Gå till innehåll

PRG: Allt om Texas Calculatem!


wayfar

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Öh, jag sökte ju efter den här tråden (sökte på "calculate", men det dög tydligen inte :P)...

 

Hur som helst, jag har också provat programmet och jag tycker det verkar vara ett riktigt höjdarprogram. Jag har kollat runt lite på de övriga programmen men det här är det enda programmet jag har hittat som har live-stöd för expekt.

 

Då jag är ett litet blåbär i pokervärlden för tillfället är jag nyfiken på om det är någon med lite mer erfarenhet som har provat programmet, så man vet om det är något man ska passa sig för eller inte.

 

Jag har sett att många har skrivit om PokerOffice som verkar vara ungefär likadant, största skillnaden verkar vara att Texas Calculatem har support för många fler rum.

 

För er som inte vet så finns det en 24-timmars trial för nedladdning på http://www.calculatem.com. Full lista på vilka rum som stöds finns på http://www.calculatem.com/autoread_rooms.html.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kollat runt lite på de övriga programmen men det här är det enda programmet jag har hittat som har live-stöd för expekt.

 

Hur använder man det live på expekt? Måste man köpa det då eller ?

Den trial-version du laddar hem på hemsidan går att använda med expekt, det vill säga den senaste versionen (de lade till support för expekt ganska nyligen).

 

För att använda det med expekt går du in på "configure auto-read" och väljer ditt expekt-fönster (som du måste ha uppe), sedan ställer du bara in vilken plats på bordet du sitter på så sköter resten sig automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker-pal stödjer typ varenda rum som finns.
Poker-pal tycker jag dock inte alls verkar leva upp till samma standard som calculatem, bara sådana små skitsaker som att man måste lägga pokerprogrammen i "c:\program files" för att det ska fungera stör jag mig på. Hela interfacet är även mycket sämre än i calculatem i mitt tycke.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker inte jag att det ens går att jämföra calcualtem med pokeroffice, det är två olika ligor så att säga. Calculatem har för det första mycket mindre information (har bara odds) samt att det är invecklat att få det att ens börja "autoläsa". Jag tror dessutom inte att det går att använda på fler än ett bord samtidigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad är du för tomte egentligen?! :)

 

Tomte är det väl fint att vara så här till jul? ;)

 

Kanske inte invecklat precis men i jämförelse så, dessutom måste väl fönstret med bordet hela tiden ligga överst på din dators desktop, sen var det det där med att man måste tala om för calculatem vilken plats man har...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket möjligt att poker office är ännu bättre, men är jag helt ute och cyklar om jag säger att jag inte tror att det är så många svenskar som spelar på Party Poker, Empire Poker, Multi Poker, Intertops, PokerNow eller Eurobet/Coral? Väldigt tråkigt att de inte har support för fler rum än så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tomte är det väl fint att vara så här till jul? ;)

 

Kanske inte invecklat precis men i jämförelse så, dessutom måste väl fönstret med bordet hela tiden ligga överst på din dators desktop, sen var det det där med att man måste tala om för calculatem vilken plats man har...

 

Haha, jo, det är bra att vara tomte året runt, jag menar, jag läser konstant om att tomtarna vinner stora potter ;)

 

Jo, det har du faktiskt rätt i, man måste hålla klientfönstret fullt synligt :S lite frustrerande ibland men man vänjer sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den är som den ska... andra förslag? Av någon konstig anledning så står det "Not actively in hand" fastän jag spelar..
Enda tillfället jag har haft liknande problem är när trial-perioden har tagit slut (och jag spelar också på expekt).

 

Angående fördröjningen så är det inget jag har märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...