Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har inte skrivit här på ett tag, mest av den enkla anledningen att jag inte har spelat så mycket poker förrän senaste dagarna.

Direkt efter kryssningen var jag förkyld och bodde i princip i sängen i en vecka, efter det hängde jag med farsan och storasyster med pojkvän och dotter samt lillasyster med vän till turkiet. Var riktigt skönt och jag träffar knappt pappa och syrrorna nu för tiden så det var roligt. Efter det blev det Peace & Love festivalen här i borlänge, var inte ett dugg taggad före men det var verkligen sjukt kul, lätt skönaste/roligaste dagarna denna sommar.

Inte haft någon motivation att spela då det gått så otroligt dåligt, sammanlagt med holdem och omaha är jag ca 12 inköp under "Allin equity", rätt segt och Juni slutade på -$1.5k. Inte har jag köpt nån gitarr heller så uppfyllde inget av junimålen.

Cashade ut allt från iPoker och satte in på PotRaiser. Hade tänkt försöka få in ett gäng händer denna månad. Holdem har gått OK, eller enligt resultatet väldigt bra men det känns som att det finns många luckor att täppa till och många inköp jag har slängt bort. Det finns så många regulars som är riktigt dåliga, till och med så att jag tycker det är myyyycket större värde på holdem borden än vad det är på omaha borden. Jag borde egentligen inte spela omaha alls, jag blir så tiltad på alla jag tycker jag spelar dåligt trots att jag inte spelar så mycket bättre själv. Förlorat en och en halv dags godishämtning på holdem borden bara för att jag var tvungen att bevisa för mig själv att jag var vinnande på PLO50 och PLO100 efter att jag började potraiseräventyret med att backa €1k på 1k händer. Efter många timmar och många mordhot i chatten har jag lyckats hitta omaha plusset på €116.

Status - Juli:

TNL: 5718 händer - €1,485

PLO: 5729 händer - €116

Nu blir det NL100 och om det fortsätter såhär kanske det blir att testa på lite NL200 innan månaden är över. Blir väl säkert lite PLO för variation men ska försöka hålla mig från att följa fiskar till PLO400...

Postad

Fan, 3a för $15,750. ca 8 gånger min tidigare största turneringsscore men lite tiltad är jag. Hittade KK mot AA mot sopan jag snott ihop halva min stack av, hade varit kul om han hade fått ha QQ istället bara den här gånger :/

Aja hade ett eget mål på 100k kr denna månad och det ser ju ut att hålla!

Edit: Jag drog ut en hel del tidigare så jag är givetvis extremt nöjd

• 2 weeks later...
Postad

Man orkar ju inte riktigt skriva så mycket..

Blivit liite omaha och lite turneringar men jag har så sjuk dygnsrytm så att jag vaknar vid 16ish och jag är aldrig sugen på att spela när jag precis har vaknat, vid 3-4 börjar jag bli sugen men då är b2b dött så jag ligger mest och surfar.

Ska btw flytta till linköping och börja på universitetet där istället, ska bo i korridor(:-( ) i Ryd, Rydsvägen 25x, till att börja med, ska gå design och produktutveckling där också.

Skottade lite shortstack €2/4 PLO inatt också, köpte in för €100, sustainable?

plolololqo1.jpg