Gå till innehåll

Partyjack - Tillbaka på kända jaktmarker.


Partyjack

Vad gäller för dig?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad gäller för dig?

    • Det skulle vara skoj med ännu en 2,5/5-DB och jag kommer hjälpa till med kritik och analyser.
      39
    • Nej för fan, nu är det alldeles för jävla mkt dagböcker från SvS.
      23


Recommended Posts

tycker du ska leda ut efter floppat set med 4,4. För farlig bräda för o hoppas få in en CR, som spelat är det syn på river iallafall speciellt mot Fi.

 

Annars QQ svårt o lägga, men du känns jävligt slagen. marginellt om jag synar här. Eventuellt Check-syna river?

 

härligt resultat!

 

 

Brukar leda ut settet på de där brädorna, men fisken visste verkligen inte vad en CR betydde och Gul brukar CBa de flesta flopparna.. Därav var mitt drömscenario att Gul skulle CBa jag slog upp, fisken kallsynar och jag stackar av mot hans par på turn. Men det gick ju inte riktigt, som sagt brukar jag leda ut setten men i detta fall fanns det en plan och anledning till varför inte.

 

Tycker nästan att QQhanden tappar så pass mkt i värde mot 88-JJ-typen av händer när man checksynar ner då den går checkcheck väldigt ofta.. Men du kanske har rätt, tror det är marginellt vad som är bäst.

Mot en fi man inte vet alls vart man har går det väl inte att spela halva stacken på river egentligen, just kallsynen på turn känns ju så jävla stark när brädan parar sig och allt.

 

Tackar, är lite smått i chock faktiskt.. Tre ruskigt fina dagar, men jag har ju sett baksidan också så jag vet vad som kommer att komma efter en sån här rusch. Gäller bara att hålla i hatten! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Gött plus, bra jobbat! :-) Hur mycket har du lirat för att nån ditt fina resultat? Själv var jag uppe i 20k men tappade mycket häromdagen och idag så nu är jag nere på 14k (Två backdagar i oktober). Det är ett grymt resultat för mig så tidigt på månaden och jag har en timlön på ca 400 vilket jag aldrig haft förut.

 

Men jag får ändå ångest och mår dåligt när jag backar. Detta gör att jag spelar sämre och stackar av lättare än vanligt när jag är ett par inköp back.

 

Hur gör du och ni andra för att hantera förluster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag får ändå ångest och mår dåligt när jag backar. Detta gör att jag spelar sämre och stackar av lättare än vanligt när jag är ett par inköp back.

 

Hur gör du och ni andra för att hantera förluster?

 

 

Jag känner igen mig :) Dock inte direkt ångest men om jag börjat en session med att tappa 1inköp+ så spelar jag alltid sämre. Inte förrän jag tagit 5 djupa som det börjar vända

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött plus, bra jobbat! :-) Hur mycket har du lirat för att nån ditt fina resultat? Själv var jag uppe i 20k men tappade mycket häromdagen och idag så nu är jag nere på 14k (Två backdagar i oktober). Det är ett grymt resultat för mig så tidigt på månaden och jag har en timlön på ca 400 vilket jag aldrig haft förut.

 

Men jag får ändå ångest och mår dåligt när jag backar. Detta gör att jag spelar sämre och stackar av lättare än vanligt när jag är ett par inköp back.

 

Hur gör du och ni andra för att hantera förluster?

 

Ty! Jag har spelat 22K händer, alltså en BB/100 på 11,56. Forfarande 34 BB/100 på 5/10, men där har jag bara stämplat in 1300 händer ännu.. :P

 

400 är ju en skitbra månadslön, försök tänka så när du känner att du börjar få ångestkänslor.

När jag går riktigt jävla kall brukar jag kunna stänga ner alla bord, sätta mig och räkna lite resultat.. Typ så mkt har jag tagit ut från pokern i år, så mkt är min timlön denna månad osv.

Skulle du göra så och få se att du har en timlön på 400 så tror jag att ångesten lättar ganska snart?

 

Om jag annars känner att jag behöver spela vidare så brukar jag faktiskt lätta på ångesten (som jag känner igen mkt väl vid det här laget) på ett väldigt primitivt sätt.. Oftast drar jag handen i skrivbordet så jag knappt klarar av att hålla i musen, eller så går jag ut på balkongen och skriker ett par väl valda.. Oftast blir det dock en riktig jävla avhyvling i chatten.

 

Det kan säkert framstå som omoget och just primitivt, men ärligt talat så bryr jag mig inte.. Det får mig att glömma de dåliga känslorna, oftast pga ny ångest över att grannen hör mig skrika könsord eller att jag faktiskt skrämde bort en fisk med 200BB eller något liknande.

 

Kan ju inte lova att det fungerar för dig, men för mig går det oftast ganska bra. Ett bra koncept är ju oftast att bara göra något annat ett tag, men man kan ju inte gärna gå därifrån bara för att man förlorar en 400BB-pott.. Därför tror jag det kan vara bra att läsa igenom dina resultat och se hur pass vinnande du faktiskt är.. En självförtroende-grej helt enkelt.

 

jag spelar på 2,5/5... får jag en liten rush så joinar jag också på 5/10!

mvh

Drillerkiller

 

Fint, då ses vi där! :)

 

Är riktigt sliten, blev ganska sent hem från hockeyn.. Sen låg jag och tjejen och glodde på tv till typ 2 och sen upp strax före 7. Så jag ska nog inte spela förrän om ett par timmar.. (ca 4 koppar kaffe).

 

För alla som bara läser här pga pokerdelen av mitt liv kanske ni ska hoppa till nästa inlägg, för nu måste jag verkligen skriva av mig från matchen igår.

 

Jag och Joggy var ganska pessimistiska innan match, ingen Dixon och ingen Jonsson.. Ett motstånd som piskade oss totalt på bortais, trots att vi inte var utan folk då. Dock tänkte vi nog att Markström skulle rädda en poäng åt oss.

 

Kvällen inleds lika roligt som den avslutas, i Läkerolen presenteras inför match två "mini-tigrar". En pojke från Brynäs hockeyskola och en från en annan lokal hockeyskola presenteras vid namn, intresse och deras brynäsidol.. Under tiden åker de in och gör 1-4 varv runt mittcirkeln innan de ställer sig på blå med hemmalaget för nationalsång.

En del av dessa minitigrar är riktigt idiotbra på att åka skridskor, femåringar som drar överstegsåkning i ganska hög fart är imponerande imo. Det händer också att det är en Brendl-kopia som tar tre skär i början och sen glider som en ismaskin runt cirkeln i två varv.

Första "mini-tigern" var från Sätra och satsar ganska hårt första tio skären, när han ska börja svänga i cirkeln släpper dock allt och han glider rakt över den nyspolade isen in i sargen med dunder och brak.. Det utbrast ett lite lätt generat skratt över hela arenan och jag och joggy konstaterar att det är roligt att även LarsErik Spets representeras i hockeyskolan. LarsErik är en norrman som alltid lyckades jobba upp sån speed att han fick ta sargen/domare/motståndare/målbur till hjälp för att kunna stanna.. Kommer tex ihåg en våldsam vurpa när båsdörren var öppen och Spets bokstavligt talat flög med huvudet före ut i båset.. Han kunde helt enkelt inte bromsa.

 

Matchen igång då, vi konstaterade ganska snabbt att Dackell och Lind var helt osynliga.. Efter halva matchen förstod vi varför, nästan varje byte som Carlsson/Svanberg var på backen spelade också Dackell och Lind framför för att säkra upp i egen zon. Visst fungerade det, Svanberg och Carlsson såg jättestabila ut med en varsin assistent.. Men det fungerar ju så klart inga längre perioder.

 

Överlag var SAIK bättre första halvan av matchen, men försvarsspelet i Brynäs är verkligen löjligt bra. Skott utifrån finns inte en chans att Markan släpper och så fort fi närmar sig slottet är det minst tre brynäs klubbor där och hugger och slår. Riktigt imponerande att få alla att jobba så hårt för laget.

 

I mitten av andra hettade det dock ordentligt för mig, först gled SAIK in i något som var en solklar offside. Linjedomaren gjorde washout medan Lärking gick in och blåste av från sin vinkel på andra blå. Pinsamt, där var det alltså typ 2 meter offside.

Efter två minuter var det då dags igen, SAIK har PP och brynäs stoppar effektivt på blå.. Moran glider in i zon medan Dimitrakos står och trocklar på blå, något han gjorde hela tiden och alldeles för ofta i fel lägen. Vi sitter i detta läge 20 meter från linjen på den sidan Moran är inne i zon. Och jag svär att det är minst en meter på båda hans skridskor.

 

Samma linjeman slår av offsiden igen och 20 sekunder senare hänger de kvitteringen.. Riktigt iskallt, och en av de värsta busvisselorkaner jag hört i Läkerolen dras av. Jag personligen är fortfarande hes. Rolf Lassgård (tre rader under oss) tog verkligen livet ur ordet "SOOOOPA" de närmsta fem minuterna.

Som vanligt när en svensk domare misstänker sig ha gjort något fel får vi två billiga utvisningar med oss och är inne i matchen igen, Sundström gör sitt andra två minuter senare och matchen är sen vår rakt igenom.

 

Sundström var för övrigt förbannat bra igår, han har lyft sig många steg från ifjol.

 

Tredje perioden blev sedan en ren defilering. Widing visar prov på den sjuka snabbhet han besitter, pucken slås ur zon med widing på offensiv blå.. Widing åker tillbaka mot mittlinjen för att möta den lösa pucken och från stillastående på mittlinjen blåser han förbi SAIKbacken med två-tre snabba skär och lägger snyggt in 3-1an.

Skönaste på länge var målgesten med en fistpump mot vår sektion stående på ett ben. När han sen åker till båset för att knacka handske som är standard väljer han istället att luta sig mot klubban och köra den gamla klassiska "kvasten" från curling-movet och det ser jävligt roligt ut.

 

Bara tre minuter senare är det PP igen, Widing får pucken - igen stillastående på blå. Han trampar fart, drar en klubba-skridsko på första backen. När så sista gubben närmar sig tar han klubban mellan benen på sig själv (ni vet väl vad jag menar), lurar backen med en riktig klassiker och ska skjuta från den positionen. Tyvärr blir han hakad precis när han ska ta skottet, och jag lovar.. Hade han sänkt den hade jag bokstavligen kissat på mig på plats, det var verkligen en grym aktion.

Efteråt åker HELA femman fram och klappar om Widing precis som att han faktiskt hade gjort mål.

 

De två sista målen sen är riktigt vackra, personlige favoriten Granström får gå in och spela massvis i slutet. Börjar med att trycka in en retur på Widings skott, han kommer bakifrån hörnet och flyger in för att vispa in den liggande i luften.. Jävligt skön inställning.

 

Sista målet gör han en skön dragning på blå, ner mot hörnet och gör en patenterad "Björne-pass" bakom ryggen mitt upp i slottet där den andre favoriten Sandin dunkar in den.

 

Så jävla roligt det är med hockey igen, vi är bäst i Sverige just nu.. Vem hade trott det?

 

Stora plus till Widing, Granström, Andersén, Hietanen, Markström, Sundström, Sandin och sist men inte minst Silfverberg som gör en grym första period. Han borde nog fått hänga en där, han och Sandin hade riktigt roligt med de stora (lite orörliga?) SAIK-backarna.

 

Grymt också att se Sandin åka på en lös puck i hörnet, Norgren kommer upp i ryggen med sina minst 15kgs övertag.. Istället för att åka dit och bli manglad tvärstannar han två meter från sargen och vänder upp och ned på Norgren.. Så jävla gött att se, grabben är ju liksom en minikopia på Ove Molin i storlek.

 

Skönt att skriva av sig, jag gick med väldigt goa känslor i kroppen från Läkerolen igår.. Det var en offensiv i sista perioden som jag inte set på över ett år - sedan 9-1 segern hemma mot LHC i förra hemmapremiären. Det var klappklapp som på 60-talet och det var överlägsenhet i allt de gjorde i sista perioden.

 

Jävligt synd dock att det ska krävas en domartabbe för att tända publiken och därefter laget.. Och ja jag är 100% på att det var en tabbe, till och med i övrigt superkonservative "Keb" på GD.se skrev att det var en jättemiss.

Visst, det gör inget när vi vinner med 4 mål.. Men vad händer om vi förlorar med ett? Tycker det är pinsamt, hur svårt jobb kan det vara? Man ska ha koll på två linjer och ha koll på att det inte är för många spelare på isen.. Det sistnämnda delar man dessutom med huvuddomaren.. Pinsamt.

Våldsamt skönt dock att vid ALLA fortsatta offsider som den linjemannen blåste fick han en stor applåd från vår sektion, följt av en lätt utskrattning.

 

Softa en timme nu sen blir det nog grind.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty! Jag har spelat 22K händer, alltså en BB/100 på 11,56. Forfarande 34 BB/100 på 5/10, men där har jag bara stämplat in 1300 händer ännu.. :P

 

400 är ju en skitbra månadslön, försök tänka så när du känner att du börjar få ångestkänslor.

När jag går riktigt jävla kall brukar jag kunna stänga ner alla bord, sätta mig och räkna lite resultat.. Typ så mkt har jag tagit ut från pokern i år, så mkt är min timlön denna månad osv.

Skulle du göra så och få se att du har en timlön på 400 så tror jag att ångesten lättar ganska snart?

 

Om jag annars känner att jag behöver spela vidare så brukar jag faktiskt lätta på ångesten (som jag känner igen mkt väl vid det här laget) på ett väldigt primitivt sätt.. Oftast drar jag handen i skrivbordet så jag knappt klarar av att hålla i musen, eller så går jag ut på balkongen och skriker ett par väl valda.. Oftast blir det dock en riktig jävla avhyvling i chatten.

 

Det kan säkert framstå som omoget och just primitivt, men ärligt talat så bryr jag mig inte.. Det får mig att glömma de dåliga känslorna, oftast pga ny ångest över att grannen hör mig skrika könsord eller att jag faktiskt skrämde bort en fisk med 200BB eller något liknande.

 

Kan ju inte lova att det fungerar för dig, men för mig går det oftast ganska bra. Ett bra koncept är ju oftast att bara göra något annat ett tag, men man kan ju inte gärna gå därifrån bara för att man förlorar en 400BB-pott.. Därför tror jag det kan vara bra att läsa igenom dina resultat och se hur pass vinnande du faktiskt är.. En självförtroende-grej helt enkelt.

 

Det är det jag menar! Jag vet ju att det gått väldigt bra och är nöjd med min timlön som just nu är långt över det snittet jag har. Men ändå känner jag mig kass och ifrågasätter om jag ska fortsätta spela poker när det går dåligt.......och när det går bra så går man på moln. Det gäller nog att distansera sig och titta på helheten när man haft ett litet back. Oftast går det över när jag gör något annat så det är nog bästa medicinen.

 

Jag måste också berömma för dina långa insiktsfulla inlägg. Brynäs krossar verkligen motståndet nu! Jag vill se finten som Widing gjorde. finns det några youtube-klipp eller något än?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det jag menar! Jag vet ju att det gått väldigt bra och är nöjd med min timlön som just nu är långt över det snittet jag har. Men ändå känner jag mig kass och ifrågasätter om jag ska fortsätta spela poker när det går dåligt.......och när det går bra så går man på moln. Det gäller nog att distansera sig och titta på helheten när man haft ett litet back. Oftast går det över när jag gör något annat så det är nog bästa medicinen.

 

Jag måste också berömma för dina långa insiktsfulla inlägg. Brynäs krossar verkligen motståndet nu! Jag vill se finten som Widing gjorde. finns det några youtube-klipp eller något än?

 

Ja det är precis det jag menar, jag tror nog det är viktigt att kunna hitta en längre tillbakablick än bara en dag, en vecka eller en månad.. Se bakåt på ditt närmaste halvår, då ser man om man är "duktig"/vinnande eller inte. Det är nog jävligt viktigt för självförtroendet.

 

Tror inte det kommit något på youtube än, vad inte ens med på hockeyligan.se´s highlights så jag tror tyvärr det blir svårt att hitta den.

Men jag kan lova att den var sevärd, ska försöka förklara mer ingående.. Detta kan bli kluddigt:

Han får pucken uppe på blålinjens högra sida, trampar in mot mitten och drar den första gubben strax innan för blå med en snabb klubba-skridsko (jävligt farlig dragning), när han sen kommer ner vid vänstra tekningscirkeln drar han pucken ner mot sargen och får backen att knäa ner mot hörnet för att täcka målet.. Då tar han tillbaka pucken mellan sina egna ben, backen är helt borta och han har fritt mot mål men så kommer första gubben tillbaka och hakar upp honom. Hade varit något i hästväg om han gjort mål där, eller om han ens fått den på mål.

 

Kände redan från start att detta skulle bli en seg dag, inte alls pigg i huvudet.. Ont i halsen sedan igår och bara allmänt seg i huvudet.

 

Sen börjar det:

 

***** Hand History for Game 831037464 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, October 17, 08:19:39 ET 2008

Table Eva Turbo 3 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Farsan1 ( $833.51 )

Seat 2: Partyjack ( $1993.57 )

Seat 3: wiggen ( $469.4 )

Seat 4: sus321 ( $3914.19 )

Seat 5: PokerjaevL ( $2053.84 )

Farsan1 posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ As Tc ]

wiggen raises [$40].

sus321 calls [$40].

PokerjaevL folds.

Farsan1 calls [$35].

Partyjack calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Ad, 3d, Td ]

Farsan1 checks.

Partyjack bets [$120].

wiggen is all-In.

sus321 folds.

Farsan1 folds.

Partyjack calls [$309.4].

** Dealing Turn ** [ 3h ]

** Dealing River ** [ 2h ]

wiggen shows [ 6d, 4d ] a flush, ace high.

wiggen wins $1003.8 from the main pot with a flush, ace high.

 

 

***** Hand History for Game 831040867 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Friday, October 17, 08:30:26 ET 2008

Table Eva Turbo 4 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 3

Seat 1: Farsan1 ( $945.49 )

Seat 2: ynad77 ( $2260.19 )

Seat 4: Partyjack ( $2000 )

ynad77 posts small blind [$5].

Partyjack posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jc Kd ]

Farsan1 raises [$40].

ynad77 folds.

Partyjack calls [$30].

** Dealing Flop ** [ Kh, 7d, 8c ]

Partyjack checks.

Farsan1 bets [$50].

Partyjack calls [$50].

** Dealing Turn ** [ Jd ]

Partyjack bets [$92.5].

Farsan1 calls [$92.5].

** Dealing River ** [ Tc ]

Partyjack bets [$150].

Farsan1 raises [$420].

Partyjack calls [$270].

Farsan1 shows [ 9c, 7c ] a straight, seven to jack.

Farsan1 wins $1195 from the main pot with a straight, seven to jack.

Game#831041130 starts.

#Game No : 831041130

 

 

***** Hand History for Game 831041333 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 17, 08:31:57 ET 2008

Table Diana 66 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: topless ( $422.07 )

Seat 2: Olof ( $833.53 )

Seat 3: M313 ( $192.87 )

Seat 4: Partyjack ( $993.88 )

Seat 5: kigile ( $1058.8 )

Olof posts small blind [$2.5].

M313 posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Qs Qh ]

Partyjack raises [$25].

kigile folds.

topless calls [$25].

Olof folds.

M313 folds.

** Dealing Flop ** [ 5h, 4s, 6d ]

Partyjack bets [$43.12].

topless calls [$43.12].

** Dealing Turn ** [ Ac ]

Partyjack checks.

topless checks.

** Dealing River ** [ Kd ]

Partyjack checks.

topless checks.

topless shows [ Jd, Ks ] a pair of kings.

Partyjack shows [ Qs, Qh ] a pair of queens.

topless wins $140.15 from the main pot with a pair of kings.

 

En hand har också försvunnit i PT, jag floppar stegen med KQ och när vi kommer till river efter att fi checksynat två gator ligger brädan AJTTT. Halvkallt när den går checkcheck för hans A2o.

 

Blir back 2K och jag tror ärligt talat inte att jag orkar/vill spela mer idag, ska ladda batterierna och kanske lira lite i eftermiddag.. Annars imorgon, känns inte som att det är värt att riskera några stora bakslag när jag verkligen känner att jag inte är hundra i huvudet.

 

+26458:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skjuter turn igen där i QQ handen, visserligen är det kanske svårt att få syn av sämre made hands men hans range lär vara packad med par+stegdrag och nakna stegdrag.

 

Mmm tänkte samma där faktiskt, får ju syn av många 88-JJ säkert..

Var verkligen extremt synglatt idag. Sprang in i massa Khöga syner som klonka turn eller river, därav var jag väl lite skadad och kände mig bergis på att han hade synat med Ahög eller något annat skit.. Rätt men fel.

 

Underbart på senaste WSOP där Matusow suttit och foldat ett helt avsnitt ungefär, David Reem sitter och beklagar sig efter att ha lagt ett PP (22) mot en push..

Reem: "I mean, i had a pair.. I had AK suited beat.. I had a pair"

Så fort det blir tyst äntrar Matusow:

"I never have anything.."

 

Börjar jobba in ett litet spelsug igen, ska stoppa i mig lite lunch och sen får vi se om jag kör några bord 2,5/5 och kanske nåt 5/10 om det verkar fiskigt.. Det är ju trots allt Fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev två timmar, men känner att det är något i systemet mitt som inte är riktigt som det ska.. Förmodligen är det bara en lättare form av sömnbrist. Legat på typ 5 timmars sömn många dagar senaste veckan och då brukar det kunna bli att det tar stopp efter ett tag.

Förmodligen tar vi sovmorgon imorrn så jag får mina 8-9 timmar iaf. :)

 

Jobbade tillbaka 2K-backet, var ett tag upp lite över 500 men tappade i några jobbiga potter.

 

Denna kanske jobbigast, under omständigheterna blev det ju ett förhållandevis bra resultat.. Men spelar jag den korrekt? Vill inte gärna släppa den till "robbe11" på turn eftersom jag inte vill se typ ett pottbet, överlag är svs så jävla synigt att jag känner att jag kan komma undan med en liten stopbet. Frågan är om det är bäst?

Hjärterdam hade varit en sjuk cooler:

 

***** Hand History for Game 831131769 *****

$500 NL Texas Hold'em - Friday, October 17, 11:59:53 ET 2008

Table Diana 14 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: midde747 ( $992.5 )

Seat 2: robbe11 ( $1614.52 )

Seat 3: G_H-by ( $993.38 )

Seat 4: Partyjack ( $1309.45 )

Seat 5: mj90 ( $1362.29 )

G_H-by posts small blind [$2.5].

Partyjack posts big blind [$5].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jh Th ]

mj90 calls [$5].

midde747 folds.

robbe11 calls [$5].

G_H-by raises [$22.5].

Partyjack calls [$20].

mj90 calls [$20].

robbe11 calls [$20].

** Dealing Flop ** [ Kh, Qs, 7h ]

G_H-by bets [$50].

Partyjack raises [$140].

mj90 folds.

robbe11 calls [$140].

G_H-by calls [$90].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

G_H-by checks.

Partyjack bets [$150].

robbe11 calls [$150].

G_H-by calls [$150].

** Dealing River ** [ 3d ]

G_H-by checks.

Partyjack checks.

robbe11 checks.

robbe11 shows [ Kc, Qc ] two pairs, kings and queens.

G_H-by shows [ Ah, 8h ] high card ace.

Partyjack shows [ Jh, Th ] a pair of jacks.

robbe11 wins $955 from the main pot with two pairs, kings and queens.

Game#831132346 starts.

#Game No : 831132346

 

 

Ska försöka ta det lugnt nu bara, duscha osv.

 

Såg förresten att Micke Lind har gått och blivit skadad, inte helt oväntat.. Han drar ju alltid på sig nåt skit varje år.. Bara hoppas han och/eller Dixon är tillbaka snart.. Annars blir det nog lite tung belastning, nog för att vi har många center-reserver.. Men lik förbannat blir det mer istid på spelare som inte är vana med det.

 

Såg också en omröstning på Aftonblaskan, "vem är bästa målvakten i elitserien?" löd frågan.

Markström hade sina goda 55% medan tvåan Honken låg på 8,8%...

Såg iofs att omröstningen låg under länken till artikeln om Markan, därav lockar det säkert till stor majoritet Brynäsare att delta i omröstningen. Men tror nog att rankingen var korrekt i enlighet med vad svenska hockeysupportrar tycker. Sjuk målvaktsskola i Brynäs, tänka sig att åren efter Honken har vi haft så sjuukt mkt dåliga målvakter i laget och sen vips har vi tre-fyra st egenfostrade som skulle kunna fått förstaspaden.

 

+28677:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"- Det är frågetecken kring Mikael Lind som fick en smäll på benet under matchen igår. Stephen Dixon och Lasse Jonsson ska dock vara spelklara inför morgondagen, säger Tommy Jonsson.

Björn Danielsson är fortfarande skadad och spelar inte imorgon mot Färjestad.

Jacob Markström fortsätter i mål."

 

Är det så att jag vädrar tre poäng hembärgade från Karlstad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller Mike Carroll efter att synat flop 69J med 55 och träffat 5 mot Ritakorpis (?) 87 och suger ut med en 6 på river:

"Why do u gotta bluff the black guy?"

 

Det är humor.

 

mkt sköna grejer i veckans avsnitt, garva rätt bra åt killen som busta TT vs A2 knappast bra för hans hjärta :D

 

Phils blowup på slutet är inte fyskam heller, så sick att nästan aldrig någon av de stora proffsen får varningar phil är ju en lievande tiltmaskin dock väldigt rolig att se :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mkt sköna grejer i veckans avsnitt, garva rätt bra åt killen som busta TT vs A2 knappast bra för hans hjärta :D

 

Phils blowup på slutet är inte fyskam heller, så sick att nästan aldrig någon av de stora proffsen får varningar phil är ju en lievande tiltmaskin dock väldigt rolig att se :)

 

Håller med om att det var ett riktigt roligt par avsnitt, kanske roligast är ju när Cunningham sitter och steker med QJ på river för brädan 24QQ5 eller någo, fi har 44.

Efter handen börjar det skämtas om att gubben tydligen blivit ganska rejält svettig och Allen säger "I did want to think about it some more, but I didnt want u to die." Riktigt skönt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmars 4tablande på 5/10, ganska roligt pass som dock började med ett litet back.

 

 

Rätt så skön river, efter det lilla jag spelat mot fi trodde jag faktiskt inte han skulle stacka av 100BB med bara draget mot mig. Men tydligen hade jag fel, i efter hand tror jag att jag drog jävligt mkt slimmare än vad jag trodde när degen åkte in:

 

***** Hand History for Game 831998294 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, October 18, 08:39:32 ET 2008

Table Eva 1 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: bordsben ( $1006.65 )

Seat 2: Lucky-Luck ( $834.74 )

Seat 3: Gul ( $6389.07 )

Seat 4: Partyjack ( $1985 )

Seat 5: najro ( $1001.14 )

najro posts small blind [$5].

bordsben posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ 8c 9c ]

Lucky-Luck folds.

Gul folds.

Partyjack raises [$40].

najro calls [$35].

bordsben folds.

** Dealing Flop ** [ 7d, Qc, Tc ]

najro checks.

Partyjack bets [$67.5].

najro raises [$185].

Partyjack is all-In.

najro is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2d ]

** Dealing River ** [ 9s ]

Partyjack shows [ 8c, 9c ] a pair of nines.

Partyjack wins $983.86 from side pot#1 with a pair of nines.

Partyjack wins $1997.28 from the main pot with a pair of nines.

Game#831998596 starts.

#Game No : 831998596

 

 

Den här är väl rätt standard? Lite fiskigt att överbetställa med draget.. Men jag ville väl öppna upp min HD för fi så jag kanske får syn av ett par händer som jag faktiskt redan slår.. Men när fi steker hela mätaren ut börjar jag ju såklart tänka att jag kanske ligger jätterisigt till.. Han la AK iaf sa han/hon.

 

***** Hand History for Game 832017501 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, October 18, 09:21:41 ET 2008

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $1990 )

Seat 2: Josefin_21 ( $2051.7 )

Seat 3: tittistrom ( $2499.96 )

Seat 4: fulsnyggE ( $628.88 )

Seat 5: bjunge ( $1740 )

Partyjack posts small blind [$5].

Josefin_21 posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Qh ]

tittistrom calls [$10].

fulsnyggE folds.

bjunge calls [$10].

Partyjack raises [$45].

Josefin_21 calls [$40].

tittistrom folds.

bjunge calls [$40].

** Dealing Flop ** [ 5h, Ks, Jh ]

Partyjack bets [$120].

Josefin_21 raises [$250].

bjunge folds.

Partyjack is all-In.

Josefin_21 folds.

Partyjack does not show cards.

Partyjack wins $2335

Game#832018100 starts.

#Game No : 832018100

 

 

Detta är väl också lite gränsfall, känns som att jag får ta att han kan ha QT här.. Han slår garanterat om AK preflop, så KJ var jag rätt övertygad om och jublade så klart ganska högt åt turnen..

 

***** Hand History for Game 832032839 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, October 18, 09:52:58 ET 2008

Table Eva Turbo 20 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $2872.7 )

Seat 2: elak ( $1094.8 )

Seat 3: bkitz ( $1520.07 )

Seat 4: Iso_Jarmo ( $1112.15 )

Seat 5: TiltSHIT ( $507.65 )

bkitz posts small blind [$5].

Iso_Jarmo posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Jd As ]

TiltSHIT folds.

Partyjack raises [$40].

elak calls [$40].

bkitz calls [$35].

Iso_Jarmo folds.

** Dealing Flop ** [ Kc, Jc, 4d ]

bkitz checks.

Partyjack bets [$100].

elak calls [$100].

bkitz folds.

** Dealing Turn ** [ Ah ]

Partyjack bets [$250].

elak calls [$250].

** Dealing River ** [ 6s ]

Partyjack bets [$720].

elak is all-In.

Partyjack shows [ Jd, As ] two pairs, aces and jacks.

Partyjack wins $15.2 from side pot#1 with two pairs, aces and jacks.

Partyjack wins $2224.6 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Game#832033221 starts.

#Game No : 832033221

 

 

Jävligt jobbig fold detta, fi spelar 55/20/3 i min databas och är jävligt aggro.. Brukar ofta bluffa bort sig till slut mot mig, men då är det ofta prickpott via potknappen. När han överbettar känns det mer som att han träffat nåt konstigt tvåpar på vägen eller runnerfärgen?

 

***** Hand History for Game 832048424 *****

$1000 NL Texas Hold'em - Saturday, October 18, 10:20:45 ET 2008

Table Eva 4 (Real Money)

Seat 3 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: Partyjack ( $3266.46 )

Seat 2: chubakka ( $672.89 )

Seat 3: tittistrom ( $3257.95 )

Seat 4: fulsnyggE ( $918.36 )

Seat 5: ROVHALL ( $2029.65 )

fulsnyggE posts small blind [$5].

ROVHALL posts big blind [$10].

** Dealing down cards **

Dealt to Partyjack [ Kh Jd ]

Partyjack raises [$40].

chubakka folds.

tittistrom calls [$40].

fulsnyggE folds.

ROVHALL folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, 4h, 8c ]

Partyjack bets [$80].

tittistrom calls [$80].

** Dealing Turn ** [ Jc ]

Partyjack checks.

tittistrom bets [$255].

Partyjack calls [$255].

** Dealing River ** [ 9c ]

Partyjack checks.

tittistrom bets [$950].

Partyjack folds.

tittistrom does not show cards.

tittistrom wins $1700

 

+2900:- för passet ger +31594:- för månaden.

Det var verkligen riktigt fiskigt på 5/10 idag, hade en max två hyfsade spelare på varje bord.. Skulle det så ut så varje dag skulle jag nog aldrig mer behöva spela 2,5/5. Men som verkligheten är kommer jag förmodligen varva lite de närmsta veckorna/månaderna lite beroende på hur bra jag springer framöver.

 

Ska nog spendera eftermiddagen med att försöka grinda upp turre-rullarna på stars och FT. Har inte cashat en turnering på typ 4 månader så det börjar sina, har haft stadiga småturre-rullar på typ $500 på de sidorna för att spela typ $20-$60-turneringar när jag känner sug.

Nu börjar båda kontona sina ner under $100, och då brukar jag grinda upp det igen något så när innan jag lyckas göra en hygglig cash.

 

Satt och spelade lite NL25 på stars igår, och satan så snorigt tajt det var.. Sprang på lite skit så backade $20 då. Riktigt pinsamt, men grejen var den att jag fick på en timmes spel se typ 5 floppar över 4 bord. De va verkligen magsårstajt alltså.

 

Först lite lunch och glo på NHL-highlights från natten.. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades väl plussa en $50 totalt på en timmes nl50 och 25 blandat.

 

Förövrigt är jag jäävligt nöjd med min nya och likväl första avatar här på forumet. :)

 

Kom även på att jag faktiskt sitter på samma tv-abonemang som joggyvischa, med skillnaden att han har säsongskortet.

Så självklart kostar jag på mig en PPV dagen till ära.

Vi har ju av tradition haft jävligt svårt borta mot FBK genom åren, de brukar oftast bli jävligt mycket för tunga eftersom vi alltid varit lite små i egen zon.

 

I år har de dock byggt försvarsspelet på ett sådant sätt att man ganska snabbt spelar sig ur positionerna och slipper bli uppsugna i sargen och avplockade pucken.

Får verkligen hoppas att de klarar av att spela på samma sätt idag också.

 

Både nöjd och missnöjd med att Lind är tillbaka, jättebra eftersom han betyder väldigt mkt.

Dåligt mtp att snacket var att Dixon skulle få spela på hans plats med Widing och Dackell.. I mina ögon skulle detta göra förstafemman bra mycket starkare, Dixon har en fart och en kämpaanda som Lind inte riktigt besitter.. Sen att Lind och Dackell sitter på två av hockeysveriges klart bästa bollsinnen gör ju att den kedjan är grym ändå.

 

Det är underbart att se dessa två spela boxplay eller 5mot5 när de stänger ner i mittzon genom att helt läsa sönder och sen bolla ner puckar på de mest sjuka sätt.

 

Tung första lina i FBK Goren - Wallin - Jönsson.. Huuga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt bra period borta mot FBK, vet inte om jag sett de göra så mkt bättre ifrån sig där.

 

Jävligt synd på det bortdömda målet, för er som missade:

Andersén kommer in mot mål med puck. Petar den bakåt till medspelare och under tiden blir han neddragen och glider in i mål samtidigt som Sandin lägger in den i tomt mål. Andersén påverkar väl heller varken målvaktsarbetet eller något liknande, tiltar nåt jävulskt på kommentatorn som hela tiden pratade om att Andersen var där före pucken eller inte..

Regelverket säger att OM en försvarande spelare tar en anfallande spelare in i målgården (vilket var tydligt eftersom han sen tog FBK-utvnisning för händelsen) så spelar det ingen roll om anfallande spelare är i målgården innan pucken eller inte. Han betraktas som ett dött föremål, så fort han inte åkt dit och ställt sig där själv.

Det man sen dömde bort målet för var att målet var ur position och det var det väl verkligen målkamera på, nån centimeter glipade det väl kanske under kassen..

 

Riktigt kallt att payperviewkanalerna inte har råd att anställa folk som kan hockeyreglerna.. Det förstör lite av känslan att veta att hälften (minst) av alla som ser sändningarna får fel information, förutsatt att hälften inte kan reglerna själva.

 

Men annars som sagt en stark första period, otroligt vad mycket självförtroendet kan göra för en så standard sak som passningsspelet.. Det ser så lätt och bekvämt ut, till skillnad mot förra året då verkligen ingen (utom Brendl) ville ha pucken och alla bara åkte och slog sarg ut hela tiden.

 

Man vinner också skotten med 14-11 och Jonas Gustavsson har verkligen fått visa att han är en bra målvakt, var ett par lägen som absolut borde sättas dit.. Men det kommer väl det också.

 

Goren är ju en grym klassvärvning, han gör lite som han vill med sin storlek i hörnorna och han kommer också göra en hel del mål med den bössan han besitter.

 

Kul att Carlsson/Svanberg verkligen växer med ansvaret, Svanberg gick in och smällde lite på puckförare ett par ggr och det har jag inte sett han göra förrut.. Mkt av det beror väl på att de nästan varje byte har Lind/Dackell framför sig som hela tiden säkrar när en back försvinner ner i hörnet.

 

Grymt att se dem två i BP, förra året hade Dackell förmodligen gjort 10-15 mål till om han haft Widings fart och målsug. Han bryter EXTREMT många uppspel på offensiv blå, läser sönder fullständigt och det är väl det som gör dessa två till elitseriens bästa BP-forwards imo.

 

Hoppas också att Silvferberg får mer speltid under matchen, han gjorde några byten på Hermanssons plats och Hermansson har inte fått ut jättemkt av den här säsongen så det är nog helt rätt.. Märks att Silvferberg har det där suget att visa upp sig som Sandin och Markström visade när de fick chansen förra året.

Skulle göra guld för hans självförtroende om han fick hänga en nu, var riktigt nära sist hemma mot SAIK. Vi trodde inör säsongen att han vägde för lätt för att få chansen i A-laget redan i år, men efter att sett han ett par ggr märker man att han glider ur situationerna på ett sätt liknande det Bäckis gjorde.. De kommer liksom inte åt att ta honom på kroppen eftersom han har lagt bort pucken redan när backen kommer fram.

Tror han kan bli riktigt bra.

 

Nu vänder vi det här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt i början av andra släpper vi verkligen allt, först är det Sunken som slarvar och inte får ner pucken djupt på offensiv blå.

Han hamnar sen efter Mattsson hela vägen ner till målet och den hänger ju rätt otagbart.

 

Sen är det då en helt jävla vanlig 2 mot 2-situation där Ola Svanberg först misslyckas ta bort sin spelare med puck, låter spelaren ta returen och peta in den för två nya skott varpå Svanberg sen fortsätter runt mål med den gubben istället för att gå in framför mål där FBK blir 3 mot 1 och lägger ju lätt in den.

 

Rätt sjuk räddning Markström gör på andra läget där, först kommer skott på returen som han räddar.. Han blir dock liggande på mage och fi ska bara lyfta in den över honom, liggande på mage klackar han pucken från mållinjen med en äkta "skorpion" för er som minns fotbolls-klassikern.. Tyvärr är ju även den tredje gubben omarkerad och kan lätt lägga in den.

 

Czarnecki har väl märkt att det är lite föör risky med Svanberg och Carlsson ihop, Svanberg spelar nu mest med Nolander och Carlsson med Andersén.

 

Det som sen blev det stora problemet och anledningen till att FBK äger perioden fullt ut är att Brynäs blir för lata och slutar försvara egen blå, istället för att stöta upp med laget och hugga på puckförare direkt innan egen blå släpper man in dem ett par meter innan man hugger och då är det ju försent eftersom hela femman redan är spelbar helt plötsligt.. Riktigt usel period, säger väl lite att Brynäs inte vunnit i Karlstad på 12 försök och bara vunnit två ggr de senaste 22 matcherna där. Rätt sjuk svit.

 

Kanske kollar 5 första i tredje, antar att man inte kan vänta sig en vändning i det här läget..

 

Blir väl samma melodi imorgon, ett antal timmars grind under dagen ska nog hinnas med då också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte googla på hockeyreglerna för att få ett konstaterande på det jag skrev angående spelare i målgården osv.. Plus lite tidsfördriv.

 

Hittar detta : http://www.alltforforaldrar.se/forumarchive/forums/viewArticles/992/6397924

 

Vilken lirare.. Saxar in hans briljanta "Nya hockeyregler" som ska göra hockeyn roligare:

Här kommer ett par grejer som jag har funderat på angående regeländringar i ishockeyn... kom gärna med egna synpunkter...

 

1) Låt icing-regeln gälla också i spel i numerärt underläge. DET SKA VARA kännbart att han en spelare utvisad...

 

2) Ta bort straffavgörande efter matcherna. Låt lagen i stället lägga en varsin straff innan matchen börjar!

 

3) Låt lagen välja om de vill få en motståndare utvisad eller om de vill slå en straff.

 

4) En spelare som får har två utvisningar och drar på sig en tredje får automatiskt matchstraff. Om domarna bara blåser lite mer konsekvent för hakningar och sånt, skulle spelarna bli byxis att åka runt och haka om de redan har ett par utvisningar. På så sätt skulle det bli renare spel.

 

5) När det är 30 sekunder kvar av matchen, blåser domaren av och båda lagen måste plocka ut målvakten, oavsett ställning i matchen. Matchen slutförs sedan med sex utespelare i varje lag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.. Detta kommer aldrig att gå, redan nu har Markström räddat oss med två helt sjuka räddningar.

 

Ingen skam i att förlora i Karlstad, huvudsaken är att vi vinner en av 7 matcher där nere i slutspelet - JA jag är rätt säker på att det blir slutspel för det här laget i år!

 

Nu blir det till att ringa pizzerian och åka för att föda flickvännen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

medgångssupportern i dig har vaknat.

 

Julgran!!

 

8-)

 

Hehe, nja.. Det är väl snarare så att hittat ett brynäsemblem med rätt pixel-antal.

Har försökt ett par ggr men aldrig satt dit den.

 

Julgran?

 

Hur som helst, tjejen vill åka till Uppsala för att byta nå kläder hon köpte förra veckan.. Okidoki.. Blir till att grinda lite ikväll istället.

 

Sitter och kollar på NHL-highlights (standard) och det är verkligen slående att de anställer lokala kommentatorer ha tiden.. Inte så konstigt heller när landet är så stort förstås..

Men det blir ganska roligt, kommentatorerna går helt vilda när hemmalaget gör något snyggt och vrålar rakt ut.. Experterna sitter ibland och gör olika ljudeffekter till dragningar osv.

När däremot bortalaget gör mål kan det bli helt knäpptyst i kommentatorbåset.

 

Tycker det är ganska skönt, men jag kan tänka mig att det blir en hel del väldigt målade analyser angående utvisnings-situationer osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att Alfredssons kedja är intakt i år, det talades om att de skulle splittra den med honom Spezza och Heatley.

 

Ganska rolig historia kring den kedjans första säsong, tror det var förrförra året då Spezza gjorde sin rookiesäsong. Ett pizza-företag (kanske pizzahut) hade monopol på serveringen i Ottawas hemma-arena.

Året innan detta hade Ottawa gått ganska kallt och var ett bottenlag, pizzaföretaget gick då ut med att varje hemmamatch som hemmalaget gör 5 mål eller fler är det gratis pizza resten av matchen.. För företaget var det väl en säker marknadsföringsidé då Ottawa som sagt varit ett bottenlag förra året och de räknade väl kanske med att släppa gratispizzor på max en handfull matcher.

 

Kedjan gjorde braksuccé med rookien Spezza som serverade Heatley och Affe om vartannat. De snittade väl 3-4 mål per match tillsammans och fick snabbt smeknamnet "Pizza-Line".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...