Gå till innehåll

Vilka artister eller grupper stör dig mest?


Kontextus

Recommended Posts

Jag inleder med Patrik Isaksson (Sveriges i särklass smörigaste sångare). Niklas Strömstedt (Sveriges kletigaste senior ifråga om smörsång). James Blunt (världens i särklass smörigaste och fånigaste sångare). Per Gessle (försöker låta som när Gyllene Tider slog igenom men det funkar inte med hans nya smöriga stil). Simply Red (som tur var slipper man höra sångarens supperjobbiga röst nuförtiden). Kent (sångaren låter tillgjord på ett sätt som inte tilltalar mig). The Cardigans (tristare sångröst får man leta efter och musiken är mainstream). Det kanske märks att jag avskyr typisk radiomusik. Michael Jacksons "You are not alone" tar 1:a-priset ifråga om töntig smörighet. Jag stängde alltid av direkt när den kom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Bra initiativ!

 

BWO är ju en perfekt grupp för alla människor med total avsaknad av musiksmak. Döva människor kan skatta sig lyckliga att de aldrig tvingas lyssna på sån skit.

 

Jag bodde två år i Köpenhamn och blev även utsatt för en hel del så kallad dansk rap eller hip-hop. Vilket givetvis låter fasansfullt. Värst av dem alla var en extremt sliskig duo vid namn Nik & Jay. Kolla in denna video så förstår ni kanske varför:

 

 

Just ja, Sean Paul är ju en riktig ärkesopa också. Jag får feber i hjärnan så fort hans mässande går i gång.

 

EDIT: Och Tokio Hotel. Kom in i målbrottet nån gång, lär er spela instrumenten och sluta vara transvestit!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt nåt jag stör mig på men nåt jag har lagt märke till.. Timbaland är med på ett hörn i varje jävla rnb hitlåt. Ofta står det "Apologise - Timbaland ft. One Republic" Vad jag inte fattar är vad han egentligen bidrar med i någon av "sina" låtar. Han kör lite "ey ey ey ey" i början av låten och sen är det slut med hans deltagande.. Kan någon reda ut vad han egentligen gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt nåt jag stör mig på men nåt jag har lagt märke till.. Timbaland är med på ett hörn i varje jävla rnb hitlåt. Ofta står det "Apologise - Timbaland ft. One Republic" Vad jag inte fattar är vad han egentligen bidrar med i någon av "sina" låtar. Han kör lite "ey ey ey ey" i början av låten och sen är det slut med hans deltagande.. Kan någon reda ut vad han egentligen gör?

 

Allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig stått ut med Erik Gadd. Eller Britney Spears. Allt som någonsin har spelats på Svensktoppen (möjligen med något undantag, har av förklarliga skäl ingen referens). Schlager. Riktigt usla covers för att locka en ny målgrupp. Radio Rix. Basshunter.

 

Äh, orkar inte fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt nåt jag stör mig på men nåt jag har lagt märke till.. Timbaland är med på ett hörn i varje jävla rnb hitlåt. Ofta står det "Apologise - Timbaland ft. One Republic" Vad jag inte fattar är vad han egentligen bidrar med i någon av "sina" låtar. Han kör lite "ey ey ey ey" i början av låten och sen är det slut med hans deltagande.. Kan någon reda ut vad han egentligen gör?

 

Jag kanske är helt ute och cyklar men brukar han inte skriva/producera skiten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt nåt jag stör mig på men nåt jag har lagt märke till.. Timbaland är med på ett hörn i varje jävla rnb hitlåt. Ofta står det "Apologise - Timbaland ft. One Republic" Vad jag inte fattar är vad han egentligen bidrar med i någon av "sina" låtar. Han kör lite "ey ey ey ey" i början av låten och sen är det slut med hans deltagande.. Kan någon reda ut vad han egentligen gör?

 

I princip så fiskar han ju upp en bra låt som alla Radio Rix-lyssnare aldrig kommer att höra, lägger på lite shyssta beats, ett par "ey" och vips så kan han lägga till ett par miljoner till kontot eftersom alla Radio Rix-lyssnare nu kommer att höra låten 12 gånger om dagen och givetvis digga den.

 

Orginalet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra initiativ!

 

BWO är ju en perfekt grupp för alla människor med total avsaknad av musiksmak. Döva människor kan skatta sig lyckliga att de aldrig tvingas lyssna på sån skit.

 

Jag bodde två år i Köpenhamn och blev även utsatt för en hel del så kallad dansk rap eller hip-hop. Vilket givetvis låter fasansfullt. Värst av dem alla var en extremt sliskig duo vid namn Nik & Jay. Kolla in denna video så förstår ni kanske varför:

 

 

Just ja, Sean Paul är ju en riktig ärkesopa också. Jag får feber i hjärnan så fort hans mässande går i gång.

 

EDIT: Och Tokio Hotel. Kom in i målbrottet nån gång, lär er spela instrumenten och sluta vara transvestit!

Ja hur kunde jag glömma BWO? Mer patetisk mainstream-popgrupp får man leta efter. Bards uttalande om att de fyller ut tomrummet efter ABBA är så skrattretande att jag undrar om han levlade ;-). Ärligt talat så finns det inget i deras kompetenslösa musik som inte har gjorts av tusentals andra artister. Sean Paul instämmer jag också om till fullo. Hans röst är förbluffande lik Dr Albans röst så i början trodde jag att det var han som hade gjort comeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt nåt jag stör mig på men nåt jag har lagt märke till.. Timbaland är med på ett hörn i varje jävla rnb hitlåt. Ofta står det "Apologise - Timbaland ft. One Republic" Vad jag inte fattar är vad han egentligen bidrar med i någon av "sina" låtar. Han kör lite "ey ey ey ey" i början av låten och sen är det slut med hans deltagande.. Kan någon reda ut vad han egentligen gör?

Timbalands Crazy var så enerverande att jag måste stänga av radion för att inte få ett utbrott. Snacka om störig refräng med hans jobbiga stämma :-(. Visst, jag är ganska kräsen men i det fallet gick radiobolagen för långt för att inte tala om alla journalister som höjde låthelvetet till skyarna. Det var kanske smart text men det övriga sög rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...