_Fibonacci Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Hej! Ny dagbok här som kommer skriva om blandade spel hos SS, alltifrån Holdem, Omaha till Mörkpoker samt NL, FL, Sit and Go´s etc. Skall samtidigt göra ett projekt där nettovinsten/dag blir det jag skall leva på under morgondagen så exempelvis en nettovinst på 100:- innebär att det är den summa jag får leva på under morgondagen. Endast ett intressant test och skall bli kul att se hur det kan fungera, åtminstone kan det vara ett bra sätt att få ner en massa onödiga utgifter som man lagt sig till. Spelar efter ett system som jag kallas för Fibonaccisystemet, mer känt inom sportsbetting. Hoppas någon kommer följa denna dagbok, kan kanske bli underhållande att följa min misär då jag har haft en minusdag föregående dag =) Nu kör vi! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 låter najs. Hur går du när du backar? unnar dig ingenting? Eller har du inte räknat med och backa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KneckeHexxaN Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Efter förlustdag så blir det till att sälja sig på gatan för att gå BE. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
håll.i.hatten Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Efter förlustdag så blir det till att sälja sig på gatan för att gå BE. LOL Låter som att det kan bli en kul dagbok. Lite dokusåpa-feeling att följa misär eller lycka =P Vilka nivåer spelar du? Hur stor är rullen, och lägger du inte undan nåt till den? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Spelade en liten snabb session nu innan jag ska ut och träna, har även ett rätt så vansinnigt mål med min träning och det är att springa ett Ultralopp under 2009. Ultralopp är en löptävling som är längre än en vanlig Marahon dvs 42km. Nåja, till poker nu. Spelade HU 0.5/1 Antal händer: 45 Resultat: +22.64:- BB/100 : 50,31 Totalt: +22,64 (999 977,36:- kvar till miljonen) Lägger upp en hand här också! 0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 12 maj 2008 17:37:13 Altman 2 (Vanlig /Cash Game ) Plats 1: Ishii (126.45) Plats 2: _Fibonacci (23.81) _Fibonacci lägg LM 0.50 Ishii lägg SM 1.00 ** Giv ** Ishii [N/A, N/A] _Fibonacci [8s, Knh] *** Bet Runda 1 *** _Fibonacci Höj till 3.00 Ishii Syna 3.00 *** Flop(Board): *** : [3k, Ds, 9k] *** Bet Runda 2 *** Ishii Passa _Fibonacci Satsa 6.00 Ishii Syna 6.00 *** Turn(Board): *** : [3k, Ds, 9k, 9s] *** Bet Runda 3 *** Ishii Passa _Fibonacci Passa *** River(Board): *** : [3k, Ds, 9k, 9s, Knr] *** Bet Runda 4 *** Ishii Satsa 10.00 _Fibonacci Syna 10.00 *** Showdown *** : Rake: 0.94 Totalpott: 37.06 Ishii [Kh, Eh] Par i nior Vinst: 0.00 _Fibonacci [8s, Knh] Två par, knektar och nior Vinst: 37.06 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 riktigt uselt spelad hand, enligt mitt tycke. bluffa med J hög? naetack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Haha, det är ju HU och ett continnuationbet. Så uselt är det nog inte :> Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
cab Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 riktigt uselt spelad hand, enligt mitt tycke. bluffa med J hög? naetack. Varför skriva något när du inte ens vet vad du pratar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Roob Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Varför skriva något när du inte ens vet vad du pratar om? Hej, låt mig intruducera en trött rob, fan knegjobb är inget för mig man blir så såsig. Ofc Cbet, säger en hyperaggro NL50HU spelare. Jag hade nog bettat tööörn där med, med poss. glöm de första inlägget / Robsomliggermedlisa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Dead-Inside Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 / Robsomliggermedlisa. <3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 *blushes* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Att det är lite aktivitet på dagboken redan. Kanske för att detta kommer bli en ganska udda dagbok förmodligen. Nyss hemkommen från en löprunda på 10.3km på 61.51. Lugn och behaglig fart, måste se till att förbränna en hel del nu så man är fit till sommaren och badstranden. Men klart, men deff kan gå snabbt om man backar ett par dagar. Endast leva på vatten =). Nåja, blir dusch nu och sedan lite mer spel. Ska lira lite 5-bord 0.5/1. Uppdaterar senare! Har inne ett sportsbet för dagen också. Ryssland - Schweiz Tips: under 5.5mål Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Spelat lite NL 0.5/1 5-bord på SS. Ganska trevande spel men slutade iaf på plus i slutändan. Antal händer: 92:- Resultat: +42,27:- BB/100 : 43,57 Totalt: Antal händer: 137 Resultat: +64,89 (999 935,11:- kvar till miljonen) BB/100 : 47,36 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
m1978 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 plus 42kr idag, innebär det t ex att det blir en lilla menyn på donken imorrn? Eller är 64kr dagens så funkar det ju med en stor meny =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lisa87 Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Verkar gå bra. Men för att nå dom stora summorna så behöver du nog klämma in "lite" fler händer. Vad tror du om att spela lite mer händer? :> Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skedvi Postad 12 Maj , 2008 Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 tyckte mest det var motspelaren som spelade riktigt dåligt på handen som var upplagd. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 12 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 12 Maj , 2008 Var precis ute på mitt andra träningspass för dagen. Ytterligare 9km löpning så totalt har det blivit 19.3km avverkade idag, det är jag relativt nöjd med. Nu sitter jag med en iskall öl och njuter av kvällen, på dagen är det tyvärr inget vidare då man måste vara på arbetet. Spelade även precis en kort session, 0.5/1 NL Fulltable Antal händer: 16 Resultat: +23,68:- BB/100 : 148 Totalt: Antal händer: 153 Resultat: +88,57:- (999 911,43:- kvar till miljonen) BB/199 : 57,88 Så detta innebär att jag har 88:- att slösa under morgondagen maximalt. Slösar jag mindre så får jag ta med mig dessa pengar till framtida dagar. Detta är enbart ett test om med hur lite pengar man klarar att leva på (nu räknar jag inte in hyra, bensin, bredband i detta) utan mat, kläder och annat skall klara sig till min nettovinst. Och Lisa troligen skulle jag vinna mer om jag spelade fler händer men har inte hunnit detta idag tyvärr, men kommer bli mer framför allt under helgerna. Helst skulle jag vilja spela ca 1000 händer om dagen om man ska kunna ha en hyfsad månadsinkomst vilket man kan ha på riktigt låg nivå hos SS bara man sköter sin bankrulle väl. Spelar du på SS Lisa?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Köp havregryn. Det är nyttigt och ger mycket mat för pengarna. Då klarar du ett par sämre dagar framöver. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Har redan havregryn samt mannagryn hemma om det skulle knipa. Åt idag en 40:- lunch så har 48:- kvar att slösa. Det ska jag klara mig på lätt, eftersom jag även har en sambo som pröjsar ibland =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_Fibonacci Postad 13 Maj , 2008 Författare Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Lirat Omaha idag vilket jag nog inte borde gett mig in på, är ingen bra omahaspelare men idag var jag med om de jävligaste utdragningarna. 4 ggr all in som favorit och utdragen alla gånger tyvärr. Antal händer: 230 Resultat: -590.31:- Usch usch usch vad dåligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Neuen Postad 13 Maj , 2008 Rapport Share Postad 13 Maj , 2008 Så hur kommer det funka nu när du är back, kommer du börja om från noll imorgon eller måste du vinna tillbax förlusten och sen leva på det du vinner över det? Kul projekt iaf =) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts