Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

Började eftermiddagspasset riktigt bra.

Redan innan lunch satt jag och spelade med en snubbe härifrån östhammar, tänker inte outa hans namn men ni som bor här lär nog känna igen utifrån beskrivningen..

Han spelar inte överdrivet mkt online, är dock nästan alltid med på klubben här i Östhammar. Både han och hans bror är otroligt actionsugna, när man möter dem live så kan dom till och med vara lite jobbiga att möta. Men online vet jag att jag har så mkt edge så det finns inte, redan på förmiddagen stackade han av ett par femhunkar till ett par fiskar.

Grejen är den att de spelar inte så superdåligt egentligen, de är bara extreeemt actionsugna så de kommer inte ifrån en hand.

 

När jag kom tillbaka från lunch hade han byggt upp stacken till typ 1K och satt o glassade, körde väl över de flesta fiskarna antar jag.

Limpar in efter knappen på SB med KQo.

Östhammarskollegan sitter på BB och säger 30 - då vet jag att han har en stor hand eftersom de brukar säga "Neej, du måste höja mer med essen för faaan!!" - sätter han på QQ+.

Floppen är AJ5 rainbow, rundcheck och T på turn, jag checkar till fi igen som säger 70, knappen kallsynar och jag dundrar upp i 300. Aldrig i helvetet att han lägger ett set eller ens AK tänkte jag. Han sätter på tiden och skriver "vad faan håller du på med då" - "bluffar" svarar jag.. Stek, stek, stek.. "Troligt" - och syn. turn blankar som tur var då jag är rätt säker på att han har AA nu. Trycker blixt på turn och han synar lika blixt, lägger av en ramsa om att han faktiskt hade jobbat på den stacken i si och så många timmar..

Allting kom ner till samma som jag skrev om tidigare, han va bara tvungen att se. Han visste nog till 100% att jag hade nötterna, men kunde inte behärska sig nog att lägga en så pass stor hand.

 

Vinner ett par potter till efter den och sen börjar det sugas ut, det var springande överfärgningar på min turnade färg tre ggr och så denna skönhet:

 

 

***** Hand 730957899 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 27 juni 2008 12:33:30

Diana Turbo 9 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Partyjack (1428.77)

Plats 2: stegut (536.23)

Plats 3: ZeB_83 (595.47)

Plats 4: restless (479.59)

Plats 5: Bengten (520.90)

stegut lägg LM 2.50

ZeB_83 lägg SM 5.00

** Giv **

Partyjack [8h, Knh]

stegut [N/A, N/A]

ZeB_83 [N/A, N/A]

restless [N/A, N/A]

Bengten [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

restless Lägg

Bengten Lägg

Partyjack Höj till 20.00

stegut Syna 20.00

ZeB_83 Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kh, 7k, 7h]

*** Bet Runda 2 ***

stegut Passa

Partyjack Satsa 35.00

stegut Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [Kh, 7k, 7h, 2h]

*** Bet Runda 3 ***

stegut Passa

Partyjack Satsa 95.00

stegut All-in 481.23

Partyjack Syna 481.23

*** River(Board): *** : [Kh, 7k, 7h, 2h, 7r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1062.46

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

stegut [Ks, Knk] Kåk Vinst: 1062.46

ZeB_83 Lägger mig Vinst: 0.00

restless Lägger mig Vinst: 0.00

Bengten Lägger mig Vinst: 0.00

 

Va fan vill han liksom??

 

Tröttnade lite smått och känner att jag måste spara lite krafter till kvällens konsumgrind, sommargästerna brukar börja rasa in på fredagkvällarna så det kommer nog manglas ganska bra från deras håll är jag rädd.

 

Slutar upp 800 vilket får anses som okej även om jag var upp nära 2K ett tag. Plussade iaf typ 1500 på eftermiddagens två timmar så..

 

Nu blir det chill i tvsoffan ett tag, ska grinda lite viasat golf tror jag.. Väldigt nötigt att jag har den på prov till sista juli - gäller att utnyttja.

 

+12861:- i juni.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Som sagt vet jag inte vart gränsen ligger, nånstans kring 2000 får man ju en rabatt men tror inte det blir gratis förrän senare.. Men vet ej.

 

Ska dock inte klaga.

 

Förmiddagspasset gick trögt, tappade en stor pot med ATc på 8hög tvåklöversbräda mot 99. Hyfsat överspelad 99 visserligen.

 

Nu blir det lite lunch och så, sen en par tre timmars grind till.

 

Högkostnadsskydd för läkemedel

Högkostnadsskyddet för läkemedel innebär att du inte behöver betala mer än 1800 kronor per år för de flesta mediciner på recept.

 

Högkostnadsskyddet gäller främst receptbelagda läkemedel och en del så kallade förbrukningsartiklar som till exempel hjälpmedel för stomiopererade. Vissa receptfria läkemedel kan också ingå i skyddet om de behövs för behandling av kroniska sjukdomar.

 

Rabatter

I högkostnadsskyddet minskar din kostnad, eller egenavgift, stegvis. Överstiger dina kostnader 1800 kronor får du frikort. Du betalar alltså högst 1800 kronor under en tolvmånadersperiod.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för klargörningen, var rabatterad vid gårdagens medicinbunkring. Pröjsade endast 200:- för en laddning om ca 500 tabletter tot.

 

Blir ett par timmars grind på eftermiddagen, hade tänkt va helledig och grinda imorgon. Men lägger morgondagen på golf och en turneringsgrind istället, så ska försöka dra in ett par hundra nu kanske.

 

Såg förresten filmen Tigerland i veckan, vet inte hur jag har missat den tidigare. Alltid gillat Colin Farrell (bögvarning?), tycker de flesta rullar han är med i brukar bidra med ett visst sevärde..

Men Tigerland slår sig nog rakt in på min top10 lista genom alla tider känns det som så här med filmen i färskt minne.

Alla som missat den bör nog ta sig tid att se den snarast möjligt imo!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, Brynäs har värvat en ungrare.. EN UNGRARE - till hockeylaget liksom!?

 

Fredagskvällen var förstört för Kapten Wigert som om möjligt har större brynäshjärta än mig, har dock tittat lite närmare på Janos Vas som tydligen är en powerforward i första hand och poängmakare i andra hand.

Tror nog att det kan vara en hyfsad värvning, men det kommer lik förbannat sluta i kvalserien för mitt Brynäs i år. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar tretimmarspasset ca 1K upp, riktigt bedrövligt mtp att jag spelade riktigt - RIKTIGT illa i några händer. Vet inte vad det var för fel idag men jag slarvade något enormt och pissade bort minst 1500 i ett par asdåliga potter.

 

Å andra sidan får jag vara glad att jag är plus en sån dag också.

 

Ganska nöjd med veckan som varit, hunnit grinda relativt många timmar och framförallt gjort ett plus på typ 4K trots att jag backade nästan 5K på ett pass i onsdags.

 

+13788:- för juni nu.

 

Blir säkerligen lite grind imorgon också innan turneringsgrinden eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var en sväng på golfbanan nyss, även idag bevisades det hur viktigt det är att få in ett litet om än ett väldigt litet tävlingsmoment för att lyfta fram sitt a-game.

Gick från ettans tee med min morbror som spelar första året i år, och hans polare - båda 36+are, slog iofs den bästa av dem med 6 slag och de spelade för kraftig sänkning.. Men det säger ändå en del om hur jag spelade, hålade i på 49 totalt efter nio, bedrövligt dåligt minst sagt.

 

Under fikat efter nian träffade vi på en singelhandikappare på klubben som tydligen hade hjälpt båda de två 36+arna med sina fadderronder.. Han hoppade på till tian och bara det lilla gjorde att mitt spel lyfte och jag lyckades skärpa till mig ytterligare.

 

Avslutade med Bogey, 5 par dubbelbogey och bogey.. Hade nog alla greens in regulation sista nio tror jag, puttade helt bedrövligt illa.

 

Efter ronden tillbringade jag ca 40 minuter med att försöka förklara för de båda 40åringarna hur hcp-systemet fungerar och de satt och räknade fram och tillbaka men kunde inte förstå vart de erhållna slagen kom ifrån och vad de fyllde för funktion osv osv.. Var minst sagt väldigt frustrerande, tror inte de fattade till slut heller - men det får bli nån annans problem.

 

Avslutade dagen med att nöta lite puttning, köpte en budgetputter från top-flite för några veckor sedan.. Känner inte att jag behöver spendera mer än dryga femhunken på en putter då jag inte har några som helst planer på att börja tävla eller något liknande.

Har dock varit grymt ostabil med den, hade förr en GAMMAL puckputter från mizuno utan dämpning eller någotnting, alldeles stenhård men jag var riktigt stabil med den.

Tycker ändå den nya känns mkt bättre, lite träning så kan den nog sänka scorerna lite tror jag. Körde dryga 40 minuter på övningsgreen också, avslutade med en övning där jag slog tre bollar från 10 meter spikrakt uppför - tänkte att när jag sänker alla tre bollarna på ett försök så åker jag hem.. Jag gav upp efter 20 minuter då jag som närmast var med två i och en koppsnurr. Brutalt slarvig och helt klart den del av mitt spel som måste slipas mest.

 

Ikväll hade jag tänkt lite turregrind, blir nog lite cash nu innan fotbollen (dock efter dusch och middagshandling). Sen hoppar jag på ca 5-10 turneringar ikväll nånstans efter matchen probably.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, tre minuter behöver man lyssna på Göran Zackrisson innan man är garanterad ett skratt.

"Kommer ön att hålla nu eller kommer den sjunka?" Säger han när banans alla funktionärer ska kliva ut på 18e green någonstans i Paris där green är format som en halvö ut mot vattnet..

 

"Hoppas verkligen det är hans flickvän" säger han när segraren, spanjoren Larrazabal hånglar upp en heting till blonding.. Varpå han berättar om när Jimenez hade vunnit en titel och blivit så glad att han slet tag i sin fru och hånglat upp henne rejält, när han ansåg sig färdig insåg han dock att det faktiskt inte var hans fru utan någon annan random beskådande kvinna..

Kan se många likheter mellan Zackrisson och Glimne, citaten, historierna, båda extremt intressanta att lyssna på. Zackrisson själv kan ju vara en anledning till att titta på golf även om spelet inte engagerar det minsta lilla.. Han kläcker väl i snitt en skön kommentar var 5e minut.

 

Ett stycke "sommarfräsch" (sallad, skinka, ananas-keso, ananas, mango, melon osv) är nedstoppat för bearbetning - dags att bearbeta fiskarna på SvS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Började tretimmarspasset riktigt bra, jobbade snabbt upp ett 2Kplus.

 

Tycker generellt att jag utvecklat mitt spel sista veckorna, iom att jag ökade preflopraisen så har jag blivit inblandad i större potter men även i övrigt tycker jag att min aggression ökat vilket har gjort swingsen större varje pass och därmed även ökat mitt plussande.

 

Några intressanta och jobbiga händer blev det dock:

 

***** Hand 733029654 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 juni 2008 18:04:56

Diana Turbo 14 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: DonPersson (144.54)

Plats 2: ElderSerbo (1549.26)

Plats 3: knut72 (913.47)

Plats 5: Partyjack (1678.54)

DonPersson lägg LM 2.50

ElderSerbo lägg SM 5.00

** Giv **

DonPersson [N/A, N/A]

ElderSerbo [N/A, N/A]

knut72 [N/A, N/A]

Partyjack [3k, 3r]

*** Bet Runda 1 ***

knut72 Syna 5.00

Partyjack Syna 5.00

DonPersson Syna 5.00

ElderSerbo Passa

*** Flop(Board): *** : [2k, 3s, Ek]

*** Bet Runda 2 ***

DonPersson Passa

ElderSerbo Passa

knut72 Passa

Partyjack Passa

*** Turn(Board): *** : [2k, 3s, Ek, 5h]

*** Bet Runda 3 ***

DonPersson Passa

ElderSerbo Passa

knut72 Satsa 20.00

Partyjack Syna 20.00

DonPersson Lägg

ElderSerbo Lägg

*** River(Board): *** : [2k, 3s, Ek, 5h, Er]

*** Bet Runda 4 ***

knut72 Satsa 80.00

Partyjack Syna 80.00

*** Showdown *** : Rake: 5.49 Totalpott: 214.51

DonPersson Lägger mig Vinst: 0.00

ElderSerbo Lägger mig Vinst: 0.00

knut72 [6s, 4r] Stege med högsta kort sexa Vinst: 0.00

Partyjack [3k, 3r] Kåk Vinst: 214.51

 

Spelar ju dåligt här egentligen, borde förstås betta flop.

Fi är random fisk.

Frågan är i fall omslag är obligatoriskt på river?

Känns som att det ofta är A2-A3-A5 när han överbettar potten så pass mkt?

 

 

 

***** Hand 733075211 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 juni 2008 18:52:58

Diana Turbo 13 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Chris Max (1126.27)

Plats 2: Källström (1616.46)

Plats 3: Partyjack (1349.82)

Plats 4: Stek_arn (542.30)

Plats 5: magzter (627.60)

Partyjack lägg LM 2.50

Stek_arn lägg SM 5.00

** Giv **

Chris Max [N/A, N/A]

Källström [N/A, N/A]

Partyjack [10s, 10h]

Stek_arn [N/A, N/A]

magzter [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

magzter Lägg

Chris Max Höj till 20.00

Källström Lägg

Partyjack Höj till 70.00

Stek_arn Lägg

Chris Max Syna 70.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 10r, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

Partyjack Satsa 75.00

Chris Max Syna 75.00

*** Turn(Board): *** : [Dk, 10r, 3s, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

Partyjack Passa

Chris Max Satsa 295.00

Partyjack All-in 1204.82

Chris Max All-in 981.27

*** River(Board): *** : [Dk, 10r, 3s, Eh, 4r]

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 2242.54

Chris Max [Knk, Kr] Stege med ess i topp Vinst: 2242.54

Källström Lägger mig Vinst: 0.00

Partyjack [10s, 10h] Triss i tior Vinst: 0.00

Stek_arn Lägger mig Vinst: 0.00

magzter Lägger mig Vinst: 0.00

 

Vet inte om det är optimalt med en CR på turn här? Satte honom på AQ, KK eller AAhär då han spelade relativt tajt (trodde jag) - av vilka jag bara slår AQ och förmodligen bara får in degen mot denna hand såvida jag inte är slagen..

Tog helt bort KJ ur hans HD, jag trebettar så pass sällan så KJ borde egentligen vara pappersmassa.

Vad är rätt spel här? Checkfold, betfold eller ska jag in med degen oavsett?

Drar ju ut typ en på 4 ändå, och potten har ju hunnit bli ganska stor.

 

 

 

***** Hand 733078359 *****

2.50/5.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 29 juni 2008 18:56:15

Diana Turbo 21 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Mattao (537.94)

Plats 2: Partyjack (1314.41)

Plats 3: #ICE# (65.93)

Plats 4: Andreeasb (495.39)

Plats 5: cellardoor (553.99)

cellardoor lägg LM 2.50

Mattao lägg SM 5.00

** Giv **

Mattao [N/A, N/A]

Partyjack [4r, 4h]

#ICE# [N/A, N/A]

Andreeasb [N/A, N/A]

cellardoor [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Partyjack Höj till 20.00

#ICE# Lägg

Andreeasb Lägg

cellardoor Lägg

Mattao Syna 20.00

*** Flop(Board): *** : [9k, 10r, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

Mattao Passa

Partyjack Satsa 35.00

Mattao Syna 35.00

*** Turn(Board): *** : [9k, 10r, 10k, 2s]

*** Bet Runda 3 ***

Mattao Passa

Partyjack Passa

*** River(Board): *** : [9k, 10r, 10k, 2s, 4s]

*** Bet Runda 4 ***

Mattao Satsa 45.00

Partyjack Höj till 247.50

Mattao All-in 482.94

Partyjack Syna 482.94

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1063.38

Mattao [9s, 9r] Kåk Vinst: 1063.38

Partyjack Lägger mig Vinst: 0.00

#ICE# Lägger mig Vinst: 0.00

Andreeasb Lägger mig Vinst: 0.00

cellardoor Lägger mig Vinst: 0.00

 

Självklart drar man dött när man för en gångs skull får sätta en två"outare".

Känns inte som att jag kommer undan från denna, fi var riktigt dålig och kunde ha haft vilken T som helst även vid riverpush..

 

Slutar upp 900 efter dessa och ett par till lite tråkiga utsugningar. Men som sagt känner jag att jag spelar mkt bättre nu än jag gjort på länge. Ska sikta på ett storplus imorgon och sen cashar jag ut hela plusset. Kommer inte fortsätta bygga rulle förrän efter sommaren då jag inte spelar lika mkt nu som jag kommer ha tid att göra i höst och vinter.

 

+14708:- i juni.

 

Rutinerad som man är vet man att alla stora matcher avnjuts bäst med malt, humle, jäst och vatten.

Köpte mig två st trefemmor när jag handlade, det kommer väl smaka till lite nötter..

Ska bli riktigt skoj att se matchen, ska in och betta ett par målskyttar eller något.. Är upp typ 200 på EMspelandet ännu, ska dock inte göra några större bettar utan försöka bygga en någorlunda seriöst sportsbettingrulle hade jag tänkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade några intressanta spel:

Ballack som målskytt till 4,75.

David Silva målskytt till 4,75.

Enkelt kryss till 3,20.

Och det intressantaste, Ballack OCH Torres som målskyttar till 12 ggr pengarna.

 

Intressanta spel, ngn av dom bör ju gå in. Hur mkt har du satsat på respektive?

 

Hand 1 är ju verkligen sjuuuuukt dåligt spelad.

 

Varför inte komma med ngt konstruktivt istället? Hur skulle du spelat handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ge lite konstruktiv kritik istället , tycker inte du spelar handen bra men har även som dig fått känslan att fi är stark när dom bettar över potten sådär , men i detta fall måste vi slå om då fi kan ha stege ( som han nu hade ) eller triss i A som han säkert kan betala av med (om det är en random fisk) om du tex hade gjort det 220. Så ett tunt valueomslag här på river är ändå att rekommendera för att maximera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 är ju verkligen sjuuuuukt dåligt spelad.

 

Som skrivet tidigare, någon konstruktiv tanke kring handen?

Flop ska jag inte checka det vet jag, det gick bara av automatik av någon anledning.

Han bettar redan 180% pot, vad får jag syn av om jag slår om en gång till? När jag väl slår om, när/om han ställer - orkar jag då lägga min typ 5e nöt?

 

Vore kul om du utvecklar dina tankar kring VARFÖR den är så sjuuuukt dåligt spelad.

 

Intressanta spel, ngn av dom bör ju gå in. Hur mkt har du satsat på respektive?

 

Bara lite småbettar, 100kr på X och Ballack-Torres-spelet och 50 kr på övriga. Är optimist så långt och tror fortfarande att jag kan sätta 50% eller fler.

Anledningen till de små bettarna är för att jag ska försöka tänka lite BR management kring sportsbettingen också även om det blir sjukt tråkigt i början.

 

Jag kan ge lite konstruktiv kritik istället , tycker inte du spelar handen bra men har även som dig fått känslan att fi är stark när dom bettar över potten sådär , men i detta fall måste vi slå om då fi kan ha stege ( som han nu hade ) eller triss i A som han säkert kan betala av med (om det är en random fisk) om du tex hade gjort det 220. Så ett tunt valueomslag här på river är ändå att rekommendera för att maximera.

 

Tack för konstruktiva tankar.

 

Jag håller med om att omslag kan vara korrekt här, får förmodligen syn på 220 och säkerligen lite mer nu när han hade nötstegen med 64.. Frågan är bara vad vi gör om han stoppar in? Han spelar ändå nästan 200BB och jag vet inte om jag orkar syna stopp för 200BB när dessa svs-fiskar är så extremt förälskade i sina A-rags a´la A2, A3 och A5.

 

Som du antyder har min känsla varit generellt med de flesta fiskar att när de överbettar potten ordentligt (typ 150% eller mer) så är det ofta nöt eller nästnöt, väldigt sällan de överbettar ordentligt med någon sorts semistark hand.

Men som sagt, tack för konstruktiv kritik.

 

Ser iaf intressant ut i halvtid med mina spel, håller även en extra tumme för Spanien då Joggy lastade riktigt ordentligt på Spanien för guld långt innan EM. Har läst mig till att han ska fira av det ordentligt i Vegas ifall de tar hem guldet.

 

Torres är ju bara alldeles för jävla bra, mtp tröga Mertesacker/Metzelder tänkte jag faktiskt lasta resterande bettingrulle på att Torres skulle sätta en balja. Eftersom oddset bara var 2,75 ggr så hoppade jag det och spelade 100:- på Ballack-Torres istället.

 

Ballack gör mål på straff i andra, matchen går till förlängning och David Silva avgör i förlängningen. Det känns som nöten för att alla mina spel (och joggys) ska gå i lås.

Tycker redan att Silva visat intentioner på att komma igenom flera gånger, hade ju ett öppet läge och tillstymmelse till ett par lägen till.. Han är för övrigt en av mina absoluta favoritspelare överlag.

Såg honom första gången i Valencia för något år sedan tillsammans med David Villa & co, de spelade en sjukt rolig fotboll och Silva är ju nåt helt extremt kvick.

Synd bara att han inte har toppat formen riktigt, varit ganska dålig generellt i EM hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla mina bettar känns ju iskalla just nu.

 

Det gör mig dock inte ett jävla dugg, man kan bara njuta av en sån här match alltså. Spanjorerna är ju riktigt, riktigt grymma när det gäller att hålla bollen inom laget.

Det taktiska spelet är i mina ögon klart intressantast, dels det Fjellström tagit upp angående bytena men också spanjorernas fasta situationer. Det lät ju innan att Tyskland skulle ta till vara på fasta situationer, det har de ju inte gjort så här långt.

Men däremot intressant att se alla nyskapande varianter hos spanjorerna.. Tex har de ju inte slagit en enda "lång" hörna så här långt. Hela tiden en låg genomskärare in i boxen eller efter sidlinjen och hela tiden skapar det någonting, spanjorerna löper ju dessutom riktigt smart medan tyskarna verkligen inte har varit särskilt bra i markeringsspelet.

 

Tror som sagt att saken är biff nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ett litet problem nu.

Laddade en koffeinkick med en kaffe och två redbull så jag skulle vara som piggast typ nu, turneringarna jag spelade skulle vara i ett avgörande skede.. Efter 6 raka förlorade flips, tre st AK mot AQ förlorade så var jag dock raskt borta från alla tänkbara turneringar.

 

Började hitta ett cashslask och gick bra första halvtimmen, men för att hålla positiv effekt av allt jävla koffein så hade jag behövt endorfinerna (MYCKET roligare med turneringspoker) och spänningen jag får av turneringspokern.. När jag spelar cash nu blir jag helt enkelt inte känsloinvolverad på samma sätt, krävs en ordentlig utsugning för en stor pott för att det ska väckas några känslor alls och då är det ju inget som är positivt för mitt spel heller..

 

Så nu vet ja inte vad jag ska göra, la ner cashgamet med ett fint plus och hade tänkt att trötta ut mig med att räkna på månadens resultat och helt enkelt räkna in morgondagen till månaden juli.

För den delen blir det nog inte nå vidare mkt grind imorgon, ska till uppsala med tjejen en sväng på eftermiddagen och har för en gångs skull planerat in en stadig sovmorgon..

 

Återkommer med månadsresultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadsplusset för Juni månad slutade på +15945:-

Klart nöjd med månaden då jag bara spelade 59 timmar cashgame.

Timlönen hamnar då på 270:-, och det visar väl också på att jag känner att jag blivit lite aggressivare, spelat större potter och helt enkelt blivit effektivare i min spelstil.

Dock ska man väl minnas första veckan då allt gick på räls och jag knappt förlorade en pott.

 

Får försöka varva ner framför tvn om man kan hitta en bra film eller något.. (NEJ har inga sådana kanaler..:evil: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma efter en konsumgrind light. Riktigt värdelöst att köra så korta arbetspass, känns som ren och skär samhällstjänst..

 

Spelade lite, lite PLO igår och hittade ett litet, litet back. Spelade två bord PLO och hittade ett hyfsat plus där men vräkte iväg två inköp på PLO HI/LO som jag fortfarande är extrem fisk på.

Ska nog hålla mig till PLO hi eftersom jag ändå spelat typ 10K händer och läst ett par PLO-böcker (dock ej HI/LO-kapitlen).

Vet ju att jag har superedge när jag spelar 1/2 så om traffiken är den rätta kan det nog bli en del PLO där nere i framtiden. Blev ett totalt back på 369:- så börjar NLT-månaden med ett litet back att jobba in.

 

Ska försöka grinda några timmar nu innan middagen, får se hurdan skörden blir.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Springer nog fan ganska bra just nu, blir en del konstiga utsugningar men jag lyckas vara benådad från utsugningar när jag stoppar in hela stacken (ta i trä) bara hoppas att det fortsätter.

 

Upp 2,5K idag på tre timmar, alltid skönt att glida upp på gröna siffror direkt i början av månaden för att trycka självförtroendet lite.

 

+2244:- i juli.

 

Nu blir det lite viasat golf, damtävlingen där Alfredsson kom tvåa som går i repris tror jag.

Sen hamnar jag nog hemma hos tjejen för lite käk och tv-grind eller så. Imorgon blir det förmodligen en hel dags grind eller kanske lite golf+poker. Får se om jag hittar nån som vill spela med mig.

 

Är det förresten någon scratchspelare som har bilavstånd till öregrunds gk så kan ni gärna få vara med i vårt lag den 12e juli, jag kan stå för tävlingskostnaden om ni vankar er ut hit och spelar med mig Joggy och en polare till.

Verkar som att vi tre är klara i laget, den fjärde skulle steka dagen ut och sen komma med besked.

 

Cab du vill inte göra ett undantag och trycka dig igenom banan med oss? Känns som att det skulle bli ett skoj lag!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna kunnat lira men jag drar ner till gotland hela v29 och åker ner redan på lördagmorgon. Btw hör med Kuffner snacka med han tidigare och han hade inget lag. Han är en grym scramble lirare med riktigt bra bössa :)

 

Jo han är duktig som satan ju, dock stod han med i startlistan när jag kollade igenom den för någon dag sen.. Det löste sig med samma kille Mackan känner som ifjol, Danne. Han var ju rätt hyfsad och vi hade ju en hel amazon av erhållna iaf.

Dessutom tvivlar jag på att det kan gå mkt sämre än senast.. :)

 

Vakna gaanska tidigt idag.

Hade tänkt jobba in en morgonrunda på banan, eftersom jag planerar att gå själv så är det smidigt o gå ut innan 7 då man ofta får helt tomt framför sig vilket är najs för att jag slår så sjukt långt.. LOL.

 

Grind om typ fyra-fem timmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wtf gör du uppe och lirar golf själv innan 7 :D det påminner om mig för några år sedan när man spela 36 hål varje dag och när man inte spela så kollade man golf på tv.

 

Haha, jo jag har varit i det modet själv också.

Nej, tanken är väl att eftersom jag har en del att uträtt idag (tex grinda) så tänkte jag att det är det bästa sättet att maximera tiden. Gör en <3-timmars runda om jag får gå själv och mindre ändå om man inte har någon framför sig. Dessutom har jag rätt lätt att gå upp tidigt. Enda ev- med en supertidig runda är väl att daggen ligger kvar på greenerna, men det kvittade idag då det ändå var så pass blött i övrigt.

 

Gjorde min bästa runda för i år, förmodligen top5 någonsin. Gick in på 42+39=81 utan en enda birdie.. Förvisso lite oroväckande att man inte sänker en enda birdie inför scramblen (vi gjorde ynka två st förra året!!). Men just de daggiga, nära blöta greenerna gjorde att jag lämnade 90% av förstaputtarna kort. I övrigt puttade jag sjukt stabilt, typ 30 puttar tot. Det enda som inte stämde var järnspelet från 120-160 meter in till green.

Slog en enda drive till problem och det var på parfemman 16 där jag vanligtvis inte slår driver längre, men ville trycka den ner för backen genom dogleggen och gjorde så med p-bollen som jag sen spelade in för en dubbelbogey. Förrutom den och en treputt för bogey på tian gjorde jag lätta par rakt igenom och skulle gjort minst två birdies sista nio.

 

Känns riktigt bra inför scramblen, har tidigare i år haft jätteproblem med en GAMMAL trätrea, ingen spoon eller rescue utan en gammal hederlig metalwood som hängt med hela "karriären". Slog den sjukt bra för ett par år sedan men nu kan jag inte med den alls. Därför tog jag med en gammal Mizuno Astron järntvåa som jag spelade för några år sedan, hade sjuka sliceproblem med den då man måste stänga ruskigt mkt och det kändes lite väl onaturligt. På senare år har man ändå lärt sig att ställa upp för draws (med högre riskprocent obv.) och idag missade jag inte en fairway med den gamla järntvåan. Den kommer åka med på scramblen no doubt.

 

Köpte ju en Big Bertha 460, med 11 graders loft och regularskaft av joggy.. Slår den verkligen sjukt bra, missade som sagt en enda idag och i övrigt felfritt. Men jag har tappat typ 30 meter i längd pga loft och skaft, så om någon har en 460 till salu med typ 10 graders loft och stiffskaft eller något liknande så ropa för fan bara till!

 

Nu blir det iaf lite grind i ett par timmar, får se sen om det blir lunch med kvinnan eller om jag grindar genom lunchen med. Ska slå in paket och greja under dagen också, damen fyller nämligen år imorgon.

 

Grind var det sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men alla som spelar och tror dom slår hårt har ju faktsikt oftast för lite loft och för hårt skaft.

 

Själv skaffade jag ju en Callaway FT-5 Tour 9,5 med ett aldila prototyp skaft i regular som är vädligt vridstyft och med bra kick. Så med den så har jag säkert hittat 20m extra. Jag slår ju inte extremt hårt men driver ju över ranchen och 1:an och 17 kan jag nå med rätt förrhållande med bössan.

 

Phil Mickelson spelade ju med 10 loft bra länge om han inte gör det fortfarande jag inte minns fel. Men var ju ett tag sen man var inne i branschen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men alla som spelar och tror dom slår hårt har ju faktsikt oftast för lite loft och för hårt skaft.

 

Själv skaffade jag ju en Callaway FT-5 Tour 9,5 med ett aldila prototyp skaft i regular som är vädligt vridstyft och med bra kick. Så med den så har jag säkert hittat 20m extra. Jag slår ju inte extremt hårt men driver ju över ranchen och 1:an och 17 kan jag nå med rätt förrhållande med bössan.

 

Phil Mickelson spelade ju med 10 loft bra länge om han inte gör det fortfarande jag inte minns fel. Men var ju ett tag sen man var inne i branschen :)

 

Jo, jag har ju helt klart inget proffstempo i svingen.. Långt därifrån. Men när jag tappat >30m i snittlängd från en budget-mizunodriver som jag spelade förrut så kan inte gärna klubban vara optimalt anpassad för mig heller.

Den går alldeles på tok för högt, skulle tro att jag skulle kunna spela 11 eller typ 10 grader - men att jag behöver ett något styvare skaft, John Wahlgren var ju med joggy en runda förra året och påpekade att det såg ut som att han spelade med ett kastspö typ.

Nu har iofs Joggy en ordentligt "sluggigare" sving än mig och får nog ut 15-25m extra från varje klubba jämte mig.

Tror dock att mitt tempo klarar ett något styvare skaft.

 

Men som Uffe (vet ej efternamn - hockeytränaren "OFA") sa, så länge jag träffar 90% fairway är det kanske onödigt att ändra något.

Jag slår den ändå typ 250 meter i snitt, bara det att den stannar stumt på tredje studsen och är långt från optimal i vind och regn..

 

Blev ett stycke minigrind på förmiddagen, ska till tjejen på lunch kl 12 och tänkte ta det lugnt och duscha osv innan dess.

Tappade ett par hundra på slutet men ändå upp 1800 på en timme.

 

+4044:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...