Gå till innehåll

180 pers 4$ sng på stars


Recommended Posts

Vad gör vi här? Vad är mest +ev?

 

 

PokerStars Game #16851856967: Tournament #85362209, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level XII (600/1200) - 2008/04/19 - 19:57:44 (ET)

Table '85362209 5' 9-max Seat #8 is the button

Seat 1: DarkOne84 (31775 in chips)

Seat 3: stolk_j (8290 in chips)

Seat 4: suami (61810 in chips)

Seat 6: wtmpp28 (77342 in chips)

Seat 7: ManU-roma7-1 (27162 in chips)

Seat 8: Phara08 (40306 in chips)

Seat 9: alladin790 (23315 in chips)

DarkOne84: posts the ante 125

stolk_j: posts the ante 125

suami: posts the ante 125

wtmpp28: posts the ante 125

ManU-roma7-1: posts the ante 125

Phara08: posts the ante 125

alladin790: posts the ante 125

alladin790: posts small blind 600

DarkOne84: posts big blind 1200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ManU-roma7-1 King of DiamondsKing of Clubs

stolk_j: calls 1200

suami: folds

wtmpp28: raises 2400 to 3600

ManU-roma7-1: ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade resonerat som så, du har +EV om han inte har AA, och chansen av att han sitter med det är 0.4%. Även det att han är chipleader (om det är sista bordet?) tar han nog en chans att sno blinds med en medelmåttig hand. Så även om han sitter med Ax så har du ungefär 70% att vinna. Jag hade pushat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, chansen är kanske större att han har en någorlunda kvalitativ hand men det tar inte bort faktumet att rent matematiskt att han ska få handen på en giv är fortfarande på 0.4%, och som chipleader skulle han kunna höja för att sno blinds med vilken hand som helst.

 

Men jag håller med om man bortser från det rent matematiska, att ja, chansen är större att han har en bra hand och därmed ökar chansen för AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, chansen är kanske större att han har en någorlunda kvalitativ hand men det tar inte bort faktumet att rent matematiskt att han ska få handen på en giv är fortfarande på 0.4%, och som chipleader skulle han kunna höja för att sno blinds med vilken hand som helst.

 

Men jag håller med om man bortser från det rent matematiska, att ja, chansen är större att han har en bra hand och därmed ökar chansen för AA

 

Givetvis kan du inte räkna med att Fi höjer nästintill 100% av sin range. Att säga att han har AA 0,4% av gångerna är såklart jättejättefel.

 

-----

 

Jag pushar jämt här. Om det inte varit en limpare UTG så varierar jag syn och push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer här utan större tvekan, du har ett M på ca 10 och potten är väl värd att vinna direkt.

 

Att reraisa anser jag vara fel av två anledningar. En ai maskerar handens värde lite mer än en reraise till t.ex. 10k som föreslagits. Sen ännu viktigare, jag vill slippa jobbiga beslut på floppen här. Om vi höjer till 10k och får en syn av wtmpp28 så är potten ca 24k och jag har 17k kvar. Går det att lägga då om det t.ex. kommer ett A på floppen?

 

Om han istället ställer dig ai så kostar det 17k att spela en pott på ca 40k, även det en i mina ögon omöjlig fold då det lämnar dig med M ca 6 och du isåfall måste börja ställa med händer bra mycket sämre än KK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...