Gå till innehåll

El Helado spelar FL SH 4bord (16 maj)


El Helado Patata

Recommended Posts

http://www.megaupload.com/?d=AU96WJUL

 

FL SH är vad jag spelat mest de senaste 3 åren och spelade in en liten video här. Förlorade 60 BBs under denna video samtidigt som jag förlorat rekordmycket i maj och jag vill väldigt gärna att folk kollar igenom för om jag gjorde många fel.

 

EDIT:

Ibland funkar ljudet lite konstigt o så där. Testa därför windows media, VLC och winamp. Tror denna video var inspelad med divx 6.8 codec!

 

EDIT 2:

Är jättetacksam om ni kunde säga tidpunkt för alla händer. Var svårare än jag trodde att hitta händer utan tid nämligen.

 

EDIT 3:

Här är tydligen en player som ska funka bra med de flesta codes, testa den om inte WMP eller VLC funkar;

http://www.gomlab.com/eng/GMP_download.html

 

Dagens films betyg såhär i efterhand (maxbetyg 5);

  • Handanalys: - - - - 3,5
    Tempo: - - - - 5
    Tilt/trötthetsfaktor: - - - - 1,5
    Egen prestation: - - - - 3,5

Kommentar: Lyckades hålla mig rätt lugn trots motgång.

 

Handanalys - Hur intressanta händer som inträffade samt kvaliten på mina analys. Ibland kan det ju uppstå en hand som är intressant men som jag kanske inte förklarade tankeprocessen särskilt väl eller bara inte kom på vad jag skulle säga.

 

Tempo - Hur mycket som händer i videon. Ibland när jag har kört 2 bord o spelat in samtidigt som jag har taskigt kortsnitt samt inte kommer på något intressant att prata om så blir tempot segare än vanligt.

 

Tilt/Trötthetsfaktor - Som några har märkt så blir jag lite emotionell vid pokerborden o även om vissa tycker det är lite kul när jag tiltar ( :) ) så förstår jag helt klart om folk vill ha mer analys o spel än utbrott. Ibland när jag spelat in har jag också märkt att jag blivit så jäkla trött o hängig o det är ju också mindre bra.

 

Egen prestation - Ibland spelar man bättre o sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat igenom första halvtimmen lite snabbt nu. Såg att du ville ha tider på kommentarerna vilket jag inte har, men de är i tidsordning iaf.

 

Köp in för 50BB så slipper du strul med att reloada och att du, gud förbjude, skulle hamna all-in.

 

Varför donk istället för CR med Q9s? Du säger att du ska checka river, varför då? Blankar river måste du beta även här, det finns ingenting som tyder på att du är slagen, knappen öppningshöjde, det betyder inte mycket. Notera att SB kallsynade en knappraise med KJ och CR inte en OE med ett överkort = passiv fisk.

 

J9s i CO, här kan du fundera på en raise beroende på bordets stämning, bra hand och position att mixa upp med.

 

Det floppade tvåparet med 89 hade jag inte slöspelat, definitivt inte till rivern! Höj floppen direkt.

 

Beta vidare på turn med Q2s när du höjt floppen, du har fömodligen bästa handen.

 

Öppningshöj med 89 på SB om du ska spela den vilket du ska. När han checkar turn måste du syna om han betar river tycker jag. Han spelar ju bort sig helt när han inte betar på turn, akta dig för att inte bli överkörd i situationer som denna.

 

AJs på BB är given trebet pre mot en aggro kille femhänt. Släpp den på river efter att han trebetat turn.

 

K8o på knappen mot synfiskar är inte drömhanden att öppna med.

 

64o tycker jag du kan mucka i SB, kass potential i den, även om BB är dålig.

 

J9 på J75-floppen måste du CR för värde och för att slå bort UTG, checksynen är jättedålig.

 

K4o på BB mot limp och SB-raise muckar jag, hans raise tyder på värde, inte på steal eller isolering och då är K4 en problemhand. Blufförsöket känns torrt mot en som indikerat värde, utan drag, utan potential och med en spelare

efter dessutom.

 

Öppningslimpa inte med J5s i SB, höj eller släng. Är han trixig kan jag känna mig mer bekväm med att checksyna ner turn och river istället för att betfolda turn för att inducera bluff och för att inte bli överkörd. Det får man väga mot att missa värdebet med paret.

 

Återigen, öppningslimpa inte i SB, höj med Q9.

 

Sätt dig aldrig i sitsen att gå all-in som med nötfärgdraget med KJ, nu kommer han att syna 100% av gångerna du semibluffbetar på turn och kan inte få maximalt betalt om den sitter.

 

Nu känner jag att tilten kommer smygande, svårt att spela optimalt, överväg en paus. :-)

 

Fortsätt beta med T4s med färgdraget, du ger bort för mycket i HU-situationerna, han kan ha precis vad som helst.

 

Höj med A3s på knappen för att ta kommando och isolera. Beta turn. Som spelat måste du syna river.

 

44 UTG är fold på ett synglatt bord tycker jag, även om det är femhänt. Fundera inte ens på att slöspela setet sen.

 

Höj K5s när han öppningslimpar i SB, kan man tom trebeta med den pre då du har position.

 

Som sagt, bara första halvtimmen, men spela lite mer rakt på tycker jag, trixa inte så mycket, speciellt inte då man är inne i en svacka då tajmingen sällan stämmer.

 

Det var lite snabba spontana kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kikat igenom första halvtimmen lite snabbt nu. Såg att du ville ha tider på kommentarerna vilket jag inte har, men de är i tidsordning iaf.

 

Köp in för 50BB så slipper du strul med att reloada och att du, gud förbjude, skulle hamna all-in.

 

Varför donk istället för CR med Q9s? Du säger att du ska checka river, varför då? Blankar river måste du beta även här, det finns ingenting som tyder på att du är slagen, knappen öppningshöjde, det betyder inte mycket. Notera att SB kallsynade en knappraise med KJ och CR inte en OE med ett överkort = passiv fisk.

 

J9s i CO, här kan du fundera på en raise beroende på bordets stämning, bra hand och position att mixa upp med.

 

Det floppade tvåparet med 89 hade jag inte slöspelat, definitivt inte till rivern! Höj floppen direkt.

 

Beta vidare på turn med Q2s när du höjt floppen, du har fömodligen bästa handen.

 

Öppningshöj med 89 på SB om du ska spela den vilket du ska. När han checkar turn måste du syna om han betar river tycker jag. Han spelar ju bort sig helt när han inte betar på turn, akta dig för att inte bli överkörd i situationer som denna.

 

AJs på BB är given trebet pre mot en aggro kille femhänt. Släpp den på river efter att han trebetat turn.

 

K8o på knappen mot synfiskar är inte drömhanden att öppna med.

 

64o tycker jag du kan mucka i SB, kass potential i den, även om BB är dålig.

 

J9 på J75-floppen måste du CR för värde och för att slå bort UTG, checksynen är jättedålig.

 

K4o på BB mot limp och SB-raise muckar jag, hans raise tyder på värde, inte på steal eller isolering och då är K4 en problemhand. Blufförsöket känns torrt mot en som indikerat värde, utan drag, utan potential och med en spelare

efter dessutom.

 

Öppningslimpa inte med J5s i SB, höj eller släng. Är han trixig kan jag känna mig mer bekväm med att checksyna ner turn och river istället för att betfolda turn för att inducera bluff och för att inte bli överkörd. Det får man väga mot att missa värdebet med paret.

 

Återigen, öppningslimpa inte i SB, höj med Q9.

 

Sätt dig aldrig i sitsen att gå all-in som med nötfärgdraget med KJ, nu kommer han att syna 100% av gångerna du semibluffbetar på turn och kan inte få maximalt betalt om den sitter.

 

Nu känner jag att tilten kommer smygande, svårt att spela optimalt, överväg en paus. :-)

 

Fortsätt beta med T4s med färgdraget, du ger bort för mycket i HU-situationerna, han kan ha precis vad som helst.

 

Höj med A3s på knappen för att ta kommando och isolera. Beta turn. Som spelat måste du syna river.

 

44 UTG är fold på ett synglatt bord tycker jag, även om det är femhänt. Fundera inte ens på att slöspela setet sen.

 

Höj K5s när han öppningslimpar i SB, kan man tom trebeta med den pre då du har position.

 

Som sagt, bara första halvtimmen, men spela lite mer rakt på tycker jag, trixa inte så mycket, speciellt inte då man är inne i en svacka då tajmingen sällan stämmer.

 

Det var lite snabba spontana kommentarer.

 

Tack för alla kommentarer!

 

Skitsvårt att leta upp varenda hand utan tid men eftersom de var på 30 min plus att du tog dig tid så ska jag göra likadant, närmare bestämt imorgon.

 

Dock har jag en grej som jag tänkte ta nu. Du nämner många opencompletes på sb. Jag har själv noterat, främst på NL-delen men också FL att folk verkar ha börjat raisa otroligt mycket mer i blindbattles än tidigare. Är det nån cardrunner-grej som har tagits upp (brukar ju vara så när nya fenomen kommer in)?

 

Ska inte säga att jag förespråkar mitt blindspel på de utvalda händerna då jag inte har gett det en riktig funderare men rent spontant är jag rätt anti emot att raisa sb med svaga händer. J5s, Q9o är inga händer jag vill spela OOP i större potter än nödvändigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dock har jag en grej som jag tänkte ta nu. Du nämner många opencompletes på sb. Jag har själv noterat, främst på NL-delen men också FL att folk verkar ha börjat raisa otroligt mycket mer i blindbattles än tidigare. Är det nån cardrunner-grej som har tagits upp (brukar ju vara så när nya fenomen kommer in)?

 

Ska inte säga att jag förespråkar mitt blindspel på de utvalda händerna då jag inte har gett det en riktig funderare men rent spontant är jag rätt anti emot att raisa sb med svaga händer. J5s, Q9o är inga händer jag vill spela OOP i större potter än nödvändigt.

 

Att kriga är ju liksom grejen med blindbattles. Q9 och J5s är inga svaga händer HU, sannolikheten att han har en sämre hand är större än att du ligger efter. Sen är de ju inga monster heller men det handlar om att ta kommandot i potten från början. Eftersom att ingen av er förmodligen kommer att träffa floppen är det oftast den som har kommandot som vinner. Nackdelen med att öppningslimpa är dessutom att du ger han en helt gratis flopp oavsett vad han har, förutom att du redan från början säger att din hand är halvkass. Sen tycker jag att händer där man mesar sig och håller på initialt blir mycket svårare att spela, bestämmer du dig för att spela handen så kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kriga är ju liksom grejen med blindbattles. Q9 och J5s är inga svaga händer HU, sannolikheten att han har en sämre hand är större än att du ligger efter. Sen är de ju inga monster heller men det handlar om att ta kommandot i potten från början. Nackdelen med att öppningslimpa är dessutom att du ger han en helt gratis flopp oavsett vad han har, förutom att du redan från början säger att din hand är halvkass. Sen tycker jag att händer där man mesar sig och håller på initialt blir mycket svårare att spela, bestämmer du dig för att spela handen så kör på.

 

Fast blindbattle bör inte skapas när man har en dålig hand OOP. Q9o slår visserligen snitthanden på Q6o med lite marginal men J5 gör det ej. Särskilt inte ur position. För att balansera så får man ju limp/reraisa på sb då och då emot spelare som raisar BB konstant. Skulle luta mer åt raise i dessa händer om nu BB hade foldat relativt ofta. Dessutom hade det lutat mer åt raise/fold om BBn var en sån som hade raisat mig ofta men det var det ju inte.

 

Om jag inte får några mer övertygande argument så håller jag mig fast vid spelet på dessa händer på sb men de andra kommentarerna ska jag gå igenom direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast blindbattle bör inte skapas när man har en dålig hand OOP. Q9o slår visserligen snitthanden på Q6o med lite marginal men J5 gör det ej. Särskilt inte ur position. För att balansera så får man ju limp/reraisa på sb då och då emot spelare som raisar BB konstant. Skulle luta mer åt raise i dessa händer om nu BB hade foldat relativt ofta. Dessutom hade det lutat mer åt raise/fold om BBn var en sån som hade raisat mig ofta men det var det ju inte.

 

Om jag inte får några mer övertygande argument så håller jag mig fast vid spelet på dessa händer på sb men de andra kommentarerna ska jag gå igenom direkt!

 

Om du har inställningen att man inte bör skapa blindbattles med mediokra händer har ju fi redan vunnit. HU-spel handlar så mycket om kommando eftersom båda oftast missar floppen. Att försöka se billiga floppar och släppa om man inte träffar är förlorande spel.

 

Om BB sen är en lättläst synapa öppnar ju det för att limpa med mediokra händer, men som grundstrategi är raise först in standard.

 

Om BB är en kille som raisar dig ofta är det ju ännu mer fel att inte se en flopp med dessa händer, raise-fold existerar inte pre HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har inställningen att man inte bör skapa blindbattles med mediokra händer har ju fi redan vunnit. HU-spel handlar så mycket om kommando eftersom båda oftast missar floppen. Att försöka se billiga floppar och släppa om man inte träffar är förlorande spel.

 

Om BB sen är en lättläst synapa öppnar ju det för att limpa med mediokra händer, men som grundstrategi är raise först in standard.

 

Om BB är en kille som raisar dig ofta är det ju ännu mer fel att inte se en flopp med dessa händer, raise-fold existerar inte pre HU.

 

Nu snurrar vi lite med orden här. Klart man ska vara lös i blindbattles men det finns ju en nedre gräns hur mycket skit man är villig att raisa med OOP.

 

När jag pratade om raise/fold pratade jag inte om det i samma hand. Jag menade att beslutet inte skiftar bara mellan raise o fold utan att call funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Har kikat igenom första halvtimmen lite snabbt nu. Såg att du ville ha tider på kommentarerna vilket jag inte har, men de är i tidsordning iaf.

 

Köp in för 50BB så slipper du strul med att reloada och att du, gud förbjude, skulle hamna all-in.

 

Varför donk istället för CR med Q9s? Du säger att du ska checka river, varför då? Blankar river måste du beta även här, det finns ingenting som tyder på att du är slagen, knappen öppningshöjde, det betyder inte mycket. Notera att SB kallsynade en knappraise med KJ och CR inte en OE med ett överkort = passiv fisk.

 

J9s i CO, här kan du fundera på en raise beroende på bordets stämning, bra hand och position att mixa upp med.

 

Det floppade tvåparet med 89 hade jag inte slöspelat, definitivt inte till rivern! Höj floppen direkt.

 

Beta vidare på turn med Q2s när du höjt floppen, du har fömodligen bästa handen.

 

Öppningshöj med 89 på SB om du ska spela den vilket du ska. När han checkar turn måste du syna om han betar river tycker jag. Han spelar ju bort sig helt när han inte betar på turn, akta dig för att inte bli överkörd i situationer som denna.

 

AJs på BB är given trebet pre mot en aggro kille femhänt. Släpp den på river efter att han trebetat turn.

 

K8o på knappen mot synfiskar är inte drömhanden att öppna med.

 

64o tycker jag du kan mucka i SB, kass potential i den, även om BB är dålig.

 

J9 på J75-floppen måste du CR för värde och för att slå bort UTG, checksynen är jättedålig.

 

K4o på BB mot limp och SB-raise muckar jag, hans raise tyder på värde, inte på steal eller isolering och då är K4 en problemhand. Blufförsöket känns torrt mot en som indikerat värde, utan drag, utan potential och med en spelare

efter dessutom.

 

Öppningslimpa inte med J5s i SB, höj eller släng. Är han trixig kan jag känna mig mer bekväm med att checksyna ner turn och river istället för att betfolda turn för att inducera bluff och för att inte bli överkörd. Det får man väga mot att missa värdebet med paret.

 

Återigen, öppningslimpa inte i SB, höj med Q9.

 

Sätt dig aldrig i sitsen att gå all-in som med nötfärgdraget med KJ, nu kommer han att syna 100% av gångerna du semibluffbetar på turn och kan inte få maximalt betalt om den sitter.

 

Nu känner jag att tilten kommer smygande, svårt att spela optimalt, överväg en paus. :-)

 

Fortsätt beta med T4s med färgdraget, du ger bort för mycket i HU-situationerna, han kan ha precis vad som helst.

 

Höj med A3s på knappen för att ta kommando och isolera. Beta turn. Som spelat måste du syna river.

 

44 UTG är fold på ett synglatt bord tycker jag, även om det är femhänt. Fundera inte ens på att slöspela setet sen.

 

Höj K5s när han öppningslimpar i SB, kan man tom trebeta med den pre då du har position.

 

Som sagt, bara första halvtimmen, men spela lite mer rakt på tycker jag, trixa inte så mycket, speciellt inte då man är inne i en svacka då tajmingen sällan stämmer.

 

Det var lite snabba spontana kommentarer.

 

Kollar igenom nu eftersom jag har varit lite busy och ska komma med motkommentarer!

 

Q9s; 0:46 in

Jag förstod inte heller varför jag donkbettade just då men nu när jag tänker på det skulle han antagligen raisa mig om jag vore beat medan han skulle syna annars.

 

Varför jag skulle checka på river lät också halvsuspekt i mina öron men min poäng var att om jag blir nersynad av 2 spelare tills rivern så ser Q9s inte ut som en hand som kan värdebetta ifrån något annat än kanske JJ eller AT eftersom alla missade draws foldar och allt annat sämre med. Nummer 2 i poängen att checka är just att då o då inducera en bluff.

 

98o. Spelet i den handen skulle jag väl knappast kalla "slöspela". Tycker det är otroligt sällan i en pott med 1-2 motståndare det är bra att visa överdriven aggression för ett halvt bet eftersom det i princip alltid genererar att, som jag brukar säga, höja varningsflaggan på turn o river då betsizen dubblas. Nu fallerar ju min plan då han betar o jag synar o han checkar på turn med 9.5 av 10 så bettar de igen på turn o då drar jag in raisen. Jag bettade ju rivern varav alla foldade.

 

Q2s. Jag vet inte om jag tycker det är så himla fel att checka men man skulle ju kunna betta också.

 

98o ca 3:30 in. Hmm, jag har faktiskt sen dina kommentarer testat lite openraises osv på SB men också BB och jag börjar gilla det mer o mer. Dock in i denna hand :).

 

4:05 in K8o emot en synfisk i position 4handed är ju guld! Nu var han ingen synfisk utan han var ju helt ny vid bordet.

 

AJs 5:29 in - Jag håller med. 3bet är bättre o det brukar jag också köra. Var iofs UTG-raise men håller ändå med. Jag nämner ju också det där med att folda river är nog vad folk anser standard men jag kan lätt se honom med en bluff här. Har som sagt spelat några dagar med honom.

 

64o 11:23 in - Jag håller med. Klart misstag.

 

J9o 12:17 in - Jag håller med igen.

 

K4o 13:51 - Hmm denna är lite diskutabel, han skulle ju antagligen raisa 77+, ATo där o får ju potodds emot den rangen. Dock förlorar man ju en del om man är dominerad o träffar kung men som sagt, oddsen uppväger detta IMO.

 

J5s är en annan hand som jag inte tycker förtjänar en raise men en call :).

 

Q9o - Håller nog med numera om en raise.

 

En liten note, jag har aldrig för lite cash när jag spelar men nu var det lite special då jag spelade på boss vilket jag inte brukar o jag började med rätt bra med cash men sen förlorade jag 800€ o förlorade 600€ dagen innan.

 

T4s håller jag nog också med om att jag borde fortsätta betta.

 

44 - Tur att jag inte slöspelar settet då :P. Nää men det gör jag inte på en sån dragvänlig board.

 

K5s - Håller numera med om att man bör raisa i dessa situationer.

 

Måste säga att dina kommentarer verkligen har influerat mitt blindspel nu. Tack så jäkla mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...