Gå till innehåll

Normal downperiod


Ortagh

Recommended Posts

Har en fråga som kanske inte har något generellt svar.

 

Hur länge kan man låta en downswing gå innan man skall bli riktigt orolig för hur man spelar.

 

Har spelat upp mig under en fem månaders period. +$800, spelar mest FL 0.5-1 Shorthanded, och allt har fungerat ganska bra, tills nyligen.

Har nu backat snart 100BB dvs $100, utan någon plus dag överhuvudtaget Jag vet att en del varit riktigt uselt spel, och en del bad beats.

Men när skall man börja bli orolig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att diskutera tidsperiod är inte relevant, antal händer ger klarare bild. 100bb kan man förlora när som helst, hur som helst, var som helst. Man ska alltid vara kritisk och granska sitt eget spel, även då man inte backar. "Normal downperiod" går knappast att definiera, det beror på hur stor ens normala winrate är osv, men att vara back efter 30k händer är långt ifrån omöjligt för en bra spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i FL kommer du utan problem få perioder då du går back (om man inte räknar inte rb)över 100k händer eftersom raken är så sinnessjukt hög

 

7-10k händer är absolut ingenting, vet folk som förlorat 100-150bb på en dag... svänger iofs mer på 6-max, du kanske kör 10-max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är troligtvis bara varians. Det skadar ju inte att kolla över sitt spel lite ändå, men annars är det bara att grinda på.

På FL 0.5-1 bör du definitivt bonushora så mycket som det går (fick känslan av att du inte gör det). Jag har dock ingen koll på om det finns några bra bonusar nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...