Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag fick ett ryck idag efter ha surfat runt lite på blocket... Jag såg en billig spelbutik i min stad (hbg) som var till salu. Den var "utrustad" med alla spel inklusive ATG.

Är det någon här som har någon erfarenhet från spelbutiks branchen? är det lönsamt? eller är det en nitlott från första krona?

Hade varit nice med lite seriösa svar! Är själv en inpuls människa så den här gången tänkte jag tänka lite o höra mig för innan jag gör detta köp.

Tack!

Postad

Kolla hur spelhistoriken varit historiskt, inte bara de senaste månaderna. Inte helt ovanligt att någon storspelande travpolare till butiksinnehavaren dundrar på stora V75-system några månader före försäljning, så att omsättningen går upp (temporärt).

Många små spel = bra, några få stora spel = dåligt.

Postad

Tänk på att omsättningen (hos ATG) via internet troligtvis ökar hela tiden pga deras live-sändningar. Därigenom torde omsättningen hos spelbutikerna minska i motsvarande grad. I mina ögon går fysiska spelbutiker en mörk framtid till mötes.