Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur kan du som är så hockeyintresserad _inte_ ha säsongskortet. Kom in i matchen nu! ; )

 

Jobbar du åt företaget? :)

 

Det är en hel rad av anledningar till att jag inte har det, dels det rent ekonomiska.. Finns ingen anledning till att jag ska betala för ett säsongskort när Joggy har tillgång till alla matcher och bor 100-150 meter härifrån.

 

Är sen tveksam till om jag skulle stödja det hela, tycker att det är förjävla dåligt producerat. Ofta som resultatskyltarna innehåller fel lag och fel resultat. För några omgångar sedan mötte HV71 Linköping hemma och det stod i Brynässändningen HV71-Luleå 0-0 i varje paus. Förrän i slutet av andra perioden vara HV71-Luleå 0-4 då resultatet blev korrigerat men inte lagen osv.. Alltid fel namn på utvisade spelare, målskyttar osv..

 

Och kommentatorerna vill jag inte ens gå in på, ibland kan man undra om hockeyintresset ens finns där. Vid något enstaka tillfälle händer det att kommentatorn faktiskt har koll på båda lagens uppställningar och kan reglerna någotsånär.. Det är ju ändå en av Sveriges populäraste sporter, hur svårt ska det vara att få tag i kunnigt folk?

 

Men det är klart, skulle inte Joggy bott så behändigt nära så skulle jag säkert själv köra säsongskortet.. Däremot skulle jag nog sitta och skriva klagomejl efter varje sändning.

 

Den sista anledningen är väl att vi faktiskt åker upp på i snitt varannan eller var tredje hemmamatch, något som gör att säsongskortsinnehavandet skulle sjunka i värde.

 

Däremot, hade jag haft hälften så långt till Gävle så hade jag garanterat ägt en säsongsbiljett på ena långsidan i Läkerolen.. Det finns fan inget bättre (nästan utan att bli för privata) än en riktigt bra hockeymatch live.

 

Nu är det dock en bra resa från Östhammar, står man på bra jävligt går det på runt timmen enkel resa.. Och ska man köra helt lagligt snackar vi säkert närmare 1½ timme. Det blir lite långt för att åka upp och se 100% av hemmamatcherna.

 

Tänkte hitta lite grind nu efter ett Uppsalabesök, såg ut att vara riktigt torra bord på 5/10 så börjar säkert med 4st 2,5/5 bord första timmarna iaf. Sen mot kvällen brukar det ju fullkomligen rinna in fisk på dessa två nivåer.

 

+31594:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt försvinner majoriteten fisk vid 16.30-18 för middag, väldigt påtagligt att stordelen av de som spelar regular middagstid är relativt stora pokernördar.

 

Jag blev lite sugen på "enter the matrix"-sittarna på FT efter att ha läst tråden ang dem här på PF.

Därför tänkte jag spendera nån timme med att köra en eller två sådana, tror det ökar värdet för de bättre spelarna att sprida ut variansen på fler sit&goes.

 

Sen middag och så några timmars svsgrind till mot kvällen.

 

+700:- = +32300:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va bra resultat du kammar in, vad är hemligheten? =)

 

Hur mycket tid lägger du ner på att spela egentligen en normal månad och vad gör du för att hålla motivationen uppe?

 

Ty, jävligt nöjd med framförallt den här månaden.. Känns som att jag faktiskt kan göra mig riktigt bekväm på 5/10 om jag fortsätter så här månaden ut.

 

Alltså, den enda ändringen jag gjort i mitt spel är att jag ökat aggressiviteten både preflop och postflop. Sen är det klart att man utvecklas och får rutin för varje hand man spelar. Men det är just den konkreta ändringen jag gjort i mitt spel.

 

Sen har jag nu typ 15 raka plusmånader, bara en av dessa under +10KSEK och det var förra månaden. Det gör väl mkt för självförtroendet och det tror jag är jävligt underskattat.

 

Var väldigt längesen jag omedvetet frågade mig själv om jag verkligen slog nivån och om jag en tillräckligt vinnande pokerspelare i längden.. Något jag tänkte väldigt ofta förr.

 

Motivationen har jag verkligen inga problem med, det räcker att göra en dag i veckan på konsum för att man ska känna sug att utveckla sitt spel för att göra mer pengar på pokern så jag slipper ställa klockan på morgonen typ..

 

Dessutom har jag velat förbättra mitt spel och livnära mig på poker så pass länge nu att jag har fått ett slags beslutet sug att verkligen utvecklas och jag är en envis jävel när jag bestämmer mig för något.

 

Dock är jag väldigt medveten om att korten landar i min favör väldigt ofta just nu, jag är fullt medveten om att det kommer tyngre tider och är också beredd på det.

 

När jag nu springer så bra ska jag iaf försöka utnyttja det och spela så mkt 5/10 det går medan det är bra värde, för att försöka glida på vågen och kanske spela till mig ett nytt CG-månadsrekord.

 

Edit; Spelar väl allt från 50-100 timmar per månad lite beroende på hur det går, rullar allt på bra så brukar jag ge mig själv mer ledigt för att hinna med mer saker "privat".. Medan om jag går kall spelar jag mer för att jobba upp ett okej resultat så jag kan ta ut pengar till hyra och mat typ.

 

Detta gör ju också att timlönen pendlar något otroligt, går jag minsta lilla kall en del av en månad blir det mer timmar och mindre pengar.. Pendeln har hittills legat mellan 60kr-600kr i timmen typ.. :)

 

Matrix-grejen på FT var verkligen skitrolig, synd bara att jag blivit så förbannat kass på Sit&goes.. Åkte som 9 och 7 i de två första och är nu short i bägge de kvarvarande.. Men roligt är det.

 

Ska äta lite middag framför teven och se lite La Liga tänkte jag.. Blir väl ett par timmar på svs lite senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom lite sent i debatten, men anledningen till att målet blev bortdfömt var att målburen var ur sitt läge. Den var upplyft när pucken glider över mållinjen, således inget mål. Hade pucken inte varit ur läge hade det varit ett korrekt mål då spelaren inte stör målvakten.

 

Tycker det är förjävla dumt av Dackell, eller vem det nu var som sa att "konstigt att han först dömer mål och sen ändrar sig". Saken är den, domaren dömer inte mål förens han släpper pucken på mittpunkten. Tecknet där man pekar mot mål bevisar bara att pucken varit över mållinjen, EFTER det ska man bestämma om det var riktigt eller inte.

 

Snyggt plus du hittar!

 

Mjo, det var också det jag betonade..

PPV-kommentatorn dock satt och eltade hurovida det var offside i målgården eller inte, det har väl inte med saken att göra när en försvarande spelare forcerar anfallande spelare dit?

 

Är rätt säker på min sak, men du som är domare borde väl veta till 100%?

 

Är ju helt klart så, bevisas ju varje match - att spelarna själva inte har nära på 100% koll på reglerna.. Det är rätt ofta man hör konstiga kommentarer ang domslut som man kanske egentligen ska koppla till bitterhet istället för direkt okunnighet.

 

Ty, ska jobba vidare och fixa ett litet månadsrekord tänkte jag.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du det är någon skillnad på 2,5/5 och 5/10 nivån, rent spelmässigt.

 

Vad är det som hindrar dig från att börja köra poker på heltid?

 

Tycker att du har bra tankar och verkar ha båda fötterna på jorden vilket jag tror är riktigt bra när det kommer svårare tider. Man ska väl alltid ha med i beräkningarna att det kommer komma förluster när man lirar poker.

 

Det som du skriver om självförtroende är oxå sant tror jag. Det är nog väldigt viktigt. Utan det så kan det nog lätt bli att man ändrar sitt spel bara för att man förlorat några inköp vilket leder till mer förluster osv...

 

Hoppas på rekordmånad nu då =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker du det är någon skillnad på 2,5/5 och 5/10 nivån, rent spelmässigt.

 

Vad är det som hindrar dig från att börja köra poker på heltid?

 

Tycker att du har bra tankar och verkar ha båda fötterna på jorden vilket jag tror är riktigt bra när det kommer svårare tider. Man ska väl alltid ha med i beräkningarna att det kommer komma förluster när man lirar poker.

 

Det som du skriver om självförtroende är oxå sant tror jag. Det är nog väldigt viktigt. Utan det så kan det nog lätt bli att man ändrar sitt spel bara för att man förlorat några inköp vilket leder till mer förluster osv...

 

Hoppas på rekordmånad nu då =)

 

 

Det jag personligen tycker skiljer på nivåerna är att fisken är marginellt aggressivare än den är på 2,5/5, men det är nog ytterst marginellt.

Det är väldigt mkt mindre trafik och därför också mindre volym fisk. Grinders är ju förstås bättre också, men det är ju trots allt inte de vi ska fokusera på att vinna pengar av.

 

Den stora skillnaden på nivåerna är nog att lära sig ta de dubbelt så stora swingsen, brukar ofta tänka om ifall jag förlorar en 1K-pott på 5/10 så representerar ju det 500kr på 2,5/5 vilket inte känns riktigt lika illa.

 

Alltså, rent tekniskt är det väl ingenting som hindrar mig från att spela på heltid. Jag jobbar tre dagar i Oktober och två dagar i November.. Antar något liknande i December, så lönen från jobbet täcker just nu bara knappt min hyra. På så sätt kan jag väl i stort sett kalla mig själv "heltidsproffs" snart.

 

Grejen är den att det finns en hel hög av anledningar att inte lämna jobbet helt;

 

* Dels tycker jag om att jobba, det sociala att komma ut och träffa folk och träffa mina arbetskamrater. Tycker det kan bli väldigt ensamt att sitta framför datorn hela veckor.

 

* Dels känns det bra att ha jobbet att falla tillbaka på om jag helt plötsligt skulle börja backa på pokern, jag vet att jag kan få jobba upp till 2-3 dagar i veckan och då räcker de pengarna till både hyra och mat.

 

* Dels ser det så mycket bättre ut att ha en fast anställning om jag eventuellt skulle komma på tanken att köpa ett hus eller liknande då jag skulle behöva banklån. Tror inte banken låter mig låna ett par miljoner bara genom att jag visar att jag har 10-20K-uttag varje månad från "Svenska Spel" på kontoutdraget.

 

* Dessutom vet jag hur enormt sjuk variansen kan vara, jag har visserligen gjort 15 raka plusmånader med god marginal i de flesta fallen.. Men det är inget som säger att jag inte kan få 5 raka backmånader utan att spela väldigt mycket sämre poker.

 

Jag försöker komma ihåg att variansen kan vara ännu mkt större än jag upplevt under mina värsta perioder som pokerspelare.. Det gör att jag känner att jag måste upp några nivåer till och bygga en bankrulle som är minst 4-5 ggr så stor som den jag har idag innan jag ens vill tänka på att säga upp jobbet helt. För även om jag inte är ekonomiskt beroende av arbetet just nu, kanske snarare tvärtom - att jag tappar i pokerinkomst de ggr jag ödslar tid på att gå och jobba.

 

Det är mer än bara den ekonomiska biten.

 

Låt säga att min SLE blir värre, har hört skräckexempel med symptom och skador som jag inte ens vill tänka på.. Då är det jävligt bra att faktiskt ha ett jobb att sjukskriva mig från. Visst kommer inte det ge mig några stora pengar, men det håller mig ändå i systemet för sjukskrivning osv.

 

Dock vill jag poängtera att jag inte har haft sjuk-kassa sedan över två år sedan, och då var det verkligen illa däran.

Mina föräldrar, mina kollegor och även min chef har länge tjatat på mig att jag borde vara sjukskriven.

I 5-6 omgångar har jag gått från jobb-sjukskrivning fram och tillbaka och efter att jobbat heltid ett par månader blivit illa sjuk igen och åter på sjukskrivning.

 

Bortsett från två månader för två år sedan har jag alltså haft varken sjuk-kassa eller a-kassa trots att jag utan problem skulle kunna suga ut pengar ur båda dessa kassor. Mina föräldrar tycker att jag är dum i huvudet som inte utnyttjar systemet, då de har rutin av att blivit utnyttjade av systemet själva vid multipla tillfällen..

 

Dock kommer det kännas bra för samvetet den gången jag faktiskt kommer behöva nyttja en sjukskrivning för att jag är för sjuk för att ens spela poker.

 

Blev ett jävla utlägg detta.. Men det förklarar väl iaf en del i varför jag inte lämnat jobbet helt bakom mig än.

 

Nu blir det ett par timmars grind innan jag åker på filmkväll hos tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt flöt inte riktigt på som det har gjort tidigare i veckan.. Åkte på en hel del beats, som under omständigheterna blev väldigt mkt billigare än i värsta fall.

 

 

Den här tex kommer jag inte ifrån mot denna fi, även om vi skulle vara 300BB djupa:

 

***** Hand History for Game 833175254 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, October 19, 16:32:33 ET 2008

Table Eva 11 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: RockyB ( $340.15 )

Seat 2: Kvastfan ( $400.77 )

Seat 3: Partyjack ( $1950 )

Seat 4: Slasktratt ( $2634.66 )

Seat 5: Raisemark ( $1772.27 )

Raisemark posts small blind [$5].

RockyB posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 5s 5h ]

Kvastfan raises [$30].

Partyjack calls [$30].

Slasktratt folds.

Raisemark calls [$25].

RockyB folds.

** Dealing Flop ** [ Ks, 2d, 5d ]

Raisemark checks.

Kvastfan bets [$40].

Partyjack raises [$150].

Raisemark folds.

Kvastfan is all-In.

Partyjack calls [$220.77].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

** Dealing River ** [ Ah ]

Kvastfan shows [ Kc, Kd ] a full house, kings full of aces.

Kvastfan wins $826.54 from the main pot with a full house, kings full of aces.

Game#833175911 starts.

#Game No : 833175911

 

Denna hade också kunnat bli bra mkt dyrare om inte turn parar brädan:

 

***** Hand History for Game 833255533 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, October 19, 17:51:55 ET 2008

Table Eva 15 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Tejjmo ( $499.51 )

Seat 2: |_gt__lt_{{{{__gt_ ( $3585.34 )

Seat 3: Partyjack ( $2052.54 )

Seat 4: Frass ( $695.53 )

Seat 5: *Bells* ( $894.2 )

|_gt__lt_{{{{__gt_ posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 7h 8h ]

Frass folds.

*Bells* calls [$10].

Tejjmo folds.

|_gt__lt_{{{{__gt_ calls [$5].

Partyjack checks.

** Dealing Flop ** [ Kh, Js, 9h ]

|_gt__lt_{{{{__gt_ bets [$30].

Partyjack raises [$100].

*Bells* folds.

|_gt__lt_{{{{__gt_ calls [$70].

** Dealing Turn ** [ Jh ]

|_gt__lt_{{{{__gt_ checks.

Partyjack bets [$115].

|_gt__lt_{{{{__gt_ calls [$115].

** Dealing River ** [ 5d ]

|_gt__lt_{{{{__gt_ checks.

Partyjack bets [$180].

|_gt__lt_{{{{__gt_ calls [$180].

|_gt__lt_{{{{__gt_ shows [ Qh, 2h ] a flush, king high.

Partyjack shows [ 7h, 8h ] a flush, king high.

|_gt__lt_{{{{__gt_ wins $805 from the main pot with a flush, king high.

 

 

Den här tycker jag är jävligt lurig, syn är förmodligen helt fel på turn.. Fi är väl inte tillräckligt djup för att jag ska kunna kallsyna turn?

Shove känns som mer korrekt kanske!?

 

***** Hand History for Game 833256198 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Sunday, October 19, 17:52:29 ET 2008

Table Eva Turbo 3 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: Partyjack ( $2296.2 )

Seat 2: b0gg ( $2116.82 )

Seat 4: maria106 ( $104.26 )

Seat 5: SamimBo ( $1266.79 )

maria106 posts small blind [$5].

SamimBo posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 6c 7c ]

Partyjack raises [$40].

b0gg folds.

maria106 folds.

SamimBo calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Jc, 5s, 3c ]

SamimBo bets [$63.75].

Partyjack raises [$167.5].

SamimBo calls [$103.75].

** Dealing Turn ** [ 8h ]

SamimBo bets [$315].

Partyjack calls [$315].

** Dealing River ** [ Qh ]

SamimBo is all-In.

Partyjack folds.

SamimBo does not show cards.

SamimBo wins $1779.29

 

Hittar ändå ett mini-miniplus till +31803:- för månaden, imorgon är det dags för konsumgrind.

Kommer förmodligen spela en par-tre timmar innan jobbet, sen åker tjejen till London på Tisdag.. Då väntar tre dagar med MKT grind om allt går enligt planerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du svarar ordentligt. Du verkar gilla att skriva =)

 

Jag kan förstå ditt resonemang och om jag skulle dra in liknande summor som du varje månad så skulle nog även jag vilja ha en liten arbetsplats att smyga till någon dag i veckan för att få träffa lite folk, få rätt dygnsrytmen och inte bli allt för trött på hemmet.

 

Men om jag vore du skulle jag utan problem dra in pengar från F-kassan. Jag anser att det är en försäkring som går in när du är sjuk för att betala ut en del av din inkomst du går miste om. Ja menar om du hade en bilförsäkring som täcker skador på bilen så struntar du väl inte i att ta pengarna om bilen går sönder bara för att du spelar poker, eller?

 

Fast klart, det är väl snällt mot samhället typ? Du verkar iaf inte vara girig och det är en bra =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att du svarar ordentligt. Du verkar gilla att skriva =)

 

Jag kan förstå ditt resonemang och om jag skulle dra in liknande summor som du varje månad så skulle nog även jag vilja ha en liten arbetsplats att smyga till någon dag i veckan för att få träffa lite folk, få rätt dygnsrytmen och inte bli allt för trött på hemmet.

 

Men om jag vore du skulle jag utan problem dra in pengar från F-kassan. Jag anser att det är en försäkring som går in när du är sjuk för att betala ut en del av din inkomst du går miste om. Ja menar om du hade en bilförsäkring som täcker skador på bilen så struntar du väl inte i att ta pengarna om bilen går sönder bara för att du spelar poker, eller?

 

Fast klart, det är väl snällt mot samhället typ? Du verkar iaf inte vara girig och det är en bra =)

 

Alltså, jag förstår hur du menar.. Just för att jag hört det från så många oberoende källor tidigare. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.

Jag har ju en obotlig sjukdom - visst, och den blir bevisligen sämre varje gång jag jobbar heltid.. Därför kan jag inte gärna jobba heltid, men när jag nu heller inte gör det så känner jag inte att jag är sjuk just för tillfället. Även om jag säkerligen kommer bli det om jag går in i en hårdare arbetsperiod.

Väldigt svårt att förklara tankarna.

 

Självklart är det kanske lite småkorkat att inte utnyttja den försäkringen man faktiskt föds in i här i livet, men går pokern sämre så får jag väl jobba ett litet tag så jag faktiskt blir jättesjuk igen och då ska jag verkligen utnyttja försäkringen. :)

 

Sen har ju kraven blivit bra mkt hårdare under det året som har gått sedan jag diskuterade sjukskrivning senast med min doktor.. Inte alls säkert att jag skulle kunna suttit med ersättning från F-kassan ända tills idag.

 

Ingenting att älta.

 

Jo jag tycker uppenbarligen om att uttrycka mig i text, hade väldigt lätt för svensk och engelsk-lektionerna i skolan.. På den tiden blev man lätt retad för att man tyckte det var roligt att skriva uppsatser och att man hade så lätt för det. Idag när så stor del av livet är baserat på internet för de flesta i "vår ålder" är jag såklart glad att jag har så pass lätt för det.

 

Vet många som har jättesvårt att uttrycka sig i text och det måste säkert kännas lite handikappat i dessa tider..

Det där lät pensionärigt.

 

Apropå pensionärer, konsumgrinden börjar om mindre än 7 timmar.. Cooler.

Ska kolla lite PAD, spela lite svs och allmänt slappa innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det du säger med att en försvarande spelare knuffar en anfallande spelare dit är ett av de största problemen vi har idag, i alla serier. Rutinerade backar använder det alltför ofta. Saken är den att det ligger i anfallarens intresse att ta sig ur målgården så fort som möjligt. Om han inte gör det blir det offside i målgården. Givet om försvarande spelaren gör det för ofta plockar man en en interference, men det är ett rätt fittigt straff då man ofta vill ha kamp framför målet.

 

Så i just detta fall så kan brynässpelaren aldrig någonsin komma ur målgården (han var för fan inte där, han var i målet:D) innan pucken kommer dit så nu var det bara målet som var ur läget, tyvärr!

 

Okej, jävligt hederligt att ha en hockeydomare som läser i dagboken.. Fortsätt med det, kommer säkert komma massvis med frågor till dig allt vad serien lider.. ;)

 

Plussade 1200 på ett par fina 5/10bord. Värdet försvann lite där så pelar bara 2,5/5 nu och har lite problem med att det är så jävla synigt, har skjutit bort många hundra redan.

Träffar jag en hand så är jag iofs tillbaka igen..

 

Ska nog köra ett par matrix-sittar på FT idag också.. Känns som att 6mannasittarna passar mig bättre än FR som jag körde igår.

 

Edit: Träffade EN hand.

 

***** Hand History for Game 833504092 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, October 20, 07:58:41 ET 2008

Table Diana Turbo 8 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: prince70 ( $513.56 )

Seat 3: Nubben2 ( $1173.85 )

Seat 4: Partyjack ( $995 )

Seat 5: sofipropp ( $1289.05 )

sofipropp posts small blind [$2.5].

prince70 posts big blind [$5].

Nubben2 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Ac Ah ]

Nubben2 checks.

Partyjack raises [$27.5].

sofipropp calls [$25].

prince70 calls [$22.5].

Nubben2 calls [$22.5].

** Dealing Flop ** [ Js, Ad, 4s ]

prince70 checks.

Nubben2 checks.

Partyjack bets [$80].

sofipropp folds.

prince70 calls [$80].

Nubben2 folds.

** Dealing Turn ** [ Tc ]

prince70 checks.

Partyjack bets [$200].

prince70 raises [$400].

Partyjack raises [$400].

prince70 is all-In.

** Dealing River ** [ Qd ]

Partyjack shows [ Ac, Ah ] three of a kind, aces.

Partyjack wins $193.94 from side pot#1 with three of a kind, aces.

Partyjack wins $1067.12 from the main pot with three of a kind, aces.

Game#833504331 starts.

#Game No : 833504331

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag motiverat flera ggr förrut så är jag väldigt nöjd när jag gör ett hyfsat plus på en arbetsdag.. De olika motiveringarna är så jävla tiltande, ligga back när man går till jobbet är bland det mest ångestbildande jag vet.

 

Hittade ett par fina händer, och som jag förutspådde får jag också fullt betalt mtp att jag bluffat bort så mkt pengar i inledningen av passet:

 

Älskar överbetstället - vad vill du ha syn av kompis?

 

***** Hand History for Game 833506508 *****

$500 NL Texas Hold'em - Monday, October 20, 08:06:42 ET 2008

Table Diana 9 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Olof ( $498.49 )

Seat 2: Partyjack ( $1272.77 )

Seat 3: morkpoker1 ( $252.86 )

Seat 4: Mumina ( $846.41 )

Seat 5: st6ne ( $970 )

morkpoker1 posts small blind [$2.5].

Mumina posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 9s Ts ]

st6ne folds.

Olof raises [$10].

Partyjack raises [$50].

morkpoker1 folds.

Mumina calls [$45].

Olof folds.

** Dealing Flop ** [ 4c, As, 2s ]

Mumina bets [$50].

Partyjack raises [$125].

Mumina calls [$75].

** Dealing Turn ** [ 3s ]

Mumina is all-In.

Partyjack calls [$671.41].

** Dealing River ** [ 5d ]

Partyjack shows [ 9s, Ts ] a flush, ace high.

Mumina shows [ Ah, 3h ] a straight, ace to five.

Partyjack wins $1690.32 from the main pot with a flush, ace high.

 

Plussar ca 2500:- vilket är jävligt najs när jag har ytterligare några hundra som väntar på konsum.. :)

 

+34246:-

 

Nu blir det några matrix-sittar och sen soft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar väl hitta min sit&go-form så sakteliga..

3-3-4-9 på matrixen den här gången.

Slog dock inte ut tillräckligt många för att casha i matrixen.

 

Sistaplatsen var absolut första handen, QQ på QK4 från SB. Får in allt mot JT för hela stacken. A på turn så klart.

 

Återigen vill jag rekommendera matrix-modellen.. Riktigt roligt imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matrix, vad är det för något?

 

Är det som steps på pokerstars?

 

Nä, det är 4 sit&goes i ett typ.

 

Du spelar mot samma motståndare på fyra bord fast olika platser, sen får man betalt (fast i mindre skala förstås) enligt samma antal placeringar - alltså tre priser på 9manna och 2 priser på 6manna.

 

Sen sparas lite av prispotten till en totalsammanställning dit man samlar poäng från de 4 olika sittarna genom att slå ut motståndare eller överleva placeringar. Bara pröva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att gå jävligt bra både för dig och brynäs. Kul att se. Det förstnämnda alltså. Jag tippade ju som bekant att brynäs skulle åka ur i år. Blir svårt för dom att hålla formen, snart börjar dom enkla puckarna glida in bakom junisen och då blir det tungt. Men som det ser ut nu borde dom ju helt klart klara slutspel. Men vafan, jag har ju haft fel förr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut att gå jävligt bra både för dig och brynäs. Kul att se. Det förstnämnda alltså. Jag tippade ju som bekant att brynäs skulle åka ur i år. Blir svårt för dom att hålla formen, snart börjar dom enkla puckarna glida in bakom junisen och då blir det tungt. Men som det ser ut nu borde dom ju helt klart klara slutspel. Men vafan, jag har ju haft fel förr.

 

Hehe, man ska ju ha druckit fan så mkt mer öl än dig i sina dagar om man ska tippa dem i kvalserien just nu iaf..

 

Men värre saker har hänt i den där föreningen, det finns ändå en känsla som inte funnits tidigare år.. En sorts kämpaanda i defensiven som ibland var helt bortblåst långa perioder tidigare år.

 

Just nu skulle jag nog tippa de som 6-8 i serien, man ska veta att de har ruschat rätt så jävla rejält hittills.

 

Det kommer komma perioder då målen inte kommer trilla in lika lätt som de gjort hittills.. Däremot tror jag inte att Markström kommer få nån vidare jättesvacka.

 

Rätt övertygad om att Brynäs kommer vara ett av de tre lag som släppt in minst mål när serien är över..

Men jag anar också att det kommer komma många långa måltorkor.

 

När får man se dig på ett homegame i närheten igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot tror jag inte att Markström kommer få nån vidare jättesvacka.

 

Kanske inte svacka, men hey en dag kommer verkligheten alltid ifatt såna här killar med ruggiga debuter. Kommer alltid dagar då allt inte klaffar osv. Så helt plötsligt känner man sig värdelös fast man sett överlag har gjort en grym debutsäsong. Jag tror du fattar vad jag menar...

 

När får man se dig på ett homegame i närheten igen?

 

Det är bara att svänga förbi Dr Landberg valfri fredagkväll så sitter jag nog där och vaktar min big blind. Betydligt bättre värde där än om man skulle spela med det "äldre gardet", om du förstår vad jag menar. Jag saknar Lasse fishy...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte direkt hockey intresserad, fotboll är mer min grej.. Men efter vad jag sett / läst så tycker jag att Brynäs och Rögle är dom 2 bästa lagen just nu.

 

Men det hinner väll ändras en hel del innan det är dags för slutspel.

 

Okej, jo jag gillar faktiskt Rögles lagbygge också.. De har en skön spelstil och många gamla brynäsare som är roliga att följa.

 

Men som Brynäsare får man väl hålla sig på jorden, fortfarande anser jag att de fyra stora i FBK, Frölunda, HV71 och Linköping är klart bäst och de som är svårast att möta i längden. Sen att några av de lagen har en del problem i början är bara naturligt, skulle överraska mig enormt om inte tre av de fyra är i semifinal i vår.

 

Sen ser jag tex Brynäs, Skellefteå, Modo och Djurgården som såna lag som kan sticka upp. Rögle tror jag kanske klarar slutspel men inte mer än så.

 

Kanske inte svacka, men hey en dag kommer verkligheten alltid ifatt såna här killar med ruggiga debuter. Kommer alltid dagar då allt inte klaffar osv. Så helt plötsligt känner man sig värdelös fast man sett överlag har gjort en grym debutsäsong. Jag tror du fattar vad jag menar...

 

Det är bara att svänga förbi Dr Landberg valfri fredagkväll så sitter jag nog där och vaktar min big blind. Betydligt bättre värde där än om man skulle spela med det "äldre gardet", om du förstår vad jag menar. Jag saknar Lasse fishy...

 

Jo jag förstår precis vad du menar angående Markström. Han har gjort en del sämre matcher, senast mot FBK var han helt mänsklig och även i kvalserien hade han en del matcher som han inte var hundra fokuserad i. Men på det stora hela verkar han ha ett sjukt psyke och spelar oftast bara bättre om han gör en tavla eller en dålig match.

 

Vi får se var det tar vägen helt enkelt.

Men man är ju helt klart glad om man får se ett par slutspelsmatcher framåt våren i Läkerolen.

 

Jaså, vart bor Landberg?

Vad är det för gäng som spelar där?

 

Kan tänka mig att det värdet är x antal ggr bättre än på våra games.

Där gäller det att antingen få tag i LasseFishy efter en ålandskryssning eller att tracka sönder någon av Nordenarna genom att göra en riktigt jävla hästig utsugning för att överhuvudtaget hitta överdrivet värde..

 

De flesta i den ligan har ju blivit ganska bra och känner igen varandras spel så pass mycket att det egentligen bara är för den roliga sakens skull som man spelar.

 

Den som suger ut hårdast vinner mest typ..

 

Vore ju jävligt skoj om man kunde hänga med på ett game hemma hos Landberg och de grabbarna.

 

Har kommit på strategin för dessa Matrix-sittar nu iaf.

Kom 5-4-1-3 och cashade alltså bara i en av sittarna.

Det verkar ändå som att jag går med en promenadseger i sammandraget tack vare att jag bustade 4-5 stycken ganska tidigt.

 

Sen går det väl säkert att använda strategin att tajta sig igenom och försöka casha i alla fyra.. Men med min usla klonk är det nog lättare att bara ösa på från början och försöka plocka så många poäng som möjligt och sen försöka vinna en av fyra.

 

Nettovinsten blir alltså $10.20 på en $20-turnering.

Helt okej mtp att jag borde cashat någon av de andra tre mtp vilka stackar jag byggde tidigt.

 

Nu ska jag välta omkull i soffan och invänta konsumgrinden.. Inte mkt sugen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...