Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Vafan, kan typ inte spela poker längre känns det som. Ok spel några timmar idag men när senaste tidens cp-händer fortsatte regna in sket det sig igen. Tilt, tilt och tilt.

Är inte alls en vinnande spelare alls som det är nu, uppenbart. Tur man inte tiltskottar highstakes längre iaf, då hade det kostat. Inte stopp-loss idag iaf... men nära.

Återkommer med händer, orkar inte tänka mer på poker nu.

Edit: Här kommer megatilthänderna, komiskt jag vann flera av dem och ändå backade typ €1k. Torskade de flesta "normala potter.

http://www.pokerhand.org/?6086218

http://www.pokerhand.org/?6086223

http://www.pokerhand.org/?6086226

Såna där spel ska ni fan aldrig mer få se mig göra. Koma, supertilt, kalla det vad man vill men blir inte repris

• Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Vafan, kan typ inte spela poker längre känns det som. Ok spel några timmar idag men när senaste tidens cp-händer fortsatte regna in sket det sig igen. Tilt, tilt och tilt.

Är inte alls en vinnande spelare alls som det är nu, uppenbart. Tur man inte tiltskottar highstakes längre iaf, då hade det kostat. Inte stopp-loss idag iaf... men nära.

Återkommer med händer, orkar inte tänka mer på poker nu.

Du anar inte...

Anar låg självkänsla i DBn dom senaste sidorna btw. Låt inte självförtroendet sargas, kolla framåt nu och krossa idioterna.

Postad
Du anar inte...

Anar låg självkänsla i DBn dom senaste sidorna btw. Låt inte självförtroendet sargas, kolla framåt nu och krossa idioterna.

Ty, will do.

Det största utmaningen i omaha är att hålla uppe spelet och förlusterna nere när man springer kallt. Har inte alls lyckats med det senaste veckan och då är det rätt åt mig att jag torskar.

Pokerpaus idag och kanske någon dag till. Känns inte EV+ att spela när man är tiltig som nu. Finns som tur är en del annat att lägga tiden på ;)

Postad

Spelade idag igen, ganska motvilligt delvis. Inte sugen på att torska mer typ. Fel mindset obv.

Hur som helst var jag jävligt sugen på att inte tilta idag oavsett hur illa jag eventuellt sprang. Lyckades med detta och det känns jävligt skönt, speciellt eftersom jag knappast rushade idag heller om man säger så....

Måste bara tillbaka till tight solid omaha igen.

Händerna från idag, ångrar egentligen inget direkt:

#1: Solklar syn-syn tycker jag. Spelar ingen roll vad de har och jag tar den obv gärna multiway. Segt att händerna fortfarande vägrar träffa men that´s life. Rushen kommer snart

Grabbed by Holdem Manager

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($53.87)

($56.90)

UTG ($302)

Hero ($242)

CO ($208)

SB posts $1

SB posts $2

Dealt to Hero 7:spade: 5:spade: 4:club: 7:club:

raises to $8, UTG calls $8, Hero calls $8, CO calls $7, SB calls $6

FLOP ($41) 3:club: 6:spade: Q:heart:

CO checks, SB checks, bets $41, UTG raises to $88, Hero calls $88, CO raises to $200 (AI), SB folds, calls $7.90 (AI), UTG raises to $294 (AI), Hero calls $146 (AI)

TURN ($758) 3:club: 6:spade: Q:heart: K:diamond:

RIVER ($758) 3:club: 6:spade: Q:heart: K:diamond: 9:heart:

shows J:diamond: K:club: K:heart: 9:spade:

(Pre 32%, Flop 8.3%, Turn 63.9%)

UTG shows Q:spade: J:heart: Q:diamond: K:spade:

(Pre 25%, Flop 48.9%, Turn 2.8%)

Hero shows 7:spade: 5:spade: 4:club: 7:club:

(Pre 43%, Flop 42.8%, Turn 33.3%)

wins $233

UTG wins $521

#2: Fullring, kanske kan vika pre men annars std. Tråkigt att torska även denna obv:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($657)

BB ($694)

UTG ($221)

UTG+1 ($188)

UTG+2 ($330)

MP1 ($155)

Hero ($196)

MP3 ($52)

CO ($200)

BTN ($221)

Dealt to Hero 7:spade: 6:spade: 6:club: 9:heart:

UTG calls $2, fold, fold, MP1 calls $2, Hero calls $2, fold, CO raises to $14, fold, fold, BB calls $12, UTG calls $12, MP1 calls $12, Hero calls $12

FLOP ($72) 4:heart: 6:heart: 9:club:

BB checks, UTG checks, MP1 checks, Hero bets $59, CO raises to $186 (AI), BB folds, UTG folds, MP1 folds, Hero calls $123 (AI)

TURN ($436) 4:heart: 6:heart: 9:club: 3:diamond:

RIVER ($436) 4:heart: 6:heart: 9:club: 3:diamond: J:club:

CO shows 7:diamond: 5:diamond: A:heart: J:heart:

(Pre 53%, Flop 42.9%, Turn 75.0%)

Hero shows 7:spade: 6:spade: 6:club: 9:heart:

(Pre 47%, Flop 57.1%, Turn 25.0%)

CO wins $433

#3: Denna gick iaf åt rätt håll, förlösande att äntligen vinna...

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($305)

Hero ($200)

UTG ($470)

CO ($239)

BTN ($476)

Dealt to Hero 9:heart: 7:spade: 6:club: A:club:

fold, CO raises to $7, BTN calls $7, fold, Hero calls $5

FLOP ($22) 8:club: 2:club: 5:heart:

Hero checks, CO bets $22, BTN folds, Hero raises to $71.50, CO raises to $232 (AI), Hero calls $121 (AI)

TURN ($408) 8:club: 2:club: 5:heart: 3:club:

RIVER ($408) 8:club: 2:club: 5:heart: 3:club: K:spade:

CO shows A:heart: 2:diamond: A:diamond: 8:diamond:

(Pre 62%, Flop 36.7%, Turn 10.0%)

Hero shows 9:heart: 7:spade: 6:club: A:club:

(Pre 38%, Flop 63.3%, Turn 90.0%)

Hero wins $405

Backade f.ö.inte idag trots allt och spelade mest supertight smallball. En dag i taget men måste bara fortsätta så och komma tillbaka till sommarens/höstens spel. Inte direkt nöjd med senaste tidens tiltande.

Återkommer

Postad

Ännu en dag med spel nästan helt utan tilt trots att anledningar fanns.

Tackar nog delvis xxxx för det. Han satt bredvid och liverailade under en småseg period. Bra för tiltkontrollen att ha folk bredvid som ser vad man gör.

Onlinegulade ifs på ongame där jag nyss deppade strax över $1k men det känns skitsamma nu då klienten ändå tiltar mig mer än normalt.

Grönt totalt idag igen iaf och ännu en dag med nittiga siffror pre.

De största potterna:

#1: En 2-outare var dålig timing när onGAYme-rullen var nere för räkning:

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($57.70)

BB ($200)

UTG ($370)

Hero ($229)

UTG+2 ($84.50)

CO ($437)

BTN ($195)

CO posts $2

Dealt to Hero 7:diamond: 8:club: 6:diamond: 4:club:

UTG calls $2, Hero raises to $9, UTG+2 calls $9, fold, BTN calls $9, fold, fold, UTG calls $7

FLOP ($42) 8:heart: 3:diamond: 8:spade:

UTG bets $42, Hero calls $42, UTG+2 folds, BTN folds

TURN ($126) 8:heart: 3:diamond: 8:spade: 7:club:

UTG bets $126, Hero raises to $178 (AI), UTG calls $52.74

RIVER ($483) 8:heart: 3:diamond: 8:spade: 7:club: 9:club:

Hero shows 7:diamond: 8:club: 6:diamond: 4:club:

(Pre 34%, Flop 31.6%, Turn 95.0%)

UTG shows 8:diamond: 4:diamond: 9:heart: 9:spade:

(Pre 66%, Flop 68.4%, Turn 5.0%)

UTG wins $480

#2: c/r-linjen efter inrådan från liverailare. Gillar den bättre av flera skäl men har inte kört den så ofta på detta sätt, måste tänka mer när jag spelar obv. Har uppenbarligen en del grejer att justera (även om tilten är överlägset största problemet fortfarande):

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($325)

($210)

UTG ($259)

CO ($294)

Dealt to Hero 6:spade: A:spade: A:heart: 5:diamond:

raises to $6, UTG calls $6, fold, Hero raises to $24, calls $18, UTG calls $18

FLOP ($72) 2:heart: 6:club: 3:club:

Hero checks, bets $56, UTG folds, Hero raises to $240, calls $130 (AI)

TURN ($445) 2:heart: 6:club: 3:club: 7:spade:

RIVER ($445) 2:heart: 6:club: 3:club: 7:spade: K:spade:

Hero shows 6:spade: A:spade: A:heart: 5:diamond:

Hero wins $442

#3: Denna var roligast idag. FI (solida 50/40 med 25% 3bet och överaggro i allmänhet) fiskförklarade mig i chatten efteråt med kommentarer som "how can you call there"? och "ask any omaha pro and they would tell you it´s an easy fold". Vad säger man förutom kanske :h: :h: :h: ? Jag inbillade mig iaf att det fanns en del nakna hjärteress eller idiotluft och kanske nån % med sämre färg (inte lika troligt men allt kan hända) i hans range, speciellt då det var 3bettat.

PL Omaha $2(BB) Replayer

SB ($219)

BB ($369)

UTG ($62)

CO ($338)

Hero ($318)

Dealt to Hero 9:heart: Q:heart: Q:club: J:club:

fold, fold, Hero raises to $7, fold, BB raises to $21, Hero calls $14

FLOP ($43) J:heart: K:heart: 4:diamond:

BB bets $36, Hero calls $36

TURN ($115) J:heart: K:heart: 4:diamond: 3:heart:

BB bets $68, Hero calls $68

RIVER ($251) J:heart: K:heart: 4:diamond: 3:heart: T:club:

BB bets $244 (AI), Hero calls $193 (AI)

Hero shows 9:heart: Q:heart: Q:club: J:club:

(Pre 43%, Flop 65.1%, Turn 100.0%)

BB shows A:spade: A:heart: 2:club: 3:club:

(Pre 57%, Flop 34.9%, Turn 0.0%)

Hero wins $635

Inget mer idag troligen.

Återkommer

Postad
#3: Denna var roligast idag. FI (solida 50/40 med 25% 3bet och överaggro i allmänhet) fiskförklarade mig i chatten efteråt med kommentarer som "how can you call there"? och "ask any omaha pro and they would tell you it´s an easy fold". Vad säger man förutom kanske :h: :h: :h: ? Jag inbillade mig iaf att det fanns en del nakna hjärteress eller idiotluft och kanske nån % med sämre färg (inte lika troligt men allt kan hända) i hans range, speciellt då det var 3bettat.

"You smell nice" har jag hört ska vara bra.

Postad

Ännu en speldag då jag inte lät tiltkänslor gå ut över spelet nämnvärt.

Grymt gott.

Har ifs stört mig destruktivt sjukt mycket på 2 regs som bara inte kunnat missa mot mig senaste månaden... men senaste 3 dagarna har tilten iaf uteblivit, otroligt skönt! Grönt igen också.

Hade f.ö. två mål med dagen. Att spela >2k händer och att inte tilta. Fixade båda dessa och är nöjd som fan :D

De två största potterna idag mot samma kille (ena reggen ovan). Han sitter ofta ensam på 2/4 och väntar på fisk och vinnande lär han absolut vara. Antar han splashar lite väl på lägre stejks men mot mig funkar det iaf, träff-garanti typ. Inte vunnit en stor pott mot honom på hur länge som helst, börjar se spöken men mitt spel är iaf som det ska. Inte mycket annat att göra:

#1: Jaha... vacker syn med rainbowtrash mot 4b för halva stacken belönas:

PL Omaha $2(BB) Replayer

BB ($940)

($199)

Hero ($199)

UTG+1 ($399)

CO ($436)

BB posts (SB) $1

Dealt to Hero A:diamond: A:club: 3:club: 4:diamond:

Hero raises to $5.75, UTG+1 raises to $20.25, fold, BB calls $19.25, fold, Hero raises to $83, UTG+1 calls $62.75, BB calls $62.75

FLOP ($251) 7:diamond: K:heart: K:club:

BB checks, Hero bets $116 (AI), UTG+1 calls $116, BB folds

TURN ($484) 7:diamond: K:heart: K:club: T:heart:

RIVER ($484) 7:diamond: K:heart: K:club: T:heart: 6:spade:

Hero shows A:diamond: A:club: 3:club: 4:diamond:

(Pre 68%, Flop 15.9%, Turn 5.0%)

UTG+1 shows K:diamond: Q:heart: J:spade: 8:club:

(Pre 32%, Flop 84.1%, Turn 95.0%)

UTG+1 wins $481

#2: Någon som kommer undan här? Jag gör det absolut inte med färgdraget ute.

PL Omaha $2(BB) Replayer

BB ($329)

($220)

Hero ($319)

CO ($94.27)

BB posts (SB) $1

Dealt to Hero A:club: 4:heart: 4:spade: A:heart:

Hero raises to $5.75, fold, fold, raises to $18.25, Hero raises to $55.75, calls $37.50

FLOP ($112) T:diamond: Q:spade: Q:diamond:

checks, Hero bets $56.25, raises to $164 (AI), Hero calls $108

TURN ($442) T:diamond: Q:spade: Q:diamond: 7:club:

RIVER ($442) T:diamond: Q:spade: Q:diamond: 7:club: T:club:

Hero shows A:club: 4:heart: 4:spade: A:heart:

(Pre 58%, Flop 16.2%, Turn 10.0%)

shows 8:diamond: 9:heart: J:diamond: Q:heart:

(Pre 42%, Flop 83.8%, Turn 90.0%)

wins $439

...den tredje största vann jag iaf, denna mot en laggig bluff-firre. Gissar han drog minst sagt dött här mtp mitt ntfd och blanka turn+river:

PL Omaha $2(BB) Replayer

BB ($334)

($927)

UTG ($467)

Hero ($194)

BB posts (SB) $1

Dealt to Hero J:diamond: A:spade: 3:club: A:diamond:

UTG raises to $6, Hero raises to $21, fold, fold, UTG calls $15

FLOP ($45) 6:spade: 6:diamond: 2:diamond:

UTG checks, Hero bets $28, UTG raises to $129, Hero raises to $173 (AI), UTG calls $44

TURN ($391) 6:spade: 6:diamond: 2:diamond: 2:heart:

RIVER ($391) 6:spade: 6:diamond: 2:diamond: 2:heart: J:club:

Hero shows J:diamond: A:spade: 3:club: A:diamond:

Hero wins $388

F.ö. ganska komiskt att jag har AAxx i samtliga ovan. Är väl ett bra tecken, iaf om man jämför med tiltdagar då jag ibland kan hamna i stora potter med trashhänder.

Fortsätter också med omaha h/l fullring när det är trafik. Tycker jag börjar lära mig spelet dugligt nu och är sannolikt vinnande även mot annat än megafiskar.

Anyway, det klart viktigaste är att tilten varit frånvarande under 3 raka dagar, samtliga med >1k händer spelade också.

Återkommer

Postad
går inte att komma undan i QQ10 handen

+1

På tal om att komma undan, slänger in en HH och frågar om det är någon som slinker här?

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($754)

($476)

Dealt to Hero 2:club: 8:heart: A:heart: A:diamond:

raises to $6, Hero raises to $18, raises to $54, Hero raises to $162, calls $108

FLOP ($324) T:club: J:diamond: 9:diamond:

Hero checks, bets $120, Hero raises to $592 (AI), calls $194 (AI)

TURN ($952) T:club: J:diamond: 9:diamond: 8:diamond:

RIVER ($952) T:club: J:diamond: 9:diamond: 8:diamond: 9:club:

shows Q:spade: Q:diamond: K:club: T:diamond:

(Pre 35%, Flop 97.2%, Turn 100.0%)

Hero shows 2:club: 8:heart: A:heart: A:diamond:

(Pre 65%, Flop 2.8%, Turn 0.0%)

wins $952

Postad
+1

På tal om att komma undan, slänger in en HH och frågar om det är någon som slinker här?

Folda extremt vekt med 1 PSB kvar .... men jag kanske cp-checkfoldar där ändå.

Topp 5% i värdelös bräda för din hand som lär supernaila 80-90% av typisk FIs "5b-synrange" djupt, eller?

Vad säger ni andra?

Låter ju egentligen 100% skadat att checkfolda med ett psb kvar...

Read på FI avgör eller kan man aldrig komma undan?

Postad
Folda extremt vekt med 1 PSB kvar .... men jag kanske cp-checkfoldar där ändå.

Topp 5% i värdelös bräda för din hand som lär supernaila 80-90% av typisk FIs "5b-synrange" djupt, eller?

Vad säger ni andra?

Låter ju egentligen 100% skadat att checkfolda med ett psb kvar...

Read på FI avgör eller kan man aldrig komma undan?

Ja det är verkligen så marginellt det kan bli. :) Jag tror det är lite vekt att släppa faktiskt.

Jag är värdelös på omaha men begriper inte handen jackvegas postade egentligen, det enda som får mig att vilja trycka in det är att vi har ruter A, men utan varken damer lr kungar drar vi väl supertunt ofta eller?

Handlar bara om potodds och att vi redan är inne med så mkt. Men är ju en av dom bästa brädorna för folk som synar 5bets.

Postad

Tre dar utan tilt blev det men idag var det en del tilt och stopp-loss igen. Vann 1 av dagens första 13 all-ins, heja mig.

Börjar fundera på om min stopp-loss är för låg (6 inköp), eller om jag borde ha det alls. Har aldrig haft det innan i år och undrar om det inte är mer negativt än positivt. Är super-std att backa 6 inköp i PLO.

Ser att jag nästan per automatik kör lotto-spel när jag börjar närma mig stopp-loss, allt eller inget typ. Inte bra, ska fundera.

HHs kommer snart

Postad
Yes, och framförallt mer aggro pre.

isåfall är det kanske bra med stopp-loss. Fast det känns som det inte är någon långsiktig lösnings på problemet.

Vad är det som gör dig tiltad? när du själv spelar dåligt eller när du har oflyt ?

Postad

Jag har samma problem som dig med tilten. Det som får mig att tilta är att jag blir utdragen, inte att jag spelar dåligt. Det räcker med en enda hand för att det sen ska rinna nåt enormt. Jag har läst ett antal böcker om tiltkontroll och positive thinking och provat massor (stoploss, paus i dagar o veckor, slå på boxningssäck, slå sönder möss, tiltskotta) men fortfarande är jag inte kvitt mina problem.

Problemen blev inte heller bättre efter att man bytte till PLO från texas. Swingsen är ju inte mjuuuka.

Det ENDA som hjälpt mig är att nån som sitter o railar mig stänger av strömmen till datorn. Men hur kul är det att sitta med nån varje gång man grindar.

Postad
isåfall är det kanske bra med stopp-loss. Fast det känns som det inte är någon långsiktig lösnings på problemet.

Vad är det som gör dig tiltad? när du själv spelar dåligt eller när du har oflyt ?

Mjo, stopp-loss är bra i teorin men den gör mig också sjukt tiltad rätt ofta. Så fort jag är back några inköp börjar tankarna på stopp-loss och tidig hemgång komma glidande......och spelet blir ofta lotto-skit eller hjärndött maskinlir, nästan alltid för löst i hopp om att hitta plus igen. Klassisk, classy.

Angående vad som gör mig tiltad etc, här kommer facit:

Det som får mig att tilta är att jag blir utdragen, inte att jag spelar dåligt. Det räcker med en enda hand för att det sen ska rinna nåt enormt. Jag har läst ett antal böcker om tiltkontroll och positive thinking och provat massor (stoploss, paus i dagar o veckor, slå på boxningssäck, slå sönder möss, tiltskotta) men fortfarande är jag inte kvitt mina problem.

Problemen blev inte heller bättre efter att man bytte till PLO från texas. Swingsen är ju inte mjuuuka.

Det ENDA som hjälpt mig är att nån som sitter o railar mig stänger av strömmen till datorn. Men hur kul är det att sitta med nån varje gång man grindar.

Är för mig exakt som du skriver, ord för ord avseende allt.

Enda som verkligen funkat varje gång är ha någon bredvid. Att 3betta KQ93s oop blir då rätt pinsamt istället. Förklarar nog varför jag sällan/aldrig livetiltar speciellt illa.

Resterande knep har aldrig funkat långsiktigt, några månader max, oftast avsevärt kortare.

Håller dock på med en helt ny grej för att få bukt med problemen, började nyss. Har en del förhoppningar avseende detta. Återkommer kanske med mer info men håller det för mig själv tills vidare.

Postad
hmm..låter jobbigt att tilta så lätt.

ska nog förska uppfinna nån medicin mot tilt, kommer bli rik som fan.

Risperdal används för att behandla följande:

* Schizofreni, som kan innebära att man ser, hör eller känner saker som inte finns, tror saker som inte är verkliga eller känner sig ovanligt misstänksam eller förvirrad.

* Maniska perioder, som kan innebära att man känner sig mycket upphetsad, upprymd, upprörd, entusiastisk eller överaktiv. Mani förekommer vid en sjukdom som kallas ”bipolär sjukdom”.

Klockrent :-)

Postad

Angående tilt och händer som framkallar den.

Ett exempel från idag, dagens största på PLO€200.

Inte mitt bästa spel direkt men får liksom spykänslor när det spel FI gör belönas. Provar att analysera hans tankeprocess: "Jaså du raisar mitt cb, utan FE mot shortis och dessutom djupt på en rainbowbräda? Nej du jag har ju fan tvåparsdrag+bakdörr stege, obv insta-fucking-snapppush!"

PL Omaha $2(BB) Replayer

Hero ($284)

BB ($252)

UTG ($355)

CO ($198)

BTN ($51.95)

Dealt to Hero 2:club: 3:heart: A:club: 6:heart:

UTG raises to $7, CO calls $7, BTN calls $7, Hero calls $6, BB calls $5

FLOP ($35) T:spade: 5:diamond: 4:heart:

Hero checks, BB checks, UTG bets $30, CO folds, BTN calls $30, Hero raises to $155, BB folds, UTG raises to $348 (AI), BTN calls $14.95 (AI), Hero calls $122 (AI)

TURN ($635) T:spade: 5:diamond: 4:heart: 4:spade:

RIVER ($635) T:spade: 5:diamond: 4:heart: 4:spade: 5:heart:

UTG shows 9:diamond: 8:club: T:heart: J:club:

(Pre 34%, Flop 31.9%, Turn 50.0%)

BTN shows 7:diamond: T:club: 6:diamond: 8:diamond:

(Pre 26%, Flop 43.9%, Turn 27.8%)

Hero shows 2:club: 3:heart: A:club: 6:heart:

(Pre 40%, Flop 24.2%, Turn 22.2%)

UTG wins $632

Springer bajs men det är som det är....måste bara träna bort den här tiltkänslan på nått sätt. Som sagt typ en milljon ggr, är ju bra att de spelar kasst...

TFs medicinering kanske vore nått annars?

Postad
Konstigt att man som professionell pokerspelare med flera 100k händer i ryggen låter sitt spel o sina resultat påverkas av tilt. Kan verkligen inte förstå det

""-alltid bra med konstruktiv kritik,,,""