Gå till innehåll

PLO - Deepstackat turnbeslut med set+färg

Recommended Posts

Postad
Det är jättefel, ska man spela vidare handen ska man syna med tanken att syna alla rivrar.
Hur sjutton tänker du nu?

Tror du att det är någon större skillnad i sannolikhet att få in de där sista 300 i en 5400+ pott mot en sämre hand baserat på om man "ställer" turn eller synar?

För att det ska vara "jättefel" så måste det ju ändå röra sig om 2-5bb i EV-skillnad, och det är ett rätt bisarrt påstående i mina ögon.

Till att börja med är det bara 300 kvar så man kommer ju alltid betala mot bättre oavsett. Om du nu inte menar att värdet kommer ifrån att man slipper betala de sista 300 mot K-hög färg på blank river, eller något sånt.

Mot jättebluffar spelar det knappast någon större roll, för det finns knappast att de hittar syn på något sätt på vare sig turn eller river, eller att de försöker göra en bluff där motståndaren får 20:1 på river.

Postad

1. Fold

2. Check

I otiltat tillstånd mot hyfsat tight motståndare ovanför micro/lowstakes skulle jag nog aldrig hitta annat än fold mot pottbet på turn, varför comitta med troliga ca 25%?

Mot turn-check checkar jag absolut tillbaka för att få FI att värdebetta/bluffa med en hand vi slår på rivern (sämre färg/ev. stege). River synar jag nästan alltid och vid check från FI på river värdebettar jag runt halvpott eftersom ingen duglig spelare skulle checka en bättre hand än vår på två gator. Syn kan vi säkert få av både sämre färg och ev. stege.

Vad hände Jens?

Postad

Okej, jag felformulerade mig, det är inte jättefel, men det är mer fel, nöjd?

:-)

Hur sjutton tänker du nu?

Tror du att det är någon större skillnad i sannolikhet att få in de där sista 300 i en 5400+ pott mot en sämre hand baserat på om man "ställer" turn eller synar?

För att det ska vara "jättefel" så måste det ju ändå röra sig om 2-5bb i EV-skillnad, och det är ett rätt bisarrt påstående i mina ögon.

Till att börja med är det bara 300 kvar så man kommer ju alltid betala mot bättre oavsett. Om du nu inte menar att värdet kommer ifrån att man slipper betala de sista 300 mot K-hög färg på blank river, eller något sånt.

Mot jättebluffar spelar det knappast någon större roll, för det finns knappast att de hittar syn på något sätt på vare sig turn eller river, eller att de försöker göra en bluff där motståndaren får 20:1 på river.

Postad
Okej, jag felformulerade mig, det är inte jättefel, men det är mer fel, nöjd?
Jag fattar inte ens varför det skulle vara sämre än pusha, tycker snarast tvärtom.

Fattar inte riktigt vilka händer du tycker man tjänar mer på att syna mot.

* K-hög färg, han är ju kass om han inte betar blank river. *Han* kanske kan ducka parad river. Man kan tjäna på checkcheckad river, men är jävligt dåligt spelad av K-hög.

* A-hög färg, autobet på blank river.

* Mongotvåpar. Måste syna turnpush, kan ducka river vid blank.

* Heltom. Kan inte syna turn, kan inte syna river och kan inte bluffa river.

* Lägre färg. Borde vara lika benägen att stoppa in mer pengar oavsett om man pushar eller synar på turn.

Tror som sagt inte det är någon jätteskillnad i värde men fattar verkligen inte varifrån tanken om att det är bättre att syna kommer ifrån. Skulle väl vara en annan femma om man kunde vänta sig några realistiska riverbluffar eller om motståndaren inte var tvungen att syna potentiella 2-4 outare mot turnpush.