Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Postad 22 November , 2010 Hoho, being Illvillja ****** Tidigare marknadsföring verkar fortfarande ha effekt: Grabbed by Holdem Manager PL Omaha $2(BB) Replayer SB ($173) BB ($202) UTG ($198) Hero ($387) CO ($204) BTN ($213) Dealt to Hero 7:club: 6:club: 9:diamond: 8:spade: fold, Hero raises to $7, CO calls $7, BTN calls $7, fold, fold FLOP ($24) 8:heart: 9:heart: 9:club: Hero bets $12, CO calls $12, BTN folds TURN ($48) 8:heart: 9:heart: 9:club: J:diamond: Hero bets $30, CO calls $30 RIVER ($108) 8:heart: 9:heart: 9:club: J:diamond: 8:club: Hero bets $84, CO calls $84 Hero shows 7:club: 6:club: 9:diamond: 8:spade: (Pre 45%, Flop 99.9%, Turn 100.0%) CO shows Q:heart: K:heart: T:diamond: 4:diamond: (Pre 55%, Flop 0.1%, Turn 0.0%) Hero wins $273 Nära BE nu t.o.m Citera
Mr_Tight Postad 22 November , 2010 Författare Rapport Postad 22 November , 2010 skön equity på flopp Ja, verkligen, mer sånt PLZ ****** Vilda västern på PLO€200 idag, bra för rejkracet, värre för nerverna men känns faktiskt som om flera av mina motståndare ofta tiltar värre än jag. Sjuka synar jag fått idag, både på gott och ont. Har värdebettat cp-light till och från. Min image måste vara så sjukt laggig nu. Hoppas alla skriver notes som de aldrig suddar och sen litar på de dagar jag är mer konservativ. ***** F.ö. lite AAxx-info här. Vissa dagar perioder går det liksom bara inte. Idag är en sån dag, tror inte de missat en flopp när jag 3- eller 4-bettat AAxx och då kan sessionen se ut såhär: Inget direkt konstigt med ovanstående, gäller bara att komma ihåg att AAxx är överlägset lönsammast av alla händer i längden. Får inte komma in i det där "Jävla AAxx vinner ju fan aldrig"-tänket, då torskar man nog värde. Mat+fotboll nu, mer senare. Runt BE men har rejkat apmycket. /Mr Tight Citera
Kimzors Postad 22 November , 2010 Rapport Postad 22 November , 2010 en av dom mest intressanta dagböckerna på pf måste jag säga, spelar ingen omaha själv men tkr det är kul att läsa annat än "hej kära dagbok idag spela jag turrar och ingen klonk...mit liv är över ska ut ikväll" och sen dan efter "var ATH full igår olidlig bakfylla och backar som vanligt igen" varje vecka lite nyfiken dock hur länge du har spelat omaha? Citera
Mr_Tight Postad 23 November , 2010 Författare Rapport Postad 23 November , 2010 en av dom mest intressanta dagböckerna på pf måste jag säga, spelar ingen omaha själv men tkr det är kul att läsa annat än "hej kära dagbok idag spela jag turrar och ingen klonk...mit liv är över ska ut ikväll" och sen dan efter "var ATH full igår olidlig bakfylla och backar som vanligt igen" varje vecka lite nyfiken dock hur länge du har spelat omaha? Tack för schysst kommentar, har spelat omaha i kanske 4 år till och från. Stora tiltproblem till och från är min största nemesis. Ska försöka låta bli att skriva om bakfyllor, är ändå för gammal för att dricka en massa sprit (förutom whiskey). Dessutom uppnår man ungefär samma sköna "dagen efter jag vill spy, har ångest och spiller kaffe på katten"-känsla genom att tilta bort lite mer än en vanlig månadslön på en dryg timme. Se nedan.... ****** ....yes, som ni säkert anar, jag är officiellt supertiltad och helt off på alla sätt. LOL att de hade nötter varenda hand sista timmen och LOL att jag fick för mig att bluffa mer än en gång eftersom "de kan ju fan inte träffa allt". Jojo... vinnande tänk my f..ing a** Förlorande ca €1,5k på 1 min på PLO€200 och stänger ner allt nu, för sent jag vet men det blir iaf gjort nu, kunde alltid vara värre. ****** Imorgon blir det garanterat pokerpaus, kanske inte bara imorgon. Har väckt gamla tiltspöken till liv, vet inte vad det beror på men spelar otroligt jävla dåligt igen. ****** Gör en till klassisk tilt-cash-out och tvingar ner onlinerullen på den lägsta nivån på länge så jag spelar med i det närmaste rädda pengar nästa gång. ****** Har varit allldeles för mycket tilt och pissig kontroll denna månad. Får inte fortsätta så här. Ska fundera på varför spöket har väckts till liv just nu igen, förstår det inte. Höll det ju borta ganska bra i 3-4 månader. Kanske är delvis för att det är långt ifrån "do or die" nu? Var ju smått illa ett tag. Måste fundera, igen. ****** Siffror från dagen: Siffror sen återkomst på PF 2010-11-12 1. Microgaming*: Dagsresultat (exkl RB): -€ 2465 Resultat (exkl RB) sen 2010-11-12: +€ 611 Utbetald RB/Bonus/Race sen 2010-11-12: +€ 360 Onlinesaldo**:+€ 4000 2: Svenska Spel*** Dagsresultat: + 0 kr Resultat sen 2010-11-12: - 2 000 kr Onlinesaldo**:+ 3 000 * Allt spel sker tills vidare på microgaming SH PLO€50 t.o.m PLO€200, "skott" på högre stakes 100% uteslutna. Midstakes (>=PLO€400) blir det troligen inte igen förrän tidigast i början på 2011. Är BR-NIT numera. Fler nätverk/siter kan det mycket väl bli snart, vi får se. **Onlinesaldot är inte hela rullen. Rullens storlek håller jag för mig själv men mindre än 100 inköp kommer jag absolut ALDRIG ha på någon nivå jag spelar. Är ett 100% spikat löfte. ***Satte in 5ksek på SvS för att köra SM main event för 2ksek. Gick åt skogen och har inte kört något mer sen dess. Kanske blir någon gång senare, vi får se, pengarna får sitta kvar iaf. Tar 100% paus från PF och onlinepoker imorn och kanske någon/några dar till. .... blir till att belöna sig själv med shopping imorn också, blivit för mycket av sånt senaste tiden. ***** Bear with me, I'll be back ****** Just det ja: ....några HHs får ni inte idag. Är ett "regelbrott" men blir för negativt att slänga upp tilt och bad-beats här. Mest tilt faktiskt, så otur hade jag nog inte, spelade bara som en full tomte. Gngn /Mr Tight ***** Förresten...... Avslutar med en månadsgraf för att avrunda delvis positivt inför minipausen. Månaden trots allt är grön fortfarande trots dagens vidriga pisslir. Tillkommer dessutom rakerace ovanpå. .....will be back som sagt, inte imorn dock... ^ ^ _V_ Citera
Illvillja Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Även jag har efter en vecka med i princip bara röda sessioner börjat känna av vissa gamla tilttendenser. Dock är den stora skillnaden mellan oss att jag nog faktiskt inte spelar vinnande. Den fina röda grafen du har går ju stadigt uppåt, det gör inte min och jag vet inte var den läckan är. Samtidigt som jag skrev det började jag fundera mer och tror att den kan finnas ngnstans bland 3bets och CB. Ska kolla igenom Omaha Manager och bekräfta, sen se vad jag kan göra åt saken. Det är oavsett en gammal läcka som behöver tätas till då jag inte allt för ofta haft ngn användning för en sådan range som inte blivit all-in pre när jag grindat SNG. Ta en break du och köp något kul! Citera
Gustaf112 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Fan vad man känner igen sig här inne. Tiltmonstret är inte roligt att ha att göra med...hoppas du lyckas besegra det så småningom. Citera
Mr_Tight Postad 23 November , 2010 Författare Rapport Postad 23 November , 2010 Även jag har efter en vecka med i princip bara röda sessioner börjat känna av vissa gamla tilttendenser. Dock är den stora skillnaden mellan oss att jag nog faktiskt inte spelar vinnande. Den fina röda grafen du har går ju stadigt uppåt, det gör inte min och jag vet inte var den läckan är. Samtidigt som jag skrev det började jag fundera mer och tror att den kan finnas ngnstans bland 3bets och CB. Ska kolla igenom Omaha Manager och bekräfta, sen se vad jag kan göra åt saken. Det är oavsett en gammal läcka som behöver tätas till då jag inte allt för ofta haft ngn användning för en sådan range som inte blivit all-in pre när jag grindat SNG. Ta en break du och köp något kul! Glgl. Posta screenshots från dina HM-stats om du vill så blir det säkert en och annan givande kommentar från någon/några läsare. En för brant negativ röd linje är nog inte bra. Tror det kan vara vettigt att ha den runt BE eller knappt positiv. För positiv tror jag den snor för mycket av den blåa (dessa korrelerar negativt rätt hårt, det viktigaste är ju dock nettot... ) Fan vad man känner igen sig här inne. Tiltmonstret är inte roligt att ha att göra med...hoppas du lyckas besegra det så småningom. Tyty, är en ständig kamp. Så fort jag slappnar av lite kommer monstret tillbaka. Iaf positivt att jag periodvis lyckas bekämpa monstret helt. Måste in i icke-tilt mindset igen. ****** Ingen poker idag som sagt. Kunde dock inte hålla mig borta från att skriva här ändå. Har funderat lite och ser på min graf att jag är inne i ett skede som påminner om det precis innan jag klev upp på PLO€200 för 3 månader sedan. Slaskar WAY to much. Respektlöst spel, många försök att bomba bort FI som är svag etc. etc. Ingen respekt för insatserna, "äh, det är ju bara ett inköp". HELT fel tänk. So...... Funderar därför på att göra som sist, dvs ge mig själv en prövoperiod på nivåerna ovanför. Har nu spelat 51k händer på PLO€200 och är upp €22,6k, dvs 113 inköp (exklusive RB). Har sprungit bra men är nog med stor sannolikhet vinnande också. Vill nu hitta fokus och inspiration igen, inte sitta och slöspela med autopiplot. Senaste 10-15k händerna har jag typ inte brytt mig, inte spelat med inspiration. So: ******* Detta är planen nästa gång, kanske blir imorgon: Köra PLO€400 (och PLO€600 om det inte finns bra bord på PLO€400). Kollade nu och det satt 2-3 fiskar utspridda på de 4 bord som fanns, killar dom donerat på lägre stakes. Max 4 bord, köra korta sessioner (ca 60-80 min), posta varje sessions 2 största nettopotter här i dagboken. ALDRIG spela på bord utan minst en fisk. Ger mig själv €4k som stopp-loss för "projektet". Om jag är back mer än €4k måste jag kliva ner igen och får inte prova igen förrän (tidigast) hela €4k-backet är återhämtat (exkl RB). Stopp-lossen är det klart viktigaste. Skiter det sig måste jag kliva ner. Ps: Är rullad (100BI) för PLO€400 så idén är inte så extrem som den låter. Är i princip exakt samma läge som när jag klev upp på PLO€200. Skillnaden är väl egentligen mest att PLO€400-regsen är bättre än 200-regsen. Fiskarna är ofta desamma. Håll tummarna imorn (eller när det nu blir), lovar iaf att spela bra. /Mr Tight Citera
m1978 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Du kanske skrivit det tidigare här men är du anmäld till SW? Citera
Mr_Tight Postad 23 November , 2010 Författare Rapport Postad 23 November , 2010 Du kanske skrivit det tidigare här men är du anmäld till SW? Valde nyss bort SW till förmån för fotbollscup och avslutningsfest med laget. Tuffa beslut, inget lätt liv man lever Får bli någon annan gång. Vore kul att träffa fler forumiter IRL men det lär väl bli så i vår på Miketimes turre? I'll be there om inget oväntat inträffar. Citera
tomtetomte Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 ALDRIG spela på bord utan minst en fisk. Det kriteriet klarar du väl bara du sätter dig... (vadå sten i glashus?) Ingen poker idag som sagt. Kunde dock inte hålla mig borta från att skriva här ändå. Har funderat lite och ser på min graf att jag är inne i ett skede som påminner om det precis innan jag klev upp på PLO€200 för 3 månader sedan. Slaskar WAY to much. Respektlöst spel, många försök att bomba bort FI som är svag etc. etc. Ingen respekt för insatserna, "äh, det är ju bara ett inköp". HELT fel tänk. So...... Funderar därför på att göra som sist, dvs ge mig själv en prövoperiod på nivåerna ovanför. Har nu spelat 51k händer på PLO€200 och är upp €22,6k, dvs 113 inköp (exklusive RB). Har sprungit bra men är nog med stor sannolikhet vinnande också. Vill nu hitta fokus och inspiration igen, inte sitta och slöspela med autopiplot. Senaste 10-15k händerna har jag typ inte brytt mig, inte spelat med inspiration. So: Detta är planen nästa gång, kanske blir imorgon: Köra PLO€400 (och PLO€600 om det inte finns bra bord på PLO€400). Kollade nu och det satt 2-3 fiskar utspridda på de 4 bord som fanns, killar dom donerat på lägre stakes. Max 4 bord, köra korta sessioner (ca 60-80 min), posta varje sessions 2 största nettopotter här i dagboken. ALDRIG spela på bord utan minst en fisk. Ger mig själv €4k som stopp-loss för "projektet". Om jag är back mer än €4k måste jag kliva ner igen och får inte prova igen förrän (tidigast) hela €4k-backet är återhämtat (exkl RB). Stopp-lossen är det klart viktigaste. Skiter det sig måste jag kliva ner. Är inte helt säker på att du ska kliva upp i nivå precis efter du dels tiltat rätt ordentligt och dessutom i samband med det brutit mot din egen stop-loss med råge. Det luktar lite som att du vill vinna tillbaka pengarna snabbt (medvetet eller omedvetet) och vill rationalisera det för dig själv. Inspiration, Schminspiration. Printa ut några av dina egna inlägg från i somras och tapetsera med om du behöver inspiration. Tag dig i kragen och fokusera om det nu blir för mycket autopilot. Inse att du då drömde våta drömmar om att vara stabilt vinnande på PLO200 igen. Föreslår att du bokar in minst tre vinnande sessioner innan du kliver upp. Ett inköp räcker, men bara så att du får in en vinnande känsla igen. Sen kan du fundera på att klättra. Och sluta hacka på fulla tomtar ffs. Citera
Ängeln17 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Är inte helt säker på att du ska kliva upp i nivå precis efter du dels tiltat rätt ordentligt och dessutom i samband med det brutit mot din egen stop-loss med råge. Det luktar lite som att du vill vinna tillbaka pengarna snabbt (medvetet eller omedvetet) och vill rationalisera det för dig själv. Föreslår att du bokar in minst tre vinnande sessioner innan du kliver upp. Ett inköp räcker, men bara så att du får in en vinnande känsla igen. Sen kan du fundera på att klättra. . Inte för att jag är din coach på nått sätt men tycker tomten har formulerat detta på ett bra sätt. Hitta tillbaka först några sessioner och prova sen. Mitt tips. Hur du än gör GL. Citera
Mr_Tight Postad 23 November , 2010 Författare Rapport Postad 23 November , 2010 Vad är SW? Super weekend i Tallinn 10-12 december, annordnas av Nordic Bet Voice of reason, kanske iaf Ty för synpunkten, låter sunt, jaga förluster är inget vinnande koncept, kanske är så jag (o)medvetet tänker. Bestämmer/spelar inget idag. Återkommer i ärrendet. ***** Ska ut och köpa matvaror, lite mer ballt porslin och en ny bordsduk nu istället. (yes, ni läste rätt, living the dream, rättigheterna att publicera mina memoarer vara hett villebråd bland förläggarna) Citera
Jake Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 håller med tomtetomte helt, prova gärna 400 men inte imorgon Citera
peewee37111 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Såja, mot en normalt sett ganska tight reg: reeping the rewards of expensive marketing earlier Jobba igen hålet nu. .......och ge mig fler nötter, de foldar inte mycket mot mig atm... Tja! Grym dagbok, kul att se lite plo händer uppe:-D Är lite intresserad av vad du har för synrange respektive 3b range här? För mig känns det ganska sjukt att slå om här med jättenuts+tillägg mot en tight fi om din range inte är jättebred vilket den inte verkar vara? Har inte sett så många av dina HH så du får gärna rätta mig om jag har fel angående hur tight/lös du är. Keep up the good work. Citera
m1978 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Valde nyss bort SW till förmån för fotbollscup och avslutningsfest med laget. Tuffa beslut, inget lätt liv man lever Får bli någon annan gång. Vore kul att träffa fler forumiter IRL men det lär väl bli så i vår på Miketimes turre? I'll be there om inget oväntat inträffar. Som fotbollsnörd har jag inte så jätte svårt att förstå ditt beslut Ja det blir ju lite turrar hos Mike sen, en i Januari men den är du inte anmäld till va? och sen den andra som inte är riktigt klar än i vår. Citera
Mr_Tight Postad 23 November , 2010 Författare Rapport Postad 23 November , 2010 håller med tomtetomte helt, prova gärna 400 men inte imorgon Ni har rätt. Väntar tills jag haft 3 raka sessioner med bra spel varav minst två med gröna siffror (confidence ftw). Blir en bra morot för att skärpa till sig. Har spelat dåligt ett tag och risken är att jag fortsätter på högre stakes om jag gör det imorn/övermorn. Tja! Grym dagbok, kul att se lite plo händer uppe:-D Är lite intresserad av vad du har för synrange respektive 3b range här? För mig känns det ganska sjukt att slå om här med jättenuts+tillägg mot en tight fi om din range inte är jättebred vilket den inte verkar vara? Har inte sett så många av dina HH så du får gärna rätta mig om jag har fel angående hur tight/lös du är. Keep up the good work. Tyty Angående handen pre och post: Pre vettefan, 4b kungar gör jag sällan mot annat än vildar (antar du menade 4b, 3b gör ju FI). Man skulle kunna argumentera för syn flopp också men borddynamiken var mycket raise eller fold. Hade själv varit ganska vild och min dåvarande raise-range var vid (hade b.la. raise-foldat någon parad bräda). Gillar inte heller slowplay i omaha generellt mot annat än superaggro vildar. Bortsett från den lilla risken av vi blir utdragna kan alla 3,5,6,8 och K få FI att fega ur på turn då han inte kommer gilla sitt överpar lika mycket längre. Är oftast relativt tight men dagsformen bestämmer lite för mycket just nu. Lagtard till och från, inte bra. Ska skärpas till next time. Ja det blir ju lite turrar hos Mike sen, en i Januari men den är du inte anmäld till va? och sen den andra som inte är riktigt klar än i vår. Nej, det hade jag missat, för sent att anmäla sig? Länk? Citera
m1978 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Nej, det hade jag missat, för sent att anmäla sig? Länk? Det var 50 pers förra gången, egentligen 50 denna med men han har utökat till 6 bord dvs 60 pers. Det är fullt nu men ställ dig i kö så lovar jag dig att komma med. Folk hoppar av titt som tätt av olika anledningar, förra gången var jag 6a i reservkön med bara nån vecka kvar men fick ändå plats. http://pokerforum.nu/forum/livepoker/62824-ny-turre-berga-open-2nd-chance-2011-60-platser.html Citera
Ängeln17 Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Berga Open Äh, såg inte att m1978 hunnit före. Citera
JohnnyDepp Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Är det en slump att det återigen går åt helvete när du börjat skriva här på pf.nu? Press att du måste presentera gröna siffror, bara för att "alla" läser och följer dig nu? Det absolut dummaste du kan göra, vilket många påpekat, är att kliva i stakes. Oavsett hur grym du än må vara, så säger jag det igen. Så länge du inte klarar av att hantera dina tiltproblem, så kommer du aldrig att lyckas. Förr eller senare kommer du tilta bort en stor del av rullen, eller i värsta fall hela rullen. Allt detta vet du! Har ingen bra lösning på ditt problem . Hoppas det löser dig! /JD Citera
simonlofberg Postad 23 November , 2010 Rapport Postad 23 November , 2010 Sätt dig på Waitinglisten till Berga Open imo, jag och ludde åker:) Och som alla andra sagt så bör du vänta 4-5 plussessioner innan du går in i något PLO400 projekt. Citera
Mr_Tight Postad 24 November , 2010 Författare Rapport Postad 24 November , 2010 Tack för alla kommentarer. Blir som sagt inget kliv till PLO€400/600 innan jag visat stabilitet en stund igen. Bra med en pokerfri dag idag för att rensa skallen, komma till lite insikt och b.la. köpa en borsduk med (jul)tomtar på. Slår på stort i shoppingen som ni ser, rullen får tåla smällen. Har ställt mig i kö på turren den 15:e jan också, tack för länkarna. Troligen spelfritt även imorgon under dagen, får se avseende kvällen. Känslan och nattens sömn får avgöra. ****** Angående frågan varför det "gått sämre" sen jag började skriva på allmäna PF igen. Har under senaste 4-5 månaderna skrivit regelbundet på annan plats där några av er kunnat läsa. Mina tiltar har nog inget med PF att göra, mer nonchalans och otålighet som MÅSTE jobbas med som fan. ALDRIG tro man har övervunnit spöket bara för att det varit borta några fokuserade månader. En gång tiltare, alltid tiltare... typ. F.ö. är nog "åt h-e" inte rätt beskrivning. Har sen comebacken också spelat kanonbra flera sessioner/dagar och är totalt upp >€3k ink kommande rb sen comebacken för 2 veckor sen. Realism ftw men för negativt får det inte bli heller. "Självförtroendesport" detta som min kära kollega brukar säga. "Åt h-e" är annars det som hände för 1,5 år sen då jag på fyllan/bakfyllan, mest på highstakes PLO HU, spelade bort 30% av dåvarande livsrulle på 24 timmar. några av er kommer nog ihåg detta........ Om inte, enjoy läsningen: här eller bläddra tillbaka i denna db till slutet på april 2009. Kunde då inte sluta utan satt kvar tills allt var borta online. Stor skillnad mot det som hände igår då jag inte skottade, inte förtäckt skyllde mycket på motrigg och också kunde stänga ner långt innan onlinegulning. Tar nu också paus dagen efter, något jag inte gjorde förr. ......Därmed inte sagt att det som hände igår är bra men väljer att se något positivt här också. ***** Som alltid, RIKTIGT kul med många bra kommentarer. Uppskattas grymt mycket. ***** Angående tiltspöket har jag tidigare haft tankar på att kontakta någon vass terapeut (KBT?). Var i kontakt med en via mail men de verkade inte riktigt haja.... "Jaha, spelberoende/spelmissbrukare, kontakta stödlinjen typ....". Förnekar inte spelberoendet men är inte heller ute efter att bli av med det. Om någon av er känner någon som skulle passa i Uppsala-området får ni gärna hojta till. Tanken är att hitta effektiva verktyg för disciplin-kontroll. Har provat de flesta formen av självbehandling men viss lycka (som synes, tiltskottar ju inte alls längre t.ex.) men tror en duktig psykolog skulle kunna göra massor av nytta. ***** Nog med textmassor för denna gång Gngn /Mr Tight Citera
syre_ Postad 24 November , 2010 Rapport Postad 24 November , 2010 Hur Fan får man sin WWSD-graf att se ut sådär? Spelar ingen roll om jag har 10bb/100 eller hur det ser ut, den går i princip spikrakt neråt. Spelar väl egentligen ingen större roll sålänge slutresultatet är "rätt". Men det känns ändå som en läcka som bör täppas till, har du några generella tips eller funderingar på vad det är? Blir jag bluffad alldeles för ofta månne? Citera
Recommended Posts