Gå till innehåll

När börjar timlönen sjunka för varje extra bord?

Pedroboy

Recommended Posts

Jag har spelat c:a två månader och har med jämna mellanrum lagt till ett extra bord vid spelandet, och min timlön stiger i takt med varje extra bord. Var går gränsen? är det omöjligt att spela 20 bord tex med lite snabba fingrar?

* RP, lite kortare - QoS *

Omöjligt att säga då det är väldigt individuellt, men ju fler bord desto mer ABC-poker antar jag. Om du spelar mot väldigt dåliga spelare kan man nog spela väldigt många bord eftersom ABC-poker då fungerar utmärkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyra 6-manna är vad jag klarar av, och vant mej vid, så därför har jag också mycket svårt att bara spela ett bord. Fyra bord är också precis vad min skärm klarar av, men jag börjar tycka att det är lite segt emellanåt. så man kanske får köpa en större, eventuellt ha två, hur man nu ordnar det...?

Länk till kommentar

Ser man alla borden kan man ju snabbt överskåda när det ska bli dags att agera, med tillräcklig erfarenhet ska väl ett beslut samt knapptryckning inte behöva ta mer än en sekund, kanske snabbare, uppkommer situationen då man måste agera samtidigt på alla 20+ borden ska det inte heller vara några problem då man på alla pokerklienter jag känner till har över 20 sekunders betänketid. Detta borde för limitspelar kunna utvecklas ännu mer då betstorleken inte behöver anges.

Jag återkommer när jag själv behärskar de 20 borden

Länk till kommentar

Hej,

jag har provat att spela 12 bord. Detta gick bra under ca 20 minuter och jag höll emot i ytterligare 10. En halvtimmas spel där jag kunde spela en bra helt OK poker.

Efter dessa 30 minuter gick det utför och jag var både helt fysiskt och psykist utmattad.

Efter detta experiment och lite annat är min optimala formel (tror jag) 8 bord när jag betar av bonusar och 4 bord när jag spelar "normalt".

Jag är inte helt säker men jag tror att om man kan lägga till bord 7 och 8 och tjäna på det så skulle man egentligen tjäna mer pengar och gå upp i nivå och ta bort 2 bord.

Till detta kommer ökad variance, bankroll etc men många skulle tjäna mer på att ta bort bord och spela bättre.

MVH

Lamby

Länk till kommentar

Jag har den senaste tiden spelat på 6-7 SH NL-bord. 6 bord känns för mig optimalt ty 7 har en förmåga att bli allt för snurrigt på en skärm. Skall dock inhandla mig en skärm till i dagarna för att kunna spela på fler bord samtidigt.

De siffror jag nämner i mitt inlägg är körda på 1600*1200 upplösning och med flera skärmar.

Att spela 8 bord bonusar kräver även det sin förklaring. Detta kräver att man har flera bonusar på olika siter att klara av. Men så är ofta fallet när re-load bonusarna duggar tätt och det finns många som återkommer varje månad.

MVH

Lamby

Länk till kommentar