Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kommer snart flytta och funderar på att skaffa mobilt bredband i samband med detta.

1. Det jag undrar är främst om det är tillräckligt pålitligt för online poker?

Är linan stabil?

2. Är anslutningen så snabb som reklamen säger? Vill även tanka filmer.

3. Vilken leverantär är bäst (om någon)? Verkar finnas en del: Tele2, Telia, 3, Telenor etc.

Någon av er heltidgrinders som använder mobil lösning och är nöjd med den?

Tack på förhand

/Mr Tight

Postad

funkar bra för poker men det är itne så snabbt som dem säger så vida du inte bor väldigt nära en sändare. tanka film och grinda är itne direkt nåt alternativ men bara grind funkar fint.

Postad
Kommer snart flytta och funderar på att skaffa mobilt bredband i samband med detta.

Är linan stabil?

3. Vilken leverantär är bäst (om någon)? Verkar finnas en del: Tele2, Telia, 3, Telenor etc.

Tack på förhand

/Mr Tight

Min brorsa jobbar med det mobila bredbandet hos Telenor, han sa för ett tag sen "FAAAN jävla idiot aftonbladet" "Det ända bra med vårat mobila bredband har dom sagt att det är blablabla's erbjudande" alltså erbjudandet om 2 fria månader utan bindningstid eller vad det nu är.

Så jag tror inte det är det bästa alternativet.

Postad

Tack för era svar!

Det är Uppsala jag ska flytta till. Har inte fått riktigt klarhet i vilket bolag som har bäst täckning/hastighet där. Uppenbarligen skiljer de sig åt om jag förstått det rätt (?)

Postad

Är linan stabil? Beror väldigt mycket på var du är.

Glöm de.

3. Vilken leverantär är bäst (om någon)? Verkar finnas en del: Tele2, Telia, 3, Telenor etc. Skippa skiten.

Tack på förhand

/Mr Tight

.

Postad

Jag införskadde mobil bredband hos 3 förra sommaren.

Jag bor i en kranskommun till Stockholm och visst det fungerade hyfsat bra. Jag hade lite connection problem ibland men det fungerar säkert bra idag.

Det enda och allvarliga problemet som jag upplevde var att den "strålade" mycket.

Jag kunde känna efter cirka 1 timmes användning att jag började få ont i huvudet , känna mig dåsig så att säga. En vag känsla , lite svår att beskriva men ungefär som om man sitter och pratar i en mobiltelefon i över en timme.

Nu kanske det här låter som hjärnspöken men det var i alla fall vad jag upplevde och jag sade upp abbonemanget fast på andra grunder. (Knappast så att dom skulle tro en om man hävdade att det strålade)

Är det någon annan som kanske har känt liknande?

Postad

Jag har telias mobila bredband.

Fungerar utan problem att lira på utanför Göteborg.

Däremot är täckningen inte tillräckligt för att att spela då jag sitter på tåget mellan Gbg och Skåne.

Postad

jag har mobilt bredband från 3 och det funkar att grinda på. Det blir tok problem om du ska tanka samtidit elle ladda upp nått på webb tv elle liknande.

vanligt tankade brukar inte heller funka så bra för mig utan det brukar ofta hoppar ur då. Att bara grinda poker och surfa lite samtidigt funkar utmräkt

Postad

Tack för alla era svar!

Lutar då åt att skaffa fast lina i nya lyan också. Vill inte ha minsta strul eller halvslö anslutning. Räcker ju med vanliga bad-beats för att tilta ur :-) :-)

GL alla

Postad

Jag bor i en kranskommun till Stockholm och visst det fungerade hyfsat bra. Jag hade lite connection problem ibland men det fungerar säkert bra idag.

Det enda och allvarliga problemet som jag upplevde var att den "strålade" mycket.

Jag kunde känna efter cirka 1 timmes användning att jag började få ont i huvudet , känna mig dåsig så att säga. En vag känsla , lite svår att beskriva men ungefär som om man sitter och pratar i en mobiltelefon i över en timme.

Nu kanske det här låter som hjärnspöken men det var i alla fall vad jag upplevde och jag sade upp abbonemanget fast på andra grunder. (Knappast så att dom skulle tro en om man hävdade att det strålade)

Jag känner samma sak, varje gång jag har färgdrag knackar min döde farfarsfar mig på axeln och säger att jag ska dra till det no matter what

Postad

Jag har telenor och använt det i snart 2 månader. jag drar hem i 35kb x 5 lr nåt så totalt just under 200. Bor utanför sthlm. Har kompis med 3 som drar hem i runt 500 i södertälje enligt egen utsago. Pokern funkar bra, trots att jag tankar i 100-150 samtidigt. Har i stort sett aldrig blivit disconnectad under pokerspel (1 ggr på eurobet, ingen på ss)

Så det är dugligt absolut men hade rekommenderat fast bredband om du ska tanka med det.

Telenor har för övrigt testa 2 månader gratis är du inte nöjd pengarna tillbaka (utom anslutningsavgiften på 250kr)

Postad

Ang. erbjudandet skulle jag nog säga att du ska leta efter något där du kan ladda ner obegränsat eller i alla fall så mycket som möjligt. Telia hade ett erbjudade i julas där man fick obegränsat med trafik och den har fungerat mycket bra för alla fyra jag känner som skaffade det då. Dock byter den sändare ibland när man t.ex. sitter i bilen och grindar (tåget också kanske?) vilket resulterar i att man blir disconnected från klienten.

Postad

Jag hade lite connection problem ibland men det fungerar säkert bra idag.

Jag kunde känna efter cirka 1 timmes användning att jag började få ont i huvudet , känna mig dåsig så att säga. En vag känsla , lite svår att beskriva

[...]

Jag känner nästan samma sak, varje gång jag har färgdrag tror jag att min döde farfarsfar knackar mig på axeln och säger att jag ska dra till det no matter what
FYP
Postad

Har Telia, funkar så där där jag bor på landet går absolut inte att tanka ner nånting i princip och hoppar ur nån gång ibland. Hade det i Sälen hela vintern också funkade lite bättre där men om du kan ha fast skulle jag garanterat välja det, förutom här på landet för det hoppar ur väldigt ofta men funkar att ladda ner med.

Så kolla om du kan låna nåns o prova innan du bestämmer dig!