Gå till innehåll

ja har ett par!!!! marginellt läge på river


Recommended Posts

nån som har en konverterare till everest?

 

 

Fi är nån form av löspassiv fisk som spelar runt 70/80% pf, men rätt tight postflop. postflop har ja bara sett honom raisa med 2p+.

 

iaf, c/f river tycker ja inte om med det missade draget, c/c gillar ja inte heller för det skulle suga om han varit envis med ax/kx och får för sig att bluffa.

så ja körde 3 streets helt enkelt (dom som vill c/f turn räcker upp en hand).

 

 

och ja. handen har ett ganska intetsägande resultat tyvärr.

 

 

 

EverestPoker Game #3155454180: Table Suva-12 - $1.00/$2.00 - No Limit Hold'em - 03:28:28 - 2008/04/25

 

Seat 1: Zordrack ($225.35)

Seat 2: kurtkatt9 ($259.75)

Seat 3: Aconca-KF ($200.00)

Seat 4: bafometto ($530.87)

Seat 5: iMuck ($200.00)

Seat 6: gmdrei ($399.52)

kurtkatt9 posts the small blind of $1.00

Aconca-KF posts the big blind of $2.00

The button is in seat #1

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kurtkatt9Queen of Diamonds Queen of Spades

bafometto calls $2.00

iMuck folds

gmdrei folds

Zordrack folds

kurtkatt9 raises to $10.00

Aconca-KF folds

bafometto calls $8.00

 

 

*** FLOP *** 7 of DiamondsKing of ClubsAce of Clubs

kurtkatt9 bets $14.00

bafometto calls $14.00

 

 

*** TURN *** 7 of DiamondsKing of ClubsAce of Clubs10 of Hearts

kurtkatt9 bets $35.00

bafometto calls $35.00

*** RIVER *** 7 of DiamondsKing of ClubsAce of Clubs10 of Hearts2 of Hearts

kurtkatt9 bets $90.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här ser jag på det.

 

Antingen är du wa eller wb, och då är det enda du får syn av en hand som slår dig. Tror inte han synar med annat än A elle K här. Och hur hanterar du en reraise från Fi i det här läget? Blir ju lite svårt att syna den tycker jag.

 

Däremot om du c/c som du säger att du inte vill så har du ju en alldeles utmärkt blufffångare. Jag hade nog tagit den linjen mot ett normalt bet på river. Mot en push hade jag nog fått tänka till ordentligt men troligen foldat.

 

Så hade jag lirat, men det finns säkert andra som tycker annorlunda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra post. Du gick igenom exakt det ja tycker e huvudgrejen däremot tycker ja du missar att om vi bettar river så bluffar vi (så vi instafoldar om han pushar antar jag, tror inte att den här typen av passiv fisk gör nån sån typ av bluff på river och han gör det verkligen inte för värde med sämre så).

 

så frågan e ju vilket som e bättre: att bluffa river eller att bluffcatcha den (vi kan väl c/f iofs men gillar inte att folda)

 

 

en tanke som ja fick nu, det e ju möjligt vi får en gratis showdown mot ganska många händer som slår oss, typ kx/ax, så hans betrange på river e ganska bra för oss antar jag?? (men han va italienare, så vette fan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han synat hela vägen med en färdig hand så viker han väl inte mot en bet på river. Bustade drag slår du ändå och får väl knappast ut något värde av genom att beta på river (om du inte har read på fi som maniac som kan ställa in tom här).

 

Så jag checksynar river för att fånga ev. bluff av bustat drag, speciellt för att slippa få en raise all in i ansiktet som vi väl måste vika mot. Du har ju själv en bra poäng i att du mycket väl kan få en gratis showdown mot Ax eller Kx genom att checka river också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå, du borde pröva att skjuta tredje lite mer (med risk för att låta lite fördomsfull, så e ja lite tveksam till en möjlig fold med tanke på var han kommer ifrån, men han spelade inte postflop pure italienstyle imo).

 

det fina här e att han även e rätt bra plus just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok ja hänger med, men att göra om showdown värde till bluff behöver ju inte va dåligt.

 

om ja va bra på matte skulle ja lista ut hur stor del av hans range som måste va kx/ax på river och hur ofta han måste folda för att det ska va mer ev+ än att bluffcatcha mot en liknande range med nån form av % på hur ofta han lyckas betta river med ax/kx.

 

hm...när ja lägger upp det såhär så tror ja att det inte spelar så stor roll vad vi gör ifall hans betrange på river e någorlunda balanserad (vilken den av misstag mkt väl kan vara)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag är ny här

 

som jag ser det så är det enda som är sämre än en callingstation en spelare som ska bluffa en callingstation.

 

har FI Ax är det en övervägande risk att han synar, han är inte lika smart som du så att han fattar att han kanske ska lägga Ax där.

 

försök få en så billig showdown som möjligt imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej jag är ny här

 

som jag ser det så är det enda som är sämre än en callingstation en spelare som ska bluffa en callingstation.

 

har FI Ax är det en övervägande risk att han synar, han är inte lika smart som du så att han fattar att han kanske ska lägga Ax där.

 

försök få en så billig showdown som möjligt imho.

 

 

välkommen!

 

 

var får du calling station ifrån?

 

 

och då vill du istället check syna eller check folda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men då det rätt onödigt att betta turn, no? allt hänger ju på att hans range e fett svag och inte kan ta 3 streets eller har ett drag.

 

så på turn valuebettar vi lite halvt men hoppas folda ut lite kx och ibland ax. på river har vi bästa hand mot draget och försöker få ut envisa ax/kj kq som troligtvis synar en till street när dom plockar upp mer outs.

 

 

tror vi kan få ut ganska många av av dom händer med tredje tunnan??

 

 

ja tänker lite att alla 3 e rätt lika i ett vakuum, men med nån form av read blir det nån som e överlägsen , men har ingen aning om hans rivertendenser dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte släppa QQ och hittar på bortförklaringar?

 

Bästa spelet här är helt enkelt CF flop, möjligen CC flop o CF turn.

 

Du har investerat en väldigt liten del av din stack. I bästa fall är du uppe mot flushdrag som ändå har 40% att träffa, och du vill fan inte spela för hela din stack/stop pot med en sån marginell hand oop.

 

Det här är cashgame. Ingen tidspress att ackumulera chips. Blindsen går inte upp. Folda och vänta på bättre läge.

 

Som spelat tycker jag det är skolexempel på misspelat QQ.

 

Här riskerar du 150 dollar för att skydda din ursprungliga investering på 10 dollar i ett väldigt marginellt läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ha rätt, men hittar inte direkt på bortförklaringar, snarare har ja väl dåliga planer när ja spelar....

 

 

hans range(80%) på flop tycker då ja gör bet bättre än c/f

 

 

hans range på turn e ju intressant och nu spelar det väl mindre roll vilken hand vi har utan inriktar oss mer på hans, vad han kan fortsätta med och vad han kan fortsätta river med.

 

iaf så ja tänkte obv

 

 

 

jaja, har väl skrapat ihop 5 som e emot bet nu så får väl ge mig iaf

 

 

så dom inte så spännande resultaten e att han foldade

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

nä han synade med 107cc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja fattar inte varför alla säger att han e synskalle. ja, han spelade 70/80% pf (indikator, ja vet, lol) men han va mkt tightare postflop, väldigt få händer han spelade som tog sig till rivern. en pott han vunnit har han synat ner till rivern med dåligt toppar och klonkat 2par, det säger inte så mkt alls iofs..

 

 

men ja, klart man kan ta det lugnare om man spelar på det sättet, men hellre försöker ja lära mig att använda betknappen och tänka på vad ja kan göra med den

 

lite känner ja att ja blir sjukt mkt enklare och spela mot om ja väljer linje utifrån min hand istället för min range vs hans range typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite känner ja att ja blir sjukt mkt enklare och spela mot om ja väljer linje utifrån min hand istället för min range vs hans range typ

 

Självklart ska du spela balanserat mot hans range, men samtidigt är risk/reward-ration väldigt viktig i NLH.

 

I det här fallet så kan du bara vinna en liten pott och förlora en stor genom att gasa på så här, med en färdig hand som har väldigt små chanser att förbättras och har showdownvärde.

 

Jag hade lätt kommit ifrån det direkt på floppen och valt att lägga kruten på ett bättre tillfälle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...