Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Motståndaren verkar kompetent, har vad jag hittils sett inte gjort sådana här moves förut då han synar preflop och ställer direkt på floppen. Har outs på färgen, men är det rätt att dra mot den? Hur spelar ni denna?

$200 NL Texas Hold'em

Table Bertil 25 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: brollan ( $268.06 )

Seat 2: Ozzy007 ( $139.87 )

Seat 3: Don_Carlo ( $607.99 )

Seat 4: Samus ( $444.77 )

Seat 5: Tiltfisk ( $692.37 )

Seat 6: Malek_78 ( $220.86 )

Seat 7: Hertigen ( $423.66 )

Seat 8: kalaskula ( $180.07 )

Seat 9: dooZed ( $345.29 )

Seat 10: Darkhorse ( $396 )

kalaskula posts small blind [$1].

dooZed posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hertigen [ Ad As ]

Darkhorse raises [$12].

brollan calls [$12].

Ozzy007 folds.

Don_Carlo folds.

Samus folds.

Tiltfisk folds.

Malek_78 calls [$12].

Hertigen raises [$75].

kalaskula folds.

dooZed folds.

Darkhorse calls [$63].

brollan folds.

Malek_78 folds.

** Dealing Flop ** [ Qd, Td, Jd ]

Darkhorse is all-In. Vad gör ni här?

Postad

Kompetent är han ju inte om han retardsynar en 30-40BB preflop.

Det är väl ingen drömbräda för essen och han kan ju mycket väl ha dragit ut, men vilket som har du ju odds för syn tack vare Ad.

Postad

Okej man ska inte hoppas på färgen men du sitter på överparet, stegdraget och färgdraget så även om han sitter på triss eller dyl så har du chans att slå han (trots 3 av samma färg, han kansek tror du saknar en av eller sitter på Kh?).

Given syn imo.

Postad
Kompetent är han ju inte om han retardsynar en 30-40BB preflop.

Det är väl ingen drömbräda för essen och han kan ju mycket väl ha dragit ut, men vilket som har du ju odds för syn tack vare Ad.

Det är väl det som lite talar emot en syn här. Han har inte spelat sådär förut, så iochmed kallsynen pre sätter jag honom på JJ+.

Edit: På den brädan kan han ju inte ha missat någon av händerna han synar 63 preflop med?

Postad

Vad han än har så har du en massa outs. Att inte syna här är total katastrof, så var inte ledsen över att du förlorade handen. Bättre lycka nästa gång!

edit: Lägg in en del skräp i hans HD också, det förekommer. Räcker inte med TT+ och AK. Syn oavsett dock.

Postad

Jag gick på er linje och synade, hade ingen aning om vad jag mötte men uppskattade händerna till TT, JJ, QQ, KK, AA och en del semibluffar med något ruterkort, typ AxKr. Uppskattade till att jag hade runt 40% chans att vinna handen, räknade med alla ruter + kungarna, A tror jag inte hade hjälpt mig. Synade eftersom jag trodde det var +EV. Han hade QQ och jag drog ut. Såhär i efterhand funderade jag på om jag bara tog synen för att handen såg så bra ut på floppen och om jag verkligen hade oddsen, därav postandet.

Tack för att ni tog er tid och svarade!

Postad

Lite matematik: I potten innan flopp: 177$.

Efter hans all in 321$: 498$...om du synar så blir det en pott på 819$...Har du mer än 40% chans..9 outs för ruter + 3 outs för K = ca 48% chans..men då har jag inte räknat med de gånger han har set, och bordet parar sig, eller de gånger han har en färdig stege...och inte heller KQ där K kanske är ruter, men i så fall leder du...

Du har hur som helst över 40% chans = Syn!

//Macess

Otur att du var uppe mot QQ, tyckte ändå det var rätt att syna.

edit: enligt pokercalculator med facit: QQ mot AA med den floppen: 41,62% att vinna potten har du...så du hade +EV

Postad
Det är väl det som lite talar emot en syn här. Han har inte spelat sådär förut, så iochmed kallsynen pre sätter jag honom på JJ+.

Edit: På den brädan kan han ju inte ha missat någon av händerna han synar 63 preflop med?

AQ möjligen. De flesta normala spelare har väl antagligen någon svårfoldad JJ+ eller AK.

Postad
AQ möjligen. De flesta normala spelare har väl antagligen någon svårfoldad JJ+ eller AK.

Kan inte se att han synar 63kr till preflop med AQ. Han hade som sagt spelat stabilt innan, därför blev jag lite chockad att han synade min stora raise.

Postad
Lite matematik: I potten innan flopp: 177$.

Efter hans all in 321$: 498$...om du synar så blir det en pott på 819$...Har du mer än 40% chans..9 outs för ruter + 3 outs för K = ca 48% chans..men då har jag inte räknat med de gånger han har set, och bordet parar sig, eller de gånger han har en färdig stege...och inte heller KQ där K kanske är ruter, men i så fall leder du...

Du har hur som helst över 40% chans = Syn!

//Macess

Otur att du var uppe mot QQ, tyckte ändå det var rätt att syna.

edit: enligt pokercalculator med facit: QQ mot AA med den floppen: 41,62% att vinna potten har du...så du hade +EV

Tack för uträkningarna, men det var ett väldigt marginellt beslut som jag misstänkte.