Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

HAND 1:

Har bara spelat cirka 60 händer med killen och han har runt 25/10/1.8. Ingen annan vettig info egentligen..

Turnsynen är väl på gränsen. Men med en 7a vet jag ju nästan att jag får hela hans stack när han är så där aggresiv i en från början 4vägspott.

Fold, syn eller allin på river?

$200 NL Texas Hold'em - Friday, April 11, 13:36:23 ET 2008

Table Britta 16 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Devon ( $348.81 )

Seat 2: AceBanker ( $394.97 )

Seat 3: wildbass ( $209.79 )

Seat 4: Erick99 ( $489.54 )

Seat 5: CobbV ( $307.72 )

Devon posts small blind [$1].

AceBanker posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ 8h 9h ]

wildbass folds.

Erick99 raises [$8].

CobbV calls [$8].

Devon calls [$7].

AceBanker calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 6h, 5s, Qh ]

Devon checks.

AceBanker checks.

Erick99 bets [$22].

CobbV calls [$22].

Devon folds.

AceBanker folds.

** Dealing Turn ** [ 2s ]

Erick99 bets [$55].

CobbV calls [$55].

** Dealing River ** [ 2h ]

Erick99 bets [$120].

HAND 2:

Ja ni.. förslag?

$200 NL Texas Hold'em - Sunday, April 20, 20:44:20 ET 2008

Table Britta 36 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Pappon ( $494.95 )

Seat 2: Orbital ( $515.02 )

Seat 3: CobbV ( $306.87 )

Seat 5: TJOKKE ( $670.82 )

Pappon posts small blind [$1].

Orbital posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to CobbV [ Ah 8h ]

CobbV raises [$8].

TJOKKE calls [$8].

Pappon folds.

Orbital folds.

** Dealing Flop ** [ Jc, Th, 7h ]

CobbV bets [$13].

TJOKKE calls [$13].

** Dealing Turn ** [ Qd ]

CobbV checks.

TJOKKE bets [$34].

CobbV raises [$90].

TJOKKE calls [$56].

** Dealing River ** [ Qh ]

Postad

Hand 1.

höj till 60-70 på flopp eftersom du har en till bakom dig och vill nog få bort drag som slår dig och ställ vid omslag alt dega på turn om han bara synar. Du har relativt bra drag och borde ha en del FE

Hand 2.

tricky, jag brukar inte jaga drag på parade brädor, det blir bara trubbel, att han sen höjer på turn kan betyda flera saker, 2 par, stege, nåt konstigt spelat set som tycker att det börjar bli för draggigt (TT eller 77)...tror inte han spelar TP på det viset...på river ligger du risigt till mot alla 2par som blev till på turn och alla sets...så nog check och beroende på hans betsize syn/fold...om han bettar dig all in.....utan read på fi och man vet man själv sitter på nötfärgen (mindre troligt att fi också ska ha färgen) något som din syn på turn pekade på att du var ute efter...otrolig svårt men jag tror jag skulle kunna hitta folden där...

Postad

hand ett får jag in det på flopen. Som spelat så ställer jag eftersom det bara blir ca $100 till för fi att syna och AQ, KK och AA är ytterst troliga händer fi kan tänkas ha.

hand två vet jag inte om jag gillar checkraise på turn. Jag tycker du ska beta hårt här eftersom att du borde få många Jx och 10x händer att lägga sig. Som spelat push även här.. alla set borde väl ändå fi pushat med på turn?

Postad

ah såg inte det var du som slog om i hand 2 och inte han på turn...men ungefär är det samma analys...förutom att om du slår om ska du göra det på floppen...

heltoker

hand två vet jag inte om jag gillar checkraise på turn.

+1

Postad

Tack för kommentarer. Detta är mina två största förlusthänder sen 11april som jag plockat ur PT.

Ur hand 1 tar jag verkligen fasta på att jag borde ha raisat upp till typ 70, både för värde om jag sätter draget så de blir en fetare pott samt för FE.

Ur hand två är jag också lite fundersam varför jag spelade turnen sådär som du säger heltoker, vet inte riktigt vad jag satte honom på.

Sen ställde jag iaf in båda händerna på river och fick i hand 1 syn av 66 och hand 2 TT. Shit happens.

Känns ändå bra att jag inte verkar vara helt fel ute.

Postad

som andra har sagt, höj hand1 på flopp och försök få in degen typ. höjning på river är ju rejält readbaserat, dock så lär det oavsett inte vara någon stor läcka. På den brädan skulle ja vilja göra lite större c/r i hand2 om den linjen väljs. Som spelat har du ju typ en potbet kvar, blir väl tvungen å stoppa in det