Gå till innehåll

lära sig spela live


edsf

Recommended Posts

Jag tycker det viktigaste är att först lyckas ta sitt normala spel till bordet. Typ att inte läcka tells själv men inte sitta och stirra ut folk osv utan fokusera på att ha koll på spelstilarna, stackarna och själva spelet. När jag var ovan vid live gick det bäst när jag var rejält bakfull, då var jag så seg så jag knappt orkade sitta upp vid bordet, än mindre ge iväg några tells. Tror jag tog hem Svitens söndagsturre två gånger när jag hade jordens betongkeps :lol:

 

Så mitt tips till dig är att investera i en rejäl fylla dan innan :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol.. båda de ovan nämnda tellsen har jag haft när jag har bluffat :mrgreen:

 

Generellt, utan att vara någon expert på området, känns det dock att tells är mer personliga än vad pokerböckerna antyder.

 

Det finns ju en del klassiska telles från oerfarna live spelare.

Ex

Händerna "fladdrar" upp mot ansiktet, kliar näsan, "täcker" munnen

Utmanar på div sätt, osv.

 

Men mot lite mer "erfarna" spelare måste man nog ha mer än en tell eftersom dom tenderar till att använda omvända tells

 

Eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, det jag skrev om ovan får du läsa mer om i min kommande pokerbok. Kommer hamna efter kapitlet om tur där jag tar upp vikten av att ha på sig turkalsonger och att titta bort när rivern läggs upp.

 

Nä, sorry för off topic, men tror att det i början kan va bra att fokusera så lite som möjligt på motståndarna etc. Håll koll på brädet, stacksizarna etc och försök va så monoton som möjligt. Är det turre så är det ju viktigt att hålla koll på strukturen etc för att anpassa sitt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ar van med onlinepoker sa kommer du tycka ditt kortsnitt ar lagt, du far ett stort par ungefar var tredje helg om du lirar ofta, talamod talamod talamod

 

Detta uppvags av att spelarna ar mkt mkt samre live, du hittar fler som spelar bara for att det ar kul men som anda kan branna 10 000 sek en kvall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...