Gå till innehåll

NL600$ AT på river. Check eller bet?


Recommended Posts

Skulle nog sällan checka för att inducera bluff i detta läget, då det kan bli rätt jobbigt o få ett stort bet i ansiktet och du kommer inte veta var du befinner dig. Skulle för det mesta betfolda. Men se till att beta ordentligt så du inte inducerar att han c/r, riverbetet är nog det mest readberoende. Vore kul om du kunde antingen pma eller skriva utgången på handen på slutet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att hans range är relativt viktad mot drag iochmed turnkallsynen, vilket gör att jag gärna lutar åt att checksyna alternativt checkfolda river. Hade han haft högre AF-hade jag gillat det ännu mer, men jag kör nog på den linjen ändå. Ser inte hur vi ska kunna få värde av några sämre made hands genom en 3-barrel här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det en klöver, Q eller 7 på river är vi helt lost och ställs inför ett jobbigt beslut.

 

Tyckte därmed att beten på turn var bra, däremot check/call på river.

Dels för att få värde av ett missat färgdrag och hålla nere potten ifall han träffat stegen.

 

Du får hur som helst inte syn av någon sämre hand om du betar ut på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klart han får? :S

Alla drag missar ju på river.

 

om han betar ut låt säga 120$ på river, vilka händer får han syn av då?

som bara synat en bet på 90$ på turn?

 

tror ändå inte han skulle syna rakt egenom med någon 8 eller 9. + att det finns risk för omslag av slowade händer och JT som träffade steg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att hans range är relativt viktad mot drag iochmed turnkallsynen, vilket gör att jag gärna lutar åt att checksyna alternativt checkfolda river. Hade han haft högre AF-hade jag gillat det ännu mer, men jag kör nog på den linjen ändå. Ser inte hur vi ska kunna få värde av några sämre made hands genom en 3-barrel här.

 

att C/F låte vekt men jag går med på c/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om han betar ut låt säga 120$ på river, vilka händer får han syn av då?

som bara synat en bet på 90$ på turn?

 

tror ändå inte han skulle syna rakt egenom med någon 8 eller 9. + att det finns risk för omslag av slowade händer och JT som träffade steg.

 

Alltså, jag tycker att check-syn är bäst men förstår inte varför fi inte skulle ha A7cc i sin range här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag tycker att check-syn är bäst men förstår inte varför fi inte skulle ha A7cc i sin range här.

 

Han skulle kunna ha det, men frågan är om han betalar av en 3barrellare på river med det?

 

Är inte helt främmande till att få betalt av den handen i o f s men jag föredrar CC här, så vida inte Fi har vart en station som synat ner hela vägen med marginella händer förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han skulle kunna ha det, men frågan är om han betalar av en 3barrellare på river med det?

 

Är inte helt främmande till att få betalt av den handen i o f s men jag föredrar CC här, så vida inte Fi har vart en station som synat ner hela vägen med marginella händer förut.

 

1. Vi har en aggro image

2. Fi verkar vara småfiskig

3. Blind vs blind

4. Alla drag missar

5. De flesta är vana att check-syna med händer som våran, som i princip är en bluffcatcher.

 

Där är fem saker som talar för att fi betalar av med A7cc.

 

Det här var alltså bara frågan om fi betalar av med någon sämre hand, inte om vilken linje vi borde ta på river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...