Gå till innehåll

Stejkning


cobb89

Recommended Posts

Tänkte kanske stejka en kompis på väldigt låg nivå. Han har egentligen aldrig spelat poker mer än för skojs skull för något år sen, tror dock att han kommer kunna göra framsteg riktigt fort med lite hjälp på traven då han är disciplinerad och intelligent.

 

Hur funkar egentligen stejkningar? Tänkte inte försöka göra stora pengar på en polare ofc, men samtidigt vill man ju inte bara kasta bort utan att ha chans att vinna nåt.

 

Nåt förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det du tycker känns bäst själv, du behöver inte följa några normer för att lära din polare spela lite poker egentligen.

 

För övrigt är det inte alls säkert, eller kanske ens troligt, att din kompis kommer förvandla dina 1k till 7k. Men det är en annan fråga. Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe nej jag vet att det kanske är önsketänkande. Men det är inte omöjligt, jag anser att han har mer kapacitet än vad jag har (om båda skulle gå från scratch), nu har han mig till hjälp istället som iaf klarar av att slå dom låga nivåerna han ska börja på. Vi får hoppas :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde inte stejkningar bero på hur bra man tror/vet sin stejkvän är? Jag skulle då iaf ge ett generösare deal till en som spelat tex 5-10$ en lång period och sen tappat och vill grinda ihop på låga nivåer än en total newb.

 

absolut, det är ju sånt man måste ta med i sina beräkningar. bra poäng imo.

 

jag tycker du ska ge din polare så många procent du vill ge han, har svårt att se att han har stejkdeals som ligger väntande runt hörnet, så ge han 35% och kan han bevisa att han e vinnande så ge han 50. hur ni gör sen är upp till er.

 

utgå från normen 50/50 och dra av och lägg till procent beroende på hur han presterar / har presterat tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

absolut, det är ju sånt man måste ta med i sina beräkningar. bra poäng imo.

 

jag tycker du ska ge din polare så många procent du vill ge han, har svårt att se att han har stejkdeals som ligger väntande runt hörnet, så ge han 35% och kan han bevisa att han e vinnande så ge han 50. hur ni gör sen är upp till er.

utgå från normen 50/50 och dra av och lägg till procent beroende på hur han presterar / har presterat tidigare.

 

Så innan han bevisat att han är vinnande får han 35% av sina vinster, men eftersom han inte är vinnande så finns de inte. Varför inte säga 50% direkt då :-P

 

Personligen hade jag inte velat att någon kompis skulle ge mig % varje månad, utan jag skulle då vara mer komfortabel med att han köper ut sig ur stejken med en viss summa, säg 2000kr eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt han signa upp på en sida under dig och sen spela där till ett utsatt mål. När målet är avklarat delar ni upp rullen enligt ert förbestämda avtal.

 

Skulle han inte klara det och gula istället så får du iaf igen lite då han signat upp under dig, skulle han klara målet är han möjligtvis tacksam och lojal mot dig och fortsätter spela på samma sida även efter avslutad stejk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör det du tycker känns bäst själv, du behöver inte följa några normer för att lära din polare spela lite poker egentligen.

 

För övrigt är det inte alls säkert, eller kanske ens troligt, att din kompis kommer förvandla dina 1k till 7k. Men det är en annan fråga. Lycka till.

 

Hehe....tänkte samma sak! :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...