Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Kan någon förklara skillnaden mellan "gross" rake och "net" rake. Vad jag har förstått är net rake det som blir kvar när näterksavgifterna har tagits bort??

Nu till mitt problem.

Jag har signat upp med 60 % rakeback via en affiliate och förra månaden fick jag bara ca 50 % rakeback. Jag mailade då och frågade varför jag inte fått 60%.

De sa då att de uppgifter från spelbolaget (kontaktade dom för att kontrollera så att rb:n stämde) om hur mkt rake jag betalat var "gross rake". Därefter dras det tydligen en avgift på ca 10 % och sen får jag 60% av resten som blir kvar (net rake).

Jag tyckte detta lät skumt eftersom jag aldrig tidigare hört talas om gross/net rake. Dessutom trodde jag att om man har 60% rakeback så får man 60 % tillbaka på den totala raken man betalat, men tydligen inte.

EDIT: Vet att rakebacksnack ej är tillåtet men hoppas att moderatorerna kan ha överseende i detta ämnet då det inte hänvisar direkt till någon sida/bolag.

Dessutom så känns det som om lite klarhet i ämnet är välkommet för många.

Postad
EDIT: Vet att rakebacksnack ej är tillåtet men hoppas att moderatorerna kan ha överseende i detta ämnet då det inte hänvisar direkt till någon sida/bolag.

Dessutom så känns det som om lite klarhet i ämnet är välkommet för många.

Det här är urtypen av det snack som FÅR förekomma, generellt snack utan specifika dealar.

Sedan håller vi på att luckra upp policyn lite, håller på att skriva en ny policy som nog är klar efter SM, men fram tills dess får vi köra med de gamla reglerna.

Kan någon förklara skillnaden mellan "gross" rake och "net" rake. Vad jag har förstått är net rake det som blir kvar när näterksavgifterna har tagits bort??

Jag tror inte att 10% är några nätverksavgifter - det ska till en riktigt stor jätte i så fall för att bara betala 10% till nätverket. Kanske en sajt som Betway eller Unibet har en sådan deal med Prima. Ett normalskin i Entraction kan kanske komma till 25% till nätverket som bäst.

Om vi skiter i att nämna sajt nu, så kan du väl få säga vilket nätverk det gäller, det hjälper en bit på vägen att klara upp mysteriet.

Postad
Det här är urtypen av det snack som FÅR förekomma, generellt snack utan specifika dealar.

Sedan håller vi på att luckra upp policyn lite, håller på att skriva en ny policy som nog är klar efter SM, men fram tills dess får vi köra med de gamla reglerna.

Jag tror inte att 10% är några nätverksavgifter - det ska till en riktigt stor jätte i så fall för att bara betala 10% till nätverket. Kanske en sajt som Betway eller Unibet har en sådan deal med Prima. Ett normalskin i Entraction kan kanske komma till 25% till nätverket som bäst.

Om vi skiter i att nämna sajt nu, så kan du väl få säga vilket nätverk det gäller, det hjälper en bit på vägen att klara upp mysteriet.

Det gäller Prima nätverket.

Postad

Olika sajter har olika policy när de betalar ut rakeback. Vissa kör på net- och andra på grossrake. Lite grisigt att inte berätta för dig på förhand vilket de räknar på tycker jag.

Men alla andra som blir erbjudna deals, fråga om det är på net- eller gross. Det kan slå på jäkligt mycket som ni ser. Nätverksavgifterna är det stor skillnad på och vissa drar också av transaktionsavgifter, affekostnad osv osv.

• 1 year later...