LM 1.00

Bateson lägg SM 2.00

** Giv **

HERO [Er, Ks]

tudor80 [N/A, N/A]

MisterP [N/A, N/A]

Bateson [N/A, N/A]

Fuhrern88 [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Fuhrern88 Syna 2.00

HERO Höj till 9.00

tudor80 Lägg

MisterP Syna 9.00

Bateson Lägg

Fuhrern88 Lägg

*** Flop(Board): *** : [8k, Es, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

MisterP Passa

HERO Satsa 15.00

MisterP Syna 15.00

*** Turn(Board): *** : [8k, Es, 3r, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

MisterP Passa

HERO Satsa 35.00

MisterP Syna 35.00

*** River(Board): *** : [8k, Es, 3r, 4h, Kk]

*** Bet Runda 4 ***

MisterP Satsa 164.00

HERO ????

Postad

Hand 1:

Varför checka bakom när det ligger både färg och stegdrag ute? Vill du förlora potten med flit. Du har pre gjort en riktigt skön höjning på 19 som han synat = han har en hand. Alltså kan du ta betalt för den när du nu träffat så bra med din egen. Som spelat hade jag vikt, direkt!

Postad

Hand 2: Hade fortsatt beta i samma linje för att få värde ur typ sämre 2par, aq/kq, fd:s osv. Har han stegen lär det märkas och med detta stackdjup kan man väl klara sig undan?

Postad

Hand 1 är lite svår då du spelar den ganska dåligt.. jag hade nog synat och hoppats på att dra ut honom på river :-D om man nu inte har honom redan..

Hand 2 hade jag värdebetat turn eller tryckt.. försök få in hela stacken iaf.. beror på FI.. jag hade iaf betalat av mot set om han nu skulle ha det på den brädan..

Hand 3 hade jag synat

Sen kanske allt detta är fel.. men men :D

Postad
Hand 1:

Varför checka bakom när det ligger både färg och stegdrag ute? Vill du förlora potten med flit. Du har pre gjort en riktigt skön höjning på 19 som han synat = han har en hand. Alltså kan du ta betalt för den när du nu träffat så bra med din egen. Som spelat hade jag vikt, direkt!

Jag spelar inte den handen optimalt , tycker dock att checken passade just då. På nåt sätt så inbillar jag mig ibland att just denna spelare inte ska sätta mig på set. Något i princip som AK/AQ eller att han ska ha kallsynat med QQ-AA där bakom på omslaget och betala av med ett eventuellt överpar eller sätta mig tom. donkieplay där helt klart.

Postad
Hand 1 är lite svår då du spelar den ganska dåligt.. jag hade nog synat och hoppats på att dra ut honom på river :-D om man nu inte har honom redan..

Hand 2 hade jag värdebetat turn eller tryckt.. försök få in hela stacken iaf.. beror på FI.. jag hade iaf betalat av mot set om han nu skulle ha det på den brädan..

Hand 3 hade jag synat

Sen kanske allt detta är fel.. men men :D

tackar , allt är inte fel , vi har samma linje ungefär..:-)

Postad

har han QQ-AA vill du ju absolut inte checka bakom på floppen heller...

hand1: suck, reads...

hand2: 180 pot eller nåt? han har 100 kvar? om du inte tänker vika river så shove it...

hand3: syn å splitta/va uppe mot set, där är väl set typ 9/10 men orka folda ^^

Postad

Hand .1 Betta 80-90% pott på flopp, som spelat fold.

Hand .2 Jag säger AI där, känns dock som 4bet=AA eller KK på 1/2 men han kan väl sitta med JJ och QQ oxå eller AK.

Hand .3 Här sätter jag fi på i första hand set sen 2par men kanske en galen bluff. Jobbigt att folda med topp2 dock. Men jag tror du är slagen, om inte fi är en galning. Fast jag skulle säkert synat under spelet. Känns som att en read är kul att ha i detta läget.

Postad

Hand 1: Här c/b jag nästan alltid. Om inte annat så för att kunna göra det med flera andra händer och även tom. Som spelat, så den erfarenheten jag har av Greta, och det pekar ju även hennes AF på, så gör hon inte sånt utan att sitta på nötfärgen där. Men jag har bara spelat en 300 händer mot henne. Så jag hade tyvärr foldat den.

Hand2: Jag tycker det verkar vara ett WB/WA läge här. Och i och med att vi fått nästan optimal bräda fär vår hand så hade jag betat ~85% av pott och synat ev omslag. På river ahde vi ju stoppat in resten.

Hand 3: Är väl ungefär samma sak. WB/WA. JAg synar och gör även det på river.

Så hade jag spelat dem. Om det sen är rätt eller fel får andra avgöra.

Postad
Jag spelar inte den handen optimalt , tycker dock att checken passade just då. På nåt sätt så inbillar jag mig ibland att just denna spelare inte ska sätta mig på set. Något i princip som AK/AQ eller att han ska ha kallsynat med QQ-AA där bakom på omslaget och betala av med ett eventuellt överpar eller sätta mig tom. donkieplay där helt klart.

Just därför du ska betta flop!

Sen tycker jag det är ganska onödigt att 3betta 99 i position.