Gå till innehåll

NL50- blindbattle med 1010

Recommended Posts

Jag 4betar oftast pre men han verkade rätt tight (foldat de 14 händer jag hade på han) så jag tänkte ta det lungt och bara syna men nu i efterhand tvekar jag om det var så smart, blir ju inte lätt att spela vidare postflopp oop... Vad säger ni? 4bet pre? om han pushar 4bet? vad ska jag göra på flopp som spelat?

Seat 1: ZZZeFFF ($47.75 in chips)

Seat 3: PeeWeeMee ($4.60 in chips)

Seat 5: neitron4ik ($49.25 in chips)

Seat 6: ghat14 ($68.78 in chips) DEALER

Seat 10: HERO ($51.75 in chips)

HERO: Post SB $0.25

ZZZeFFF: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO 10 of Clubs10 of Hearts

PeeWeeMee: Fold

neitron4ik: Fold

ghat14: Fold

HERO: Raise (NF) $2.00

ZZZeFFF: Raise (NF) $6.50

HERO: Call $4.50

*** FLOP *** 7 of Diamonds4 of SpadesJack of Diamonds

HERO: Check

ZZZeFFF: Bet $8.00

HERO: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suger ju typ å syna flop då vi slängt in en massa dag på dragig bräda offpos med en marginell made hand...

bättre å c/r typ allin för å få syn av sämre i så fall...

Precis, synlinjen är totalt värdelös i den här situationen. Jag hade nog 4betat pre. Men som spelat slår jag nog om flopp.

Länk till kommentar

suger ju typ å syna flop då vi slängt in en massa dag på dragig bräda offpos med en marginell made hand...

bättre å c/r typ allin för å få syn av sämre i så fall...

Precis, synlinjen är totalt värdelös i den här situationen. Jag hade nog 4betat pre. Men som spelat slår jag nog om flopp.

Känner också att syn inte känns så bra på flopp men ska jag verkligen checkraisa allin? Är cr till 20 och folda om han pushar ett bra alt eller är det för uppenbart att jag är svag då? Känns dock som jag omvandlar handen till bluff om jag cr, vad ska han syna med som jag slår liksom? Å andra sidan vill jag ju skydda min hand. Känner mer och mer att jag borde 4betat pre...

Länk till kommentar

Känner också att syn inte känns så bra på flopp men ska jag verkligen checkraisa allin? Är cr till 20 och folda om han pushar ett bra alt eller är det för uppenbart att jag är svag då? Känns dock som jag omvandlar handen till bluff om jag cr, vad ska han syna med som jag slår liksom? Å andra sidan vill jag ju skydda min hand. Känner mer och mer att jag borde 4betat pre...

Altås saken är att stacksize gör att om du CRar flopp så är du mer lr mindre comittad. Särskilt med tanke på att han pushar en massa drag och ett och annat par du slår. Så omslag till 20 och flod för push känns jättekallt imo. Bättre att pusha isf och hoppas att han hittar en kreativ syn med Ahög alt sämre par.

Länk till kommentar

Både 4bet pre och CRAI är ju rätt dåligt. För det första gör vi om handen till en bluff, och vilka sämre händer skulle vi få syn av på floppen? De händer som synar oss är händer som har oss krossade (toppar, set, högre par, tvåpar) och drag vi är dog mot (broadwaykort i ruter), till en viss del drag vi har coinflip mot (Adxd) och till en marginell del händer som vi har slagna. Ser inte hur det kan vara +ev.

Länk till kommentar

Altså saken är den att själva spelet i sig är ungefär nollsummespel i EV+-. Men den är även ett sätt att balansera upp sitt spel med. Men måsta göra såna här spel ibland för att balansera de gånger man har FD, TPTK, set etc.

Jag skulle iaf spelat de händerna likadant som TT i det här läget. Men vad vet jag?

Länk till kommentar

? Vi har 6 av 51 inne. Tycker du brukar ha bra inputs men här begriper jag ingenting.

synar vi har vi 14.50 inne av 50.00 oop där halva leken är scarecards för oss på turn och där fi lär pusha en massa varav en massa fina drag (och bluffar och bluffar) och liknande där vi inte kommer få mer info och snarare blir tvungna att syna eller folda och inte ha en aning samtidigt som vår syn på flopp gör det ganska uppenbart att vi har något och troligtvis inte för starka... bättre? ^^

Länk till kommentar

synar vi har vi 14.50 inne av 50.00 oop där halva leken är scarecards för oss på turn och där fi lär pusha en massa varav en massa fina drag (och bluffar och bluffar) och liknande där vi inte kommer få mer info och snarare blir tvungna att syna eller folda och inte ha en aning samtidigt som vår syn på flopp gör det ganska uppenbart att vi har något och troligtvis inte för starka... bättre? ^^
Ok. Men jag håller nog inte med :-)
Länk till kommentar

Men alltså seriöst, vi har hans range som troligtvis är rätt bred, vi sitter offpos på en rättså dragig bräda och synar vi har vi investerat en stor bit av vår stack där vi kommer checka turn och fortfarande ha 0 koll och låta han bestämma om han vill för potcontrol, valuebeta, bluffa, ta gratiskort utan att ha någon aning om vilken... HUR kan det vara en bra idé? :mrgreen:

Länk till kommentar