Gå till innehåll

Finalbord TT möter reraise pre.


Recommended Posts

Har gått och funderat på denna hand sen i går natt. Eftersom jag inte får ut några HHs av någon underlig anledning så tar jag den så här:

 

Finalbordet i en 110 sek på SvS har pågått ett 20-tal händer.

 

Fi har gått från 19k. Dock har han inte varit lös eller aggro tidigare. En gång har han visat vid en allin på finalbordet och då hade han AK.

Har lirat tidigare i MTTn mot honom och uppfattar honom inte som mer lösaggro än någon annan. Inte heller supertajt. Mer en normalduktig.

 

Själv har jag stulit ett par blinds men då i sen pos och en BB av Fi.

 

Hero Stack = 58652

FI stack = 36928

 

 

Blinds 2000/4000

 

Hero i UTG+2 :Td::Ts:

Fi direkt efter i MP1

 

Fold till Hero som höjer till 10k.

FI reraisar till 24k.

Hero ??????? JA vad gör vi?

 

1. Synar och viker på flopp med överkort?

2. Synar och ställer oavsett flopp. Stopp&Go?

2. Ställer FI allin?

3. Foldar?

 

Tilläggas kan att som vanligt är det egentligen bara de tre första platserna som ger riktigt bra betalt. Men alla bidrag mottages tacksamt förståss ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans 24k är ju i princip en allin, han är ju inne med 2/3 av stacken. I teorin viker jag nog här eftersom det ser ut som han vill ha syn med ett monster. Annars spelar det mindre roll om du synar eller raisar allin. Du viker väl inte för 13k i en pot som är 61k om du synar och han bettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar väldigt konstigt som höjer med 2/3-delar av sin stack pre-flop med mindre än 10BB.

 

FI kan inte folda sin hand och det naturliga vore att ställa in om FI nu skall återhöja.

 

Eftersom dina reads säger att FI är kompetent så är det en enkelt fold. Ser ut som Fi är rädd att du skall lägga dig om denne ställer in så det luktar AA/KK.

 

Fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi spelar väldigt konstigt som höjer med 2/3-delar av sin stack pre-flop med mindre än 10BB.

 

FI kan inte folda sin hand och det naturliga vore att ställa in om FI nu skall återhöja.

 

Eftersom dina reads säger att FI är kompetent så är det en enkelt fold. Ser ut som Fi är rädd att du skall lägga dig om denne ställer in så det luktar AA/KK.

 

Fold.

 

Alltså trollar du nu, ärligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gång har han visat vid en allin på finalbordet och då hade han AK.

 

Det här säger mig att han inte har AK/AQ denna gång, men jag vet ju inte situationen där han ställde och kan ha massuppfittat. Dessutom bör han om han är halvkompetent inse att du har en bra hand när du höjer i tidig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här säger mig att han inte har AK/AQ denna gång, men jag vet ju inte situationen där han ställde och kan ha massuppfittat. Dessutom bör han om han är halvkompetent inse att du har en bra hand när du höjer i tidig position.

 

Nu vad det så att han synade sig allin med AK den gången. Sorry för dålig info.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi snackar alltså att vika TT i en tourney för mindre än 10bb HU eller har ja missuppfattat nåt? givet ställ...

 

har lite svårt att bestämma mig för om stopngo är sämre än att vika mot överkort, men då vi iaf får in pengarna vid stopngo så är det nog det bästa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi snackar alltså att vika TT i en tourney för mindre än 10bb HU eller har ja missuppfattat nåt? givet ställ...

 

har lite svårt att bestämma mig för om stopngo är sämre än att vika mot överkort, men då vi iaf får in pengarna vid stopngo så är det nog det bästa

 

Det lär väl vara nästan fullt finalbord iaf då det bara gått 20 händer. Fi är för kort för att vi ska folda när vi redan gett oss in i potten, push!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Va lite dålig med viss info. Finalbordet va fortfarande fullt.

 

För mig fanns inte alternativ 1 & 4, folda pre eller på flopp.

 

Anledningen till att jag posta handen var för att jag funderade på om jag kanske skulle gjort en Stopp&Go istället för att trycka pre som jag gjorde men det är kanske marginell skillnad.

 

Tack för era åsikter.

 

Och Ulaf, ska fundera på det ;-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey, Va lite dålig med viss info. Finalbordet va fortfarande fullt.

 

För mig fanns inte alternativ 1 & 4, folda pre eller på flopp.

 

Anledningen till att jag posta handen var för att jag funderade på om jag kanske skulle gjort en Stopp&Go istället för att trycka pre som jag gjorde men det är kanske marginell skillnad.

 

Tack för era åsikter.

 

Och Ulaf, ska fundera på det ;-).

 

alltså, sitngo suger ju... säg att han sitter med typ 67s, han kommer syna din allin pre men han kommer ej syna en push på J53 board etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså, sitngo suger ju... säg att han sitter med typ 67s, han kommer syna din allin pre men han kommer ej syna en push på J53 board etc...

Om FI sitter med 76s så vill han väl ha bort HERO ur potten?

 

Jag hade nog bara blundat och pushat. Stop and Go får väl knappt bort någon hand oavsett flopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...