Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Fick tidsbrist på turn därav en bet på 35. Vet dock inte vad jag borde betat så kommentera gärna det!

Framkallar jag en bluff av mitt bet, fold eller syn som spelad?

Table Britta 13 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: xpkt2wn ( $1075.74 )

Seat 2: 42below ( $83.12 )

Seat 3: rooki ( $444.47 )

Seat 4: kayabush ( $293.26 )

Seat 5: CobbV ( $271.06 )

42below posts small blind [$1].

rooki posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 5s 6s ]

kayabush calls [$2].

CobbV raises [$10].

xpkt2wn folds.

42below calls [$9].

rooki calls [$8].

kayabush folds.

** Dealing Flop ** [ 4c, 7c, Kh ]

42below checks.

rooki checks.

CobbV bets [$22].

42below folds.

rooki calls [$22].

** Dealing Turn ** [ 3c ]

rooki checks.

CobbV bets [$35].

rooki raises [$190].

Postad

Jag vet inte varför skulle han göra sån stor reraise om han satt på nötterna....han reppar ju färg med sitt spel, vad har du för read ? Pga hans c/c på floppen skulle jag checka bakom på turn och om river blankar syna möjlig bluff beroende på betsizing.

Om han är duktig och har bluff-esset i handen kan han göra det spelet med AcX...men 1/2 på svs...det är nog färg det

Postad
Jag vet inte varför skulle han göra sån stor reraise om han satt på nötterna....han reppar ju färg med sitt spel, vad har du för read ? Pga hans c/c på floppen skulle jag checka bakom på turn och om river blankar syna möjlig bluff beroende på betsizing.

Om han är duktig och har bluff-esset i handen kan han göra det spelet med AcX...men 1/2 på svs...det är nog färg det

Så du checkar nästnöten då, så att folk kan dra ut gratis, alt. bara bluffbetta?

Jag tror precis som dig dock att han har färg, men att inte betta är ju kriminellt.

Postad

Stor raise jämfört till stackarna...speciellt som klöver kan vara ett scarekort för oss också, så är en raise till 100 mer styrka och svårare beslut för oss än en raise som sätter oss allin....då har vi bara att bedömma om han sitter på nötterna eller bluff/semibluff.

Som spelat, tycker jag att Fis agerande pre/på flopp/turn reppar en färgdrag, och då är det självklart att jag checkar nästnöten bakom och om river blankar fångar bluffar

Postad

edit: Det blir konstigt nu när du betar så lite på turn.

hade du betat mer hade vi fått mer info. Nu ser han din bet som svaghet tror jag och vi vet inte var vi står.

Jag hade checkat turn bakom och synat om han betat river, betat om han checkat river.

Kommer river klöver betar jag om han checkar och lägger om han betar:-)