Gå till innehåll

Z_anka - tänkte coacha nån stackare gratis:)


Pokermannen_

Recommended Posts

  • Svars 243
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

okej här kommer några händer fr min första session idag,

 

 

Jag tänkte börja fr början förresten, igår titlade jag bort nästan två inköp innan jag lade mej, hade en "read" på en kille som var aningen fel, två ggr sprang jag in i hans set:P hehe. jag kryssade ner alla bord utan att köra klart varven, lika bra.

Iaf, känslan när jag satte mej ner idag var att nu får jag inte tilta, och alla vet väl hur det brukar gå då;) hehe.

 

Efter några få hädner kommer denna,

 

CO höjer, jag på knappen synar med 54s, SB RR till 14.5 och CC synar, jag får ju rätt bra odds på synen så jag ser floppen. FLOPP T87 med mitt färgdrag ute. SB betar 40 (pott på ca 43) CO ställler in.

Okej nu måste jag folda right? för hur ofta är jag inte uppe mot set eller högre FD här?? jag fisksynar iaf och är slagen av CO högre FD. SB har som jag tror QQ.

 

Efter denna handen tänkte jag att fan va jag är onödig. blabla, ni vet säkert:P

 

Det tar 2 minuter sen har jag medrigg AQhjärter floppar Kxx med FD. in med degen mot KK. den står sig.

 

direkt efter AQo flopp Q66 in med degen mot FD turn Q.

 

Sen har jag en hand där jag är ute och vevar endel....

Jag höjer 76hjärter UTG och BB synar. ( ingen read alls på honom)

floppen kommer 236 hjärterdraget han betar 6 (pott 8) jag R till 18 (höjja mer?) han synar iaf. turn kommer spader T han betar 8 och jag anar att han kanske har 77, 88, 99 och drygar sig. ( fast borde han inte tryckt in degen på floppen då) så jag RR honom till 24 för att få honom att folda, då min RR han mej til 40.... så jag har en mongo stor pott där jag nu nästan är säker på att han har ett set eller floppad stege.. ( vad tror ni) ja får ju dock odds att syna och så blir fallet.. river Qklöver han betar 25 bara?? ska jag syna oga att han kan ha högre FD??

trror dock inte att han sku min RR mej på turn med ett FD utom möjligen om han har AT eller så..

tankar??

 

Jag måste bara få delge en skön hand till..:D Jag har notat FI med : spelar sina drag starkt.

Blindbattle: SB R till 3.5 jag RR till 12 med QQ SB hittar syn.

FLOPP: 248 ruterdrag han checkar och jag betar 16 ( pott 24) han synar.

okej, han har inget FD eller hur? pga noten. dessutom misstänker jag att han inte har ett set då han prob spelar det starkt på denna bräda. jag är nästan säker på att han har ett pocket såsom 99 TT JJ.

TURN 6ruter. hm nu kom visst färgen tänker jag, FI checkar och jag betar 30 (pott 58) han synar. Jag VET att han inte har färgen. alltså det jag menar är att jag gör som jag gjorde igår när jag tiltade tillslut, jag går på min read till 100% i detta skede, dock kan han lätt ha ett sett eller 86 för tvåpar om han är mongo, 53 för turnad stege kanske. så jag är inte helt förälskad i mina damer nu.. river kommer Jhjärter. okej, nu kan han ha rivrat ett set, vilket jag ser som en väldigt trolig hand faktiskt. nog för att han borde ha tryckt mer på floppen men han kanske ville vänta till turn..

nu ställer han in 85dollar rakt i mej och jag har nästan tryckt in foldknappen när det så tänds en liten lampa i huvudet.. han har ju Inte färgen right? :P alltså bluffar han, han värdeställer ju knappast ett set då han borde vara rädd jag har färgen, samma med alla andra händer han kan ha. för han vet ju att jag inte synar med nått Utom färgen.

jao jao. jag synade och vad har han ? 77 :D

ty

 

och för dom som är för lata för att nota spelare: In your face ;)

 

GL alla

 

slutade 3ink upp efter att jag tappat endel mot en brutalfisk som synade ner för fulla ink med top par 3kicker, rivrade 3 mot mina mellan tvåpar.

sen värdebetade jag sänder honom lite senare:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej här kommer några händer fr min första session idag,

 

 

Jag tänkte börja fr början förresten, igår titlade jag bort nästan två inköp innan jag lade mej, hade en "read" på en kille som var aningen fel, två ggr sprang jag in i hans set:P hehe. jag kryssade ner alla bord utan att köra klart varven, lika bra.

Iaf, känslan när jag satte mej ner idag var att nu får jag inte tilta, och alla vet väl hur det brukar gå då;) hehe.

 

Efter några få hädner kommer denna,

 

CO höjer, jag på knappen synar med 54s, SB RR till 14.5 och CC synar, jag får ju rätt bra odds på synen så jag ser floppen. FLOPP T87 med mitt färgdrag ute. SB betar 40 (pott på ca 43) CO ställler in.

Okej nu måste jag folda right? för hur ofta är jag inte uppe mot set eller högre FD här?? jag fisksynar iaf och är slagen av CO högre FD. SB har som jag tror QQ.

 

Efter denna handen tänkte jag att fan va jag är onödig. blabla, ni vet säkert:P

 

Det tar 2 minuter sen har jag medrigg AQhjärter floppar Kxx med FD. in med degen mot KK. den står sig.

 

direkt efter AQo flopp Q66 in med degen mot FD turn Q.

 

Sen har jag en hand där jag är ute och vevar endel....

Jag höjer 76hjärter UTG och BB synar. ( ingen read alls på honom)

floppen kommer 236 hjärterdraget han betar 6 (pott 8) jag R till 18 (höjja mer?) han synar iaf. turn kommer spader T han betar 8 och jag anar att han kanske har 77, 88, 99 och drygar sig. ( fast borde han inte tryckt in degen på floppen då) så jag RR honom till 24 för att få honom att folda, då min RR han mej til 40.... så jag har en mongo stor pott där jag nu nästan är säker på att han har ett set eller floppad stege.. ( vad tror ni) ja får ju dock odds att syna och så blir fallet.. river Qklöver han betar 25 bara?? ska jag syna oga att han kan ha högre FD??

trror dock inte att han sku min RR mej på turn med ett FD utom möjligen om han har AT eller så..

tankar??

 

Jag måste bara få delge en skön hand till..:D Jag har notat FI med : spelar sina drag starkt.

Blindbattle: SB R till 3.5 jag RR till 12 med QQ SB hittar syn.

FLOPP: 248 ruterdrag han checkar och jag betar 16 ( pott 24) han synar.

okej, han har inget FD eller hur? pga noten. dessutom misstänker jag att han inte har ett set då han prob spelar det starkt på denna bräda. jag är nästan säker på att han har ett pocket såsom 99 TT JJ.

TURN 6ruter. hm nu kom visst färgen tänker jag, FI checkar och jag betar 30 (pott 58) han synar. Jag VET att han inte har färgen. alltså det jag menar är att jag gör som jag gjorde igår när jag tiltade tillslut, jag går på min read till 100% i detta skede, dock kan han lätt ha ett sett eller 86 för tvåpar om han är mongo, 53 för turnad stege kanske. så jag är inte helt förälskad i mina damer nu.. river kommer Jhjärter. okej, nu kan han ha rivrat ett set, vilket jag ser som en väldigt trolig hand faktiskt. nog för att han borde ha tryckt mer på floppen men han kanske ville vänta till turn..

nu ställer han in 85dollar rakt i mej och jag har nästan tryckt in foldknappen när det så tänds en liten lampa i huvudet.. han har ju Inte färgen right? :P alltså bluffar han, han värdeställer ju knappast ett set då han borde vara rädd jag har färgen, samma med alla andra händer han kan ha. för han vet ju att jag inte synar med nått Utom färgen.

jao jao. jag synade och vad har han ? 77 :D

ty

 

och för dom som är för lata för att nota spelare: In your face ;)

 

GL alla

 

slutade 3ink upp efter att jag tappat endel mot en brutalfisk som synade ner för fulla ink med top par 3kicker, rivrade 3 mot mina mellan tvåpar.

sen värdebetade jag sänder honom lite senare:P

 

I 67 handen så måste han ha monster, floppad stege verkar ju troligast men han kan också ha 2p eller set. Du kan ju höja mer på floppen (jag hade gjort d) men det är absolut inget fel på din raise. Hehe varför skulle han vilja få in degen med 77-88? var han så fiskig?

Förstår inte riktigt din turn raise... Den skriker väl nästan svaghet?

Jag hade foldat river... Synd att du inte klonkade in färgen ;-)

Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I 67 handen så måste han ha monster, floppad stege verkar ju troligast men han kan också ha 2p eller set. Du kan ju höja mer på floppen (jag hade gjort d) men det är absolut inget fel på din raise. Hehe varför skulle han vilja få in degen med 77-88? var han så fiskig?

Förstår inte riktigt din turn raise... Den skriker väl nästan svaghet?

Jag hade foldat river... Synd att du inte klonkade in färgen ;-)

Hoppas jag inte är helt ute och cyklar nu :-P

 

ja vissst, han hade nog set eller stege, mm turnraisen ja, jag har funderat lite kring den och jag vet inte riktigt vad jag tycker, iofs borde jag kanske lugna ner mej eftersom han spelar ju som om han Vill ha en R där. som sagt, jag är ute och vevar:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant dagbok, sitter sj på nl 100 på ipoker och nöter 9 bord, har antagligen mött dig ;) verkar vara ruskigt stabil ;)

 

gl med liret

 

Tjenna ja du har garanterat mött mej:) det är nog inte många som vet mitt nick så jag hoppas att det ska få vara hemligt;) brukar bli lite konstigt li om man möter folk som man "känner" :P

hur går det för dej då? satsar du nått på racen osv?

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter även jag o nöter 7-8 bord på samma nivå på dagarna, klev ner från 1-2 efter en lång tid i motgång, så man har troligen stött på dej oxå. Dock håller jag mitt nick för mej själv jag oxå :)

 

Lycka till på borden....

 

Intressanta HH's, lite avbrott från alla vanliga HH's... Få gärna med nick på motståndarna så kan man ge lite input om reads mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter även jag o nöter 7-8 bord på samma nivå på dagarna, klev ner från 1-2 efter en lång tid i motgång, så man har troligen stött på dej oxå. Dock håller jag mitt nick för mej själv jag oxå :)

 

Lycka till på borden....

 

Intressanta HH's, lite avbrott från alla vanliga HH's... Få gärna med nick på motståndarna så kan man ge lite input om reads mm.

 

 

Aaah okej,ja då är du säkert ett kännt namn för mej;)

hehe a nie att du gillar HH iaf, jag ska försöka få med lite fler kniviga situationer osv, + att jag ska ta med lite nick ibland, dock tror jag itne jag tar med om jag möter nån regular för det finns stor risk nån läser detta då:P

Hur går det för dej då? har du kört nått race ? vilken site kör du genom?

 

Ha det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag en hand där jag är ute och vevar endel....

Jag höjer 76hjärter UTG och BB synar. ( ingen read alls på honom)

floppen kommer 236 hjärterdraget han betar 6 (pott 8) jag R till 18 (höjja mer?) han synar iaf. turn kommer spader T han betar 8 och jag anar att han kanske har 77, 88, 99 och drygar sig. ( fast borde han inte tryckt in degen på floppen då) så jag RR honom till 24 för att få honom att folda, då min RR han mej til 40.... så jag har en mongo stor pott där jag nu nästan är säker på att han har ett set eller floppad stege.. ( vad tror ni) ja får ju dock odds att syna och så blir fallet.. river Qklöver han betar 25 bara?? ska jag syna oga att han kan ha högre FD??

trror dock inte att han sku min RR mej på turn med ett FD utom möjligen om han har AT eller så..

tankar??

----------------------------------------------------------------------

 

jag tycker att din reraise på turn är ett på tok för svagt spel till och med om du sitter med floppad stege. Det kostar honom 16$ för att syna när det ligger 76 i potten med din RR. alltså 16 för att vinna 92 blir det va? Man kan väll egentligen spela den på 2 sätt. Syn och dra mot färg eftersom du ger dig själv bra odds och han antagligen inte sätter dig på ett färgdrag. Eller slå om tillräckligt hårt för att ni ska spela stack. (antar att vi snackar 100bb stackar) 24$ RR är liksom inget beslut enligt moi. Vad känner du sj?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag en hand där jag är ute och vevar endel....

Jag höjer 76hjärter UTG och BB synar. ( ingen read alls på honom)

floppen kommer 236 hjärterdraget han betar 6 (pott 8) jag R till 18 (höjja mer?) han synar iaf. turn kommer spader T han betar 8 och jag anar att han kanske har 77, 88, 99 och drygar sig. ( fast borde han inte tryckt in degen på floppen då) så jag RR honom till 24 för att få honom att folda, då min RR han mej til 40.... så jag har en mongo stor pott där jag nu nästan är säker på att han har ett set eller floppad stege.. ( vad tror ni) ja får ju dock odds att syna och så blir fallet.. river Qklöver han betar 25 bara?? ska jag syna oga att han kan ha högre FD??

trror dock inte att han sku min RR mej på turn med ett FD utom möjligen om han har AT eller så..

tankar??

----------------------------------------------------------------------

 

jag tycker att din reraise på turn är ett på tok för svagt spel till och med om du sitter med floppad stege. Det kostar honom 16$ till att syna när det ligger 76 i potten med din RR. alltså 16 för att vinna 92 blir det va? Man kan väll egentligen spela den på 2 sätt. Syn och dra mot färg eftersom du ger dig själv bra odds och han antagligen inte sätter dig på ett färgdrag. Eller slå om tillräckligt hårt för att ni ska spela stack. (antar att vi snackar 100bb stackar) 24$ RR är liksom inget beslut enligt moi. Vad känner du sj?

 

aah jag vet, riktigt dåligt turn R där. säg det inte till nån men jag är en fisk;)

bra synpunkter och jag ska definitivt bara syna turn prob..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaah okej,ja då är du säkert ett kännt namn för mej;)

hehe a nie att du gillar HH iaf, jag ska försöka få med lite fler kniviga situationer osv, + att jag ska ta med lite nick ibland, dock tror jag itne jag tar med om jag möter nån regular för det finns stor risk nån läser detta då:P

Hur går det för dej då? har du kört nått race ? vilken site kör du genom?

 

Ha det

 

 

Jora det funkar :).... Brukar inte engagera mej i racen då jag inte vill sitta så mkt. Tycker det räcker med det man gör. Vill inte känna mej tvungen o sitta 16 timmar per dygn utan vill sluta när jag känner mej mätt, men det brukar räcka för en lite belöning iaf. Spelar via Expekt idag....Och du lär garanterat sett nicket om du spelar på dagarna :)...Brukar inte spela på kvällarna, iaf inte varannan vecka....men de andra kan det bli lite kvällsgrind då o då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aah jag vet, riktigt dåligt turn R där. säg det inte till nån men jag är en fisk;)

bra synpunkter och jag ska definitivt bara syna turn prob..

 

låter som bästa spelet ev mässigt. Med tanke på det du sa, han sitter på en riktig kaka och betar för att han vill ha en RR. Eller så kan han ha högre färgdrag och då alltså 7+6 outs att träffa och vill se billig river. fortsatt GL:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jora det funkar :).... Brukar inte engagera mej i racen då jag inte vill sitta så mkt. Tycker det räcker med det man gör. Vill inte känna mej tvungen o sitta 16 timmar per dygn utan vill sluta när jag känner mej mätt, men det brukar räcka för en lite belöning iaf. Spelar via Expekt idag....Och du lär garanterat sett nicket om du spelar på dagarna :)...Brukar inte spela på kvällarna, iaf inte varannan vecka....men de andra kan det bli lite kvällsgrind då o då.

 

 

mm okej, ah jag kör endel på dagarna, sa upp mej fr kneget i fredags så lär bli lite hets nu:P mm okej, nej jag har inte kommit nånstans i racen innan men kanske blir i juni:P

Jag ska försöka hinna med att lira en 40k händer i månaden nu, 4tabling.

borde gå iaf, alternativet är att sitta 8h inne på nå skitjobb å slava då kan jag offra några soltimmar till pokern:P

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

låter som bästa spelet ev mässigt. Med tanke på det du sa, han sitter på en riktig kaka och betar för att han vill ha en RR. Eller så kan han ha högre färgdrag och då alltså 7+6 outs att träffa och vill se billig river. fortsatt GL:-)

 

 

Mmm jag får skärpa mej. tiltade nyss bort ett ink med AQ utan träff i RR pott. lol.

det kommer ett mer filosofiskt inlägg snart:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenna ja du har garanterat mött mej:) det är nog inte många som vet mitt nick så jag hoppas att det ska få vara hemligt;) brukar bli lite konstigt li om man möter folk som man "känner" :P

hur går det för dej då? satsar du nått på racen osv?

GL

 

har ganska mkt i skolan just nu men efter 13 juni går jag igång som "heltidanställd" hos mig sj för då tar jag studenten. Racen orkar jag inte köra, körde faktiskt tv-racet hos potraiser i janurai där målet var 10 k vip från 25-31 jan. Var knappt värt de, satt 16 h sista dagen med 12 bord igång, på köpet fick jag axelvärk ,musarm och "markerarm" :P rifflar marker konstant när jag lirar

 

sen dess har spelet inte riktigt stämt men har kollat upp mina månader i EV-programmet och borde varit plus samtliga så är väl bara att jobba på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lirat 1500 händer idag, upp 5 ink. helt ok. det bästa var när jag fik en kille att tilta ur helt tom mot mina nötter. lolla mej.

ska skriva mer imon.

jag orkar inte posta händer fr igår, sry men det Måste vara riggat, det måste vara det, idag har varit sjuk. idag med

 

Det måste finnas en hel drös med spelare som är tiltade på mej just nu, för maken på setups och +ev situationer för mej det har jag aldrig varit med om.

Jag turnar i kåk då drar han in stegen, jag drar har AA mot deras tptk, om och om igen. idag 350 upp på 600 händer so far.

jag lirar fortfarande så det kommer lite mer senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag orkar inte posta händer fr igår, sry men det Måste vara riggat, det måste vara det, idag har varit sjuk. idag med

 

Det måste finnas en hel drös med spelare som är tiltade på mej just nu, för maken på setups och +ev situationer för mej det har jag aldrig varit med om.

Jag turnar i kåk då drar han in stegen, jag drar har AA mot deras tptk, om och om igen. idag 350 upp på 600 händer so far.

jag lirar fortfarande så det kommer lite mer senare.

 

Shittt va skööönt att höra :lol: :lol: :lol:

 

Hoppas det håller i sig...

 

Gl! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...