Gå till innehåll

SvS 10/20 jobbig river


Recommended Posts

Här är en hand från kvällens session. Jag har bara spelat ca 30 händer mot -fisken- och han verkar väldigt aggresiv preflop. Han har höjt en del, 3bettat flera gånger och även 4 bettat en gång då han blev 3bettad. Jag har lagt mig pre en gång då han 3bettat mig. Jag har ingen uppfattning om hans spel postflop. Förslag på vad jag gör på river?

 

 

$2000 NL Texas Hold'em - Sunday, April 20, 16:17:10 ET 2008

Table Gwen 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: gruggel_ ( $4592.52 )

Seat 2: silfver ( $785 )

Seat 3: 11_11_11 ( $4290.26 )

Seat 4: _zed_ ( $3860 )

Seat 5: -fisken- ( $4681.27 )

_zed_ posts small blind [$10].

-fisken- posts big blind [$20].

** Dealing down cards **

Dealt to _zed_ [ :7d::8d: ]

gruggel_ folds.

silfver raises [$40].

11_11_11 calls [$40].

_zed_ calls [$30].

-fisken- calls [$20].

** Dealing Flop ** [ :8s:, :7s:, :5c: ]

_zed_ bets [$140].

-fisken- calls [$140].

silfver folds.

11_11_11 calls [$140].

** Dealing Turn ** [ :3d:]

_zed_ bets [$440].

-fisken- calls [$440].

11_11_11 folds.

** Dealing River ** [ :3s: ]

_zed_ checks.

-fisken- bets [$1000].

_zed_ ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det också som att vi måste gråtsyna här. Just för att han är så aggro så tycker man ju att han borde ha spelat ett överpar/set hårdare, färdig stege skulle han defenitivt spela hårdare så det enda vi egentligen behöver oroa oss för är ju att färgdraget sitter. Jag tror att vi får se en hand som 6x, A8, 75, 86, 76 tillräckligt ofta för att en syn ska vara på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väldigt mycket vi slår. Färgen är det enda vi inte slår, i princip. Han spelar ju inte en floppad stege såhär när färgdrag finns, bara för att beta när färgen kommer. Och han har ju inte en 3:a. Och varför skulle han bara syna hela vägen med ett överpar på en så dragig bräda, plus inte slå om pre?

 

Man måste syna river här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som är fisk tycker linjen verkar bra, han lägger låga spadrar och vi slipper ta jobbiga beslut om ev. bluffcatcha, ta det som en komplimang eller tvärtom, upp till dig! :)

 

Det jag menade var att värdebeta river och folda mot omslag, istället för som nu checka.

Han synar förmodligen med toppar men slår inte om med sämre händer än den vi har.

Nu gör han ju nästan tjänstefel om han inte dunkar med bustat flushdrag eller str8 drag och vi får ett jobbigt beslut imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag menade var att värdebeta river och folda mot omslag, istället för som nu checka.

Han synar förmodligen med toppar men slår inte om med sämre händer än den vi har.

Nu gör han ju nästan tjänstefel om han inte dunkar med bustat flushdrag eller str8 drag och vi får ett jobbigt beslut imo.

 

färgen sitter juh...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han försöker representera färgen.

 

Själv hade jag check raisat all in här...

 

men det är kanske därför jag spelar på 1/2 kr SvS??

 

 

Haha.. om du tror att han bluffar så synar du väl ändå hellre än trycker AI, han synar ju inte en AI om han inte har dig slagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig känns det också som att vi måste gråtsyna här. Just för att han är så aggro så tycker man ju att han borde ha spelat ett överpar/set hårdare, färdig stege skulle han defenitivt spela hårdare så det enda vi egentligen behöver oroa oss för är ju att färgdraget sitter. Jag tror att vi får se en hand som 6x, A8, 75, 86, 76 tillräckligt ofta för att en syn ska vara på sin plats.

 

Det finns väldigt mycket vi slår. Färgen är det enda vi inte slår, i princip. Han spelar ju inte en floppad stege såhär när färgdrag finns, bara för att beta när färgen kommer. Och han har ju inte en 3:a. Och varför skulle han bara syna hela vägen med ett överpar på en så dragig bräda, plus inte slå om pre?

 

Man måste syna river här.

 

Check/Call,

Bet/Fold.

 

Call mao. Förutsatt att du inte har nån nit-fisk read där han bara bettar stål osv. Rivern är väl idealet för bluff, bortsett från en 6a eller 9a i spader.

 

Iom att han verkade väldigt aggresiv hade jag svårt att se honom spela en hand som slår oss på river så passivt på övriga gator. Jag resonerade alltså precis som er här.

 

 

Bet fold ?

 

Det jag menade var att värdebeta river och folda mot omslag, istället för som nu checka.

Han synar förmodligen med toppar men slår inte om med sämre händer än den vi har.

Nu gör han ju nästan tjänstefel om han inte dunkar med bustat flushdrag eller str8 drag och vi får ett jobbigt beslut imo.

 

Detta var den alternativa linje jag funderade på, men frågan är vilken som är bäst. Om Fi verkar aggresiv är det ju precis som du skriver troligt att han bettar med en sämre hand här och det vill vi ju inte missa. Frågan är om han synar med en sämre hand om vi bettar? Om han synar ett bet med 8x men checkar bakom om vi checkar verkar ju bet/fold bra, men frågan är väl hur ofta han sitter med 8x här.

 

 

Tycker det är en ganska klar fold? Vad ska han betta med här som vi slår, inte mycket känns det som? De enda händerna som missat här är ju typ T9 o något mer.

 

Fold. Han kan valuebetta medel PP så här eller färgen. Vilka händer bluffar han med här förutom missat stegdrag?

 

Med tanke på hur pass aggresiv han verkade vara hade jag svårt att se att han inte hade höjt 99+ preflop. set hade han definitivt spelat hårdar på flopp och turn, och även färgdrag skulle jag tro att han hade höjt på flopp, men man vet ju aldrig.

 

 

Mest rädd var jag nog för 99 när jag synade. Han visade 86o, och jag fick veta vilken synfisk jag var som inte kunde släppa ett 2par. Skönt att se att det finns fler synfiskar här på forumet iaf... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...