Gå till innehåll

Bluwajt gular under FTOPS


Bluwajt

Recommended Posts

Riktigt taggad inför Sverigematchen nu som troligtvis ska ses inne i stan vilket ska bli riktigt kul, även om man ju såklart 1000 gånger hellre hade varit nere på plats :(

 

Gårdagen gick inte spec bra pokermässigt, hade dock bra flyt i mttn men semibubbla på en flip vilket var lite surt, men så är det.

 

Ska nog slå igen tiden fram till matchen med poker, så får hoppas på att det går bra :)

 

17/6

husng:

6manna:

9manna: 15, 259

45manna:

mtts: 1, 33

satelliter:

Juni: 934

Totalt: 1989 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 235
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Inte så knäckt över förlusten som jag trodde att jag skulle vara då jag nästan vara helt hundra på att vi skulle fixa minst 1p mot Ryssland, men det var ju aldrig egentligen nära. Kanske just därför jag inte bryr mig så mycket heller, hade ju t.ex. varit grymt mycket värre om matchen hade utspelat sig som den mot Spanien och att dom skulle göra ledningsmål på övertid.

 

Finns riktigt mycket skön fotboll kvar att kolla på dock vilket är skönt :) Har dessutom tippat lite med en polare på tre av kvartsfinalerna där vi tror olika. Dom jag tippat på är Kroatien, Portugal och Spanien, 500 kr på varje, så hoppas jag kan plussa åtmistone 500 där. Är mest rädd för Spanien som ju har en tuff match mot ett pånyttfött Italien, men tror dom fixar det.

 

Sportsbettat lite annars på EM också, dock inga bets på resultat utan hittade några dagar in på mästerskapet att man på Betway kunde tippa stopptid i de båda halvlekarna där dom imo var rätt mycket ute och cyklade med 1.5x på 0-1 min i första, och 2.1x på 3 min andra, då det ju nästan alltid blir 1 i första och 3 i andra, framförallt i mästerskapen där jag har en känsla av att dom flesta domarna inte vill "sticka ut" för mycket utan mer följa main road liksom. Satte 6/7 1.5x, och 4/5 2.1x innan Betway började fatta att oddsen nog var lite för höga och dom satte därför ner dom till 1.27 resp. 1.5 vilket jag inte tycker är jättespelbart även om det nog fortfarande kan finnas lite värde kvar, åtmisntone i 1.5 på 3 tillägg i andra. Bettade inte speciellt mycket men drog iaf in knappt 1.5k svenska vilket får ses som helt okej imo :)

 

Blev jävligt långt detta men men. Återkommer troligtvis senare med hur det gått för dagen, fast sätter nog inte igång med något spel förrän efter matchen.

 

Btw, när jag ändå är inne på sportsbetting så har jag sedan länge satt in ~530 kr på Kroatien som segrare, då låg oddset på 17x vilket ger mig runt 9k tror jag. Kändes ju inte speciellt troligt att den skulle gå in efter deras första match mot Österrike, men nu känns det lite mer realistiskt. Klart det är tufft med lag som Holland, Portugal osv. men tycker dom ändå har klart större chans än oddset jag fick vilket väl stämmer då dom väl ligger på 8-9x om man skulle köra dom som tournament winner idag.

 

17/6

husng:

6manna:

9manna: 11, 45

45manna:

mtts:

satelliter: 2, 52

Juni: 837

Totalt: 1892 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad lirar du för nivå i 9m btw?

 

Spelar $30, men är på väg över till $45 där det faktiskt har gått mycket bättre senaste tiden jämfört med $30.

 

Semitiltad efter matchen. Inget rättvist resultat imo och när Ballack dessutom gör sitt mål efter jätteknuffen i ryggen på Ferreria blir det ännu värre. Måste vinna Kroatien imon nu bara, annars blir det 1k back vilket inte känns jätteupphetsande :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjuk dag, rätt svår att sammanfatta. Men efter matchen satte jag mig iaf och spelade 9manna. Gick rent sagt åt helvete och trodde jag var nere på runt 500 back rätt fort. Var dessutom ingen vidare action så bestämde mig för att lägga ner, skulle bara spela klart dom jag hade uppe. Vann dock 2 av dessa och kom tvåa i dom 2 andra. När jag efter sessionen kollade i cashiern trodde jag att jag hade gått +-0 alt. miniplusset, men visade sig vara nästan 400+ vilket kom som en oerhört skön överraskning :)

 

Taggad av resultatet körde jag ett set 6manna för första gången på ett tag. Kändes lite ovant och spelade säkert inte så bra som jag kan spela, dock hade jag ett riktigt skönt flyt både vid all ins och med timingen så plussade 400 där också :D

 

17/6

husng: 1, 31

6manna: 6, 399

9manna: 24, 398

45manna:

mtts: 1, 33

satelliter:

Juni: 1632

Totalt: 2687 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy faaaaan så tiltad atm. För det första hamnar man på ett dåligt midsommarpartaj vilket resulterat i att man redan är hemma halv 1 liksom lol. För det andra så vinner Turkiet på ett helt sjukt sätt över Kroaterna och jag är härmed 1k svenska back mot en polare samt att mitt 500 bet till 17x pengarna på Kroatien inte längre kan gå in. Hoppas fan Spanien slåt Italien nu så man inte blir 1.5k back.

 

Aja tjatar bara massa skit. Är sjukt spelsugen men har druckit en del så ingen idé att slå sig ner vid borden. Blir nog till att läsa lite/kolla film innan en tidig läggdags.

 

gn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en riktig slappdag idag. Sett två filmer so far, vilka båda faktiskt var riktigt bra imo. Först Cloverfield som jag inte hade några förväntningar alls på då den ju är inspelad med handkamera vilket gör den lite speciell. Men tyckte faktiskt det höjde filmen en aning och man kom mer in i den liksom.

 

Efter den såg jag 21 som också den som sagt var bra. Framförallt med tanke på alla sköna Vegasscener och miljöer, vilket ju inte gör att man blir lite sugen på att åka dit. Bra mycket bättre än t.ex. Lucky You som är en liknande film, fast ju iofs handlar om poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande stejkad btw?

 

Vore intressant med lite h.h!

 

Japp kör fortfarande stejkad även om jag ju spelar lite högre nu än i början då ju rullen ökat.

 

Har varit dåligt med hhs, vet det. Vad för några vill du se, sng? mtt? osv. Vill du ha sådana där jag undrar över beslut eller vill du se "sköna" spel från mig eller fi? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitdag so far idag :( Back runt $500, 300 på 6manna och resten på husng där jag hitta en norsk jättefisk som pushade extremt brett pre. Obv stog ju inte några händer och torskade typ 6 raka, innan jag lyckades ta tre raka vilket gjorde att han inte ville spela mer. Blir mycket mer spel efter matchen iaf, siktar på att köra massa 6manna och ev 9manna beroende på hur actionen är.

 

Forza Spanien nu!

 

edit: HHs var det ja :) Har en här frå förgående session, är rätt vilsen med mittenpar som 88 med en raise innan. Tycker jag spelar denna riktigt dåligt för övrigt. Hur spelar ni?

 

Full Tilt Poker Game: $55 + $5 Sit & Go (Turbo), Table 1 - 20/40 - No Limit Hold'em - 12:30:47 ET - 2008/06/22

Seat 2: chtun0915 (540)

Seat 3: Polish Pride 9 (1,680)

Seat 4: buriedtreasure1 (2,505)

Seat 5: reidar9 (1,335)

Seat 6: Hero (2,940)

chtun0915 posts the big blind of 40

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [8c 8h]

Polish Pride 9 folds

buriedtreasure1 raises to 120

reidar9 has 15 seconds left to act

reidar9 has been disconnected

reidar9 is sitting out

reidar9 has reconnected

reidar9 has timed out

reidar9 folds

Hero calls 120

chtun0915 folds

*** FLOP *** [Qc Qh 3h]

buriedtreasure1 bets 200

reidar9 has returned

Hero raises to 570

buriedtreasure1 raises to 2,385, and is all in

Hero has 15 seconds left to act

Hero has requested TIME

Hero folds

Uncalled bet of 1,815 returned to buriedtreasure1

buriedtreasure1 mucks

buriedtreasure1 wins the pot (1,420)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sämsta dan sedan stejkstarten igår. Brukar sällan klaga särskilt mycket på otur imo men igår var det verkligen helt otroligt, gick inte att vinna ett jävla skit.

 

Aja, bara att lägga gårdagen bakom sig och ta nya tag idag, blir förhoppningsvis en hel del spel.

 

21/6

husng: 11, 192

6manna: 49, 713

9manna: 17, 45

45manna:

mtts:

satelliter:

Juni: 414

Totalt: 1469 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick helt okej igår. Kom långt i en mtt en gång i livet men åkte med K5 mot Q5 på 5 hög bräda :( Iofs inget att klaga på, båda spelade rätt imo.

 

23/6

husng: 12, 216

6manna:

9manna: 45, 186

45manna:

mtts: 6, 169

satelliter: 3, 78

Juni: 535

Totalt: 1590 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gl till mig nu va?:D

i 24kn:D:

 

Alldeles för sen, men gl nästa gång :)

 

Inte orkat uppdatera på ett tag, men har gått fram och tillbaka. Plussade runt 300 i förrgår, men backade 150 igår ungefär. Redovisar allt i ett, hoppas det är ok för Consp :)

 

24-5/6

husng: 23, 3

6manna:

9manna: 16, 35

45manna: 4, 104

mtts: 7, 61

satelliter: 4, 368

Juni: 700

Totalt: 1755 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte blivit så mycket spel idag. Dock några husngs, där det gick rätt bra. Dessvärre fick inte speciellt mycket stå, men så är det ibland. Ska tvinga mig själv att spela jättemycket nu kommande tiden. Skulle verkligen inte vara fel med ett tillskott till bankkontot vilket behövs. Men måste ju dock spela mycket då, kan ju inte hålla på att smådutta som jag gör nu litegrand imo.

 

Aja, gn alla

 

26/6

husng: 18, 150

6manna:

9manna:

45manna:

mtts:

satelliter:

Juni: 550

Totalt: 1605 (inkl rb 308)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan, helt bedrövlig dag so far. Körde massa turrar men spela dåligt samt vann itne spec. mycket all ins mot slutet av de turrar jag kom långt i. Framförallt surt i en 5k gtd turre där jag torska AA vs A5o ai pre för chiplead med 50 pers kvar (24itm). Blev riktigt tiltad av den och spela extremt jävla dåligt och titlat efter det trots att jag hade en bra stack. Ångrar det obv mycket nu så här i efterhand, men finns inget jag kan göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

åååå runkrulle!

 

Såklart

 

Nötskärm du har.. Har en likadan och är mycket nöjd :)

 

Japp, den är möcke bra!

 

Stejken har för övrigt förendrats nu efter en diskussion med Conspiracy. Numera är det endast husngs jag är stejkad på och resten spelar jag med min egna rulle. Har fått 1.5k till husngs, och kommer redovisa grundligt hur många jag spelat här och hur det gått. Var det gäller mitt eget spel har jag satt in 1k, men kommer inte redovisa detta spelet lika grundligt utan endast total +/- för dagen, alt. kanske lite kommentarer kring hur det gått.

 

28/6

Stejk: $2 (res), $1498(rulle), 21 (placeringar, alltså första kom jag tvåa och andra etta)

Eget: $126, $874

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick helt okej med mitt egna spel idag, dock sämre med stejken. Varit sjukt trött nu på kvällen/natten, och borde egentligen inte spelat. Ska se till att försöka skita i att spela när jag är så här trött i framtiden.

 

29/6

Stejk: $79, $1419, 21, 2112222112221

Eget: $319, $1193

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...