Gå till innehåll

FR $22 SnG - ITM med båda FI all in före...


Recommended Posts

Hur gör man här?

 

Seat 1: Manuxos ($8,404 in chips)

Seat 4: Arnold Babar ($3,810 in chips)

Seat 7: mateus62 ($2,786 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Manuxos posts blind ($150), Arnold Babar posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

mateus62 bets $2,786 and is all-in, Manuxos bets $5,122, Arnold Babar med AQ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant fråga, har själv råkat ut för samma dilemma flera ggr.

 

Vid Fold:

Chans att chippien slår ut shortien, han blir extrem chippie mot dig hu men du är garanterat 2:a Finns möjlighet att vinna.

 

Shortien dubblar upp, ni är tre kvar vid bordet. Du har fortfarande chans att bli 2:a eller bättre.

 

Vid AI:

 

Chippien slår ut er båda, du blir tvåa.

Shortien tar hem degen, pott 2 blir mellan dig och chippien.

 

Jag måste säga att jag allt för ofta kastat mig in i leken, men faktiskt börjat tänka om lite. Utan att ha allt för mycket information på de andra så verkar det vara mer vinnande folda det här läget.

 

Jag spelar ju inte direkt på den här nivån så jag kanske helt enkelt skulle avstått att komentera, men kunde inte låta bli att göra en reflektion bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser jag där och då storstackens spel som isolering så hade jag nog stoppat in. Vinner chippien så blir vi 2:a. Helt OK. Vinner vi så leder vi klart och är HU. Jättebra. Vinner shortien huvudpotten så kan vi ändå vinna sidopotten mot chippien och sitta med en stack som går att jobba med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser jag där och då storstackens spel som isolering så hade jag nog stoppat in. Vinner chippien så blir vi 2:a. Helt OK. Vinner vi så leder vi klart och är HU. Jättebra. Vinner shortien huvudpotten så kan vi ändå vinna sidopotten mot chippien och sitta med en stack som går att jobba med.

 

Bra tänk Doc!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänkte läääänge innan handen fortsatte så här:

 

 

Seat 1: Manuxos ($8,404 in chips)

Seat 4: Arnold Babar ($3,810 in chips)

Seat 7: mateus62 ($2,786 in chips)

 

 

 

ANTES/BLINDS

Manuxos posts blind ($150), Arnold Babar posts blind ($300).

 

PRE-FLOP

mateus62 bets $2,786 and is all-in, Manuxos bets $5,122, Arnold Babar folds.

 

FLOP [board cards: 2 of Diamonds,4 of Spades,10 of Spades ]

 

 

TURN [board cards: 2 of Diamonds,4 of Spades,10 of Spades,Queen of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards: 2 of Diamonds,4 of Spades,10 of Spades,Queen of Hearts,7 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

Manuxos shows [ 8 of Hearts,Ace of Clubs ]

mateus62 shows [ 3 of Spades,Ace of Spades ]

Manuxos wins $2,486, Manuxos wins $5,872.

 

 

Jag vet inte riktigt hur jag tänkte när jag foldade faktiskt? Nästa gång blir det syn så klart! HU synade jag en push med KJ och åkte som 2:a...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade stoppat in degen och sett glad ut när jag såg deras kort och undrat vem av dom som skulle träffa... Men att lägga här har jag väldigt svårt att göra med den handen, våran stora chans att ta kommandot, skulle vi åka som trea ibland gör det nog inte så mycket med tanke på den ledningen vi kan få rätt ofta.

 

Känns som ett läge som definierar hur ens ITM-statistik ser ut, det optimala med minst antal andraplatser får man ju inte om man fegar o lägger sig då man kommer tvåa väldigt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3handed, 10bb+, jämna stackar, aq...

 

Foldar man här tycker man inte om pengar, är ju så sjukt stor chans att vi dominerar minst en, kanske bägge medans risken att vi är dominerad är rätt liten...

 

Att chippien "isolerar" är ju lite spännande uttryck, vad ska han annars göra? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...