emilio_15 Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 i morse när jag gick till datorn så hade typ 10st "sökresultat" ploppat upp plötsligt....samt fulltilt poker öppnats....jag tänkte inte nå vidare på det, för typ en kvart sen satt jag på msn när plösligtf det får fnatt....började skriva massa bokstäver på msn som jag inte tryckte på + at startmenyn öppnades + att ljudet stängdes av. jag blev helt sjukt rädd och trodde jag blivit hackad. är det bara mitt tangenbord som är cp eller vad är detta?? loggade iaf in på mina konton och pengarna var där...är dock jätterädd att nån kan styra min dator från ett annat ställe... sökresultat WTF liksom, dit kommer man väl inte 10 gånger irad genom att trycka på random knappar på tangenbodet (om det nu är paj) tog för givet att dom sökt efter dokument med lösen och sånt....otäckt som sagt, vad tror ni? kommer iaf sitta vid datorn och kolla så mina pengar är safe ! Citera
heltok Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 spela roll. gör en clean ominstallation, byt lösenord, fixa kryptering till trådlösa tagentbordet etc etc. man bör ju göra det regelbundet ändå. Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 koppla loss/byt tangentbord, för o se om de e trasigt? om du nu trodde du var hackad, var de ju inte så listigt att logga in på nåt ställe från den datorn? Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 funakr ju inte att dra ur tangenbordet det höll på i kanske 15 sekunder hehe, och vad som hände i natt har jag ingen aning om. det är inte trådlöst. sladd. mmmm ska installera om snart och byta! Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 koppla loss/byt tangentbord, för o se om de e trasigt? om du nu trodde du var hackad, var de ju inte så listigt att logga in på nåt ställe från den datorn? loggade först in på fulltilt från en annan dator (var ju fulltilt som hade öppnats under natten) såg då att degen var kvar, då loggade jag in på denna igen Citera
Joeduck Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Skärmen var inte avstängd? Det är väl det första man gör som 'hacker' o märker att inte offret sitter vid datorn. Tror mer på att du rökte turbotobak igår. Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 loggade först in på fulltilt från en annan dator (var ju fulltilt som hade öppnats under natten) såg då att degen var kvar, då loggade jag in på denna igen Du kom hem berusad, satte igång några bord, och glömde bort och somnade medan du gick till toan Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 skärmarna var avstängda (jag stängde av dom), jag var nykter och låg och mös med tjejen på rummet Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 fast de e ju svårt att utesluta trasigt tangentbord eller liknande osv om du inte kan avaktivera/koppla ur det? Testat scanna med olika av/rootkit program? där e nu en som bara tar 1-2 minuter att scanna med http://info.prevx.com/downloadcsi.asp#downloadnow Bara gissningar tills du kan utesluta nåt själv och då e ju fyllegissning lika bra som nån annan Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 wtf, hittade 21 filer, varav en malware med msn... Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 dags att ändra lösen på allt, från annan dator? Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 lol msn "malwaren" var genvägen...lol. Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 lol msn "malwaren" var genvägen...lol. driver du? se nu va jag tvungen att installera wlm bara för att kolla men fortfarande 0 threats Citera
DaHe Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 wtf, hittade 21 filer, varav en malware med msn... Fick också malware på ngn msn-fil när jag körde det där programmet. Men inget annat virusprogram jag haft på datorn har hittat det där. E det verkligen ngt virus man har där då? Citera
kraclob Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 några ipoker setupfiler blev flaggade för mig. Citera
emilio_15 Postad 19 April , 2008 Författare Rapport Postad 19 April , 2008 driver du? se nu va jag tvungen att installera wlm bara för att kolla men fortfarande 0 threats driver inte. Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Fick också malware på ngn msn-fil när jag körde det där programmet. Men inget annat virusprogram jag haft på datorn har hittat det där. E det verkligen ngt virus man har där då? Ni kan ju prova uploada filen ifråga till http://www.virustotal.com/sv/ och se vad som händer (Va e de för msn ni kör då, inte varnade det nåt när jag isntallerade senaste wlm iaf) Citera
DaHe Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Ni kan ju prova uploada filen ifråga till http://www.virustotal.com/sv/ och se vad som händer (Va e de för msn ni kör då, inte varnade det nåt när jag isntallerade senaste wlm iaf) jag kör version 8.1.0178.00 Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 några ipoker setupfiler blev flaggade för mig. vilka då? Citera
Joeduck Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Är det bara genvägen alltså?(.lnk fil) Jag skulle öppnat ett notepad fönster o dratt genvägen dit för att se ifall det är några skumma text strängar i. Kan ju t.om vara en PE fil. Dvs att någon bytt extension på malwaret från .exe . Citera
DaHe Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Ni kan ju prova uploada filen ifråga till http://www.virustotal.com/sv/ och se vad som händer (Va e de för msn ni kör då, inte varnade det nåt när jag isntallerade senaste wlm iaf) Jag slängde upp filen där du sa. Blev dock inte klokare av resultatet Fil msnmsgr.exe mottagen 2008.04.05 01:38:20 (CET) Närvarande status: genomförd Resultat: 4/32 (12.50%) Citera
brainslicer Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 Jag slängde upp filen där du sa. Blev dock inte klokare av resultatet Fil msnmsgr.exe mottagen 2008.04.05 01:38:20 (CET) Närvarande status: genomförd Resultat: 4/32 (12.50%) det är ju inte genväg utan exe fil de där 4 "antivirus" program anser att den innehåller nåt elakt skicka länken till resultatsidan av scanningen på filen, kanske det ger mera info (hur som helst ska inte wlm/msn ha såna resultat i scanningen) Citera
DaHe Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 det är ju inte genväg utan exe fil de där4 "antivirus" program anser att den innehåller nåt elakt skicka länken till resultatsidan av scanningen på filen, kanske det ger mera info (hur som helst ska inte wlm/msn ha såna resultat i scanningen) http://www.virustotal.com/sv/analisis/c3c8f289bcfd2c7996fa0ab5d1bd0d1d Citera
kraclob Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 vilka då? har Cardoza, Expekt, NoIq och Dafa på datorn bara Expekt och Cardoza kommer upp som malware. Citera
Joeduck Postad 19 April , 2008 Rapport Postad 19 April , 2008 när man uploader via webbläsaren så tror jag de flesta skickar den fil som .lnk filer pekar mot. IE gör det garanterat. Vet ju inte hur PrevX fungerar men man tycker att om den nu gör desamma så borde resultatrutan visa rätt sökväg till den infekterade filen. Dock så är det ju en gratisversion.. Citera
Recommended Posts