Vichyn88 Postad 6 Juni , 2008 Rapport Postad 6 Juni , 2008 ah okej, nu har jag varit i gbg och haft det underbart. bränt in i hvete med deg dock så nu måste jag spela röven av mej;) har spelat ca 10h idag, med det fantastiska resultatet på 36dollar upp. woohoo. Jag var ner ca 300 som mest så jag får väl vara nöjd, dock hade jag massa lägen där jag blev utdrage. losade AA mot K6o. förlorade K6s mot AA när jag floppar top två. degen åker in på turn och han rivrar högre tvåpar. blahaa:P men men. det kommer det kommer. ligger nu 80dollar upp senaste 23k händerna. Jag har spelat väldigt dålig emellanåt så jag förstår att jag inte ligger så mkt plus. En situation jag funderar över är denna Utg som är 10/7/3 höjer. jag på UTG +1 har AKo. är det ens värt att RR här? VI är fullstackade. känns som att han bara höjer QQ+ AK härifrån. ska man bara syna? feeedback please för det första hur många händer har du på honom vid detta läge? är det ett sånt här tidigt läge när ni bara spelat 20 händer mot varandra vilket jag misstänker? hehe, Luktar korttorka:) oavsett läge är det både kallt att spela stora potter mot nitiga spelare, men även träligt att spela i mörkret genom att bara ta en syn. dessutom är QQ+ och AK endast 2.6% av händerna, så tighta spelar finns inte....tror jag inte Sorry för att jag rör så mkt =) Jag hade slagit om, med tanke på att du sitter i MP men har poss mot nitisch! Citera
Pokermannen_ Postad 6 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 6 Juni , 2008 för det första hur många händer har du på honom vid detta läge? är det ett sånt här tidigt läge när ni bara spelat 20 händer mot varandra vilket jag misstänker? hehe, Luktar korttorka:) oavsett läge är det både kallt att spela stora potter mot nitiga spelare, men även träligt att spela i mörkret genom att bara ta en syn. dessutom är QQ+ och AK endast 2.6% av händerna, så tighta spelar finns inte....tror jag inte Sorry för att jag rör så mkt =) Jag hade slagit om, med tanke på att du sitter i MP men har poss mot nitisch! ah nej det var laitela som jag har ca 3k händer på. han har 18 i att to steal så jag vet inte vad fasen han kan höja utg liksom. iom att han höjer 18% fr co och knapp så finns det inte många % kvar till de övriga pos liksom. dock är jag lite smygtiltad tror jag och frustrationen kommer krypandes. Ska få en lektion på onsdag vilket jag tror kan vara nyttigt! tappade ett ink idag med men ingen katastrof:P ligger nått plus i juni med bonus så får väl vara nöjd. Citera
PsychicIor Postad 7 Juni , 2008 Rapport Postad 7 Juni , 2008 ah nej det var laitela som jag har ca 3k händer på. han har 18 i att to steal så jag vet inte vad fasen han kan höja utg liksom. iom att han höjer 18% fr co och knapp så finns det inte många % kvar till de övriga pos liksom. dock är jag lite smygtiltad tror jag och frustrationen kommer krypandes. Ska få en lektion på onsdag vilket jag tror kan vara nyttigt! tappade ett ink idag med men ingen katastrof:P ligger nått plus i juni med bonus så får väl vara nöjd. Jag slår iaf om laitela där. Med sin tajthet så viker han typ allt utom nuts. Slår han om så kan man folda blixt, då är det AA alt KK . Tar han syn kan man ta det easy på flop, men ändå slänga ut en lite knippe marker om han checkar. Han är ganska lättspelad och spelar ofta med öppna kort. Det är inte bara du som har det segt nu.... Du såg ju hur jag hade det den lilla tid vi satt på samma bord igår . Jag kanske inte spelar på topp just nu heller, men det blir inte lättare av att man hela tiden möter übernuts med nuts typ... Citera
Diaaz Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 NICE. linnegatan ska vi kolla in:) Jävlar vilket skönt väder.Tågresan gick bra. lirade på mitt mobila och finansierade rätt mkt av resan:P Sooftish.... Allt bra annars? sjalv ar ja pa madeira just nu och har tokangest. har precis markt att 3g surfande ar 110/mb. far hoppas att det inte blir over tusenlappen iaf haha. javla mobil. kommer hem pa tisdag och da blir det supergrind hela veckan. har inte rort en raise-knapp pa for lange haha. hur gar grindandet? har forovrigt gett mig pa svs. med fina resultat. Citera
Vichyn88 Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Tjena, du var inte inne på msn men jag är i sthlm nu och kommer hem till turneringsstart. Skulle bara önska dig lycka till. Du har inte en chaaaaaaans :twisted: Citera
ManOuchi Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Minns inte dig heller så vi lirade nog inte samtidigt. Jag lirade ganska mycke överallt innan. Liret går grymt. Varit lat nu i maj dock. Första maj dödade min goodrun, hade 55 raka plusdagar sen kom ett 4k back. Reparerade det dock med ett 7.3k plus 2 dagar senare. Sen dess har jag knappt lirat alls pga på tok för fint väder dock. Åker till madrid på torsdag för att spela Unibet Open sen efter det drar jag direkt till cypern för lite semester/affiliatejobb så blir nog inte mycke grind i maj alls. Hur stor ska rullen vara innan nl200? Vad har du för affiliate jobb på cypern?? Citera
elninjopink Postad 8 Juni , 2008 Rapport Postad 8 Juni , 2008 Intressant dagbok! Jag har själv just börjat spela NL ($100) för ett par veckor sen, och har också startat dagbok. Den här lär jag nog kolla in iallafall. Citera
Pokermannen_ Postad 9 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2008 Intressant dagbok! Jag har själv just börjat spela NL ($100) för ett par veckor sen, och har också startat dagbok. Den här lär jag nog kolla in iallafall. aah det låter trevligt, ska kika in din med. det har gått lite segt på slutet men det har kommit lite livs-tilt insmygandes som jag behövt lösa. tror det kommer gå bättre nu:P Jag har lärt mej endel nu på slutet för jag har använt offtiden till att plugga på lite mer, jag ser dagligen folk som överspelar sina AA och KK för att dom är livrädda för att bli utdragna, och allla grinders spelar dom hyper aggro. Här fick jag AA och jag valde att sakta ner på floppen av flera anledningar. No IQ poker 1.00/2.00, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker saw flop | saw showdown Button Button ($151.80) SB ($99.00) BB BB ($96.05) UTG ($112.67) UTG+1 ($88.50) CO ($65.75) Preflop: , 3 folds, Button raises to 3.50, 1 fold, BB raises to 14.00, Button calls 10.50. Flop (29.50) 8 Q K BB checks, Button checks. Turn (29.50) 3 BB bets 18.00, Button calls 18.00. River (65.50) 2 BB checks, Button bets 20.00, BB calls 20.00 Button shows A A Button wins 105.50 with One pair, Aces Anledningen att inte beta flopp känns ju ganska standard för mej men jag ser ofta flera andra som bara trycker på här och enbart får betalat av AK och får stå med byxorna nere mot KK QQ. sen kommer whine i chatten osv:P Dessutom 3betar dom ju ganska light fr blindsen i dessa games, iaf vissa spelare. och ni märker ju här att han sätter mej på JJ TT eller liknande och jag vinner en pott på 105 ist för att vinna en på 30 om jag bara hade kört på. jag ska bli lite bättre på att posta händer nu när jag kör igång dock. Ska leka med lillan nu peace edit: inga F-drag ute Citera
Pokermannen_ Postad 9 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2008 Okej, detta är till mej själv mest: ROAGUÖWLNS:RLNWLG jag är en sopa. Här har jag världens chans att tjäna pengar på något som är otroligt roligt och fritt och har alla fördelar i världen, sen låter jag tilten komma, jag låter andra saker påverka mitt spel. jag tappade just 4 inköp på att jag är tiltad, betalade av med TT mot AA på en Q hög flopp. han RR pre. Jag synade med 87s till en överbet på river, brädan Q8298 potten är på typ 30 och han slevar in 70 jag synar fast jag vet jag är slagen. han visar 22. sen c/ställer jag AK tom på en Q hög bräda. fråga mej inte varför. jag behöver hitta lite fokus igen. det går snabbt utför när det väl börjar. TIPS? Citera
Myt4z Postad 9 Juni , 2008 Rapport Postad 9 Juni , 2008 Svårt att komma med tips på rak arm, så olika från person till person. Det enda som jag känner funkar är att gå ifrån pokern en stund. Om det är för en timme, en dag eller en vecka är olika. Däremot har jag svårt att väl ta mig ifrån när det går dåligt, då vill jag vinna tillbaka det jag torskat. Inte alltid, men ofta känner jag så. Citera
Pokermannen_ Postad 9 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 9 Juni , 2008 Svårt att komma med tips på rak arm, så olika från person till person. Det enda som jag känner funkar är att gå ifrån pokern en stund. Om det är för en timme, en dag eller en vecka är olika. Däremot har jag svårt att väl ta mig ifrån när det går dåligt, då vill jag vinna tillbaka det jag torskat. Inte alltid, men ofta känner jag så. Mm okej, ja det är ganska olika, något jag har märkt är att man måste ta tag i allt som händer runt en, man kan inte låta saker ligga och gro utan om det är något som stör en måste man reda ut det.. Citera
Pokermannen_ Postad 10 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2008 Nu ska jag uppdatera lite tänkte jag, jag spelade bara ett bord idag, backade.... 0.8 dollar på 1.5h ca. spelade rätt bra och försöker ta upp lite saker jag lärt mej på lite olika siter osv, idag laddar jag för två saker, dels sverige om några timmar, sen imorgon ska jag få lite coaching, dessutom har jag lyckats ordna med en amerikansk kille som spelar 5/10+ tror jag iaf:D som ska coacha mej, dock är det inte gratis men jag tror det kan vara värt det. Jag har typ en timmes lektion imorgon här i stan sen har jag 2 timmar betalda med amerikanen, jag tror det kommer ge endel. Idag ska jag bara ladda hem camtasia så jag kan spela in mina lektioner och sen ska jag verkligen gå in för det här. ! ikväll ska jag grinda, tjejen har åkt hem till sina föräldrar och kommer inte hit förens fredag eller lördag kanske, så då blir det till att passa på Tror sverige vinner med 1-0 eller så blir det 0-0. Yeah Citera
PsychicIor Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Nu ska jag uppdatera lite tänkte jag, jag spelade bara ett bord idag, backade.... 0.8 dollar på 1.5h ca. spelade rätt bra och försöker ta upp lite saker jag lärt mej på lite olika siter osv, idag laddar jag för två saker, dels sverige om några timmar, sen imorgon ska jag få lite coaching, dessutom har jag lyckats ordna med en amerikansk kille som spelar 5/10+ tror jag iaf:D som ska coacha mej, dock är det inte gratis men jag tror det kan vara värt det. Jag har typ en timmes lektion imorgon här i stan sen har jag 2 timmar betalda med amerikanen, jag tror det kommer ge endel. Idag ska jag bara ladda hem camtasia så jag kan spela in mina lektioner och sen ska jag verkligen gå in för det här. ! ikväll ska jag grinda, tjejen har åkt hem till sina föräldrar och kommer inte hit förens fredag eller lördag kanske, så då blir det till att passa på Tror sverige vinner med 1-0 eller så blir det 0-0. Yeah Då räknar man med lite gratistips sen då .... Skall bli intressant o höra vad de har att säga sen. Citera
Fjonkan Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Då räknar man med lite gratistips sen då .... Skall bli intressant o höra vad de har att säga sen. jag vill också ha gratistips gl mannen Citera
Pokermannen_ Postad 10 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 10 Juni , 2008 Då räknar man med lite gratistips sen då .... Skall bli intressant o höra vad de har att säga sen. Jamen självklart får ni köpa info av mej;) hehe. spanien verkar klara sig okej iaf, dom har itne mkt nu när ryssland kliver upp dock. Citera
Fjonkan Postad 10 Juni , 2008 Rapport Postad 10 Juni , 2008 Jamen självklart får ni köpa info av mej;)hehe. spanien verkar klara sig okej iaf, dom har itne mkt nu när ryssland kliver upp dock. spanien är ju mil bättre men skulle varit intressant om ryssland gjort 2-1 där istället för att de gjorde 3-0 aja sverige spelar 1-1 mot grekland och vi kmr inte gå vidare Citera
Pokermannen_ Postad 11 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 11 Juni , 2008 Okej, gårdagen slutade på 6ink back typ, segt och tilten satte i fortfarande. Sedan händer något, jag pratade med Joppe ( han som hjälpt mj mkt nu på slutet ) jag vet inte om det hade med det att göra men iaf så plussade jag tillbka 4 inköp efter kl12, ( jag var nästan back 1k i juni innan det, och nu ligger jag på strax över 4 inköp upp idag vilket känns otroligt skönt, tilten har släppt, om nån timme ska jag dra till magnus och bli coachad mm, två lektioner med amerikanen snart. Det ser ljust ut och motivationen är på topp! Heja sverige Citera
Pokermannen_ Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Okej, jag är seg på att uppdatera jag veeet en hand från igår, vad tycker ni om att slowa denna? No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com) Button ($195.33) SB ($100.50) BB ($97.00) UTG ($65.51) UTG+1 ($105.50) Preflop: , UTG raises to 3.00, 2 folds, SB raises to 12.00, 1 fold, UTG calls 9.00. Flop (25.50) Ah 2s 5h SB checks, UTG bets 8.00, SB calls 8.00. Turn (41.50) Ks SB checks, UTG checks. River (41.50) 8c SB bets 15.00, UTG calls 15.00 SB shows Ad Qs SB wins 71.50 with One pair, Aces iom att han betar så lite på floppen känns det inte som att hanh ar ett FD då han inte ens vill få mej att folda. det känns mest som att han är otroligt svag och därav betar jag inte turn heller, då hans range borde vara nått i stil med TT+ . No IQ poker 0.50/2.00, hand converted by the iPoker Converter (http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx'>http://www.talking-poker.com/hands/converter.aspx) at Talking-Poker (http://www.talking-poker.com) Button ($108.65) SB ($100.00) 5d7d BB ($40.00) UTG ($98.50) UTG+1 ($177.05) CO ($109.95) Preflop: , 1 fold, UTG+1 calls 1.00, 2 folds, SB raises to 5.00, 1 fold, UTG+1 calls 4.00. Flop (11.50) 5c 7h 8d SB bets 9.00, UTG+1 calls 9.00. Turn (29.50) 9c SB checks, UTG+1 bets 8.00, SB calls 8.00. River (45.50) 3c SB checks, UTG+1 bets 21.00, SB? komentarer på denna tack, i den här handen är fi notad med aggro med drag. kan vara viktigt? Citera
skaz Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 I hand 1 gillar jag att leda ut runt 2/3 pott åtminstone. Rätt vanligt att se folk floata här med random-händer för att sen försöka ta potten på turn. I hand 2 så ser jag inte vad du har. Citera
Pokermannen_ Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 I hand 1 gillar jag att leda ut runt 2/3 pott åtminstone. Rätt vanligt att se folk floata här med random-händer för att sen försöka ta potten på turn. I hand 2 så ser jag inte vad du har. så Citera
Snusarn Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Hand 1 vet jag inte vad du håller på med. Du sätter honom på drag? Höj då. Föredrar dock helt klart att leda själv. In med pengarna på turn också. Riverbetet på tok för litet. Hand 2 höjer jag själv inte ur sb men viker iaf river som spelat. Citera
skaz Postad 12 Juni , 2008 Rapport Postad 12 Juni , 2008 Hand 2 skulle jag endast completa. Led ut turn, får du en raise/syn emot dig så är det bara att folda/checkfolda river. Citera
Pokermannen_ Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 Hand 1 vet jag inte vad du håller på med. Du sätter honom på drag? Höj då. Föredrar dock helt klart att leda själv. In med pengarna på turn också. Riverbetet på tok för litet. Hand 2 höjer jag själv inte ur sb men viker iaf river som spelat. Hehe nej förstår kritiken i hand ett, iaf til viss del. För det första sätter jag ju honom absolut INTE på ett drag då jag skulle betat. Jag sätter honom på TT+ händer. AJ i värsta fall. tror inte han synar så väldigt många suited connectors pre i detta läge vilket borde vara det enda som jag skulle kunna vara orolig för. dessutom borde jag verklgein beta turn alla dagar men jag är ju fisk så dock riverbetet, om jag sätter honom på JJ TT händer så hur mkt borde jag höja isf? halvpott? Pott 2, jag gillar som fan att R pre i dessa lägen då FI ofta limp/foldar i dessa lägen. Sedan, när han väl inte höjer flopen som jag tror han skulle göra 95% av ggrna med stegdarget så känns det ju högst tveksamt att han har 6an. att han sedan betar 8 på turn, då kommer vi till readen, varför beta 8 med stegen, kan nån förklara varför man betar 8 i en 30 pott när det är FD ute? ( dessutom borde han skydda stegen mot 2par eller set.) antingen checkar man så jag kommer syna en riverbet eller så höjer man väl ordentligt så jag inte kan dra till färgen? att höja 8 är ju som att "tala om" att han har stegen. vilket han inte borde göra rent logiskt, omvänd psykologi ja;) Backdor FD då säger ni, jo visst men med vad fan då säger jag, iom att 9an kommer så dör ju ganksa många av hans kominationer typ 89s 79s som han mkt väl kan limpa med oh sedan syna flop så det känns ju högst osannolikt Okej vad sätter han mej på då? överpar? ja kanske 2par ja kanske? stege? nja tcveksamt när jag bara synar turn eftersom FD kommer ut. här borde jag höja för att skydda min hand, right? Så FI vet att jag inet har stegen, han tror inte att jag har färgen. och skulle han ha högre 2par eller ett set borde han dels logiskt sett höjt mer på tidigare gator, PLUS att han nästan aldrig vbetar river här:) dessutom räcker det att jag har rätt 1/3 av ggrna när jag väl är på river, vilket jag HAR;) Alla som tycker jag är ute och cyklar räcker upp en hand:D Citera
Pokermannen_ Postad 12 Juni , 2008 Författare Rapport Postad 12 Juni , 2008 här haglar det kommentarer:P Citera
PsychicIor Postad 13 Juni , 2008 Rapport Postad 13 Juni , 2008 Hand 1: Jag har märkt att vissa firrar på nivån kan betta lite med sina drag för att försöka få in mer i potten samtidigt som det inte blir för dyrt. Så jag skulle kunna CR där. Har han drag får du in alla pengar där, har han inte blir det ju troligen fold tyvärr. Och jag bettar nog turn där för han checkar nog många drag bakom...och jag tycker inte om att ge gratiskort. Som spelat så hade jag nog bettat lite mera på river...när du checksynar flopp o checkar turn så kan många syna med det mesta på river...så jag hade nog bettat 14-15 till. För du lär leda här, om han hade haft en bra hand hade han bettat turn då han kan tro du har draget. Hur jag spelar där har lite o göra med reads på fi. Hand 2: Va har killen för stats ? Det avgör om jag raisar den handen pre eller inte. Tycker många limpsynar jag.... Men jag hade bettat ut flopp som du gör, men hade nog kunnat skicka ut en bett på turn oxå trots scarecard, blir du raisad så får man väl folda lite motvilligt. Men om man checkarsynar det lilla bettet han gör och det plankar på river så hade jag synat beroende på reads. Men plankar det inte så blir det en lika motvillig fold här som på turn. Men är lite svårt då du säger han spelar drag aggro....vilket han inte gör här. Har han drag ? Då sitter ju allt....Bettar han ut med nåt på river du slår ? Beror på fisklukten Tycker de har börjat potta med nöt på ipoker o halvpotta bluff på senaste när alla skin fått de knapparna. Citera
Recommended Posts