Gå till innehåll

Hemskt spelad hand MTT?


mr-flow

Recommended Posts

Åkte precis i en turre, och jag är sjukt missnöjd med min sista hand.

Blinds 60 / 120 AVG 4500 typ.

 

UTG + 1 (9.5k marker) höjer upp till 360

Alla foldar till mig (4.4K) i SB med TT som synar ner då han har varit relativt tight och tänkte spela den för setvärde mesta dels :oops: .

BB Synar också. 13k marker.

 

Flop 8d 9d 3(?)h

 

Jag checkar

BB betar pott 1080

UTG+1 Synar

Här är jag så dum så att jag önske sätter BB på flushdraget med överkort alternativt nått annat bra drag typ KJd eller nått och UTG+1 på missad AK / AQ eftersom han bara synade eller liknande. Och ställer in.

 

Så här i efterhand så är det så sjukt dumt, jag gör om min hand till en bluff. Jag tycker att jag kanske ska bet/folda floppen eller stick to the plan och helt enkelt checkfolda.

 

tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort samma misstag själv ett antal ggr.

 

Jag vet inte hur du skall kunna undvika att bli pank i denna pott, felet du gjorde var givetvis att du bara synade pre..

 

Men för att hålla mig till din plan, spela för setvärde, tycker jag inte bör vara fel, du har ändå rätt bra stack i förhållande till mörkarna. Men du kan ju inte auto folda efter en sådan här bra flopp..

 

Vad göra? Reraise till 2k direkt efter flopp, blir du återhöjd all in av UTG då så är du nog slagen (även mot två överkort i ruter så är du en underdog 47/53)...Om UTG lägger sig (och det bör han göra om han inte fått hjälp av floppen och ser att ni bägge kämpar om potten) och du får omslag av BB så måste du nog syna..

 

mina tankar//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat preflop. Inte bygga pot med en skithand när blindsen är låga ur position.

 

Superlätt fold på floppen. Vad är det ens att fundera på?

 

Men eftersom du lägger ut handen här antar jag att du fick syn av typ AdXs och KdXd och vann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad göra? Reraise till 2k direkt efter flopp, blir du återhöjd all in av UTG då så är du nog slagen (även mot två överkort i ruter så är du en underdog 47/53)...Om UTG lägger sig (och det bör han göra om han inte fått hjälp av floppen och ser att ni bägge kämpar om potten) och du får omslag av BB så måste du nog syna..

 

mina tankar//Macess

 

Menar du att vi ska göra en höjning som är mindre än minimum och motsvarar halva vår stack för att sedan folda för omslag av UTG men syna omslag av big blind?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat preflop. Inte bygga pot med en skithand när blindsen är låga ur position.

 

Superlätt fold på floppen. Vad är det ens att fundera på?

 

Men eftersom du lägger ut handen här antar jag att du fick syn av typ AdXs och KdXd och vann.

 

Svårt att vinna sin sista hand i turren om man åker ut tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, sant. Nej jag torskade mot 99 hos UTG (därav synen post flop) och bb's KK vilket jag blev förvånad över. 99 hos utg var väl ok, för jag satte honom på 88+ och AQ AK preflop. Men jag var helt övertygad om att han skulle slå om hans bet med överpar, nu hade han ju träffat set. Dock så spelade väl bb helt ok också. Enda fisken i potten var väl jag :oops: ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

yes, crai vore nog bäst som spelat. Men om utg+1 betat ut och du slagit om all in så får han kanske svettas lite innan han stoppar in.

 

Det sjuka med det här är att jag tror nog faktist jag hade lagt den om bb checkat och UTG killen betat ut runt 800. Jag fattar inte vad jag tänkte med helt enkelt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med om att BB borde slå om pre..

inget fel med slowplay, men när nu även SB synar så borde ett omslag passa bra.

 

Menar du att vi ska göra en höjning som är mindre än minimum och motsvarar halva vår stack för att sedan folda för omslag av UTG men syna omslag av big blind?

 

Var jag syftar på, är att om vi skall syna är det väl lika bra att veta var vi är i handen, och därför göra ett omslag...eftersom inget omslag kom före flopp från BB så sätter jag BB på A9, ev 89 (den slår vi iofs inte), även två ruter är troligt, eller TJ..men jag sätter honom inte på ett set (eller överpar). Om vi bara synar sätter vi ändå hela vår stack i spel. Håller med om att vi även kan lägga handen.

 

Sedan vad gäller UTG, BB visar att han är stark, vi visar att vi är starkare (det är vad vi tror)..men om UTG ställer, så är vi slagna (just p.g.a den informationen vi gav i.o.m höjningen av BB). I cash game måste vi givetvis syna om UTG ställer, men här i turnerings spel är det mera tveksamt.

 

Det handlar inte om att vi ska lägga oss därför att vi är 47/53 underdog..utan därför att UTG förmodligen har ett överpar, och att vi då har mindre än 15% chans att vinna potten. Som sagt jag sätter inte BB på ett överpar, tycker som ni har resonerat att BB är fisken här.

 

//Macess

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...