sandis84 Postad 6 Juli , 2008 Rapport Postad 6 Juli , 2008 Idag blev det skott på 1/2!! 3.5h +2100 Uppenbar bluff från grinder, usch vad en viss typ av spelare gillar att bluffa sådana potter: http://pokerhand.nu/hand/23687 Vansinnesklonk: http://pokerhand.nu/hand/23686 Dagens fråga, bettar man turn här? Snöboll är en riktigt tajt grinder, så det känns ju inte som om man leder mot annat än stegdrag. Han kan ju inte syna för att bluffa senare heller, då shortstacken är med å hamnar all in på flop. Men vi är väldigt djupa, och jag har ett osynligt färgdrag... http://pokerhand.nu/hand/23688 Annars tycker jag värdet inte var så jättebra på 1/2. Det var väldigt många semi-grinders som satt på 2 bord och lirade halv-tajt. Jag får se hur jag gör. Anledningen till resultatet idag var att jag hade väldig tur, jag fick stege mot set och liknande hela tiden. Givetvis kan jag krossa nivån, men inte lika hårt som jag gör just nu på 0.5/1. EDIT: Denna var störd också, vad gör man? Fi är semi-grindig. http://pokerhand.nu/hand/23689 EDIT2: Lirade 1h till. Tog mig snabbt upp till +2900 för dagen, sen STÖRTDÖK jag tillbaka till +2100. Set under set, stege mot kåk. Trots att jag har haft en väldigt bra dag så är jag bara irriterad. Orka varians... Citera
Teh_MoUsE Postad 7 Juli , 2008 Rapport Postad 7 Juli , 2008 Beta turn i dagens fråga, får du omslag är du ju i underläge. Om han synar check/synar jag blank river. Pushar givetvis alla spader Citera
sandis84 Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Beta turn i dagens fråga, får du omslag är du ju i underläge. Om han synar check/synar jag blank river. Pushar givetvis alla spader Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes. Iaf, dagen blev en blandad kompott av 0.5/1 och 1/2. 1/2 förefaller vara sjukt söndergrindat, senare på kvällen var väl 12 av mina 16 motståndare grinders med VPIP på <25%. Dock fanns det ju enstaka fiskar som betalade av, och några grinders som hela tiden trodde att jag bluffade. +750 på 1/2, vilket ger ett dagsresultat på: 5h +1000 Jag ska fortsätta peta på 1/2, men det känns som något av en dum mellannivå till 2.5/5. Bara dubbla blinds, men mycket färre fiskar. Jag antar att table selection ökar i betydelse när man går upp i nivå. I vilket fall som helst så innebär detta INTE att jag åter igen ger mig in i en hetsjakt på att klättra i nivåerna och sluta som vinnare av WSOP main event. Jag spelar poker för att det är en avslappnande extrainkomst, inget annat. Citera
jakobl Postad 8 Juli , 2008 Författare Rapport Postad 8 Juli , 2008 var din the well allvarlig? ja, varför undrar du förlåt :( Citera
Park Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes. Skulle nog ha valt din linje. Visserligen ger du gratiskort till stegen men det tycker jag kompenseras av att du har möjlighet att dra ut honom. Dessutom kan du få lite extra värde av händer som du slår (typ k10) men som skulle ha vikt på turn mot en bet. Citera
nacho1337 Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Är det fler som håller med? Jag var rädd för en raise som skulle tvinga mig att folda färgdraget, så jag checkade. Jag tänkte att tvåpar och andra bra händer skulle betala av duktigt även om backdoor-flushen sattes. Iaf, dagen blev en blandad kompott av 0.5/1 och 1/2. 1/2 förefaller vara sjukt söndergrindat, senare på kvällen var väl 12 av mina 16 motståndare grinders med VPIP på <25%. Dock fanns det ju enstaka fiskar som betalade av, och några grinders som hela tiden trodde att jag bluffade. +750 på 1/2, vilket ger ett dagsresultat på: 5h +1000 Jag ska fortsätta peta på 1/2, men det känns som något av en dum mellannivå till 2.5/5. Bara dubbla blinds, men mycket färre fiskar. Jag antar att table selection ökar i betydelse när man går upp i nivå. I vilket fall som helst så innebär detta INTE att jag åter igen ger mig in i en hetsjakt på att klättra i nivåerna och sluta som vinnare av WSOP main event. Jag spelar poker för att det är en avslappnande extrainkomst, inget annat. det är dubbla blinds, färre fiskar, varför tror du jag inte kör där Citera
BerraFilur Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 det är dubbla blinds, färre fiskar, varför tror du jag inte kör där Då handlar det väl isf om att stanna på 0,5/1 hela livet då det är ännu färre fiskar på 2,5/5? Citera
sandis84 Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 Då handlar det väl isf om att stanna på 0,5/1 hela livet då det är ännu färre fiskar på 2,5/5? Det är ett fungerande alternativ. Alla spelar vi utifrån olika premisser, av olika anledningar. Det kan hända att jag stannar på 0.5/1 för resten av min pokerkarriär, om 1/2 inte visar sig vara det paradis jag hade tänkt mig. Citera
baliku Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 det är dubbla blinds, färre fiskar, varför tror du jag inte kör där sålänge jag har varit medlem här så har du iallafall spelat 0,5-1..varför har du inte gått upp till 2,5-5 då? 1-2 är inte söndergrindat , finns sjukt många som donerar. Problemet med 2,5-5 och 1-2 är att 2,5-5 är mycket aggresivare och att max inköp är på 1000 kr än 400 kr. Så man ska inte hoppa upp förrens man inte är "scared-money" precis eftersom det kan svänga vilt. Citera
nacho1337 Postad 8 Juli , 2008 Rapport Postad 8 Juli , 2008 sålänge jag har varit medlem här så har du iallafall spelat 0,5-1..varför har du inte gått upp till 2,5-5 då? 1-2 är inte söndergrindat , finns sjukt många som donerar. Problemet med 2,5-5 och 1-2 är att 2,5-5 är mycket aggresivare och att max inköp är på 1000 kr än 400 kr. Så man ska inte hoppa upp förrens man inte är "scared-money" precis eftersom det kan svänga vilt. har tagit ut 36k ur rullen så jag har inte rulle för 2.5/5 just nu Citera
sandis84 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 1h -700 Fy fan vad segt. Det började med tvåpar mot stegdrag, all in på floppen för fulla inköp. Efter det tiltade jag loss lite och floppar givetvis direkt top tvåpar mot set, ingen fold i sikte. Jag spelade dåligt, det förnekar jag inte. Men förlusterna boostades av sjuklig otur. Citera
nacho1337 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 1h-700 Fy fan vad segt. Det började med tvåpar mot stegdrag, all in på floppen för fulla inköp. Efter det tiltade jag loss lite och floppar givetvis direkt top tvåpar mot set, ingen fold i sikte. Jag spelade dåligt, det förnekar jag inte. Men förlusterna boostades av sjuklig otur. utdragen av stegdrag....fick du in pengarna som favorit kan du ju va glad. Tvåpar mot set är ju en cooler går inte att gör nåt åt. Värre när man pushar me sämst hand Citera
sandis84 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 utdragen av stegdrag....fick du in pengarna som favorit kan du ju va glad. Tvåpar mot set är ju en cooler går inte att gör nåt åt. Värre när man pushar me sämst hand Ja, det är ändå en skön känsla när man med gott samvete kan muttra att motståndaren är en idiot och sen räkna hur många sklansky-kronor jag vann på handen. Citera
nacho1337 Postad 9 Juli , 2008 Rapport Postad 9 Juli , 2008 Ja, det är ändå en skön känsla när man med gott samvete kan muttra att motståndaren är en idiot och sen räkna hur många sklansky-kronor jag vann på handen. ja skillnad för mig som får slå mig själv med stekpannan i huvudet eftersom jag inte får in pengarna som favorit Citera
sandis84 Postad 10 Juli , 2008 Rapport Postad 10 Juli , 2008 4h +400 CS-PROFFS 4-outade mig med SJUKT dåligt spel i en stor pott. Därefter tiltade jag lite. Annars händelselös session. Jag grälade massa med den enskilt största förloraren i hela min PT-databas, MORHUA. Han ansåg att jag var dålig för att jag i tilten hamnade all in pre med AQ mot hans påstådda KK och drog ut. btw, lolig hand: http://pokerhand.nu/hand/23801 Citera
sandis84 Postad 11 Juli , 2008 Rapport Postad 11 Juli , 2008 4h -600 Nu är jag sjukt tiltad. Det är fantastiskt att man kan spela poker i hundratals timmar och i hundratusentals händer utan att någonsin lära sig att inte tilta. Det krävs bara 2-3 otäcka bad beats för att jag ska bli instabil och donera 3-400 helt i onödan. Otroligt frustrerande. EDIT: 5h och break even... kanske hinner bli lillplus innan läggdags? EDIT2: Slutade +250 på 5.5h. Jag klagar inte Citera
sandis84 Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Tur att jag gav honom utrymme att folda river (mitt riverbet tvingar honom all-in) http://pokerhand.nu/hand/23868 Citera
Crappy Postad 12 Juli , 2008 Rapport Postad 12 Juli , 2008 Va va det här? BossMedia Game #744892132: Table Anna Turbo 3 - $0.50/$1.00 - No Limit Hold'em - 22:36:49 - 2008/07/12 Seat 1: Uffe631 ($142.67) Seat 2: crappy ($221.30) Seat 3: Plupp ($183.12) Seat 4: J-Dilla ($403.48) Seat 5: Sandis84 ($234.86) Plupp posts the big blind of $1.00 crappy posts the small blind of $0.50 Uffe631 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to crappy J-Dilla folds Sandis84 raises $4.00 Uffe631 folds crappy calls $4.00 Plupp folds *** FLOP *** crappy bets $5.00 Sandis84 calls $5.00 *** TURN *** crappy bets $8.00 Sandis84 calls $8.00 *** RIVER *** crappy checks Sandis84 checks *** SUMMARY *** Total pot $34.13 | Rake $0.87 Board: Sandis84 won ($0.00), mucks Uffe631 won ($0.00), mucks crappy won ($34.13), showed Plupp won ($0.00), mucks J-Dilla won ($0.00), mucks Satte dig på Kn och gav upp handen, och du checkade bakom. Det var ju gratis pengar till dig Men tack tack, även om jag tiltade bort dom till plupp sen. (dj,, nöt föresten, ska kolla va idi... susslade med sen. ) Nåväl GG och vi möts igen Citera
sandis84 Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Crapz0id: Jag fattar inte vad som förbigår din förståelse? Jag spelar ibland färgdrag så, stegdrag så, jag spelat T9 så, om jag anser att du är en riktigt galen synstation som inte kan folda så kan jag spela AK och överkort så... det finns massor av möjliga händer och jag minns faktiskt inte vad jag hade. Det är dock sällan jag spelar ett J så på turn. Sen tror jag inte heller jag hade fått upp några stats på bordet, så nån potentiell read på dig därifrån fanns ej. Jag tror inte vi har spelat mot varandra förut, lirat på 0.5/1 länge? Har du nån note på mig? Förresten, varför betta in i mig på floppen? Citera
sandis84 Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 7h +1700 Det blev en riktig monstergrind idag, och som ni kan se så slutade den lyckligt. Nu är jag helt slut i huvudet. Hur spelar man den här rivern? Jag har inga stats på fi, men han verkar helt klart vara kass. Om jag bettar, hur mycket? På river är potten 140, och vi har ännu 280BB effektiv stack kvar. Notera att det var 4st som såg flop. http://pokerhand.nu/hand/23871 Citera
sandis84 Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Det är helt otroligt att VARJE session jag spelar nångång ska ligga på -700. Det är sjukt frustrerande. Idag hamnade jag -700 efter bara 20 minuters spel. Nu efter en timma så ligger jag bara back ca 250. Extra störande att de mest förlusterna gick till bad beats till en superfisk som lämnade bordet efter att jag dubblat honom typ 3 gånger. Citera
Crappy Postad 13 Juli , 2008 Rapport Postad 13 Juli , 2008 Crapz0id: Jag fattar inte vad som förbigår din förståelse? Jag spelar ibland färgdrag så, stegdrag så, jag spelat T9 så, om jag anser att du är en riktigt galen synstation som inte kan folda så kan jag spela AK och överkort så... det finns massor av möjliga händer och jag minns faktiskt inte vad jag hade. Det är dock sällan jag spelar ett J så på turn. Sen tror jag inte heller jag hade fått upp några stats på bordet, så nån potentiell read på dig därifrån fanns ej. Jag tror inte vi har spelat mot varandra förut, lirat på 0.5/1 länge? Har du nån note på mig? Förresten, varför betta in i mig på floppen? Nej vi har inte stött på varan förut, vilket är tur för mig. Annars har jag hållt till på svs ett tag nu. Citera
sandis84 Postad 14 Juli , 2008 Rapport Postad 14 Juli , 2008 3h -500 Först får jag in 30% av effektiva stacken pf med AK mot 47, flop A77. Sen all in pf med AK mot AQ och förlorar. Precis när jag inte längre spelar lugnt och kontrollerat så har jag AK mot 33 på brädan K83K. Jag VET att han har 33 eller 88, men tilten gör sitt. Fan vad jag suger på poker ibland. Citera
tommie88 Postad 14 Juli , 2008 Rapport Postad 14 Juli , 2008 Vissa dagar e väldigt motriggade, Spelar du 0.5-1 eller 1-2 nu? Citera
GruGloG Postad 14 Juli , 2008 Rapport Postad 14 Juli , 2008 Vad trevligt, har inte sett att det funnits en intresant dagbok på min egen nivå förrän nu, men denna skall följas! Ska hem och kolla i pt sen om vi har haft några duster än . GL HF! Citera
Recommended Posts