juan1904 Postad 7 Mars , 2005 Rapport Postad 7 Mars , 2005 Bakgrundsfakta: Jag hade spelar NLT 10-manna $0.10/$0.20 (Nätverk: Prima) och har suttit vid bordet ca 30 min. Bordet är ganska löst och hyfsat aggressivt precis som vanligt på microlimits. Tyvärr ser man inte stackarna i Primas HH men jag hade runt $30-$35, de som jag spelade emot var inte shortstackar, så mycket vet jag iallafall. Handen: Jag är juan1904 och plockade upp handen A Q Preflop: CITRUSHARK posts SB $0.10. ugamna007 posts BB $0.20. Brugernavnet folds. juan1904 raises $1.00 (Raisen är väl i högsta laget, men raisar jag mindre från denna tidiga pos så får jag säkerligen med mig fler spelare och jag tänkte att 1-2 stycken var lagom.) Mawest folds. daco folds. BBmA folds. Wesyourteeth folds. Vanzandt calls $1.00 Amateur_Hour folds. CITRUSHARK calls $0.90 ugaman007 folds. Flop: [ Q 5 J ] (Pott = $3.20) CITRUSHARK checks. juan1904 bets $1.20. (Den perfekta floppen för min del. Så jag bettade halva potten med TPTK + färgdrag. Iprincip bara 3 kort som jag bör vara orolig för (alla kungar förutom klöver).) Vanzandt calls $1.20 CITRUSHARK calls $1.20 Turn: [ 6 ] (Pott = $6.80) CITRUSHARK checks. juan1904 bets $3.60 (Inget farligt denna gången heller, någon kan ju iofs satt tvåparet men det är väl inte troligt att calla med Q6, J6 på min raise. Bettar halva potten igen.) Vanzandt folds. CITRUSHARK folds. juan1904 wins $10.10 (Båda foldade och jag vann potten.) Kunde jag mjölka dessa två på ännu mer pengar genom att bjuda in dem med en 1/4 pottbett på turn? Eller borde jag rentav dra i mer och vara säker på att detta var slutet för dem? Kommentarer på om jag vågade chansa med ev open straightdraws eller de tre kungarna jag fruktade. F.ö var detta min första HH på Pokerforum.nu, gärna några kommentarer kring den också så är jag tacksam! (Föredömlig HH, pillar lite på rubriken bara - Kubo) Citera
Gyre Postad 7 Mars , 2005 Rapport Postad 7 Mars , 2005 Tycker du spelade handen ganska bra, jag hade spelat den på samma sätt. Jag är visserligen inte vidare bra på NL Citera
juan1904 Postad 8 Mars , 2005 Författare Rapport Postad 8 Mars , 2005 Gyre: Hehe okej, då skulle det sitta fint med några "proffskommentarer". Citera
Hjort Postad 8 Mars , 2005 Rapport Postad 8 Mars , 2005 Knepig Monsterflopp, beta ett belopp som du tror att de synar med färgdrag och top pair. Det är dessa händer som du främst är ute efter, detta för att de har så sjukt få outs mot dig (0-3 i praktiken). Eftersom jag tror att de flesta spelare är benägna att syna runt pott med de händerna så är det också beloppet jag skulle satsa på att beta om det inte fanns något starkt skäl att göra annorlunda. Om man är uppe mot syntomtar så kan man gott dra på dubbla potten eller så. För övrigt så finns det lite fler kort än kungarna som kan ställa till det för dig. Knektar, tior, femmor, fyror och sexor är exempel på kort som mycket väl kan ha gjort något hemskt för din motståndare. Citera
Recommended Posts