Gå till innehåll

Jakobl och Sandis84 rensar SvS!


jakobl

Recommended Posts

hej.

 

Jag pluggar på Chalmers. Jag tänkte sommarjobba med att utveckla distribuerade filsystem men det blev icke så. Nu får världen smaka på mitt raseri när jag försörjer mig på att grinda sönder 0.5/1 på SvS.

 

Jag spelade poker på NL100 för några år sedan och drog in 100k. Numera är jag rostig och vi får se vad som händer. Tidigare idag spelade jag en timma, det var första gången på över ett år. Jag plussade 150kr. Lol.

 

Om ni vill veta vem jag är så kan ni läsa min gamla the well:

 

http://pokerforum.nu/forum/well-brunnen/40057-well-jakobl.html

 

 

Sandis84 är min klasskompis. Han kommer skriva här snart. Gl hf etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 184
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jo men hej allihopa!

 

Yes. Eder kära forumprofil har äntligen startat en pokerdagbok. Även jag, likt min vän som jag delar dagboken med, har hoppats fylle ut sommaren med lite grind.

 

Pokermål den här sommaren:

 

* Inte gå upp i nivå

* Inte tilta loss

* Fortsätta vinna över 100kr/h.

 

Yes, jag planerar fan inte att utvecklas. Jag hade min tid på 2.5/5 då jag rushade stenhårt. Men tids nog blev pokern alltför stressande och en källa till lidande. Så numera är min pokerplan att dominera 0.5/1 och njuta av de pengar jag vinner.

 

Varför har jag den här dagboken?

 

För brag och whine!

 

 

LET THE GAMES BEGIN!

 

Tänkte länka till månadssummeringarna så de lätt kan nås härifrån:

 

maj: http://pokerforum.nu/forum/1005461-post50.html

juni: http://pokerforum.nu/forum/1021786-post87.html

juli: http://pokerforum.nu/forum/1039218-post152.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En kort kvällsgrind på 1.5 timmar sluta med 400 i förlust. Det var inga intressanta händer. Nötstege mot set å loosade. TPTK mot färgdrag å loosade. Osv osv. Aja, shit happens. Jag gjorde några tveksamma spel också.

 

Nämnas bör att jag är inne i årets sämsta månad. 36 timmar spelade, och snittlönen ligger på ynka 80kr/h. Målet att ligga på över 100kr/h kanske inte uppfylls denna månad.

 

Men den seriösa grinden börjar först i juni. Nu har jag tenta både på måndag och tisdag, så det blir inte mycket grind fram tills dess. På återseende mina trogna fans!

 

EDIT: Går det ej att göra spoiler-taggar här på PF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade 1.7h nu efter skolan och slutade 530 i vinst. Känns nice. Folk är helt klart tajtare jämfört med mitt på natten, men de suger ändå. Idag var dock extremt. På 2 av mina 4 bord var jag bordets lösaste spelare med ~30% VPIP.

 

Sessionens roligaste hand. Han var så usel att jag trodde han skulle fortsätta panga hårt även om A eller 9 kom. Men jag fick nöja mig med några sorgliga bets som formligen SKREK stopbet:

 

***** Hand History for Game 700124774 *****

$100 NL Texas Hold'em - Tuesday, May 20, 18:20:57 ET 2008

Table Anna Turbo 29 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 2: martgammon ( $200.36 )

Seat 3: henrikVIII ( $18.91 )

Seat 4: Sandis84 ( $237.93 )

Seat 5: Morkman ( $162.48 )

martgammon posts small blind [$0.5].

henrikVIII posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sandis84 [ Th Qc ]

Sandis84 raises [$4].

Morkman folds.

martgammon raises [$9.5].

henrikVIII folds.

Sandis84 calls [$6].

** Dealing Flop ** [ Qs, Jc, Kh ]

martgammon bets [$15].

Sandis84 calls [$15].

** Dealing Turn ** [ 9c ]

martgammon bets [$15].

Sandis84 calls [$15].

** Dealing River ** [ 4h ]

martgammon bets [$20].

Sandis84 raises [$68].

martgammon folds.

Sandis84 does not show cards.

Sandis84 wins $165.98

Game#700126117 starts.

#Game No : 700126117

 

HHn är i dollar eftersom jag konverterat den till ett format PT kan hantera. Nån som känner till nån skön handkonverterare jag kan använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden fortsatte på kvällen. Dagens resultat blev följande:

 

5.6h

1430 i vinst!!

 

Det var en riktigt skön session med andra ord! Det var ganska mycket grinders på borden, men de verkade vara ovanliga dåliga idag. Jag tackar och tar emot. :mrgreen:

Dessutom har månadens snittlön PRECIS kravlat sig över 100kr/h! Vi får hoppas att den ligger kvar däromkring.

 

 

Jag måste dock säga att jag stör mig VÄLDIGT mycket på till synes erfarna grinders som går loss på 4+ bord som ännu inte lärt sig table selection. När ett bord redan har väldigt lågt värde, med kanske 2 fiskar och 2 kända grinders, så slår sig glatt en tredje grinder ner trotts att bordets värde snabbt decimeras. Istället blir det jag som efter några händer antingen skrämmer iväg nån grinder eller själv får springa vidare efter ett bättre ord. Jag menar, hur svårt ska det vara att ägna 1-2 minuter efter ett riktigt fiskigt bord att sitta vid? Det är säkert min table selection, att jag undviker andra grinders, som medför att jag plussar bättre än vad jag uppfattar att de flesta andra grinders gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fint plus!! :-D

 

Vilka tycker du är top5 spelarna på SVS 0,5/1kr?

 

Lycka till

 

Tack tack!

 

Svårt att säga vilka som är bäst. Grinders som jag tycker är jobbiga:

 

WMarsW: Har ej sett honom på ett tag, jag hoppas han har gått upp i nivå

Libido: Svårt att vinna några summor av honom, å han jobbar sig med 3-bets

Skitoxen: Har bara 300 händer på honom, men han är också jobbig och verkar alltid vara inne å grinda på massa bord.

five_star: Inte för att han är duktig, utan för att han har så jävla gnällig attityd hela tiden. Han kritiserar fisken och skrämmer iväg dem.

 

Sen så är väl de flesta grinders VPIP <25% jobbiga, då de sänker värdet på bordet. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack!

 

Svårt att säga vilka som är bäst. Grinders som jag tycker är jobbiga:

 

WMarsW: Har ej sett honom på ett tag, jag hoppas han har gått upp i nivå

Libido: Svårt att vinna några summor av honom, å han jobbar sig med 3-bets

Skitoxen: Har bara 300 händer på honom, men han är också jobbig och verkar alltid vara inne å grinda på massa bord.

five_star: Inte för att han är duktig, utan för att han har så jävla gnällig attityd hela tiden. Han kritiserar fisken och skrämmer iväg dem.

 

Sen så är väl de flesta grinders VPIP <25% jobbiga, då de sänker värdet på bordet. :roll:

 

 

tack tack.. Du vet inga mer.. ? tänkte sätta in nån 1000 lapp o prova klienten. Kan vara bra o veta vilka man ska kasta ett extra öga på 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack tack.. Du vet inga mer.. ? tänkte sätta in nån 1000 lapp o prova klienten. Kan vara bra o veta vilka man ska kasta ett extra öga på 8-)

 

Tja, då kan du skriva upp mig och Jakobl på listan av grinders att undvika. :-D

Det finns ju inget jobbigare än att sitta å putta pengar fram och tillbaka mellan en själv och en annan kompetent grinder. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack!

 

Svårt att säga vilka som är bäst. Grinders som jag tycker är jobbiga:

 

WMarsW: Har ej sett honom på ett tag, jag hoppas han har gått upp i nivå

Libido: Svårt att vinna några summor av honom, å han jobbar sig med 3-bets

Skitoxen: Har bara 300 händer på honom, men han är också jobbig och verkar alltid vara inne å grinda på massa bord.

five_star: Inte för att han är duktig, utan för att han har så jävla gnällig attityd hela tiden. Han kritiserar fisken och skrämmer iväg dem.

 

Sen så är väl de flesta grinders VPIP <25% jobbiga, då de sänker värdet på bordet. :roll:

 

Har aldrig förstått att folk tycker WmarsW är duktig...finns en anledning att han fortfarande harvar på 0.5/1 efter typ minst 6månaders spel på nivån. I min db har han 33/12/1.0...:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig förstått att folk tycker WmarsW är duktig...finns en anledning att han fortfarande harvar på 0.5/1 efter typ minst 6månaders spel på nivån. I min db har han 33/12/1.0...:D

 

Tja, det jag skriver är ju ju en 0.5/1-lirares perspektiv ;)

Och för den nivån är han väldigt duktig, åtminstone då jag suttit vid samma bord. Dock är det bara ca 1000 händer, så tur är ju ändå en stor faktor på det lilla urvalet. Själv har jag honom på 30/10/2.7 vilket funkar för den här nivån.

 

Jag har själv lirat på den här nivån ser i januari, och då har jag lirat poker till och från i typ ett år. Jag har helt enkelt inte något intresse av att klättra i nivåer längre. Det blir för stressigt och för smärtsam varians. Jag trivs på microlimit, där en downswing är att bara plussa 50kr/h. Jag har roligt när jag spelar och är avslappnad och glad. WMarsW kanske känner likadan? ^^

 

EDIT:

Tilläggas bör att jag inte längre bygger rulle. Jag jobbar mig upp till 20k och då tar jag ut halva rullen. Detta upprepas gång på gång. Pengarna bidrar till att göra mitt studentliv lite lyxigare, helt enkelt. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det jag skriver är ju ju en 0.5/1-lirares perspektiv ;)

Och för den nivån är han väldigt duktig, åtminstone då jag suttit vid samma bord. Dock är det bara ca 1000 händer, så tur är ju ändå en stor faktor på det lilla urvalet. Själv har jag honom på 30/10/2.7 vilket funkar för den här nivån.

 

Jag har själv lirat på den här nivån ser i januari, och då har jag lirat poker till och från i typ ett år. Jag har helt enkelt inte något intresse av att klättra i nivåer längre. Det blir för stressigt och för smärtsam varians. Jag trivs på microlimit, där en downswing är att bara plussa 50kr/h. Jag har roligt när jag spelar och är avslappnad och glad. WMarsW kanske känner likadan? ^^

 

EDIT:

Tilläggas bör att jag inte längre bygger rulle. Jag jobbar mig upp till 20k och då tar jag ut halva rullen. Detta upprepas gång på gång. Pengarna bidrar till att göra mitt studentliv lite lyxigare, helt enkelt. =)

 

tycker du skriver vettiga saker sand-dude men du måste slå 150kr/h på 0.5 innan du tar min timlön ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, det jag skriver är ju ju en 0.5/1-lirares perspektiv ;)

Och för den nivån är han väldigt duktig, åtminstone då jag suttit vid samma bord. Dock är det bara ca 1000 händer, så tur är ju ändå en stor faktor på det lilla urvalet. Själv har jag honom på 30/10/2.7 vilket funkar för den här nivån.

 

Jag har själv lirat på den här nivån ser i januari, och då har jag lirat poker till och från i typ ett år. Jag har helt enkelt inte något intresse av att klättra i nivåer längre. Det blir för stressigt och för smärtsam varians. Jag trivs på microlimit, där en downswing är att bara plussa 50kr/h. Jag har roligt när jag spelar och är avslappnad och glad. WMarsW kanske känner likadan? ^^

 

EDIT:

Tilläggas bör att jag inte längre bygger rulle. Jag jobbar mig upp till 20k och då tar jag ut halva rullen. Detta upprepas gång på gång. Pengarna bidrar till att göra mitt studentliv lite lyxigare, helt enkelt. =)

 

Imponerande att du kan motivera dig månad efter månad...Jag har liknande tankar men 10ggr högre upp...Vill kunna dra in stabila 20k per månad på 5/10 för att kunna försörja mig under studietiden. Nu är jag inte där än men så är planen..:)

 

Lycka till att med ditt krossande av 0.5/1...vad är din ptbb/100 btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Jag plussade 300 igår trotts att feskarna klonkade hårt och hämningslöst. Rosten sitter ännu i och jag spelar bara på 2 bord. Men poker är som att cykla och kunskapen återvänder synnerligen kvickt! Snart sitter jag och klickar loss på 5 turbo-bord! Nu ska jag och sandis gymma loss lite, fira att ytterligare skol-segment är avklarade. Snart är det sommarlov! Lol!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker du skriver vettiga saker sand-dude men du måste slå 150kr/h på 0.5 innan du tar min timlön ;-)

 

Tja, allt beror på urvalet! Under april lirade jag 36 timmar och snittade 165kr/h. Men under mina 300 senaste timmar har jag dock bara snittat 130kr/h. 100kr/h är gränsen för att jag ska kunna känna mig nöjd och glad :mrgreen:

För att stabilt snitta över 150kr/h... ja, då måste jag nog lära mig att aldrig tilta eller ge mig in i personliga vendettan mot slaskgrinders som är bättre än jag. Vem vet, det kanske händer nån dag. :P

 

Imponerande att du kan motivera dig månad efter månad...Jag har liknande tankar men 10ggr högre upp...Vill kunna dra in stabila 20k per månad på 5/10 för att kunna försörja mig under studietiden. Nu är jag inte där än men så är planen..:)

 

Lycka till att med ditt krossande av 0.5/1...vad är din ptbb/100 btw?

 

Heh, jo, det vore ju inte fel att dominera 5/10. ;)

Men tyvärr verkar jag inte ha en naturlig fallenhet för poker. Jag är grym på matte och mönsterigenkänning, men av någon anledning klarar jag inte att applicera det fullt ut i mitt pokerspel.

 

Jag ska också dra samma standardursäkt som random fisk brukar dra: Om jag bara spelade mitt bästa hela tiden så skulle jag äga mycket högre nivåer. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag spelade just en riktigt seg och tråkig session:

 

3h

+100

 

Skönt ändå att kunna vara "ledsen" över en plus-session. Det är inte en lyx alla kan unna sig. ;)

 

 

Fi har 60VPIP och är av typen "standardfisk". Har jag den mer än 50% när han bettar så på rivern?

 

***** Hand History for Game 701282668 *****

$100 NL Texas Hold'em - Wednesday, May 21, 23:21:01 ET 2008

Table Anna Turbo 35 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: NK36 ( $68.6 )

Seat 2: s0rgebarn ( $126.63 )

Seat 3: Sandis84 ( $335.13 )

Seat 4: Master_D ( $183.58 )

Seat 5: -Addi- ( $73.88 )

Sandis84 posts small blind [$0.5].

Master_D posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sandis84 [ 7h Kh ]

-Addi- calls [$1].

NK36 folds.

s0rgebarn folds.

Sandis84 calls [$0.5].

Master_D checks.

** Dealing Flop ** [ 5d, 9h, Th ]

Sandis84 bets [$3].

Master_D calls [$3].

-Addi- folds.

** Dealing Turn ** [ 3h ]

Sandis84 bets [$6].

Master_D raises [$12].

Sandis84 calls [$6].

** Dealing River ** [ Jd ]

Sandis84 checks.

Master_D bets [$25].

Sandis84 raises [$75].

Master_D raises [$100].

Sandis84 calls [$50].

Sandis84 shows [ 7h, Kh ] a flush, king high.

Master_D shows [ 4h, Ah ] a flush, ace high.

Master_D wins $275.93 from the main pot with a flush, ace high.

 

 

EDIT: Ugh vad jag ogillar det här formatet på HHs. Ingen som kan rekommendera nån grym hh-formaterare som passar PF?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens session börjar inte bra. QQ all in mot JJ på låg flop fick inte stå. Jag är dessutom lite berusad, så det bådar inte gott.

 

UPDATE: Nu kan jag inte klaga längre. SB check-raisar mig pf, jag håller AKs. På något sjukt sätt hamnar vi all in pf för 200BB. Jag rivrar nötstegen, han muckar sin hand och börjar skälla som en bandhund.

 

UPDATE2: Sessionen slutade:

 

1.7h

+165

 

Den här handen spelade jag grymt:

 

***** Hand History for Game 702070619 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 22, 22:12:23 ET 2008

Table Anna 117 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: mr.gi ( $24 )

Seat 2: Sandis84 ( $214.76 )

Seat 3: Rille_1337 ( $102.43 )

mr.gi posts small blind [$0.5].

Sandis84 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Sandis84 [ 9s 9d ]

Rille_1337 raises [$4].

mr.gi folds.

Sandis84 calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 5c, 7h, Js ]

Sandis84 checks.

Rille_1337 checks.

** Dealing Turn ** [ 4d ]

Sandis84 bets [$6].

Rille_1337 raises [$18].

Sandis84 calls [$12].

** Dealing River ** [ Ad ]

Sandis84 checks.

Rille_1337 bets [$27].

Sandis84 calls [$27].

Sandis84 shows [ 9s, 9d ] a pair of nines.

Rille_1337 shows [ Qc, Ks ] high card ace.

Sandis84 wins $96.04 from the main pot with a pair of nines.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag ägnat fredagskvällen åt att spela poker. Egentligen borde jag plugga eftersom jag har tenta på måndag :(. Efter många timmars grind slutade det på -300. Jag förlorade väl ca 500 kr på en timme nu på slutet. Sjukt jävla cp tiltad var jag ett tag men jag känner att det mesta har släppt nu. Jag har varit med om dom mest sjuka utdragningarna jag varit med om i hela mitt liv men jag tänker inte leta upp dom i pt och skriva dom här för då kommer min tilt tillbaka ;) Just nu känner jag bara ett starkt hat till poker. Godnatt :(:(:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mina kondoleanser till min partner in grind, Jakobl. Aldrig roligt att loosa massa deg. :D

 

Fredagsgrinden gick hyggligt:

 

6h

+600

 

Men de riktiga rushdagarna dugger inte tätt nu i maj. Det är väl inte min månad helt enkelt. :roll: Fast det är verkligen mitt eget fel. Idag förlorade jag hela tre potter där hela inköpet på 200BB rök. Vartenda en av dem borde jag inte smaskat in mer än 50BB på. Men jag försökte göra fancy play, och det straffade sig.

 

 

Killen som jag nämnde att jag klonkade mot i mitt förra inlägg sågs igen vid borden idag, mer sympatisk denna gång. :-) Han bad om ett hedersomnämnande i denna episka dagbok, så det får du också Smackarn! Nu är ditt namn förevigat i vad som för alltid kommer ses som en litterär milstolpe i pokerns historia. Be proud!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...