Gå till innehåll

JaGularDig,galia4444,n1_m8 startar dagbok =)


kalle111

Recommended Posts

kände igen nicket n1_m8 så kände mig tvungen att läsa lite. mötte dig under min b2bmånad i september förra året och minns dig som en pina i stjärten. var nästan gul back then och pendlade mellan nl50-nl100.

lämnade b2b efter september med en total rulle på $2k som spelats upp till kanske $80k nu. har du inga planer på att dumpa b2b? går ju fan inte vinna där ändå? visst rakebacken är inte lika gudomlig nån annanstans men hur stor del är den av vinsten för en bra spelare?

 

Hehe som en pina i stjärten :-P

Hmm alla säger att jag måste byta, verkligen alla...

Jag kör månaden ut sen ska jag ta mig en ordenklig funderare.

Är spelarna verkligen så mkt sämre på ipoker?

Tack för tipset ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 226
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

om dem är så mycket sämre eller om jag bara hittade mitt spel fan så mycke bättre vet jag inte riktigt. kan ju visa dig en graf om du vill. hur stor är rullen nu?

 

Nää graf behövs inte, ja tror dig. Riktigt imponerande att du fick rullen att växa så mkt btw ;-)

 

drygt 40k sek

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roligt med b2b dagbok, grindar själv mycket b2b i perioder. kommer ihåg dig, får ta bort fisknoten efter och ha läst hela dagboken. Du kan nog klura ut mitt nick (jag e norsk)

 

Gl med liret

 

Aron :-)

 

Hehe hade du fisk note på mig? Im the biggest fish there is:-P

Jag vet att jag spelat mkt med en norman och det måste vara du då, lirade vi på nl200? fan jag kommer inte på nicet. Du får ge mig en ledtråd så ska ja klura ut d ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sumering av dagen...

Dagen började riktigt segt, backade 4 ink på lite tråkigheter men lyckades komma upp till +-. Efter det så plussade jag tom 2 ink men förlorade en 400 pott som jag postar snart.

Iaf... har åkt på riktigt sicka saker men är mest nöjd med mitt spel idag av alla dagar jag spelat sen jag startade DBn. Avslutar på minus 2 ink men blir typ even med RB.

 

Här är handen:

 

Players(max 6):

--HomerS-- (EUR 95.75 in seat 1)

don dror (EUR 154.04 in seat 2)

Dach (EUR 184.85 in seat 3)

ur_drunk (EUR 47.00 in seat 4)

RacistBan (EUR 100.00 in seat 5)

-021- (EUR 186.49 in seat 6)

 

Dealer: RacistBan

Small Blind: -021- (0.50)

Big Blind: --HomerS-- (1.00)

 

-021- was dealt: Qs - Ad

 

don dror Fold

Dach Call (1.00)

ur_drunk Call (1.00)

RacistBan Fold

-021- Raise (7.00)

--HomerS-- Call (6.50)

Dach Call (6.50)

ur_drunk Call (6.50)

 

Flop 2d - Td - Ah

 

-021- Bet (25.00)

--HomerS-- Fold

Dach Raise (50.00)

ur_drunk Fold

-021- Call (25.00)

 

Turn 2d - Td - Ah - 6h

 

-021- Check

Dach Bet (50.00)

-021- All-In (128.99)

Dach All-In (77.35)

-021- Payback (1.64)

 

River 2d - Td - Ah - 6h - Kc

 

-021- shows: Qs - Ad (a pair of aces)

Dach shows: Ac - 2s (two pairs, aces and deuces)

 

Dach wins: EUR 381.70 (with two pairs, aces and deuces)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2008-05-12 21:55:25 GMT+01:00

 

Jag hade inte spelat länge på det bordet men jag fick uppfattningen av att FI spelade riktigt dåligt. Här är mina tankar...

1. Jag höjer upp det för att inte få med hela bordet vid ev flopp.

2. C bettar 25 i 30 potten, blir min raisad av FI.

3 ok vad kan han ha här? 1010 hade han garanterat höjt upp det pre, jag fick det intrycket av honom, vet egentligen inte varför, sama sak gäller med A10. det jag nu sätter honom på är FD i 60% av fallen sen 20% att han har A2 o 20% på 102.

4. Jag valde att ta syn för att se vad han gör på turn... Jag checkar och han bettar 50 i 130 potten, wtf lixom, nu är jag riktigt förrvirad... tänker länge och ställer sedan för att jag tror han nu har FD. Jag kan egentligen inte förklara varför jag ställer men hoppas ni förstår nåt av d jag skriver iaf :-P

han tänker riktigt länge o i sista sekunden synar han med A2...

Vad tycker ni om handen?

 

Var på UM (ungdoms motagningen) idag btw. hade vart med en tjej som tydligen har haft sex med hela västmaland :S

Hon var riktigt fin o grym på sex... iaf så träffar jag en tjejkompis på stan som känner den här tjejen och hade hört att jag vart med henne (västerås är bra litet ibland) kompisen sa att jag kanske borde testa mig för att den andra bruden är ganska lätt... De va ett tag sen jag testade mig så ja tänkte wtf. Jag har inte märkt att jag har nåt jobbigt, sånt brukar man ju märka men ville vara på den säkra sidan iaf.

Åkte ner till UM idag o går in på motagningen o säger att jag inte har nån tid men undrar om d lungt ändå (brukar vara drop in typ). Sköterskan ber mig sätta mig i väntrumet, nu till det roliga. Jag sätter mig och i rummet sitter en anan snubbe, killen måste väga typ 120kg, riktigt tjock o har massa finnar... Börjar tänka för mig själv, inte fan kan den här killen ha sex med nån? sitter o tänker på d i typ 3 min tills hans kompis kommer in till väntrummet o säger"d klart nu johan, kom så går vi" :-P

 

Satt och kollade på gamla klassiker på youtube, här är nåt för er som vill skratta lite. Alla gillar ju inte samma skämt och de här är väl inte direkt normala skämt men i like it alot :lol:

 

http://youtube.com/watch?v=cSSzwpXosB8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör rätt, man ska inte spela så mkt nu när det är såhär bra väder :-D

Hörde om stor plusset i mars, du krossade nl400 då va?

Riktigt tråkigt att du också hamnat i en svacka, verkar som att alla har gjort det just nu :rolleyes:

Jag satt med slammer57 på nl50 igår me btw, är det nån som är kvar på nl200 förutom mr Edanica_?

 

Jo krossa ganska fint i mars, lirade dock under 50-50 stake då. Blev ett 32k plus totalt så hälften var mitt. Lirade dock en del nl1k då också. Efter det har jag lirat själv istället på nl400. Ser det inte som en svacka, bara att b2b inte gillar mig förtillfället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo krossa ganska fint i mars, lirade dock under 50-50 stake då. Blev ett 32k plus totalt så hälften var mitt. Lirade dock en del nl1k då också. Efter det har jag lirat själv istället på nl400. Ser det inte som en svacka, bara att b2b inte gillar mig förtillfället ;)

 

Man måste älska rekordmånader, skulle sitta fint om man hade en sån snart :-D.

Tycker det är riktigt coolt att du plussar på nl1k, du gjorde de förra året me va?

Kör du nl400 nu för att det känns bättre eller är det rullen som säger stop?

B2B har fått nog av grinders och straffar dom just nu, en efter en...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sumering av dagen...

Dagen började riktigt segt, backade 4 ink på lite tråkigheter men lyckades komma upp till +-. Efter det så plussade jag tom 2 ink men förlorade en 400 pott som jag postar snart.

Iaf... har åkt på riktigt sicka saker men är mest nöjd med mitt spel idag av alla dagar jag spelat sen jag startade DBn. Avslutar på minus 2 ink men blir typ even med RB.

 

Här är handen:

 

Players(max 6):

--HomerS-- (EUR 95.75 in seat 1)

don dror (EUR 154.04 in seat 2)

Dach (EUR 184.85 in seat 3)

ur_drunk (EUR 47.00 in seat 4)

RacistBan (EUR 100.00 in seat 5)

-021- (EUR 186.49 in seat 6)

 

Dealer: RacistBan

Small Blind: -021- (0.50)

Big Blind: --HomerS-- (1.00)

 

-021- was dealt: Qs - Ad

 

don dror Fold

Dach Call (1.00)

ur_drunk Call (1.00)

RacistBan Fold

-021- Raise (7.00)

--HomerS-- Call (6.50)

Dach Call (6.50)

ur_drunk Call (6.50)

 

Flop 2d - Td - Ah

 

-021- Bet (25.00)

--HomerS-- Fold

Dach Raise (50.00)

ur_drunk Fold

-021- Call (25.00)

 

Turn 2d - Td - Ah - 6h

 

-021- Check

Dach Bet (50.00)

-021- All-In (128.99)

Dach All-In (77.35)

-021- Payback (1.64)

 

River 2d - Td - Ah - 6h - Kc

 

-021- shows: Qs - Ad (a pair of aces)

Dach shows: Ac - 2s (two pairs, aces and deuces)

 

Dach wins: EUR 381.70 (with two pairs, aces and deuces)

Rake: EUR 3.00

 

Game ended 2008-05-12 21:55:25 GMT+01:00

 

Jag hade inte spelat länge på det bordet men jag fick uppfattningen av att FI spelade riktigt dåligt. Här är mina tankar...

1. Jag höjer upp det för att inte få med hela bordet vid ev flopp.

2. C bettar 25 i 30 potten, blir min raisad av FI.

3 ok vad kan han ha här? 1010 hade han garanterat höjt upp det pre, jag fick det intrycket av honom, vet egentligen inte varför, sama sak gäller med A10. det jag nu sätter honom på är FD i 60% av fallen sen 20% att han har A2 o 20% på 102.

4. Jag valde att ta syn för att se vad han gör på turn... Jag checkar och han bettar 50 i 130 potten, wtf lixom, nu är jag riktigt förrvirad... tänker länge och ställer sedan för att jag tror han nu har FD. Jag kan egentligen inte förklara varför jag ställer men hoppas ni förstår nåt av d jag skriver iaf :-P

han tänker riktigt länge o i sista sekunden synar han med A2...

Vad tycker ni om handen?

 

Var på UM (ungdoms motagningen) idag btw. hade vart med en tjej som tydligen har haft sex med hela västmaland :S

Hon var riktigt fin o grym på sex... iaf så träffar jag en tjejkompis på stan som känner den här tjejen och hade hört att jag vart med henne (västerås är bra litet ibland) kompisen sa att jag kanske borde testa mig för att den andra bruden är ganska lätt... De va ett tag sen jag testade mig så ja tänkte wtf. Jag har inte märkt att jag har nåt jobbigt, sånt brukar man ju märka men ville vara på den säkra sidan iaf.

Åkte ner till UM idag o går in på motagningen o säger att jag inte har nån tid men undrar om d lungt ändå (brukar vara drop in typ). Sköterskan ber mig sätta mig i väntrumet, nu till det roliga. Jag sätter mig och i rummet sitter en anan snubbe, killen måste väga typ 120kg, riktigt tjock o har massa finnar... Börjar tänka för mig själv, inte fan kan den här killen ha sex med nån? sitter o tänker på d i typ 3 min tills hans kompis kommer in till väntrummet o säger"d klart nu johan, kom så går vi" :-P

 

Satt och kollade på gamla klassiker på youtube, här är nåt för er som vill skratta lite. Alla gillar ju inte samma skämt och de här är väl inte direkt normala skämt men i like it alot :lol:

 

http://youtube.com/watch?v=cSSzwpXosB8

 

 

Tjena, jag har lite tankar kring denna hand, hm, det känns ju som att du får ta beslutet på floppen, antingen att du foldar redan där beroende på FIs stats och hur han spelat innan, har man inga sådana kan man tänka såhär, kommer han betala av mej med AJ- med 150bb i stacken, svaret får väl ändå ses som något tveksamt. det ska ju också sägas att FI spelar handen väldigt bra och suger med dej väldigt bra, ( om han nu visste att du hade AQ dvs) känns för mej ändå som en fold på turn då han nog kommer ha dej slagen där rätt ofta med TT 22 AT faktiskt. Hur tror du han hade spelat ett FD på turn tex, han Vet ju nästan att du kommer steka in eftersom att du synat hans RR på floppen. Jag skulle tro att de allra flesta checkar turn här...

vet inte om jag skrivit nått vettigt nu men, hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena, jag har lite tankar kring denna hand, hm, det känns ju som att du får ta beslutet på floppen, antingen att du foldar redan där beroende på FIs stats och hur han spelat innan, har man inga sådana kan man tänka såhär, kommer han betala av mej med AJ- med 150bb i stacken, svaret får väl ändå ses som något tveksamt. det ska ju också sägas att FI spelar handen väldigt bra och suger med dej väldigt bra, ( om han nu visste att du hade AQ dvs) känns för mej ändå som en fold på turn då han nog kommer ha dej slagen där rätt ofta med TT 22 AT faktiskt. Hur tror du han hade spelat ett FD på turn tex, han Vet ju nästan att du kommer steka in eftersom att du synat hans RR på floppen. Jag skulle tro att de allra flesta checkar turn här...

vet inte om jag skrivit nått vettigt nu men, hehe

 

Jag tänkte inte posta handen just för att det var svårt att beskriva hur jag tänkte. Din analys är helt klockren i handanalysen för en random spelare...

Jag fick som sagt intrycket av att killen inte var duktig och att han inte vet hur man slowar händer pre, eftersom han limpade så satte jag honom på just de händer jag sa tidigare. han hade ingen aning om vart jog stod i handen eftersom att han synade i sista sec med A2. Det som förrvirade mig totalt i handen var limpen pre och turn bettet.

Jag har svårt att beskriva hur jag tänkte men tänkte på handen efteråt me. I huvudet på mig fanns nog också att han satte mig på QQ-KK pga att jag raisade pre och han kan leka Allan med tex A8.

Skumt bet som fan på turn imo men jag borde ha foldat.

 

Tack för svaret ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte inte posta handen just för att det var svårt att beskriva hur jag tänkte. Din analys är helt klockren i handanalysen för en random spelare...

Jag fick som sagt intrycket av att killen inte var duktig och att han inte vet hur man slowar händer pre, eftersom han limpade så satte jag honom på just de händer jag sa tidigare. han hade ingen aning om vart jog stod i handen eftersom att han synade i sista sec med A2. Det som förrvirade mig totalt i handen var limpen pre och turn bettet.

Jag har svårt att beskriva hur jag tänkte men tänkte på handen efteråt me. I huvudet på mig fanns nog också att han satte mig på QQ-KK pga att jag raisade pre och han kan leka Allan med tex A8.

Skumt bet som fan på turn imo men jag borde ha foldat.

 

Tack för svaret ;-)

 

 

 

Ja precis, jag är ju inte med i "känslan" av att läsa HH men iaf.)

det är jävligt lätt att betala av med AQ i det där läget, spec om man har en rätt tung period osv.

Jag ska posta lite händer nu jag :P

hur går det idag?

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis, jag är ju inte med i "känslan" av att läsa HH men iaf.)

det är jävligt lätt att betala av med AQ i det där läget, spec om man har en rätt tung period osv.

Jag ska posta lite händer nu jag :P

hur går det idag?

GL

 

Nice att du förstår vad jag menar :-)

Körde en timme inan gymet och plussa 1 ink, ska in o köra en till grind nu.

Kollar på dina händer efter grinden, ska bli roligt att se om man har nåt att säga till om :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nice att du förstår vad jag menar :-)

Körde en timme inan gymet och plussa 1 ink, ska in o köra en till grind nu.

Kollar på dina händer efter grinden, ska bli roligt att se om man har nåt att säga till om :-P

 

Hehe GL:) ja det tror jag nog:P

en rätt skön hand iaf, vill görna ha kommentar på 76hjärter handen med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måste älska rekordmånader, skulle sitta fint om man hade en sån snart :-D.

Tycker det är riktigt coolt att du plussar på nl1k, du gjorde de förra året me va?

Kör du nl400 nu för att det känns bättre eller är det rullen som säger stop?

B2B har fått nog av grinders och straffar dom just nu, en efter en...

 

Vet inte om jag berätta allt för dig innan, men blev tvungen att ta ut 80% av min rulle förra året när det gick som bäst på nl400 och nl1k, efter det gick det sådär på nl200, innnan jag fick stejk på nl400. Har ju inte satt in något av det jag tagit ut innan så har inte rulle nog till nl1k på fulltid, men några bord då och då när det är bra värde klarar rullen iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp det känns mkt mer avslappnat och så känns det mkt mkt bättre att 4 tabla nl100. Tänkte plussa typ 20 ink eller nåt o sen 6 tabla o plussa mer sen 9 tabla, sen blire nl200 igen :-)

Nää det är inte så att jag vill bli stejkad, jag vet ju att jag är en EV+ spelare så jobbigt att ge bort hälften av ev vinst :-P

 

Roligt att du är här inne o ger mig tips o så :-D

 

som jag sa förut, spelar ingen roll hur många bord du lirar, svängningarna är desamma, faktist är de nog mindre ju fler bord man lirar. Men det viktigaste är ju att man är bekväm med antalet bord man spelar. Känner man att man börjar tappa reads pga bordantalet, så ökar ju såklart svängningarna. Gå upp till fler bord när du känner dig bekväm för det, inte när du har plussat ett visst antal inköp. Okay, vishetens ord slut för idag, hehe. gl m8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som jag sa förut, spelar ingen roll hur många bord du lirar, svängningarna är desamma, faktist är de nog mindre ju fler bord man lirar. Men det viktigaste är ju att man är bekväm med antalet bord man spelar. Känner man att man börjar tappa reads pga bordantalet, så ökar ju såklart svängningarna. Gå upp till fler bord när du känner dig bekväm för det, inte när du har plussat ett visst antal inköp. Okay, vishetens ord slut för idag, hehe. gl m8

 

Alla säger att svägningarna blir mindre med fler bord men jag tycker inte d :-P

När jag kör 4 bord så har jag full koll på spelarn, game flow osv. När jag kör 9 bord har jag sjuka swings men det kanske bara är jag?

Men du har ju helt rätt i att svängningarna blir mindre om man har full koll på alla spelare men har ju inget hjälp program nu så är ganska svårt.

 

Ty för tipsen m8, d uppskattat ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagen började bra sen vart det segt åkte på lite tråkigheter och började spela dåligt, gav bort 1 ink men tog paus efter d...

Låg typ even hela dagen fram tills de sista två timmarna då plussade jag drygt 5 ink (522e). Rikigt nice att hitta ett normalt plus :lol: :lol: :lol:

 

Hoppas det här håller i sig nu så man kan tjäna lite cash den här månaden :-P

 

Blir inte så mkt intressanta potter på nl100 men här e en ganska soft pott:

 

 

Players(max 6):

-021- (EUR 136.50 in seat 1)

g10 (EUR 73.13 in seat 2)

ekku79 (EUR 85.56 in seat 3)

DeepMind (EUR 93.50 in seat 5)

vandellia (EUR 174.70 in seat 6)

 

Dealer: -021-

Small Blind: g10 (0.50)

Big Blind: ekku79 (1.00)

 

-021- was dealt: As - Ah

 

DeepMind Raise (3.50)

vandellia Fold

-021- Call (3.50)

g10 Fold

ekku79 Call (2.50)

 

Flop 4s - 7c - Qh

 

ekku79 Check

DeepMind Bet (9.00)

-021- Call (9.00)

ekku79 Fold

 

Turn 4s - 7c - Qh - 4h

 

DeepMind Bet (19.00)

-021- Call (19.00)

 

River 4s - 7c - Qh - 4h - Th

 

DeepMind All-In (62.00)

-021- Call (62.00)

 

DeepMind shows: 5s - 5d (two pairs, fives and fours)

-021- shows: As - Ah (two pairs, aces and fours)

 

-021- wins: EUR 189.00 (with two pairs, aces and fours)

Rake: EUR 2.00

 

Game ended 2008-05-13 16:34:23 GMT+01:00

 

De roligt att leka lite med tiden, typ tänker ett tag inan jag synar o så. Lite lol att folk går på sånt :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det inte så att swingsen totalt sett blir mindre eftersom du spelar fler händer men att dom under just 1 session kan bli väldigt feta under 1 session?

 

Jag försöker tänka logiskt, men jag är sjukt trött nu så jag vet inte om jag tänker bakofram kanske.. :rolleyes:

 

edit: man märkte i min svenska att jag är trött också.. hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...