flaxlax Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Och om heltok eller någon annan vill spela 20bb matcher där de bara får dega/folda så bring it on! För att omformulera mig själv Jag vill nog inte spela heads up mot dig för några signifikanta pengar (För småsummor kan det säkert vara nyttigt för inlärning) eftersom du troligast är bättre HU än mig. Men, om jag av nån outgrundlig anledning skulle vara tvungen att spela det så kan push/fold vara mitt bästa alternativ jämfört med att försöka spela ut dig. a) du får själv inte spela push/fold förrän du kommer ner till x bb (förslag 10 bb), bestäms i förväg. Är det en meningsfull begränsning? Raise 10BB är väl lika med push i nästintill alla fall. Citera
Alexander_____ Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Klart det gör Berätta en hand som du skulle spela annorlunda för att du vet att blindsen går upp handen efteråt? Okej, nu kom jag på att det såklart finns fall där man degar för att fortfarande ha FE efter blindshöjningen, men jag antar att det inte var det specifika extremfallet ni menar ändå. Du verkar så säker på din sak, så du kan väl lämna något odds? Jag kan tänka mig att spela, om vi därefter spelar en HORSE-match med djupa stackar om "kvitt eller dubbelt". Jag ser det hela mest som ett kul experiment, för jag anser att du har en liten, men inte särskilt stor, fördel (uppenbarligen är det en fördel att ha ett val). Men jag tror att min fördel i H2H hästpoker är enorm mot de flesta Alltså live, där a) du får själv inte spela push/fold förrän du kommer ner till x bb (förslag 10 bb), bestäms i förväg. b) Efter 15 händer in i varje match så höjs blindarna med 50% (om matchen varar mer än 15 händer). Jo, hade väll kunnat lämna något odds. Du hade t.ex. kunnat få 21bb mot mina 20 varje match. Däremot kan jag inte något annat spel än texas så horse känns inte intressant, inte heller att göra det live eftersom det skulle bli en så mycket större och jobbigare grej utav det då. Förstår heller inte vitsen med blindshöjning, men det är väll för att du ska kunna använda din strategi som jag ju inte förstår... Citera
Fnii! Grrp! Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Berätta en hand som du skulle spela annorlunda för att du vet att blindsen går upp handen efteråt? Ingen har väl sagt att framtida mörkhöjningar spelar roll i en specifik hand? Ni pratar ju uppenbarligen om olika saker här, så gräv inte ner er i det. Citera
Stormen_Per Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 eller att Fi har en överväldigande chiplead och gärna sätter extrem press på dig hela tiden. I båda fallen innebär det att när du har knappen och väljer att limpa lr minirejsa så kan det väldigt ofta innebära att Fi pushar med väldigt vid HD. Plötsligt så måste du beakta din syn-HD vilket naturligt är snävare än din push-HD. Därför så blir det i princip alltid push-fold som gäller HU i turrar med 20BB stack. Menar du att det är negativt för oss att han pushar med väldigt vid HD??? Jag antar att du aldrig tar dig till slutspelet i en Sit n Go-tävling (eller för den delen vanlig tävling)? Ola du har fel och är således en fisk. Citera
Thorn- Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Ingen har väl sagt att framtida mörkhöjningar spelar roll i en specifik hand? Ni pratar ju uppenbarligen om olika saker här, så gräv inte ner er i det. Man har ju ffs ingen utarbetad strategi heller. Det enda man ska försöka göra är att spela det optimala spelet med sin stack. Från början är effektiva stackar 20bb och då spelar man därefter, om sedan effektiva stackar går ner till 15bb så anpassar man sitt spel efter det. Har ju verkligen ingen betydelse om stackarna krymper pga ökade blinds eller på att den ena har tappat lite marker. Citera
Supertequila Postad 13 Maj , 2008 Rapport Postad 13 Maj , 2008 Menar du att det är negativt för oss att han pushar med väldigt vid HD??? Nej självklart inte. Vad jag menar är att shove-HD är vidare än Syn-HD varför man inte bör ge bort initiativet. Citera
Recommended Posts